Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Red Steel

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tabsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Red Steel

Ainakin kahdestaan Red Steelin moninpeli oli surkea vitsi. Ylisuurissa sokkeloisissa kentissä sai harhailla pahimmillaan minuuttikaupalla ennenkuin löysi toisen, sitten laaki-ja-vainaa, ja sama homma alusta. Kentät vaikuttivat melko huonoilta neljällekin pelaajalle. Nettipelillistä fps:a odotellassa.
 
Vastaus: Red Steel

Semmoista asiaa, että löytyykö pelistä co-op mahdollisuutta?? Ja voiko niitä miekkailu matseja ottaa kaveria vastaan?


JOuluksi tulossa myös meikäläiselle ks. peli, koska pakkohan sitä on joku FPS peli Wiille olla.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Red Steel

Taikuri sanoi:
Semmoista asiaa, että löytyykö pelistä co-op mahdollisuutta?? Ja voiko niitä miekkailu matseja ottaa kaveria vastaan?

Ei ja ei. Harmi että niin harvoissa peleissä on co-op-moodi. Miekkailun puute moninpelissä on vain siunaus, sen verran kankeaa touhua se huitominen on:)
 
Vastaus: Red Steel

phanatic sanoi:
Ei ja ei. Harmi että niin harvoissa peleissä on co-op-moodi. Miekkailun puute moninpelissä on vain siunaus, sen verran kankeaa touhua se huitominen on:)

Saanen ihmetellä miksi nuo huitomiset on pitänyt scriptata? Mikä vaikeus on siinä, että koodattaisiin systeemi jossa miekan huitaisun suunta, nopeus ja syvyys vastaisi wiimoten heilautusta? Ihmetyttää kummasti, ja harmittaa koska juuri tuon miekkailun takia tämä peli aluksi kiinnostikin...
 
Vastaus: Red Steel

Nelosen antoivat sitten Tiltissä...Eragonkin sai sentään kutosen, vaikka on ainakin demon perusteella kauheaa tusinaroskaa :rolleyes:

Sen miekkailun koodaus täysin vapaaksi itse asiassa olisi varmasti paljon vaikeampaa.
 
Vastaus: Red Steel

Lol @ Tilt. Joo, moninpelille ei tässä pelissä kannata uhrata hetkeäkään, yksinpelinä kyllä todella mainio, joskin vaativa ja normaalista poikkeavan lähestymistavan vaativa tapaus.
 
Vastaus: Red Steel

Calathia sanoi:
Saanen ihmetellä miksi nuo huitomiset on pitänyt scriptata? Mikä vaikeus on siinä, että koodattaisiin systeemi jossa miekan huitaisun suunta, nopeus ja syvyys vastaisi wiimoten heilautusta? Ihmetyttää kummasti, ja harmittaa koska juuri tuon miekkailun takia tämä peli aluksi kiinnostikin...

Miekkailut toimii ihan hyvin pelissä, kunhan ne oppii, mutta sen takia peliä ei kannata missään nimeessä odottaa. Ovat vain pieni (joskus liian tiheästikin ilmenevä) sivumauste mainiolle asetoiminnalle.
 
Vastaus: Red Steel

Kyllä repeilin tuolle Tiltin arvostelulle. "kontrollit ovat niin epätarkat ja huonot että ne saavat epäilemään koko wiiremoten toimivuutta fps:ssä" tai jotain moista roskaa sanoivat. Opettelisivat pelaamaan tai hoitaisivat jonkun arvioijan joka osaa pelata. Nuo kontrollit ovat mainiot, ja itselleni ainakin heti ensikokeilusta lähtien ovat paljon paremmat ja luontevammat mitä padilla ohjaaminen on koskaan ollut.
Muutenkin peli on ihan ok. Ei mitään mullistavaa, ja jos tässä ei olisi wiikontrolleja, ei peli saisi huomioitani laisinkaan, mutta näin uuden kontrollimetodin "esittely" pelinä uppooaa mainiosti. Grafiikat vaihtelevat todella rumasta erittäin kauniiseen. Hienoja valaistus- ja savuefektejä löytyy ja hajoavia ympäristöjä. Kenttäsuunnittelu ei mitään kovin kummoista ole mutta toimii silti.
85 pojoa.
 
Vastaus: Red Steel

Joo, wii remotella tarkkuus on lähes aina vakio, eli juuri niin tarkka kuin oma kätesi on. Red Steelissä on kuitenkin minua pahasti häiritsevä kontrollilagi, joka ei sitten taas esim. Wii Playn Duck Huntissa esiinny ollenkaan.

Muutenkin en ole pitänyt Red Steelistä, näin muutaman tunnin perusteella. MP3 teki ohjauksessa vaan kaiken niin paljon paremmin, että jo pelkkä viiden minuutin testi messuilla oli kymmenen kertaa nautinnollisempi kuin mitä RS pystyy koskaan olemaan.
 
Vastaus: Red Steel

migge sanoi:
Joo, wii remotella tarkkuus on lähes aina vakio, eli juuri niin tarkka kuin oma kätesi on. Red Steelissä on kuitenkin minua pahasti häiritsevä kontrollilagi, joka ei sitten taas esim. Wii Playn Duck Huntissa esiinny ollenkaan.

Muutenkin en ole pitänyt Red Steelistä, näin muutaman tunnin perusteella. MP3 teki ohjauksessa vaan kaiken niin paljon paremmin, että jo pelkkä viiden minuutin testi messuilla oli kymmenen kertaa nautinnollisempi kuin mitä RS pystyy koskaan olemaan.

Red Steelin kursorissa tosiaan on pieni nollakohta, eli kaikkein pienimmät liikkeet jää rekisteröimättä, toisin kuin esim. Zeldassa tai Metroidissa. Tästä huolimatta pienellä opettelulla ja pelin säännöt oppimalla ton kanssa pystyy elämään ihan mainiosti. Itellä alkanut jo toinen läpipeluu kerta, mikä on mulle todella harvinaista tällästen pelien kanssa. On muuten erittäin hauska pelata alkukenttiä nyt kun head shotit napsahtaa luonnostaan ja pelin idea on muutenkin paremmin selvillä. Suojapaikat eri muodoissaan on todella nätisti integroitu pelimaailmaan ja joka vihua vastaan on mahdollista löytää oma safe spot.

Ainoo mikä nyt enää toisella kerralla hämää on noi välianimaatiot ja muut, eihän ne edelleenkään pitkiä ole, mutta ei vaan voi skipata vaikka mitä nappeja painelis. Oman taitotason paraneminen näkyy todella nätisti, en oo vielä kuollut kuin kerran (ja sekin vahingossa kun hain suojaa räjähtävän putken vierestä) ja oon kuitenkin jo melkein puolessa välissä peliä.

Xevious sanoi:
Kyllä repeilin tuolle Tiltin arvostelulle. "kontrollit ovat niin epätarkat ja huonot että ne saavat epäilemään koko wiiremoten toimivuutta fps:ssä" tai jotain moista roskaa sanoivat. Opettelisivat pelaamaan tai hoitaisivat jonkun arvioijan joka osaa pelata.

Pitänee varmaan laittaa jotain kunnolla pelattuja videoita YouTubeen, jos vaikka vähän tasottais pelin saamaa huonoa mainetta. Veikkaanpa, että on vähän erilaista menoa kuin Tiltin arvostelijalla ;P
 
Vastaus: Red Steel

xevious sanoi:
Kyllä repeilin tuolle Tiltin arvostelulle. "kontrollit ovat niin epätarkat ja huonot että ne saavat epäilemään koko wiiremoten toimivuutta fps:ssä" tai jotain moista roskaa sanoivat. Opettelisivat pelaamaan tai hoitaisivat jonkun arvioijan joka osaa pelata. Nuo kontrollit ovat mainiot, ja itselleni ainakin heti ensikokeilusta lähtien ovat paljon paremmat ja luontevammat mitä padilla ohjaaminen on koskaan ollut.
Muutenkin peli on ihan ok. Ei mitään mullistavaa, ja jos tässä ei olisi wiikontrolleja, ei peli saisi huomioitani laisinkaan, mutta näin uuden kontrollimetodin "esittely" pelinä uppooaa mainiosti. Grafiikat vaihtelevat todella rumasta erittäin kauniiseen. Hienoja valaistus- ja savuefektejä löytyy ja hajoavia ympäristöjä. Kenttäsuunnittelu ei mitään kovin kummoista ole mutta toimii silti.
85 pojoa.
Tilt nyt on vähän mitä on.
Sitäpaitsi Tiltin toimituksessa luulevat PS2:sta toisen konsolisukupolven konsoliksi, eivät kyllä saa multa paljoa respektiä, mutta ei suomessa mitään muuta ton tapasta ohjelmaa teeveestä tuukkaan niin minkäs teet.

Vähä offtopikkia oli, mutta itellä viel 3 päivää Red Steeliin :)
 
Vastaus: Red Steel

Red Steelistä ei voi sanoa muuta kuin hyi helvetti. Paskaa kaikin puolin. Hemmetin rumaa, tylsä, ja yksinkertainen launch-rahastus, jossa on kökkö ohjaus. Ainoa positiivinen juttu on, että tämän jälkeen Wiin COD3 tuntuu edes vähän paremmalta. Pari tuntia vasta pelattu, mutta jos fiilis tästä lähtee nousuunkin, on se edelleen reilusti pakkasen puolella. Tällä ei kannata jouluaan pilata.
 
Vastaus: Red Steel

Hehe, on se mielenkiintonen juttu, ei voi mitään, kaikilla on omat kokemuksensa. Veikkaanpa vaan, että Hexilläkään ei taida peli sujua ja head shotit napsua?
 
Vastaus: Red Steel

xevious sanoi:
Kyllä repeilin tuolle Tiltin arvostelulle. "kontrollit ovat niin epätarkat ja huonot että ne saavat epäilemään koko wiiremoten toimivuutta fps:ssä" tai jotain moista roskaa sanoivat.
Ehkäpä arvostelija on istunut puolen metrin päässä TV-ruudusta? Muuten en ymmärrä miten ohjausta voi sanoa vähänkään epätarkaksi.
 
Vastaus: Red Steel

FamaZ sanoi:
Ehkäpä arvostelija on istunut puolen metrin päässä TV-ruudusta? Muuten en ymmärrä miten ohjausta voi sanoa vähänkään epätarkaksi.

No ei se kyllä ole niin tarkka kuin vaikkapa Zeldan kursori tai esim. ihan se Wii Menun sormikursori. Mutta joo, silti, kaikki jotka puhuu tästä pelistä Tiltin malliin eivät yksinkertaisesti - ja valitettavasti - ole päässeet sisään pelin fiilikseen.
 
Vastaus: Red Steel

Justin Bailey sanoi:
Hehe, on se mielenkiintonen juttu, ei voi mitään, kaikilla on omat kokemuksensa. Veikkaanpa vaan, että Hexilläkään ei taida peli sujua ja head shotit napsua?
Ei napsu päät, eikä oma liikkuminenkaan suju kovin hyvin. COD3:ssa homma toimi paremmin. Vaikka ohjaus muuttuisi lisäpelaamisella paskasta hyväksi, on homma muuten niin tylsää ja surkeaa, että ei peli silti innostaisi. Enkä usko, että tämä on alkukankeutta, kun COD3 on tuttu ja tätäkin on hetki tullut pelattua. Minun on vaikea ymmärtää miten tästä voi joku innostua, mutta "agree to disagree" on hyvä periaate. :o
 
Vastaus: Red Steel

Hex sanoi:
Ei napsu päät, eikä oma liikkuminenkaan suju kovin hyvin. COD3:ssa homma toimi paremmin. Vaikka ohjaus muuttuisi lisäpelaamisella paskasta hyväksi, on homma muuten niin tylsää ja surkeaa, että ei peli silti innostaisi. Enkä usko, että tämä on alkukankeutta, kun COD3 on tuttu ja tätäkin on hetki tullut pelattua. Minun on vaikea ymmärtää miten tästä voi joku innostua, mutta "agree to disagree" on hyvä periaate. :o

Juu, arvelinkin. Kyllä se fiilis muuttuu paljonkin, tai ainakin, kuten monilla foorumeilla on nähty, _voi_ muuttua. Kyllä se siitä ku hoksaa lähestyä peliä vähän eri suunnasta kuin normaalia FPS:ia, eli isommat kääntyilyt minimiin, kuten kenttäsuunnittelukin opastaa, ja gung-ho taktiikat vielä moneks tunniks sivuun. RS:sta ei saa paljoakaan irti pelaamalla vain sinne päin. Koitan laittaa pari puhelimen kameralla kaapattua videota jakoon tässä ennen aamua, toivottavasti siitä välittyy jotain, tosin tähtäilyn hallitseminen on ihan henkilökohtainen fiilis, mikä ei välttämättä välity niin hyvin videon kautta. Noh, testataan.. Ehkäpä muutama minuutti ihan ekoista kentistä vertailukohdaksi ja sitten jotain parista omasta suosikista.

Agree to disagree, juu, mutta ainahan se ois kiva kuulla vähän tarkemminkin mistä disagreeataan ja minkä takia, kun nyt pelistä kerran kirjoitellaan :)
 
Vastaus: Red Steel

Kohtuu kakka pelihän tämä on kaikin puolin IMO: pelottavan karmeat kontrollit (TM), näyttää rumalta, kuvan ranteen huvittavuus tuhoaa sen vähäisimmänkin illuusion todellisuudesta, vastustajat pässimpiä kuin tekniikan ihme Puck Manissa konsanaan ja ääninäyttely niin huonoa (vrt. Resident Evil, jossa huonous on plussa) että alkaa ihan hävettämään.

Sheissesta ohjauksesta otan syitä itselleni pinon, koska minussa on kait vikaa 'motella huitoessani. Joko näin, tai sitten uudella konsolilla on uusi huono peli. :p
 
Vastaus: Red Steel

Justin Bailey sanoi:
Koitan laittaa pari puhelimen kameralla kaapattua videota jakoon tässä ennen aamua...

Muuten hyvä idea, mut eihän mulla tietenkään oo mitään hajua millä ohjelmalla MP4 muodossa olevaa videota voi pilkkoa? Pelailin tossa ekan kentän nauhalle ja olihan se hauskaa, välianimaatiot ja tyhjät kohdat pitäis vaan saada leikeltyä pois välistä...
 
Ylös Bottom