Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Red Steel

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tabsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Red Steel

Reilu tunti Red Steeliä takana niin ei tää nyt välttämättä niin paha oo mitä arvostelut sanoo, mutta syvältä silti.
 
Vastaus: Red Steel

Puolituntia takana, ja ei tää kyllä niin paska ollu mitä luuli.... Mutta on tuo ohjaaminen ajoittain aika huono, esim kääntyminen on mielestäni huonosti tehty, siitä niinku huomaa, että on julkaisupeli ja ensimmäisiä FPS-pelejä Wiille..
Mutta miekkailu sen sijaan oli positiivinen yllätys, ei se tietenkään ota reaaliajassa niitä liikkeitä mitä teet, mutta tuskimpa sellaista miekkailu peliä on lähiaikoina tulossa, jossa miekka tekee täsmälleen samat likkeet, mitkä itse teet.

Tähtääminen on myös välillä hankalaa, koska kuten todettu, Red Steelissä ei ole niin tarkka tähtäys tsydeemi kuin zeldassa, mutta kyllä senkin kanssa voi elää(ehkä).

Siinä ensi tunnelmat, katsotaan sitten myöhemmin parantuuku peli vai huononeeko..

Edit: ainiin, peli tökkii ja hidastelee joissakin kohdissa... En sitten tiiä hidastuuko se kaikilla tietyissa kohdissa? Vai onko se sitten kyse jostain ihan muusta..?
 
Vastaus: Red Steel

Ainoa asia mikä estää mua heittämästä tät peliä menemään on se et on Wiille. Tuolla wiimotella ammuskelu on ihan siistiä ja jotain uutta niin tätä peliä jaksaa hakatakkin. Mutta en vois kuvitellakaan pelaavani tietokoneella mitään tällästä 10 minuuttia kauempaa.
 
Vastaus: Red Steel

Justin Bailey sanoi:
Muuten hyvä idea, mut eihän mulla tietenkään oo mitään hajua millä ohjelmalla MP4 muodossa olevaa videota voi pilkkoa? Pelailin tossa ekan kentän nauhalle ja olihan se hauskaa, välianimaatiot ja tyhjät kohdat pitäis vaan saada leikeltyä pois välistä...

Jebs, tänne kun oli taas tullut negatiivista kommenttia, niin ajattelin nyt laittaa yhden tuolloin pelaamistani klipeistä leikkaamattomana tänne. Väittäisin, että kaikki, joilla taitotaso on tolla tasolla tykkäävät pelistä hieman eri tasolla kuin muut. Osaan kyllä samaistua huonoihin viboihin, mutta taitotason noustua pelistä nauttiminen nousi aivan täysin uudelle tasolle. Samaan hengenvetoon pitää edelleen painottaa, että Red Steel on suunniteltu nimenomaan 'take cover and aim' idean pohjalta. Joka tilanteessa on mahdollista eristää isompi vihulaisjoukko pienempiin osiin ja napsia siitä, tietty mitä pidemmälle mennään, sen tarkempi ja nopeampi täytyy olla. Näissä ensimmäisissä kentissä ei tarvitse enää pahemmin huolehtia tuosta, sen verran tarkka ote jo tähtäilyssä. Erittäin nautittavaa menoa.

Täältä voi siis katella lipin:

http://www.youtube.com/watch?v=H1ka2Kbuhak

Tominta kohdissa:

00:00 - 00:55 + 03:00 - 05:11.
 
Vastaus: Red Steel

Justin Bailey sanoi:
Jebs, tänne kun oli taas tullut negatiivista kommenttia, niin ajattelin nyt laittaa yhden tuolloin pelaamistani klipeistä leikkaamattomana tänne. Väittäisin, että kaikki, joilla taitotaso on tolla tasolla tykkäävät pelistä hieman eri tasolla kuin muut. Osaan kyllä samaistua huonoihin viboihin, mutta taitotason noustua pelistä nauttiminen nousi aivan täysin uudelle tasolle. Samaan hengenvetoon pitää edelleen painottaa, että Red Steel on suunniteltu nimenomaan 'take cover and aim' idean pohjalta. Joka tilanteessa on mahdollista eristää isompi vihulaisjoukko pienempiin osiin ja napsia siitä, tietty mitä pidemmälle mennään, sen tarkempi ja nopeampi täytyy olla. Näissä ensimmäisissä kentissä ei tarvitse enää pahemmin huolehtia tuosta, sen verran tarkka ote jo tähtäilyssä. Erittäin nautittavaa menoa.

Täältä voi siis katella lipin:

http://www.youtube.com/watch?v=H1ka2Kbuhak

Tominta kohdissa:

00:00 - 00:55 + 03:00 - 05:11.
Minusta kontrollit ja kaikki tälläset toimii hyvin, mutta juoni on todella tylsä ja ei kiinnostava, no eihän niitä FPS:iä juonen takia pelata. Mutta mulle sillä on merkitystä ja se syö pisteitä.
 
Vastaus: Red Steel

Mun mielestä jos peli toimii ja on hyvä, niin juonella ei oo mitään merkitystä.

Esim. Jackie Chanin vanhat leffat, paskat juonet, mutta tappelut ja stuntit huippuluokkaa. Sen takia ne on huippuja.

Tuo esimerkki ei oo mitenkään verrattavissa red steeliin, koska pelissä on omat puutteensa ohjattavuuden ja kontrollien takia.
 
Vastaus: Red Steel

FindRb sanoi:
Minusta kontrollit ja kaikki tälläset toimii hyvin, mutta juoni on todella tylsä ja ei kiinnostava, no eihän niitä FPS:iä juonen takia pelata. Mutta mulle sillä on merkitystä ja se syö pisteitä.

Taikuri sanoi:
Tuo esimerkki ei oo mitenkään verrattavissa red steeliin, koska pelissä on omat puutteensa ohjattavuuden ja kontrollien takia.

Ja näin se jatkuu :)
 
Vastaus: Red Steel

FindRb sanoi:
Minusta kontrollit ja kaikki tälläset toimii hyvin, mutta juoni on todella tylsä ja ei kiinnostava, no eihän niitä FPS:iä juonen takia pelata. Mutta mulle sillä on merkitystä ja se syö pisteitä.

Henk. koht. juoni on tässä tapauksessa täysin yhdentekevä, toiminta toimii erittäin hyvin ja se riittää mulle.
 
Vastaus: Red Steel

Taikuri sanoi:
Tuo esimerkki ei oo mitenkään verrattavissa red steeliin, koska pelissä on omat puutteensa ohjattavuuden ja kontrollien takia.

Onhan siinä ihan suoria ongelmiakin, kuten just toi kursorin dead zone, mutta pienellä panostuksella sen ei pitäis haitata nautinnollista toimintaa, vai miten sulla napsuu head shotit? Kääntymishitauden kanssa mulle ei oo tullut mitään ongelmia, pitää vaan lähestyä tilanteita eri tavalla kuin minkä nopeampi kääntyminen mahdollistais. Just tätä varten joka puolella on erilaisia suojautumismahdollisuuksia ja myös vihulaisten sijoittelu on mietitty tän mukaan. Jos joudut tekemään isompia ja nopeita kääntymisiä tulitaistelussa, niin suojat on jäänyt käyttämättä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Red Steel

No suojia tulee käytettyä mutta ei niin usein, kuin ehkä pitäisi. Mutta siitä ei ole kyse, sillä onhan tuo peli ihan jees. Eikä läheskään niin huono, kun arvostelut ovat antaneet ymmärtää ja kyllä sitä ihan mielikseen tulee pelattua, koska peliin jää sillain tyhmästi koukkuun...

Kuten todettua, kontrollit ovat joissakin tilanteissa vähän niin ja näin, mutta ne yleensä tulee unohdettua nopeasti. Ei niin huono, mutta ei niin hyväkään... Keskikastia...
 
Vastaus: Red Steel

Oikeesti... Vajaa 3 tuntia tullu pelattua 6 päivässä ja ajatuskin edes mennä pelaamaan Red Steeliä saa voimaan pahoin.

Tää on MELKEIN yhtä hyvä ku Big Rigs: Over the Road Racing

Tää on kai justiin niitä peliä jotka joihinki iskee ja joihinki ei, ja muhun EI TODELLAKAAN.

Ekat 20 minuuttia oli vielä ihan siedettäviä, mutta jos tälle joku arvosana pitäis 3 tunnin perusteella antaa niin 3.5/10 olis justiin sopiva
 
Vastaus: Red Steel

Palasinpa tämänkin pariin monen viikon tauon jälkeen, ja ei peli kyllä tunnu vieläkään hauskalta pelata. Miekkailu on aika hyvin hallussa mutta "%R¤#%#% että ketuttaa kun hankalan miekkailukohtauksen jälkeen joku bugi iski ja pelihahmolle jäi miekka käteen enkä voinut ammuskella joka puolelta pursuavia vihuja. Tämä on käynyt kerran ennenkin joskus pelin alkupuolella ja vie kyllä pelifiilikset totaalisesti. Kankeissa kontrolleissa on jo tarpeeksi sietämistä, mutta sitä en hyväksy, että jos niistä huolimatta onnistun pysymään hengissä niin kuolen bugin takia liikkumaton miekka kädessäni. 45% pelistä takana ja taitaapa jäädä läpäisemättä, ei vaan nappaa.
 
Vastaus: Red Steel

Red Steel on aika mielenkiintoinen peli, sillä toisaalta se on hyvä mutta toisaalta iso kasa höyryävää sarvikuonon ulostetta.

Ensinnäkin itse diggailen juuri tuollaisesta yakuza-meininkä ja ko. aihepiirin elokuvat ovat erittäinkin lähellä sydäntä, jotenka tuo on aihepiiriltään huomattavasti kiinnostavampi kuin ne miljoonat WW2-pelit (ww2-pelistä ei saa mielenkiintoista ellei juoneen liity jollain tavalla natsit ja okkultismi, haha). Vaikkakin juoni on aika daadadaa niin miljööt ovat ihan mukavia ja muutamaa varastoa yms. lukuunottamatta ne eivät edes pahemmin ala kyllästyttämään.

Miekkailu tuossa on ihan turha lisä, olisi kokonaan voinut jättää pois kun ei tuota oikein ole saatu tuohon saumattomasti sulautettua. Kombot ovat aivan turhan vaikeita tehdä ja tietysti checkpointtejakaan ei tule vaikeiden/turhauttavien miekkailupätkien jälkeen vaan sen jälkeen pistetään vielä muu räiske että varmasti kuollaan. Eli noitten checkpointtien kanssa tuli ainakin itse hajoiltua.

Bugeja ja kaikkea muuta tylsäähän tästä löytyy ihan mukavasti, itse en missään vaiheessa päässyt esim. sniper-tarkka-ammuntapätkää läpi vaikka takuuvarmasti tuli ammuttua tauluun niin ei silti osumaksi kirjannut jne. Ja ei hirveästi huvita uudelleenpelata kenttiä kun esim. ekan episodin toinen kenttä ei jostain syystä halua statseja päivittää vaikka kuinka monta kertaa pelaa uudestaan (ja paremmin).

Itse antaisin tälle pelille jonkun seiskan, seiska miinuksen ehkä. Jos bugit ja muut pienet turhautumispätkät saisi pois niin pojot pomppaisivat varmaan kahdeksikkoon. Mutta kuitenkin tämä oli ihan mielenkiintoinen pelata ja kyllä tuosta enemmän hyvä maku suuhun kait jäi. Odottelen jatko-osaa ihan mielenkiinnolla.

Nyt punaviiniä.
 
Vastaus: Red Steel

Tuota tuota.. Yritin tuota bugittanutta kohtaa uusiksi ja taas miekkataistelun jälkeen huomasin olevani miekka kädessä tulitaistelussa. Eihän tuo nyt voi olla tarkoituksellista? Kyseessä on siis tehtävä "Business Districtillä", jossa piti aluksi löytää kattohuoneistossa puutarhan takana asuva bossi. Tämän löydyttyä tuli miekkataistelu, sitten joku hälytys ja ovet menivät lukkoon. Sitten joka puolelta tulee pyssymiehiä ja pitäisi ilmeisesti hoidella ne mutta kun kuvaruudun alalaidassa vain törröttää miekan kahva eikä aseita voi ottaa tai käyttää.
 
Vastaus: Red Steel

phanatic sanoi:
Tuota tuota.. Yritin tuota bugittanutta kohtaa uusiksi ja taas miekkataistelun jälkeen huomasin olevani miekka kädessä tulitaistelussa. Eihän tuo nyt voi olla tarkoituksellista? Kyseessä on siis tehtävä "Business Districtillä", jossa piti aluksi löytää kattohuoneistossa puutarhan takana asuva bossi. Tämän löydyttyä tuli miekkataistelu, sitten joku hälytys ja ovet menivät lukkoon. Sitten joka puolelta tulee pyssymiehiä ja pitäisi ilmeisesti hoidella ne mutta kun kuvaruudun alalaidassa vain törröttää miekan kahva eikä aseita voi ottaa tai käyttää.

Joo, siis jos nyt oikein muistan niin kun se hälytys tulee ja se yakuza alkaa hakkeroimaan sitä konetta niin pitää sen aikaa lahdata niitä tyyppejä. Kyl itellä ainakin ihan pyssyt tuli takaisin kun sen miekkailun oli sitten voittanut. Eli kyllä nyt varmaan johonkin bugiin olet törmännyt.

Saako kukaan muu monistettua tuota mun bugia, että ekan chapterin tokan missionin statistiikkoja ei saa parannettua vaikka tehtävä menisi ihan hyvin läpi? Tuntuu, että tässä on jokaisella pelaajalla ihan omat buginsa jotka toistuvat uudestaan ja uudestaan ja toisella pelaajalla sitten samaa bugia ei tulekkaan, heh.

Toivottavasti peli saa pahimmat bugit korjaavan päivityksen jossain vaiheessa. Tuskin saa, mutta ainahan voi elää haavemaailmassa niinkuin minä päivittäin teen.
 
Vastaus: Red Steel

phanatic, itselläni oli sama ongelma. Asia hoitui sillä että painoin vain ristiohjaimesta vasempaan, eli mistä vaihdetaan asetta.
 
Ylös Bottom