Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Redfall

Pirate fin

Well-Known Member
8EDF4071-25C3-4F24-96B8-276C9AB5B2A7.jpeg

Nimi: Redfall
Kehittäjä: Arkane Austin
Julkaisija: Bethesda
Alustat: Xbox Series X|S, PC
Lajityyppi: Toiminta
Julkaisu: 2023
Kotisivut: https://bethesda.net/game/redfall
KonsoliFIN Pelisivu: https://www.konsolifin.net/peli/redfall

Redfall on avoimen maailman yhteistyö ammuntapeli Arkane Austin -pelitalolta, jonka käsialaa ovat palkitut Prey ja Dishonored. Redfallin kaupunkia piirittää valtava määrä vampyyrejä, jotka ovat katkaisseet saaren yhteyden ulkomaailmaan. Olet vankina muutaman eloonjääneen kanssa. Luo heistä täydellinen vampyyrintappajien tiimi avoimen maailman toimintapelissä.



 
Varsin geneeriseltä coop-mähinältä tyyliin Back 4 Blood tämä vaikuttaa, mutta eihän näistä ikinä tiedä kuinka hauska peli lopulta on ja kuinka suosituksi sitä myötä kasvaa.
 
Varsin geneeriseltä coop-mähinältä tyyliin Back 4 Blood tämä vaikuttaa, mutta eihän näistä ikinä tiedä kuinka hauska peli lopulta on ja kuinka suosituksi sitä myötä kasvaa.

Ovat Arkanella kovasti yrittäneet painottaa, ettei kyseessä ole Left 4 Dead, vaan pysyvät edelleen omalla polullaan pelisuunnittelussa ja ovat tosiaan myös painottaneet sooloilun olevan erittäin paljon toiminnan ytimessä.

Aloita tutustuminen vaikka tuosta haastattelusta:



Mielenkiintoista, ettei vielä uuden trailerin kanssa saatu julkaisupäivää. Jos kuitenkin markkinointi on nyt ottamassa uusia kierroksia, niin eiköhän julkaisu ole 2023 vuoden alussa. Eikö silloin olisi jo tässä vaiheessa voinut päivänkin lyödä lukkoon?
 
Ovat Arkanella kovasti yrittäneet painottaa, ettei kyseessä ole Left 4 Dead, vaan pysyvät edelleen omalla polullaan pelisuunnittelussa ja ovat tosiaan myös painottaneet sooloilun olevan erittäin paljon toiminnan ytimessä.

Aloita tutustuminen vaikka tuosta haastattelusta:



Mielenkiintoista, ettei vielä uuden trailerin kanssa saatu julkaisupäivää. Jos kuitenkin markkinointi on nyt ottamassa uusia kierroksia, niin eiköhän julkaisu ole 2023 vuoden alussa. Eikö silloin olisi jo tässä vaiheessa voinut päivänkin lyödä lukkoon?

Ei itseäni hirveästi kiinnosta multiplayer pelistä kuunnella usean minuutin höpinöitä. Ärsyttää oikeastaan tuollainen lähestymistapa videopelien markkinoinnissa. Ensiksi yritetään saada kiinnostumaan hahmoista ja maailmasta (multiplayer pelissä!) ennen kuin näytetään millainen se peli oikeasti on ja miten se pelaa.

Kaikki pelikuvapätkät ja trailerit olen nähnyt ja sen perusteella olen muodostanut mielipiteeni. En nyt tietenkään tarkoita, että peli olisi 1:1 kopio jostain toisesta pelistä, mutta muistuttaa niin art stylen, dialogin kuin coop painotuksen myötä myös hyvin paljon sellaiselta peliltä joita on jo markkinoilla paljon.

Mielipiteeni voi muuttua, kun pelistä saadaan ulos ihan leikkaamatonta puhdasta pelikuvaa. Varmaan pian saadaan kun pelin pitäisi ensi vuonna olla ulkona?
 
Itse odotan tätä aika paljonkin ja hieman pelotti tuo, että pakotettaisiin pelaamaan tekoälyn kanssa, eikä olisi kunnollista mahdollisuutta yksinpelaamiseen, mutta onneksi tuo ei ole niin.

If you look at Redfall, you might assume that playing solo would mean that the other characters would take the form of AI companions. But that’s not the case. Instead, you’ll find that there won’t be any additional companions to help you out.


Itse en ole ikinä Arkanen peleistä kauheasti tykännyt ja Dishonored ykkönen ja Prey ainoat mitkä olen läpi pelannut ja nekin aikalailla väkisin, niin ehkä tämä olisi semmoinen mikä kolahtaisi kunnolla
 
Yhteistyö ja "kauhu" ovat aina kiinostaneet. Tuon videon perusteella, pieni innostuminen heräsi. Eikä tän tyyppisiä pelejä ole liikaa.
 
Soolona minä ajattelin tämän pelata. Kehittäjät ovat painottaneet kuinka tarkoitus on luoda Arkanen peleistä tuttu liikkuminen, taistelu ja kaikki muu niin yksinpelaajalle kuin cooppipelaajalle. Hienoltahan tuo näyttää. Juuri äsken Deathloopin läpipelaneena ei odotukset studion seuraavalle pelille voisi olla paljon korkeammat.
 
Soolona minä ajattelin tämän pelata. Kehittäjät ovat painottaneet kuinka tarkoitus on luoda Arkanen peleistä tuttu liikkuminen, taistelu ja kaikki muu niin yksinpelaajalle kuin cooppipelaajalle. Hienoltahan tuo näyttää. Juuri äsken Deathloopin läpipelaneena ei odotukset studion seuraavalle pelille voisi olla paljon korkeammat.

Left 4 Dead fiilikset ovat todella vahvasti tässä läsnä, tuntuu myös että esim John Carpenterin Vampyyreistä otettu vähän insipistä tähän. Tästä tulee kyllä varmana todella hauskaa mätkettä.
 
Ei itseäni hirveästi kiinnosta multiplayer pelistä kuunnella usean minuutin höpinöitä.

Ajattelin kuitenkin päivittää vääriä tietojasi pelistä, joka ei siis kehittäjien mukaan ole "kuin Back 4 Blood" ja on täysin yksinpelattavissa. Tästä syystä itse kiinnostuin aikanaan pelistä, kun siihen tutustuin paremmin.

Tässä uudessa trailerissakaan ei ollut mitään "multiplayer" elementtiä.

Itse odotan tätä aika paljonkin ja hieman pelotti tuo, että pakotettaisiin pelaamaan tekoälyn kanssa, eikä olisi kunnollista mahdollisuutta yksinpelaamiseen, mutta onneksi tuo ei ole niin.

Jep, itselleni sama homma. Mielenkiintoinen projekti ja uusi IP tunnetulta studiolta kiinnostaa aina.
 
Ajattelin kuitenkin päivittää vääriä tietojasi pelistä, joka ei siis kehittäjien mukaan ole "kuin Back 4 Blood" ja on täysin yksinpelattavissa. Tästä syystä itse kiinnostuin aikanaan pelistä, kun siihen tutustuin paremmin.

Tässä uudessa trailerissakaan ei ollut mitään "multiplayer" elementtiä.
Bethesdan sivuilta:
Redfall is an open-world, co-op FPS from Arkane Austin, the award-winning team behind Prey and Dishonored

En missään kohtaa väittänytkään pelin olevan coop-only. En sitten tiedä mistä väärästä infosta puhut. Co-op edellä rakennettu FPS tämä on jossa hahmojen skillit komppaavat toisia hahmoja. Geneerisiä piirteitä löytyy muitakin kuin art stylen puolesta. Ja muistutan nyt vielä, että geneerinen ei tarkoita samaa kuin huono.
 
Geneerisiä piirteitä löytyy muitakin kuin art stylen puolesta. Ja muistutan nyt vielä, että geneerinen ei tarkoita samaa kuin huono.
Arkanen pelit ovat olleet kaikkea muuta kuin geneerisiä. Toki Redfall voi tehdä tässä poikkeuksen, mutta kyllä tuo ainakin videoiden perusteella näyttää nimenomaan Arkanen peliltä. Ehkä se on sitä geneerisyyttä sitten, että tietty studio tekee omanlaisiaan pelejä. :D
 
Arkanen pelit ovat olleet kaikkea muuta kuin geneerisiä.

Näinhän se on ja ovat tosiaan jaksaneet painottaa ihan suoraan, ettei tämä ole perinteinen co-op shootteri mallia Left 4 Dead ja että sooloilu onnistuu oikeinkin hyvin.

Bethesdan sivuilta

Kannattaisiko nyt kuitenkin kuunnella mitä esimerkiksi tuossa linkkaamassani videossa kehittäjä Arkanelta kertoo aiheesta?

Toki voidaan myös unohtaa kaikki mitä kehittäjät ovat sanoneet ja odottaa, että päästään kokeilemaan tätä itse.
 
Kehittäjä vertaa peliä Far Cry sarjaan. Itselle nämä L4D vertailut vei kaiken mielenkiinnon mutta nyt kun lukee vähän enemmän niin voipi olla kova peli.

"There are four playable characters, you can play together cooperatively, and you're going against the undead. But, in terms of the way that you play and experience Redfall, it's not like those games at all. Redfall is more like loading into Far Cry"

 
Tulipa katsottua tuo esittely pätkä ja voi pojat kun olen innostunut tästä. Aivan täydellisen oloinen avoimen maailman kauhu lootti RPG. Arkane Studion alku Dishonored 1 ja 2 eivät olleet ihan omaan mieleen niin vahvoja, mutta Prey ja Deathloop ovat kyllä genrensä mestariteoksia. Jatkuuko putki, ainakin oma luotto on kova Studion pelien kanssa. No onneksi Gamepass antaa tilaisuuden käydä vaan napsimassa parhaat päältä ilman että tarvii lompakkoa avata.

 
Arkane Studion alku Dishonored 1 ja 2 eivät olleet ihan omaan mieleen niin vahvoja, mutta Prey ja Deathloop ovat kyllä genrensä mestariteoksia.
Siis kaikki noista ovat genrensä mestariteoksia. Dishonoredeissa (kaikissa kolmessa) on kyllä kenttäsuunnittelu ihan 10/10, vaihtoehtoisia etenemisreittejä on aika paljon. Jos tuntuu ettei vastustajista pääse mitenkään ohi, niin monesti huomaa ylä- tai alapuolelta olevan reittejä tai sitten muutut rotaksi, niin tulee vielä enemmän vaihtoehtoja.

Tämä Redfall vaikuttaa niin hyvältä ettei Game Passin kk-maksulla viitti pelata, vaan ihan ostaa pelin.
 
Siis kaikki noista ovat genrensä mestariteoksia. Dishonoredeissa (kaikissa kolmessa) on kyllä kenttäsuunnittelu ihan 10/10, vaihtoehtoisia etenemisreittejä on aika paljon. Jos tuntuu ettei vastustajista pääse mitenkään ohi, niin monesti huomaa ylä- tai alapuolelta olevan reittejä tai sitten muutut rotaksi, niin tulee vielä enemmän vaihtoehtoja.

Tämä Redfall vaikuttaa niin hyvältä ettei Game Passin kk-maksulla viitti pelata, vaan ihan ostaa pelin.

Kyllä ajattelin et niillekin pitäisi antaa uusi mahdollisuus joskus kun on sopiva rako. Eikös niistä ole jotain parempia versioita tehty ?
 
Ylös Bottom