Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Redfall

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pirate fin
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Äärimmäisen positiivinen uutinen oli se, että soolona pelataan yksin, eikä tekoälykavereiden kanssa. Tämä vaikuttaa ihan täysiveriseltä (pun intended) Arkanen yksinpeliltä, mutta sitä voi myös pelata cooppina. Huippuhomma.

Se on myös aika hienoa että pelaajien huolia on kuunneltu. Jossain vuosi sitten näytetyssä materiaalissa siellä näkyi vielä pelin sisäinen kauppapaikka mistä ostella krääsää. Tämä on nyt heitetty romukoppaan ja kaikki tavarat on ansaittavissa peliä pelaamalla. Lisäksi pyrkivät poistamaan verkkoyhteysvaatimuksen yksin pelatessa, kuten @HideoMiyamoto tuossa jo aikaisemmin mainitsikin.

Tämä on jännä. Muut kehuvat periaatteessa samoja juttuja kuin mistä PC Gamer valittaa. Onneksi ei enää kauaa niin pääse itse testaamaan.

Joka pelille löytyy vastustajansa. Joskus sitä tehdään vaan klikkien toivossa, joskus ei vaan joillekkin uppoa vaikka suurinosa pitäisikin.

No mitäs ihmettä. En ajatellut että tästä pelistä innostui mutta nyt kyllä täytyy näiden viestien perusteella alkaa kiinnostumaan.

Toki siellä on Arkane takana, joten ei sen kautta ihmeellistä. Pelinsä ovat kuitenkin yksiä suosikkejani ja ovat tehneet niitä harvoja proseduaalisia pelejä (tai oikeastaanhan Moon Crash on kylläkin DLC), joka on minuun iskenyt. Toinen on Dead Cells.

Arkanelta tuleva, yksinpelinä toimiva peli kiinnostaa aina. Oletin tämän keskittyvän enemmän moninpeliin tai jotain, joten ei ole jaksanut aiemmin innostua.

Tämä on jännä. Muut kehuvat periaatteessa samoja juttuja kuin mistä PC Gamer valittaa. Onneksi ei enää kauaa niin pääse itse testaamaan.
Kun kattoo mikä heppu on sen PC geimerin jutun kynäillyt, niin ei silleen yllätä. Kyseinen heppu taitaa olla vähän eri generejen pelien ystävä, ainakin jos jutun lopussa olevaa tekstiä on uskominen.

Formerly the editor of PC Gamer magazine (and the dearly departed GamesMaster), Robin combines years of experience in games journalism with a lifelong love of PC gaming. First hypnotised by the light of the monitor as he muddled through Simon the Sorcerer on his uncle’s machine, he’s been a devotee ever since, devouring any RPG or strategy game to stumble into his path. Now he's channelling that devotion into filling this lovely website with features, news, reviews, and all of his hottest takes.

Kun kattoo mikä heppu on sen PC geimerin jutun kynäillyt, niin ei silleen yllätä. Kyseinen heppu taitaa olla vähän eri generejen pelien ystävä, ainakin jos jutun lopussa olevaa tekstiä on uskominen.
No joo, tuolla voi tietysti olla vaikutusta, mutta ei pitäisi. Varsinkaan PC Gamerin kaltaisen ison sivuston kohdalla.
Joka pelille löytyy vastustajansa. Joskus sitä tehdään vaan klikkien toivossa, joskus ei vaan joillekkin uppoa vaikka suurinosa pitäisikin.
Totta tietysti tämäkin. Toivottavasti ei tehdä tällaista klikkien perässä, mutta jos ei tykkää niin ei tykkää.

No joo, tuolla voi tietysti olla vaikutusta, mutta ei pitäisi. Varsinkaan PC Gamerin kaltaisen ison sivuston kohdalla.
Eihän sillä pitäis juu olla, mutta oon suht varma että ne omat mieltymykset vaikuttaa noihin pelien arviohin aika rankastikkin välillä. Ainakin se selittäis monien pelien kohalla sen kun useimmat sanoo että ihan jees settiä, mutta se yks sitten on vaan että pyh, sontaa.

Previewstä toiseen on nimenomaan sooloilua kehuttu ja soolona tuota on pelailtu previewssa, joten sinänsä myös muutkin kuin L4D:n ystävät voivat tästä olla kiinnostuneita :)

Itse nimenomaan olen kiinnostunut tästä soolona ja onkin ollut hyvä uutinen, että sooloilusta on tullut positiivista ennakkotunnelmaa.

Joo kyllä tämä on odotuksissa korkealla ilman L4D fanitusta. Tulee kyllä testattua monella tavalla pelata tätä ja katsoa mikä maistuu parhaiten.

Ei näin. Ei muuta kuin julkaisupäivän lykkäystä mieluummin kuin keskeneräinen tuote julkaisuun.

Tulee vähän Gotham Knights -fiilikset ja nimenomaan huonolla tavalla. Toki tässä tapauksessa on helppo testata peliä ja todeta omien kokemusten kautta kuinka paha tuo 30fps tässä on, mutta silti.

Ei oikein tuo 30fps sovi tälläiseen räiskintään.

Onkohan siellä vielä Unreal 5 kanssa opettelemista, vai mikäköhän tuossa on syynä.

Mulle kelpaisi vaikka 1440p/60fps tai hemmetti vaikka 1080p/60fps, no katotaan miltä tuo tuntuu.

Itse en ymmärrä sitä, että laitetaan arvostelua tekemään sellainen arvostelija, joka ei ole kiinnostunut kyseisen genren peleistä. Kyllä sen yleensä tietää miten siinä käy. Toki silloin tuonkin lähestymistavan ymmärtäisin, jos olisi kaksi arvostelijaa - genren fani ja sitten toinen näkemys sellaiselta, joka ei kyseistä genreä fanita. Näinhän muistaakseni suomalaiset pelilehdet välillä tekevätkin. Ihan fiksu kuvio tuollainen sinänsä.

Viimeksi muokattu:
Onkohan siellä vielä Unreal 5 kanssa opettelemista, vai mikäköhän tuossa on syynä.

Mulle kelpaisi vaikka 1440p/60fps tai hemmetti vaikka 1080p/60fps, no katotaan miltä tuo tuntuu.

Pitää silti kyllä testailla vaikka 30fps onkin, tuo 1080p/60fps olisi kyllä kelvannut väliaikaisena ellei jopa kokoaikaisena modina.

No sitten vaan peli jonoon. Jos kerta on 60 FPS modi luvattu niin en ala kokemusta pilaamaan sillä että väkisin pelaan sitä huomattavasti vähemmän miellyttävemmässä muodossa. Kuitenkin kesä täynnä pelejä niin ei mikään kiire tämän kanssa.

IGN:n mukaan Redfall on UE4:lla tehty, joten tästä ei pitäisi olla kiinni.

No on ilmeisesti aika loppunu kesken optimoinin suhteen, kun pelin julkaisu päivämäärä kuitenkin hakattiin kiveen jo aikapäiviä sitten. Joo tosiaan oli juttuakin jossain että olis UE5, no ilmeisesti kaikki mitä lukee internetistä niin ei ole totta ;)

Itse en ymmärrä sitä, että laitetaan arvostelua tekemään sellainen arvostelija, joka ei ole kiinnostunut kyseisen genren peleistä. Kyllä sen yleensä tietää miten siinä käy. Toki silloin tuonkin lähestymistavan ymmärtäisin, jos olisi kaksi arvostelijaa - genren fani ja sitten toinen näkemys sellaiselta, joka ei yseistä genrejä fanita. Näinhän muistaakseni suomalaiset pelilehdet välillä tekevätkin. Ihan fiksu kuvio tuollainen sinänsä.
Tuo juurikin. Jos meikä olis peliarvosteluja tekevä, niin voi jösses millasia arvoita sais esim änärit, fifat, koripallo pelit ja F1 pelit. Olisi aika karua tavaraa varmaan, vaikka yrittäisin sillai objektiivsesti niitä arvoida. Koska ensin mainitut ei ole koskaan iskeneet, niin ne saisi vaan sen takia kuraa niskaan ja F1 saisi siitä että se ei ole rallia. :D

Pelit-lehti tuota kahden arvostelijan systeemiä käyttää aika paljon ja niitä on aika kiva lukea, kun saa sen generen ystävän ja sitten sen maalikon mielipiteen.

No sitten vaan peli jonoon. Jos kerta on 60 FPS modi luvattu niin en ala kokemusta pilaamaan sillä että väkisin pelaan sitä huomattavasti vähemmän miellyttävemmässä muodossa. Kuitenkin kesä täynnä pelejä niin ei mikään kiire tämän kanssa.
Taidan itse pelata ainakin suurimman osan pelistä PC:llä. Toki nytkin pelaan esim. Persona 5:sta harvasen päivä PC:llä ja seuraavana päivänä konsolilla. Nyt vaan täytyy Redfall pelailu keskittää PC:lle.

60fps moodin puuttuminen julkaisussa konsoliversiosta on huonoa PR:ää katsoi sitä mitenpäin vaan. Vaikka siis pelin testaaminen onkin helppoa ja halpaa ja PC:llä todennäköisesti pyörii hyvin.

Tosi hyvä että jengi on heti nostanut asian framille. Ehkäpä 60fps päivitystä ei jouduta ihan hirveän kauan odottamaan.

No hitto, kun jotenkin olin ihan varma, että tämän olisi vahvistettu olevan Unreal 5.

Myös itse luulin tämän olevan UE5, eli samassa veneessä olin itsekin ennen IGN:n artikkelia.

No on ilmeisesti aika loppunu kesken optimoinin suhteen, kun pelin julkaisu päivämäärä kuitenkin hakattiin kiveen jo aikapäiviä sitten.

Näinhän se näyttää tuon performance moden kanssa käyneen, kun ei ainakaan ihan heti julkaisuun ehdi - ja tätä julkaisuahan on jo myöhäistetty aikasemminkin, joten jatkoajallakaan eivät ehtineet tuota hiomaan.

Jos itse saisin valita, niin aina mieluummin se FPS edellä tekisivät optimointia, mutta ehkäpä on helpompi mennä resoluutio edellä. No, toivottavasti ei kauaa mene, että saavat tuonkin lisättyä mukaan.

Ylös Bottom