Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

RegionX ja Action Replay - ongelmat ja kysymykset (VANHA)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TPK
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jopo
Ongelma muistikortin kanssa, Asensin Region X:n ja nyt muistikortti ei enää tallenna pelejä kortille, ilmoittaa vaan virheestä. Browserissa kortin sisältö ei näy vaan siinä lukee "NO DATA" pystyykö tuon kortin enää formatoimaan mitenkään, että taas toimis?

Pystyy. Minulla oli täsmälleen samanlainen ongelma, jonka ratkaisin tilaamalla Skotlannista EMS PS2 Memory Card Adapterin & kaapelin PC:hen (olen kirjoittamassa tuosta artikkelia tänne, mutta on vielä ollut olevinaan kiire ;) ), helpompaa keinoa en löytänyt... Ei auttanut PS2:n resetointi "vauhdissa", jotta muistikortti olisi seonnut niin paljon, että PS2 itse olisi osannut ehdottaa formatointia.

Jos saat tuotua korttisi minulle Olarinluomaan Espooseen (tai Inkooseen :) ) tai postitat sen minulle palautuspostimerkin kera niin voin formatoida sen, ei ole iso vaiva.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jussi.halkola

Mulla on sama numero... Eikö ole löytyny vieläkään mitään "kikkaa", jolla kyseistä korttia voidaan käyttää Region-X:n kanssa? Zame, oletkos sä saanut Region-X:sää toimimaan?

Kyllä sain.
Me tilattiin kaverin kanssa samaan aikaan Region-X:t ja hänellä toimi moitteetta.
Kaveri siirsi omalta kortilta region-x tiedoston minun kortille ja näin saimme sen toimimaan.
Region-x ei vain jostain syystä suostunut kirjottamaan tiedostoa ko. kortille ja sotki kortin yritettyään.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Veke

Pystyy. Minulla oli täsmälleen samanlainen ongelma, jonka ratkaisin tilaamalla Skotlannista EMS PS2 Memory Card Adapterin & kaapelin PC:hen (olen kirjoittamassa tuosta artikkelia tänne, mutta on vielä ollut olevinaan kiire ;) ), helpompaa keinoa en löytänyt... Ei auttanut PS2:n resetointi "vauhdissa", jotta muistikortti olisi seonnut niin paljon, että PS2 itse olisi osannut ehdottaa formatointia.

Jos saat tuotua korttisi minulle Olarinluomaan Espooseen (tai Inkooseen :) ) tai postitat sen minulle palautuspostimerkin kera niin voin formatoida sen, ei ole iso vaiva.

En jaksa tilata tuota memo card adapteria, enkä liioin uskalla lähettää sitä muistikorttia sulle :) jos kuitenkin lähettäisin ja formatoisit sen niin joudun laittamaan sitten taas ne region-x:n sinne ja luultavammin kortti sekoo taas ja taas joutuisin lähettämään korttini sulle formatoitavaksi.

JOTEN menen ostamaan uuden muistikortin (törkeeseen $ony hintaan) tai sitten vähän halvemman tarvikekortin ja tallentelen saveni niille ja "No data" korttia käytän sitten Region X:n kanssa

Sellainen on ongelma, kun käynistää region X:n niin koneen lukupää ei aina löydä oikeata kohtaa mistä levyä pitäisi alkaa lukemaan pitää sellaista digittävää ääntä(ihan uusi sana)ja jonkin ajan kuluttua se kone selittää, että kyseessä ei ole ps2 levy. Kyseessä on dongleton versio region X:stä, siis voiko vika olla koneessa tai levyssä? Samanlaista ääntä kone pitää kun käynistää PES:n ja sekään ei yleensä ekalla kerralla käynnisty.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lynx
Sellainen on ongelma, kun käynistää region X:n niin koneen lukupää ei aina löydä oikeata kohtaa mistä levyä pitäisi alkaa lukemaan pitää sellaista digittävää ääntä(ihan uusi sana)ja jonkin ajan kuluttua se kone selittää, että kyseessä ei ole ps2 levy. Kyseessä on dongleton versio region X:stä, siis voiko vika olla koneessa tai levyssä? Samanlaista ääntä kone pitää kun käynistää PES:n ja sekään ei yleensä ekalla kerralla käynnisty.

sama homma, koneessa vika. yksi korjauskonsti olisi tuossa testaus vaiheessa, jos vain kerkeis repii koneen auki. Toisella magneetilla magnetisoidaan cd/dvd asemasta sellanen metallilevy joka on vastakappaleena levyn pidikkeessä.

x-.regionin version vaihto

miten vaihdetaan dvd ajuri ohjelmaa vahassa koneessa ei toiminut

ongelma action replayn kanssa

ohjelma jumittu kun cd:ltä latasi tietoa missä vika? korjasi itte ottamalla kortin pois ja pyyhkimällä omat tiedot pois.

Re: ongelma action replayn kanssa

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan PETRI
ohjelma jumittu kun cd:ltä latasi tietoa missä vika? korjasi itte ottamalla kortin pois ja pyyhkimällä omat tiedot pois.

aitä?

DVD Region X Free

http://www.sonyweb.com/news/0302/071.html
Datel, the company behind the Action Replay peripheral, have announced that they've giving away free copies of DVD Region X in issue 18 PSi-2 Magazine. The disc, which normally retails for £19.99, allows consumers to watch DVD movies from any region and gets rid of the green screen effect that usually appears when watching a DVD movie with SCART or RGB on PlayStation 2.

Issue 18 of PSi-2 Magazine currently on shelves across Europe. PSi-2 Magazine is published by Thin Ice Media.

Eli uusimman PSi-2 lehden mukana tulisi DVD Region X kaupan päälle. En vain muista ko. lehteä Suomen lehtihyllyissä nähneeni :(. Kuva kannesta löytyy em. linkin kautta.

PS2&AR2v2 - DVD tekstitys ei pelaa

Siis tekstitys vaikutti toimivan vain englanniksi. Vaihdoin tekstitystä PS2:sen valikosta, DVD:n menusta sekä L3-napilla, kokeilin tekstitystä myös useilla eri kielillä mutta tekstitys oli aina vain englanniksi.

DVD ei ole R kaksi, siksi AR2 versio kaksi
.
PS2:sen DVD asetuksista oli laitettu kaikki muut englanniksi, paitsi tekstitys oli suomeksi. Kokeilin myös DVD-menu kielen asettamista suomeksi, mutta sillä ei ollut vaikutusta.

Toinen ongelma on kuvan kirkkauden vaihteleminen (macrovision?). PS2 on kytketty videoiden scartiin, koska televisiossa ei ole rca-lähtöjä enkä ole vielä ostanut optista-kaapelia. Onko macrovisionia mahdollista poistaa AR2:n avulla, muistaakseni se oli mahdollista Region X:llä.

Kokeilin myös toisella DVD:llä (R2) siinäkin tuli aina sama kieli(en tunnistanut), vaikka yritti DVD menusta vaihtaa(yritin useita eri kieliä). Saihan sen tekstityksen pois päältä mutta suomeksi ei toiminut.

Yritin myös ilman AR2:sta, sekä PS2:n language asetuksista laittaa kaikki englanniksi, mutta se ei auttanut.

Tekstitykset toimi hyvin sekä PC:llä että Pioneerin 525:lla.

Muistaakseni tekstitykset toimi kauan sitten kun testasin ilman AR2:sta.

Testasin DVD:tä (se jota olin käyttänyt 1. PS2 dvd-toisto testissäni), jossa on vain 4 kielivaihtoehtoa. Se sattui toimimaan.

:( Voiko tämä olla totta vain yhdessä kolmesta dvd:stä toimi tekstitykset? :mad:

PS2:ssa on alkuperäiset dvd-ajurit 2.1e tai jotain sinnepäin.

Ööh, siis joissain DVD-levyissä ei ole kuin yksi kielivaihtoehto. Play.comista tilaamani R2 The fast & the furious sisältää muuten tekstityksen englanniksi ja hindiksi ;).

Siis näissä kahdessa DVD:ssä R4&R2 on noin 20 eri kielivaihtoehtoa (myös suomi) ja ne toimivat hyvin PC:llä ja Pioneer 525:lla.

Kun yritän katsoa niitä PS2:lla R4-dvd:ssä on toimii vain englanti ja ilman tekstitystä. Ja R2:ssa vain "tunnistamaton kieli" sekä ilman tekstitystä.
Ja edelleen tekstitykset toimivat sekä PC:llä että Pioneerilla.

Myös R2-dvd:n "language selection" valikossa "pallot", jotka liikkuvat kun valitsee tekstitystä näkyvät väärin.

Esim. vasemman puoleisissa valinnoissa "pallo" näkyy vasemmalla kokonaisena sekä keskellä puoleksi, keskellä "pallo" näkyy puoleksi keskellä sekä kokonaan oikealla, oikealla "palloa" ei näy lainkaan. PC:llä ja Pioneerilla valikot toimivat oikein.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kani
Ööh, siis joissain DVD-levyissä ei ole kuin yksi kielivaihtoehto. Play.comista tilaamani R2 The fast & the furious sisältää muuten tekstityksen englanniksi ja hindiksi ;).

Haittaneeko tuo nyt mitään? Elokuvahan on jostain todella syvältä, joten aivan sama mitkä tekstit siinä on. Aiemmin huonoin koskaan näkemäni elokuva oli 'Cocktail', mutta The fast & the furious onnistui nappaamaan kärkipaikan Tom Cruisen tähdittämältä kökkörainalta ;)

Eipä haittaa, yleensä katson vain englanninkielisellä tekstityksellä tai ilman. Joskus on kyllä hauska pistää japsi/hindi tms. tekstit ruutuun sen verran kauniin näköistä se on. Toistaiseksi on kaikki tuontileffojen tekstit toimineet mulla PS2:ssa (no ei niitä montaa ole).

OFFTOPIC:
Fast & Furious on autoista kiinostuneelle hyvä elokuvan mittainen musiikkivideo :). Tuollaisia autoja jos saisi suomessakin rakennella niin namm... täällä kun autot on usein masentavan näköisiä tai mauttomasti tuunattuja (esim. joku saab 9000 bigmouth-kitillä ja karsealla takasiivellä tms *LOL*). Siellä elokuvan import-tapahtumassa muuten autot oli paikallisten harrastajien vehkeitä ja hemmot itse paikalla :).

Sopii kiittää tekijöitä että tästäkin kulttuurista tehtiin vihdoin elokuva. Harmi vain että mainstreamille se piti muokata tähän muotoon, ekat trailerit näytti paljon lupaavammilta kuin lopullinen traileri/elokuva. Ei olisi leffa myynyt muuten "suurelle yleisölle" joka ei yleensä mistään mitään tiedä.

Testailin useammalla DVD:llä, alla tulokset.

Terminator 2:valikot ranskaksi, valikot ei toimi oikein, tekstitys ranskaksi tai pois.
Die Hard 3:tekstitys englanniksi tai pois, valikot ei toimi oikein.
Hannibal:tekstitys englanniksi tai pois.
Punaisen lokakuun metsästys:bulgariaksi! tai pois.
Niilin jalokiven metsästys:tsekki tai pois, valikot ei toimi oikein.
Vihreän timantin metsästys:tsekki tai pois, valikot ei toimi oikein.

Eli vain 1. tekstitysvaihtoehto toimii!
Ainoa toimiva oli Conan hävittäjä, leikattu ja pakkotekstitetty.

Mitä kokeilen seuraavaksi? Nyrkkiä?

tekstitys

edellä mainittu ongelma on jos suomi on valittuna kielenä vaihda se englaniksi pitäisi toimia jos ei toimi niin viaraile egmontin sivulla jossa on uncel jonh vastaa

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom