Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Remnant 2

Tämä on huolestuttava suuntaus PC pelaamisessa. Peli on suunniteltu skaalaus systeemit mielessä, eli jos et käytä DLSS tai FSR se ei pyöri hyvin.

 
Mitäs mieltä sarjan veteraanit on siitä että pelissä on rajattu määrä trait pisteitä. Ekassa osassa oli ilmeisesti mahdollisuus kehittää kaikki kyvyt tappiin. Tässä ei ole koska raja on 60 pistettä. Jos ette pidä tästä rajoituksesta níin miten tekisitte sen toisin.
 
Mitäs mieltä sarjan veteraanit on siitä että pelissä on rajattu määrä trait pisteitä. Ekassa osassa oli ilmeisesti mahdollisuus kehittää kaikki kyvyt tappiin. Tässä ei ole koska raja on 60 pistettä. Jos ette pidä tästä rajoituksesta níin miten tekisitte sen toisin.
Tuolla vissiin hakevat sitä, että buildit olisi erilaisia, kun joutuu miettimään miten pisteet sijoittaa. Ite en ekaa ole pelannut, kun vähän alusta ja tätä uuttakin vasta jonkun kolmisen tuntia niin en osaa sanoa onko hyvä vai huono asia.

Mutta onpahan kyllä tämän vuoden isoin yllättäjä itselle! Ei ole tullut aikoihin pelattua räiskintäpeliä mikä tuntuu noin hyvältä pelata. Gunslingerillä tuli aloteltua ja ekaa maailmaa vasta kolunnut. Tuntuu olevan todella laajoja nuo maailmat ja paljon tutkittavaa. Graafisesti ei mitään mullistavaa mutta art design on todella upeaa omasta mielestä. Tähän mennessä pyörinyt Balanced modessa hyvin enkä ole huomannut yhtään droppeja ja yksi pomokin on jo selätetty. Mulla tosin on VRR tuki töllössä niin en tiedä kuinka paljon tuo on ”huijannut”. Mutta suosittelen kyllä lämpimästi kaikille räiskinnän ystäville ja vielä, kun peli maksaa nykymittapuulla vaivaiset 50e. :)
 
Mitäs mieltä sarjan veteraanit on siitä että pelissä on rajattu määrä trait pisteitä. Ekassa osassa oli ilmeisesti mahdollisuus kehittää kaikki kyvyt tappiin. Tässä ei ole koska raja on 60 pistettä. Jos ette pidä tästä rajoituksesta níin miten tekisitte sen toisin.
Tämä pakottaa rakentamaan hahmon huomattavasti eri tavalla. Yleensä laitan selkeät vahvuudet omalle hahmolle sen sijaan, että tekisin siitä tasaisen hyvän usealla osa-alueella. Vaikea kuitenkaan sanoa, miten muuten asian voisi toteuttaa. Kaiholla kuitenkin muistelen edeltäjässä jatkuvalla syötöllä onnistumisen tunteita tuovaa trait-pisteen saamisilmoitusta, koska niitä tipahteli melko tasaisin väliajoin.

Sitten voi mennä hankalaksi, mikäli trait-kortteja on yhtä monta kuin aiemmin. Remnant: From the Ashesissa niitä oli 40, jos ei tullut myöhemmin lisää. Tuolloin trait-pisteitä tarvitsi 800, jos meinasi täyttää kaikki kortit. Korttien maksimimäärä oli 20 pistettä, Remnant 2:ssa se on 10.
 
Mitäs mieltä sarjan veteraanit on siitä että pelissä on rajattu määrä trait pisteitä. Ekassa osassa oli ilmeisesti mahdollisuus kehittää kaikki kyvyt tappiin. Tässä ei ole koska raja on 60 pistettä. Jos ette pidä tästä rajoituksesta níin miten tekisitte sen toisin.
En näe tätä ongelmana, ehkä niille jotka haluavat maksimoida kaikki tämä on kökkö juttu mutta toi cappi on oikeasti aika paljon IMO. Tuolla määrällä saa varmasti hyvän buildin tehtyä ja samalla mahdollistaa buildit ylipäätään.

Samalla vois kysyä vaikka että miksi Diablo 4:ssa on vaan rajattu määrä skill/paragon-pisteitä. No buildien takia tietty. Mun mielestä jos pelaan vaikka gunslinger/medic combolla niin mun ei tartte saada kaikkiin traitteihin pisteitä vaan mulle riittää ne joilla on merkitystä noille luokille.
 
Tämä pakottaa rakentamaan hahmon huomattavasti eri tavalla. Yleensä laitan selkeät vahvuudet omalle hahmolle sen sijaan, että tekisin siitä tasaisen hyvän usealla osa-alueella. Vaikea kuitenkaan sanoa, miten muuten asian voisi toteuttaa. Kaiholla kuitenkin muistelen edeltäjässä jatkuvalla syötöllä onnistumisen tunteita tuovaa trait-pisteen saamisilmoitusta, koska niitä tipahteli melko tasaisin väliajoin.

Sitten voi mennä hankalaksi, mikäli trait-kortteja on yhtä monta kuin aiemmin. Remnant: From the Ashesissa niitä oli 40, jos ei tullut myöhemmin lisää. Tuolloin trait-pisteitä tarvitsi 800, jos meinasi täyttää kaikki kortit. Korttien maksimimäärä oli 20 pistettä, Remnant 2:ssa se on 10.

Voin kyllä kuvitella miten se vaikuttaa pelaamisen kun saa level upin ja tulee trait pisteitä kokoajan lisää. Tämä on sellainen koukku joka pistää pelaajan jatkamaan, samoin kun Diablo 3 tulee jatkuvasti niitä bonus leveleitä vaikka on maksimi tasolla. Diablo 4 myös tulee max levelin jälkeen todella paljon niitä lisä pointseja, 4 aina levelin aikana.

Joten tästä puuttuu sellainen koukku kun trait leveli on maksimoitu. Mutta ymmärrän myös buildien takia miksi tällainen on tehty.
 
Traittipisteitä saa vaan bossien taposta ja tutkimalla kun löytää maailmasta tome of knowledge kirjoja. Leveleist saa luokkakohtaist traittia ylös ja luokan perkit kehittyy. Toki jos haluu ni voi aina kakkosluokkaa vaihtaa ja levelöidä vaikka kaikki luokat maksimiin. Mullaki oli alkuu gunslinger/medic mut sain summonerin auki ni meen gunslinger/summoner kombolla ja iha hiton hauska yhdistelmä.

Noi luokkien traitit taitaa muute pysyy vaikka vaihtaiski toisee, en oo iha varma, täytyy testaa.
 
Tämä pakottaa rakentamaan hahmon huomattavasti eri tavalla. Yleensä laitan selkeät vahvuudet omalle hahmolle sen sijaan, että tekisin siitä tasaisen hyvän usealla osa-alueella. Vaikea kuitenkaan sanoa, miten muuten asian voisi toteuttaa. Kaiholla kuitenkin muistelen edeltäjässä jatkuvalla syötöllä onnistumisen tunteita tuovaa trait-pisteen saamisilmoitusta, koska niitä tipahteli melko tasaisin väliajoin.

Sitten voi mennä hankalaksi, mikäli trait-kortteja on yhtä monta kuin aiemmin. Remnant: From the Ashesissa niitä oli 40, jos ei tullut myöhemmin lisää. Tuolloin trait-pisteitä tarvitsi 800, jos meinasi täyttää kaikki kortit. Korttien maksimimäärä oli 20 pistettä, Remnant 2:ssa se on 10.
Itse en tästä hommasta kyllä pidä. Itse asiassa aika iso pettymys, jos tämäkin peli on nyt sitten haluttu rajata sellaiseksi vakiobuildien temmellyskentäksi.

Niitä pelejä on kyllä jo muutenkin aivan pilvin pimein, joissa juurikin rajataan pelaajat tekemään tällaisilla ratkaisuilla sellaiset tietyntyyppiset ominaisuuksiltaan rajatut buildit, kun pisteet eivät sitten monipuolisuuteen riitä. Tällainen on aina itselleni suuri pettymys. Noita pelejä kyllä riittää, eli ei maistu, että tämäkin piti tähän suuntaan viedä.

Mitään ei olisi sinänsä tarvinnut muuttaa ykkösestä noihin trait-pisteisiin liittyen. Pidin ykkösessä juuri siitä, ettei tarvinnut tehdä jotakin tarkkaan rajattua buildia, joka on pelaamisessa itselleni aina täysi turnoffi.

Lisäksi pleikkarilla on onnistuttu heti kättelyssä ryssimään co-op-pelaaminen huolella, eli et pysty kavereita kutsumaan omaan peliisi lainkaan, tai hakeutumaan kaverin peliin. Kaverin kanssa co-opin pelaaminen on siis tehty toistaiseksi lähes mahdottomaksi. Oikein huolella kämmätty homma nimenomaan co-oppiin erikoistuneelta peliltä.

Hurja pettymys tämä peli on nyt ainakin näistä kahdesta syystä tällä erää, enkä ole jaksanut hetken kokeilun jälkeen tätä nyt pelata. Co-opin vuoksi tämä tuli ensisijaisesti hankittua, joten pelaaminen jatkuu vasta sitten, kun tuo pleikkarin co-op on korjattu. Ja silloinkin tulee tämä trait-pisteiden rajoitus harmittamaan, sille en voi mitään.

Onpa harmi, että yksi eniten tänä vuonna odottamani peli onkin aikamoinen pannukakku vain kahden asian takia. Toki tähän on täytynyt jo tottua, koska ensin Forspoken ja sitten Redfall olivatkin täysiä munauksia, ja sitten olihan tuo FF XVI myös hiljattain melkoinen pettymys, ainakin odotuksiin nähden (ei toki läheskään Redfallin tai Forspokenin veroinen pannukakku tietenkään).
 
Viimeksi muokattu:
Itse en tästä hommasta kyllä pidä. Itse asiassa aika iso pettymys, jos tämäkin peli on nyt sitten haluttu rajata sellaiseksi vakiobuildien temmellyskentäksi.

Niitä pelejä on kyllä jo muutenkin aivan pilvin pimein, joissa juurikin rajataan pelaajat tekemään tällaisilla ratkaisuilla sellaiset tietyntyyppiset ominaisuuksiltaan rajatut buildit, kun pisteet eivät sitten monipuolisuuteen riitä. Tällainen on aina itselleni suuri pettymys. Noita pelejä kyllä riittää, eli ei maistu, että tämäkin piti tähän suuntaan viedä.

Mitään ei olisi sinänsä tarvinnut muuttaa ykkösestä noihin trait-pisteisiin liittyen. Pidin ykkösessä juuri siitä, ettei tarvinnut tehdä jotakin tarkkaan rajattua buildia, joka on pelaamisessa itselleni aina täysi turnoffi.

Lisäksi pleikkarilla on onnistuttu heti kättelyssä ryssimään co-op-pelaaminen huolella, eli et pysty kavereita kutsumaan omaan peliisi lainkaan, tai hakeutumaan kaverin peliin. Kaverin kanssa co-opin pelaaminen on siis tehty toistaiseksi lähes mahdottomaksi. Oikein huolella kämmätty homma nimenomaan co-oppiin erikoistuneelta peliltä.

Hurja pettymys tämä peli on nyt ainakin näistä kahdesta syystä tällä erää, enkä ole jaksanut hetken kokeilun jälkeen tätä nyt pelata. Co-opin vuoksi tämä tuli ensisijaisesti hankittua, joten pelaaminen jatkuu vasta sitten, kun tuo pleikkarin co-op on korjattu. Ja silloinkin tulee tämä trait-pisteiden rajoitus harmittamaan, sille en voi mitään.

Onpa harmi, että yksi eniten tänä vuonna odottamani peli onkin aikamoinen pannukakku vain kahden asian takia. Toki tähän on täytynyt jo tottua, koska ensin Forspoken ja sitten Redfall olivatkin täysiä munauksia, ja sitten olihan tuo FF XVI myös hiljattain melkoinen pettymys, ainakin odotuksiin nähden (ei toki läheskään Redfallin tai Forspokenin veroinen pannukakku tietenkään).
Onneksi en ite välitä coopista niin ei omaa peli-iloa ole pilannut. Vissiin tuossa coopissa on joku bugi mikä aiheuttaa ongelmia tuohon kavereiden kanssa pelailuun. Toivottavasti lisäävät join friend toiminnon myös tuohon, ainakin redditissä tuota on pyydelty kovasti jo.

Tuo trait systeemi ei kyllä mua haittaa. Tosiaan joutuu vähän tarkemmin miettimään mihin pisteet käyttää, että ne sopii siihen omaan hahmoon parhaiten. Sitten jos haluaa kokeilla jotain muuta niin respeccailee ja tekee jotain muuta valitun archetypen pohjalta. Ai ainakaan mitään semmosta mikä jättäisi peliä hankkimatta missään nimessä.
 


Toivottavasti saisivat tuon coopin pikaisesti kuntoon.
Itse olen traiteista tuon ykkösen kannalla, eli sanoisin ei tuolle 60 capille. Mutta niin alussa vasta pelissä etten nyt tuomitse vielä tätäkään systeemiä. Täytyy nauttia pelistä ja miettii noita sitten kun näkee miten se vaikuttaa mihinkin. Ykkösessä oli mukava kun noita traitteja sai koko ajan laitella sinne tänne, toi mukavasti koko ajan sellasta edistymisen tunnetta.
 
Juu kyllä mä ymmärrän hyvin molemmat puolet tässä. Itse en vain koe ongelmana, mun intressit on vahvasti tutkimisen puolella ja esim uusien luokkien avaamisen selvittelyssä.

Tää on siin hauska et sit ku on kerran kampanjan vetäny ni on vast nähny noin 50% pelistä. Jokaisessa maailmassa on kaksi eri päätarinaa ja vain toisen voi kokea yhden kampanjan aikana. Adventureen voi sit toki rullailla sen toisen maailmakohtaisen tarinan. Tietty ton perusteella vois väittää kyllä että traittipisteiden cappi on liian alhainen kun ton capin varmaan saavuttaa ekan rundin aikana.
 
Digital Foundry. Valitettavasti peli kärsii heikosta suorituskyvystä riippueen alueesta mikä sinulle arvotaan. Peli on huomattavasti hienompi kuin edeltäjänsä. Toivottavasti saavat nuo framerate ongelmat paikattua, sitä ennen peli menee kyllä osto kieltoon itselle. Ellei tule jotain alea ennenkuin ne on korjattu.

 
Ihme säätöä oli, ennen kuin saatiin kolmen porukalla co-oppi toimimaan kaikkien kolmen kesken. Piti itse asiassa kaikkien saada tapettua omassa pelissään erikseen ensimmäinen world bossinsa, jonka jälkeen aukesi adventure-moodi. Sitten piti valita tuo moodi, jolloin sitten löytyi niitä omia kavereita heti adventureen kavereiksi. Sitten kun oltiin samassa tiimissä, niin sitten hosti muuttaa pelin kampanjaksi. Olihan aika hankalaa, mutta kun viimeinkin päästiin kimpassa pelaamaan, niin olihan peli-ilo ylimmillään.

Kaipa tuosta traittihommelista sitten jotenkin pääsee yli, kun peli on muutoin todella hauskaa pelattavaa. Ja näyttää paljon paremmalta kuin edeltäjänsä, sekä pelittää muutenkin varsin sulavasti. Ainakin toistaiseksi tämä kokemus on itselläni. Hieno peli, kun nyt kunnolla pääsee co-oppina kavereiden kanssa pelaamaan.
 
Viimeksi muokattu:
Vielä viime hetken juttua ennen unia. Saatiin porukalla pelit toimimaan, mutta aikamoisen säädön kautta. Lähtökohtana minulla ja kaverillani oli 1. maailma suoritettu ja sen kautta adventure mode avattu.

Laitettiin oma maailma avoimeksi, eli kuka tahansa voi liittyä. Sitten poistettiin kaverin nimi listalta, laitettiin sama vaikeustaso ja haettiin adventure-pelejä. Molempien nimet näkyivät heti puolin ja toisin. Kampanjassa tämä ei toiminut, mutta homman juju on liittyä kaverin peliin adventure-tilassa ja hosti vaihtaa tämän jälkeen kampanjaan. Siitä sitten lähdettiin tahkoamaan pelin luomaa satunnaismaailmaa.

Jotain siellä kuitenkin koko ajan säädettiin Gunfire Gamesin toimesta. Noin klo 20 maissa tuli day 1 -päivitys ja peliin ilmestyi kaverilista. Sen kautta ei kuitenkaan pystynyt tekemään mitään, joten ilmeisesti työn alla. Illan mittaan saatiin myös kolmas pelaaja partyyn mukaan, kun hänkin sai ensimmäisen world bossin nurin ja adventure mode aukesi. Samalla tavalla kikkailtiin hänet kampanjaan mukaan.

Lyhyesti:

1) Konsolin kieliasetus on kaikille sama (tästä ei varmuutta, onko vaikutusta)
2) Tee ryhmächatti jo valmiiksi ennen kaverilistalta poistoa, että kommunikointi onnistuu sen kautta
3) Peli käyntiin, laita asetukseksi oma serveri avoimeksi kaikille
4) Mene World Stoneen, vaihda adventure mode (jos ei ole auki, pelaa 1. maailma soolona tai randomin kanssa)
5) Sama vaikeustaso -> World settings -> Adventure Mode -> astu varmuuden vuoksi pois World Stonelta, kosketa uudestaan -> kaverin nimi pitäisi näkyä haussa serverilistalla
6) Varmista, että power level on lähellä toista, muuten ei toimi. Ilmeisesti ero saa olla enintään 2 tasoa, eli Lvl 1 voi pelata 3-tasoisen kanssa. Lähtökohtaisesti kaverillani ja minulla oli tasot 1, mutta kolmannen kaverin liittyessä mukaan kaikki olivat 4-tasoisia.

Kun päivitys saapuu, niin moista kikkailua ei (toivottavasti) enää tarvitse, ja kaverikutsut voi laittaa taas ryhmän ollessa kasassa. Ei ole tietoa, millä kaikilla jutuilla on vaikutusta, joten tähän(kin) neuvoon kannattaa suhtautua varauksella. Netissä porukka on jakanut ties minkälaisia jippoja.

Ja niin, olihan se todella kivaa pelata täydellä kolmen hengen porukalla.
 
Vaikuttaa pätevältä kehittäjältä kyllä tämä Gunfire Games. Vaikuttaa siltä, että kuuntelevat tarkkaan pelaajien palautetta mutta myös osaavat pitää omasta visiostaan kiinni. :)
 
Hitto toi eka osa on koukuttava. Pistin pelin päälle ja mietin et jaksaako sitä nyt kuitenkaan mitään näin hektistä heti aamusta. 2 ja puoli tuntia myöhemmin ja pari bossia listittynä oli silti vaikea päästää irti. Pelin taistelut on niin koukuttavia ja bossi taistelut niin hektisiä että ei vaan päässyt irti. Tapasin kuolemattoman kuninkaan ja menin johki suolle kun lopetin joten en tiedä miten pitkälle on tullut pelattua. Vaikka peli on vaikea niin kuolemia ei ole tullut kun bosseilla jotka vaativatkin ihan eri lähestymisen. Toi perus vihuja vastaan on sellaista suht letkeää menoa kun etenee hitaasti vaikka välillä meinaa panokset loppua, bossi taistelut on sitten sellainen adrenaliini ruiske ja tulee sellainen mukava onnistumisen fiilis.

Kuotenkin tästä johtuen 2 osa on takaisin ostoslistalla kun mietin miten paljon hauskaa on tämän kanssa ja kun se on joka suhteessa parempi niin noinkohan sitä pystyy olee ostamatta. Yleensä jos on joku hinku saada peli niin ei se mene ohi ennenkuin sen ostaa joten voi olla että tulee vedettyä liipasimesta.

Mietin myös että vois katsoa jonkun lets playtä että miten erilainen heidän pelinsä on ollut omaan verrattuna niin saa vähän kuvaa siitä miten tuo random ominaisuus toimii.

Hatunnosto Gunfire Gameisille että ovat löytäneet Souls pelien koukun ilman että peli on niin ankara.
 
Ylös Bottom