HideoMiyamoto
Well-Known Member
Tämä on huolestuttava suuntaus PC pelaamisessa. Peli on suunniteltu skaalaus systeemit mielessä, eli jos et käytä DLSS tai FSR se ei pyöri hyvin.
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Tuolla vissiin hakevat sitä, että buildit olisi erilaisia, kun joutuu miettimään miten pisteet sijoittaa. Ite en ekaa ole pelannut, kun vähän alusta ja tätä uuttakin vasta jonkun kolmisen tuntia niin en osaa sanoa onko hyvä vai huono asia.Mitäs mieltä sarjan veteraanit on siitä että pelissä on rajattu määrä trait pisteitä. Ekassa osassa oli ilmeisesti mahdollisuus kehittää kaikki kyvyt tappiin. Tässä ei ole koska raja on 60 pistettä. Jos ette pidä tästä rajoituksesta níin miten tekisitte sen toisin.
Tämä pakottaa rakentamaan hahmon huomattavasti eri tavalla. Yleensä laitan selkeät vahvuudet omalle hahmolle sen sijaan, että tekisin siitä tasaisen hyvän usealla osa-alueella. Vaikea kuitenkaan sanoa, miten muuten asian voisi toteuttaa. Kaiholla kuitenkin muistelen edeltäjässä jatkuvalla syötöllä onnistumisen tunteita tuovaa trait-pisteen saamisilmoitusta, koska niitä tipahteli melko tasaisin väliajoin.Mitäs mieltä sarjan veteraanit on siitä että pelissä on rajattu määrä trait pisteitä. Ekassa osassa oli ilmeisesti mahdollisuus kehittää kaikki kyvyt tappiin. Tässä ei ole koska raja on 60 pistettä. Jos ette pidä tästä rajoituksesta níin miten tekisitte sen toisin.
En näe tätä ongelmana, ehkä niille jotka haluavat maksimoida kaikki tämä on kökkö juttu mutta toi cappi on oikeasti aika paljon IMO. Tuolla määrällä saa varmasti hyvän buildin tehtyä ja samalla mahdollistaa buildit ylipäätään.Mitäs mieltä sarjan veteraanit on siitä että pelissä on rajattu määrä trait pisteitä. Ekassa osassa oli ilmeisesti mahdollisuus kehittää kaikki kyvyt tappiin. Tässä ei ole koska raja on 60 pistettä. Jos ette pidä tästä rajoituksesta níin miten tekisitte sen toisin.
Tämä pakottaa rakentamaan hahmon huomattavasti eri tavalla. Yleensä laitan selkeät vahvuudet omalle hahmolle sen sijaan, että tekisin siitä tasaisen hyvän usealla osa-alueella. Vaikea kuitenkaan sanoa, miten muuten asian voisi toteuttaa. Kaiholla kuitenkin muistelen edeltäjässä jatkuvalla syötöllä onnistumisen tunteita tuovaa trait-pisteen saamisilmoitusta, koska niitä tipahteli melko tasaisin väliajoin.
Sitten voi mennä hankalaksi, mikäli trait-kortteja on yhtä monta kuin aiemmin. Remnant: From the Ashesissa niitä oli 40, jos ei tullut myöhemmin lisää. Tuolloin trait-pisteitä tarvitsi 800, jos meinasi täyttää kaikki kortit. Korttien maksimimäärä oli 20 pistettä, Remnant 2:ssa se on 10.
Itse en tästä hommasta kyllä pidä. Itse asiassa aika iso pettymys, jos tämäkin peli on nyt sitten haluttu rajata sellaiseksi vakiobuildien temmellyskentäksi.Tämä pakottaa rakentamaan hahmon huomattavasti eri tavalla. Yleensä laitan selkeät vahvuudet omalle hahmolle sen sijaan, että tekisin siitä tasaisen hyvän usealla osa-alueella. Vaikea kuitenkaan sanoa, miten muuten asian voisi toteuttaa. Kaiholla kuitenkin muistelen edeltäjässä jatkuvalla syötöllä onnistumisen tunteita tuovaa trait-pisteen saamisilmoitusta, koska niitä tipahteli melko tasaisin väliajoin.
Sitten voi mennä hankalaksi, mikäli trait-kortteja on yhtä monta kuin aiemmin. Remnant: From the Ashesissa niitä oli 40, jos ei tullut myöhemmin lisää. Tuolloin trait-pisteitä tarvitsi 800, jos meinasi täyttää kaikki kortit. Korttien maksimimäärä oli 20 pistettä, Remnant 2:ssa se on 10.
Onneksi en ite välitä coopista niin ei omaa peli-iloa ole pilannut. Vissiin tuossa coopissa on joku bugi mikä aiheuttaa ongelmia tuohon kavereiden kanssa pelailuun. Toivottavasti lisäävät join friend toiminnon myös tuohon, ainakin redditissä tuota on pyydelty kovasti jo.Itse en tästä hommasta kyllä pidä. Itse asiassa aika iso pettymys, jos tämäkin peli on nyt sitten haluttu rajata sellaiseksi vakiobuildien temmellyskentäksi.
Niitä pelejä on kyllä jo muutenkin aivan pilvin pimein, joissa juurikin rajataan pelaajat tekemään tällaisilla ratkaisuilla sellaiset tietyntyyppiset ominaisuuksiltaan rajatut buildit, kun pisteet eivät sitten monipuolisuuteen riitä. Tällainen on aina itselleni suuri pettymys. Noita pelejä kyllä riittää, eli ei maistu, että tämäkin piti tähän suuntaan viedä.
Mitään ei olisi sinänsä tarvinnut muuttaa ykkösestä noihin trait-pisteisiin liittyen. Pidin ykkösessä juuri siitä, ettei tarvinnut tehdä jotakin tarkkaan rajattua buildia, joka on pelaamisessa itselleni aina täysi turnoffi.
Lisäksi pleikkarilla on onnistuttu heti kättelyssä ryssimään co-op-pelaaminen huolella, eli et pysty kavereita kutsumaan omaan peliisi lainkaan, tai hakeutumaan kaverin peliin. Kaverin kanssa co-opin pelaaminen on siis tehty toistaiseksi lähes mahdottomaksi. Oikein huolella kämmätty homma nimenomaan co-oppiin erikoistuneelta peliltä.
Hurja pettymys tämä peli on nyt ainakin näistä kahdesta syystä tällä erää, enkä ole jaksanut hetken kokeilun jälkeen tätä nyt pelata. Co-opin vuoksi tämä tuli ensisijaisesti hankittua, joten pelaaminen jatkuu vasta sitten, kun tuo pleikkarin co-op on korjattu. Ja silloinkin tulee tämä trait-pisteiden rajoitus harmittamaan, sille en voi mitään.
Onpa harmi, että yksi eniten tänä vuonna odottamani peli onkin aikamoinen pannukakku vain kahden asian takia. Toki tähän on täytynyt jo tottua, koska ensin Forspoken ja sitten Redfall olivatkin täysiä munauksia, ja sitten olihan tuo FF XVI myös hiljattain melkoinen pettymys, ainakin odotuksiin nähden (ei toki läheskään Redfallin tai Forspokenin veroinen pannukakku tietenkään).
Sama täällä. Tosin vrr päällä, että en tiedä kuinka paljon auttaa.En oo kyl ite huomannu yhtään suorituskykyongelmaa, balanced moodilla pelailen ja tosi sulavaa ollu.
Sama täällä. Tosin vrr päällä, että en tiedä kuinka paljon auttaa.