Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Remnant 2

Aiempaan keskusteluun viitaten mietin seuraavaa: säilyykö hahmon leveli pääarkkityyppiä (classia) vaihtaessa? Mikäli ei, niin sitten voidaan puhua puhtaasti hahmonvaihdoksesta. Tai jos ajatellaan esim. näin: oma medic on nyt tasolla 10 (power level 9), mutta jos vaihtaisin siihen toisen arkkityypin, niin säilyisivätkö nämä tasot? Vastausta en tiedä, sillä tuntuu jokseenkin käsittämättömältä, että olen käyttänyt tällä hahmolla pelaamiseen arviolta jo lähes 20 tuntia, enkä ole vielä saanut ainuttakaan toissijaista arkkityyppiä. Pelityylini kun on tutkia joka ainoa varjostettu kolo mahdollisen lootin toivossa.

Amuletteja ja sormuksia on sen sijaan löytynyt vino pino, mutta toissijaisen arkkityypin slotti ammottaa tyhjyyttään. Sen vieressä lukee "engram needed". Kakkoshahmollani on vasta kolmannes pelitunteja verrattuna päähahmoon, mutta sille sain ostettua varsin pian toisen classin käyttöön. Yhdellä alueella tiedän yhden varman tavan saada kyseinen esine, vaan eipä ole osunut medicin "kenttäarvonnassa" kohdalle.

Takaisin dungeoneja tahkoamaan...
 
Aiempaan keskusteluun viitaten mietin seuraavaa: säilyykö hahmon leveli pääarkkityyppiä (classia) vaihtaessa? Mikäli ei, niin sitten voidaan puhua puhtaasti hahmonvaihdoksesta. Tai jos ajatellaan esim. näin: oma medic on nyt tasolla 10 (power level 9), mutta jos vaihtaisin siihen toisen arkkityypin, niin säilyisivätkö nämä tasot? Vastausta en tiedä, sillä tuntuu jokseenkin käsittämättömältä, että olen käyttänyt tällä hahmolla pelaamiseen arviolta jo lähes 20 tuntia, enkä ole vielä saanut ainuttakaan toissijaista arkkityyppiä. Pelityylini kun on tutkia joka ainoa varjostettu kolo mahdollisen lootin toivossa.

Amuletteja ja sormuksia on sen sijaan löytynyt vino pino, mutta toissijaisen arkkityypin slotti ammottaa tyhjyyttään. Sen vieressä lukee "engram needed". Kakkoshahmollani on vasta kolmannes pelitunteja verrattuna päähahmoon, mutta sille sain ostettua varsin pian toisen classin käyttöön. Yhdellä alueella tiedän yhden varman tavan saada kyseinen esine, vaan eipä ole osunut medicin "kenttäarvonnassa" kohdalle.

Takaisin dungeoneja tahkoamaan...
Muistaakseni kaikki nuo aloitus classeihin liittyvät engramit saa
siitä ward 13:sta eri hahmoilta ostamalla
.

Mitä tuohon leveliin osaan sanoa niin mielestäni se alkaa aina alusta. Classi kohtainen trait taas pysyy sillä tasolla mihin se on ehtinyt nousta.
 
Kiitokset! En uskalla lainata Murdocin viestiä, koska näkisin spoilerin. Eiköhän tuo selviä ajan kanssa. Meni tosiaan ihan ohi, miten sain toisen classin toiselle hahmolleni, mutta sen muistan, että ostin siihen yhdeltä kauppiaalta jotakin ja teetin toisen Ward 13:n jäsenen luona uuden. Saatan muistaa pieleen.
 
Kiitokset! En uskalla lainata Murdocin viestiä, koska näkisin spoilerin. Eiköhän tuo selviä ajan kanssa. Meni tosiaan ihan ohi, miten sain toisen classin toiselle hahmolleni, mutta sen muistan, että ostin siihen yhdeltä kauppiaalta jotakin ja teetin toisen Ward 13:n jäsenen luona uuden. Saatan muistaa pieleen.
Juu noin se menee. Ja jotta saa kakkosluokan ylipäätään valittua niin pitää olla kerättynä yhteensä 10 trait pistettä, ei väliä nihin oot ne sijoittanut.

Jokaisella luokalla on omat ekspat ja levelit ja niihi liittyvät taidot perkit yms. Kehittelet ja vaihtelet mite haluat, mikä tuntuu omalta. Itse meen pääasias Gunslinger/Summoner kombolla mut levuttelen muutamaa muuta täl hetkel.

Ja tosiaan sekä pää- että sivuluokkaa voi vaihtaa mite haluaa, archetype välilehdeltä vaa klikkaat kuvakkeista auki listan, mikäli oot ne luokat avannu mihi haluut vaihtaa.
 
Joku reilu 4h takana ja toinen bossi tuli kaadettua. Oli aika creepy paikka mistä sen löysin, mielisairaala.Siinä missä eka peli oli kohtalaisen suoraviivainen ja välillä oli jotain haarautumia joissa mennä eri suuntaan, on tämän pelin kenttäauunnittelu ollut kyllä niin mahtavaa. On eri suuntia mihin mennä vaikka muille jakaa, nytkin kun jatkan niin 3-4 eri paikka mitä tutkia. Lisäksi löytyy tosi mielenkiintoisia rakennelmia mitä tutkiskella esim nyt löysin kellotornin mitä piti kiivetä ylöspäin ja huipulla odotti pieni palkinto. Vielä pitää löytää se osa sinne kellotorniin.Ekassa osassa ollut mitään tällaista.

Toinen pelattavuus muutos josta olen pitänyt todella paljon on loputon juoksu jos et ole taistelussa, todella rasittavaa oli ekassa osassa mennä pitkiä matkoja.
 
Pelaileeko porukka tätä yksin? Itellä tuntu ykkösessä, että välillä meni todella vaikeaksi tietyt kohdat kun yksin veteli. Ja muutamat tube videot kun katoin aikoinaan niin yksin niissä ei pelattu. Tietenkin jätetään se mahdollisuus että olin vaan huono pelaaja.
 
Pelaileeko porukka tätä yksin? Itellä tuntu ykkösessä, että välillä meni todella vaikeaksi tietyt kohdat kun yksin veteli. Ja muutamat tube videot kun katoin aikoinaan niin yksin niissä ei pelattu. Tietenkin jätetään se mahdollisuus että olin vaan huono pelaaja.

Pelaan yksin ja en kyllä bosseja lukuunottamatta pitänyt ekaa osaa vaikeana. Tosin pelasin vain normaali tasolla. Tässä kakkosessa on ainakin tuo koira classi joka auttaa soloamisessa kun koiruli auttaa vetämään mobien aggroa puoleensa. Bossit taas tässä tokassa osassa on ollut alkuun ainakin huomattavasti helpompia, ykkösessä sai ekojakin bosseja yrittää lukuisia kertoja mutta kakkosessa molemmat bossit on menny ekalla yrittämällä. Molemmat olleet huomattavasti paremmin suunniteltuja kuin yksikään ekan osan pomo.
 
Alkuhöntsät otettu, tuli hahmo rerollattua sen verran tutoriaalin jälkeen että pääs vähä eri aloitusclasseja kokeilee. Lopulta handler koiran kanssa oli mieluisin, nii sillä nyt mennään. Vaikeustason otin alimman koska en ekassakaan pelissä kovin hyvin pärjännyt.

Kaikki souls-pelit ja sen tapaiset tuotokset tullu hinkattua läpi ilman ongelmia mut heti ku annetaan pyssyt käteen nii on sormi suussa. Vielä ei ekaa bossia oo löytynyt eteen, mutta ainaki vielä iha siedettävästi pärjännyt. Toivottavasti en nyt liian helppoa tasoa valinnut.
 
Miten tässä saa apuja esim bossiin kutsutta tyyliin dark souls, vai onko se edes mahdollista?
 
Tässä on ihan perus max 3 pelaajan coop missä kutsut kavereita mukaan. Tai randomeiden kanssa voi kanssa pelata jos joku liittyy.
Tällä hetkellä ei tunnu tulevan ollenkaan randomeita ainakaan omaan peliini, vaikka olen tuntikausia tänään pelannut public-asetukset päällä. Vähän jo ihmetyttää, ettei ketään edes vahingossa tule samaan peliin. Itse pääsen helposti toki toisten peliin auttelemaan ja farmaamaan itselle scrappia, heti kun vain haen toisten peliä.
 
Tällä hetkellä ei tunnu tulevan ollenkaan randomeita ainakaan omaan peliini, vaikka olen tuntikausia tänään pelannut public-asetukset päällä. Vähän jo ihmetyttää, ettei ketään edes vahingossa tule samaan peliin. Itse pääsen helposti toki toisten peliin auttelemaan ja farmaamaan itselle scrappia, heti kun vain haen toisten peliä.
Sama, koko ajan olen publiccina pelannut, eikä ole ketään näkynyt.
 
Vähän ykkös osasta.

Katsoin juuri Subject 2923 DLC läpipeluun ja olipahan hyvä. Siinä selkeästi näkyy jo niitä juttuja joita tässä kakkosessa on käytetty. Mielenkintoisempi ja parempi kenttädesign ja bossibattlet oli paljon parempia kun pääpelissä. Myöskin tarinassa oli yhdestä 2 hahmosta tosi mielenkiintoista infoa. Kannattaa pelata tai katsoa jos tarina kiinnostaa.

Sitten tuli vastaan tällainen speedrun ekasta osasta missä pelin kehittäjät kommentia runia ja samalla kertoo infoa asioiden suunnittelista ja muuta pientä mielenkiintoista. Ei mitään glitchejä tai bugeja hyödynnetä vaan ihan puhtaasti pelaajan taidon avulla pelaa ekan osan läpi vähän päälle tunnissa hard tasolla.

 
Infoa mitä on suunnitteilla. Kommenteissa on myös pelaajien ehdotuksia mihin devit vastailleet kiinnostuneena tutkia näitä. Selkeästi studio haluaa tehdä pelistä enemmän sellaisen kuin pelaajat haluavat mutta heidän täytyy pitää pelin balanssi ja buildien mahdollisuus mielessä.

-Trait rajan nostoa mietitään
-Ylimääräiset trait kirjat antaisi exp/rahaa
-Raha droppien koko kasvatetaan mitä saisi arkuista jotta tutkiminen tuntuisi palkitsevammalta ja pelaajalla vähän enemmän vapautta kokeilla eri asioita.
-Uusien klassien avaaminen on liian kallista ja se 10 trait pisteen raja poistetaan jotta voit alkaa käyttämään kakkos klasseja heti kun saat ensimmäisen.
-Suunnitteilla uusia alueita, aseita ja ehkä jopa uusia tapoja pelata, mutta perusta täytyy ensin saada valmiiksi.

 
Nyt on pari bossia ja muutama minibossiki tullu hoideltua, kaikki ekalla yrittämällä. Varmaan liian helppo nyt kuitenkin tämä helpoin vaikeustaso. Löyty myös joku jouskari millä oneshottaa liki kaikki perusvihut.

Muutoin kyl tosi mukavaa menoa, ja kaikki noi puzzlet on kyllä pistänyt aivosolut töihin. Plussaa kyl muutenki pelattavuudesta ja karttasuunnittelusta.

Public-pelinä oon vedelly mut ei tosiaan oo ketään mukaan lähtenyt. Pitää jossain kohti co-op testiä kuitenkin. Varmasti kaveriporukalla huippukokemus tämä. Harmi ku omat pelikaverit ei tästä innostu.
 
Kuten eräs suomalaisstriimaaja totesi sunnuntain livessään: "En olisi uskonut, että tämä on näin hyvä. Ja tuo kenttien ja vihollisten randomisointi pitää pelin tuoreena koko ajan".

Tuo on Remnantin aivan ehdottomia vahvuuksia. Koskaan et voi tietää, mitä siellä on luvassa. Jopa puzzleissa on esiintynyt variaatiota, mitä en odottanut. Tuokin tuli opittua striimissä, sillä huomasin tutun näköisen pömpelin/puzzlen ruudulla, mutta vihjeet oli laitettu ympäristöön eri tavalla.

Yksi harmillinen asia pitää kuitenkin mainita. Pari viimeisintä coop-sessiota (saman pelikaverin kanssa) ovat olleet hieman lagisia. Ensimmäisen viikon aikana sellaista ei esiintynyt lainkaan, joten olisiko servereillä kuormitusta? Erikoisinta kuitenkin on, että pieniä nykäisyjä esiintyy vain silloin, kun poimitaan jotain tavaraa maasta? Oli sitten kyseessä scrappia, lumenite crystalia, ammuksia tai vaikka jokin sormus. Coop-tilassa myös toisen pelaajan poimimat esineet vaikuttavat tähän, pieni nykäisy seuraa myös jokaista kaverin poimimaa esinettä kohden.

Taistelu on kuitenkin erittäin sulavaa, mutta ihmettelen silti, mistä nuo pikku nykäisyt oikein tulivat. Yksinpelissä niitä ei nimittäin ole lainkaan.
 
Ylös Bottom