Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Remnant 2

Hitto toi eka osa on koukuttava. Pistin pelin päälle ja mietin et jaksaako sitä nyt kuitenkaan mitään näin hektistä heti aamusta. 2 ja puoli tuntia myöhemmin ja pari bossia listittynä oli silti vaikea päästää irti. Pelin taistelut on niin koukuttavia ja bossi taistelut niin hektisiä että ei vaan päässyt irti. Tapasin kuolemattoman kuninkaan ja menin johki suolle kun lopetin joten en tiedä miten pitkälle on tullut pelattua. Vaikka peli on vaikea niin kuolemia ei ole tullut kun bosseilla jotka vaativatkin ihan eri lähestymisen. Toi perus vihuja vastaan on sellaista suht letkeää menoa kun etenee hitaasti vaikka välillä meinaa panokset loppua, bossi taistelut on sitten sellainen adrenaliini ruiske ja tulee sellainen mukava onnistumisen fiilis.

Kuotenkin tästä johtuen 2 osa on takaisin ostoslistalla kun mietin miten paljon hauskaa on tämän kanssa ja kun se on joka suhteessa parempi niin noinkohan sitä pystyy olee ostamatta. Yleensä jos on joku hinku saada peli niin ei se mene ohi ennenkuin sen ostaa joten voi olla että tulee vedettyä liipasimesta.

Mietin myös että vois katsoa jonkun lets playtä että miten erilainen heidän pelinsä on ollut omaan verrattuna niin saa vähän kuvaa siitä miten tuo random ominaisuus toimii.

Hatunnosto Gunfire Gameisille että ovat löytäneet Souls pelien koukun ilman että peli on niin ankara.
Jep, noin kävi itelläki, että ykköstä vähän matkaa pelailin ja totesin, että fuck it, let’s go bowling ja kakkonen ennakkotilaukseen. :D

On tuo räiskintä kyllä niin koukuttavan ja hyvän tuntoista, että en muista millon viimeksi ollut vastaavaa kolmannen persoonan pelissä. :)
 
Piti ihan katsoa mitä studio on tehnyt ennen näitä ja ei mitän kauheen mainittavaa. Darksiders 3 ei ollut vissiin kauhean hyvä peli, tosin itseltä pelaamatta. Chronos oli jo selkeä Souls klooni mutta näyttää tosi kököltä ja kankealta. Hyvä että päättivät sitten lähteä tähän räiskintä tyyliin ja teki paljon uniikimman pelin joka tuntuu onnistuneen monissa asioissa oikein.
 
Onkos tää ykköseen verrattuna helpompi vai vaikeampi niinkuin yksin pelaten? Ykkösen vedin platinaan ja muistaakseni vaan joihinkin bosseihin enempi apuja tarvitsin. Storessa on perusversio sen 50€ onko niissä muissa sitten vaan jotain kosmeettista sälää vai mitä?
 
Onkos tää ykköseen verrattuna helpompi vai vaikeampi niinkuin yksin pelaten? Ykkösen vedin platinaan ja muistaakseni vaan joihinkin bosseihin enempi apuja tarvitsin. Storessa on perusversio sen 50€ onko niissä muissa sitten vaan jotain kosmeettista sälää vai mitä?
Ultimate editionissa on pari tulevaa dlc:tä joiden sisällöstä kerrotaan myöhemmin. Lisää tarinoita, gearia ja mahdollisesti maailmoja luvassa.

Vaikeustasosta en itse osaa kauheasti sanoa, kun ykköstä pelasin niin vähän aikaa alusta mutta puhtaasti sen perusteella aina saman tasoista menoa oli.
 
Tässä jatko-osassa on ehkä helpompi rikkoa peli siinä suhteessa että saat kaksi classia joten oikeilla comboilla voi tehdä pelistä helpomman. Toisaalta ekassa osassa pystyi kehittämään kaikki traitit täyteen joten voidin kuvitella että sekin teki pelaajasta aika tehokkaan. Vaikee sanoa näin pelaamatta mutta yleinen tuntemus tuntuu olevan että aika samaa tasoa.
 
Näin sitä on avattu jo ties miten monta polkua pelattavaksi. Eilen pystyi jo kutsumaan kaverit helposti samaan peliin, eikä tarvinnut arpoa samanlaisilla kikoilla kuin toissapäivänä. Meneillään on soolotarinapeli, soolo-adventure, kolmen pelaajan coop-tarinapeli ja soolotarinapeli toisella hahmolla.

Kivaa on ollut, etenkin haasteita kohdattaessa. Tosin se hieman riepoo, että itse yrittäisin ylivoimaistakin vihollista helposti vaikka 50 kertaa, kun taas pelikaverit eivät ole yhtä innokkaita toistoon, ellei selkeästi huomata potentiaali voittaa vaikeakin vastus. "Mahdottomuus" kiehtoo, se pitää kohdata! Reittivaihtoehtoja kuitenkin piisaa, eikä kertaakaan olla jääty sormi suussa seisomaan ja vaille suuntaa. Ja kaatuihan sieltä kuitenkin kaksi bossia eilen, yksi yksinpelitarinassa ja toinen coopissa.

Hideomiyamoto mainitsikin aiemmin yhden "mahdottoman" tapauksen, jonka luona käytiin kuolemassa kolmisin monta kertaa. Jokin juju siinä on, mutta ei ole keksitty vielä.

Yksi kummallinen bugi tuli vastaan eilen, sillä yhdestä, jo aiemmin kolutusta kentästä ei löytynyt yhtään vihollista, vaikka käytiin kivellä siinä välissä. Myös päämäärä, eli bossihuone oli tyhjä. Siitä oli tosin arvaamatonta etua, kun pystyttiin tutkimaan kaikki sopet ja reitit rauhassa. Bugi korjaantui vasta sitten, kun käytiin Ward 13:ssa ja tultiin takaisin. Myös kahden tiimin jäsenen modeista toinen ei toiminut kummallakaan, tiedä sitten mistä moinen johtui.

Yksi pikku vinkki kaikille, joka toimi jo ensimmäisessä Remnantissa: Tiimistämme kuoli kaksi jäsentä ja yksi jatkoi matkaansa, yrittäen edetä seuraavalle kivelle. Matkalta löytyi sormus ja hieman muuta loottia, ja myös kuolleena olevat kaverit saivat ne haltuunsa. Onneksi pelintekijät ovat päätyneet tähän ratkaisuun, sillä tuo tappaisi peli-iloa paljon, mikäli vain yksi saisi lootit itselleen.

Edit. se pitää vielä mainita, että yhdellä tiimistä oli koirakaveri mukana. Vaikka isäntä kuoli, hauveli jäi jäljelle jääneen pelaajan seuraksi. Ilman koiraa en olisi selvinnyt seuraavalle kivelle, sillä se nosti minut kahdesti pystyyn.

Tänään taas lisää.
 
Hitto toi eka osa on koukuttava. Pistin pelin päälle ja mietin et jaksaako sitä nyt kuitenkaan mitään näin hektistä heti aamusta. 2 ja puoli tuntia myöhemmin ja pari bossia listittynä oli silti vaikea päästää irti. Pelin taistelut on niin koukuttavia ja bossi taistelut niin hektisiä että ei vaan päässyt irti. Tapasin kuolemattoman kuninkaan ja menin johki suolle kun lopetin joten en tiedä miten pitkälle on tullut pelattua. Vaikka peli on vaikea niin kuolemia ei ole tullut kun bosseilla jotka vaativatkin ihan eri lähestymisen. Toi perus vihuja vastaan on sellaista suht letkeää menoa kun etenee hitaasti vaikka välillä meinaa panokset loppua, bossi taistelut on sitten sellainen adrenaliini ruiske ja tulee sellainen mukava onnistumisen fiilis.

Kuotenkin tästä johtuen 2 osa on takaisin ostoslistalla kun mietin miten paljon hauskaa on tämän kanssa ja kun se on joka suhteessa parempi niin noinkohan sitä pystyy olee ostamatta. Yleensä jos on joku hinku saada peli niin ei se mene ohi ennenkuin sen ostaa joten voi olla että tulee vedettyä liipasimesta.

Mietin myös että vois katsoa jonkun lets playtä että miten erilainen heidän pelinsä on ollut omaan verrattuna niin saa vähän kuvaa siitä miten tuo random ominaisuus toimii.

Hatunnosto Gunfire Gameisille että ovat löytäneet Souls pelien koukun ilman että peli on niin ankara.
Random toimii siten, että peli arpoo sulle järjestyksen missä maailmat edetään. Jokaisessa maailmassa on kaksi päätarinaa joista toinen arpoutuu (toisen voi pelata vaikka advenruressa sitte) mukaan ja tällä on iha eri paikat ja juonenkäänteet, eri bossit, esineet jne. Sitte vielä dunkut arpoutuu sinne maailmaan. Aika paljon siis variaatiota.

Oon nyt ite ekan rundin kampanjan loppubossissa ja aikaa on mennyt joku 25h. Oon siis pelin tarinan ja maailman suhteen nähny vasta noin puolet. Jos haluan tutkia ihan kaikki, on tässä vielä joku 20h pelattavaa ainaki, plus sitte kaikki piilotetut luokat ja niiden pelaaminen maksimiin yms kivaa.

Tää on kyllä hiton hyvä, ihan niinku ykkönenkin. Ja tarina/lore on kans mielenkiintoinen, periaattees vois tulla ihan hyvin jatkoa dlc:nä kun maailmoja voi aina lisää luoda.
 
Noniin näin kauan sitä pystyi vastustamaan ja alkusauhut otettu.

Ensimmäisenä pistää silmään miten jumalattoman kaunis peli on, valtava hyppäys eteenpäin. Dialogi ja ääninäyttelykin parantunut sen verran että hahmojen keskusteluja jaksaa kuunnella. Hubi alue vaikuttaa elävämmältä kuin edellisessä pelissä, oli myös hauska huomata että vanhoja hahmoja on ekasta pelistä mukana, toi vähän sellaista lisämaustetta kun ekan pelin pelaaminen palkitsee vähäsen.

Ammuskelupuolta ei ole kuin sen tutoriaalin verran pelattuna mutta huomasin jo yhden pienen mutta merkittävän muutoksen, hahmo kerää rahat automaagisesti ja se sulavoittaa peliä valtavasti.

Alkufiilikset on siis erittäin positiiviset ja seuraavalla kerralla lähdetään sitten koirulin kanssa metsästämään mörköjä. Sekin täytyy mainita että peli joka antaa sulle koiran kumppaniksi ja sitä voi silittää aina kuin siltä tuntuu, välittömästi 10k GotY pistettä.
 
Ammuskelupuolta ei ole kuin sen tutoriaalin verran pelattuna mutta huomasin jo yhden pienen mutta merkittävän muutoksen, hahmo kerää rahat automaagisesti ja se sulavoittaa peliä valtavasti.

Boldaus on omani. Tähän haluan tarttua myös toisesta näkökulmasta. Itse olen tottunut siihen, että vaikka ympärillä olisi tusinan verran öllimöllejä, niin loottaan kaiken maahan pudonneen kleptomaanisten vaistojen vuoksi taistelun keskellä, mikäli satun huomaamaan kerättävää ja kävelemään sen ohi. Hahmo tosiaan kerää rahat automaattisesti, mutta neliöllä ne saa napattua kauempaa, kun muuten joutuu kävelemään aivan vierestä. Pelintekijät ovat myös heikentäneet scrapin (eli siis rahat, jos joku ei tiennyt) näkyvyyttä 1. Remnantista ja se ärsyttää suuresti. Ennen scrapista lähti paljon voimakkaampi hehku, ja ylöspäin suunnattu valo oli pitempi + kirkkaampi, helpottaen huomattavasti löytämistä kauempaa katsottuna.

Neliö sattuu myös ikävä kyllä olemaan latausnappi, joten hyvin usein olen törmännyt tilanteeseen, jossa hahmoni rupeaa lataamaan asettani kesken loottaamisen, mikäli painan neliötä yhden kerran liikaa tai liian etäältä. Moinen häiritsee taistelua aivan liikaa. Tästä en aio kuitenkaan aio mainita tulevassa arvostelussa, mutta sainpa sen hetkeksi pois mielen päältä avautumisen myötä :D. Enkä aio luopua tavastani lootata saman tien, kun jotain kerättävää tulee kohdalle. Toivoisin vain loottausalueen olevan suurempi ja loottien näkyvyyden parempi. Samalla tavalla kuin Diablossakin, rahat paremmin näkyviin ja helposti haltuun ilman napinpainallusta :).

Nykyinen pistoolini onkin huomattavasti useammin käytössä kuin pääaseeni, sillä pistooli lataa itse itsensä ja siinä on loppumattomat ammukset. Bonuksena aseessa on kiinteä modi, joka antaa suojakentän hahmon ympärille. Lipas on harmillisen pieni, mutta ammukset palautuvat nopeasti takaisin lippaaseen, mikäli ne osuvat viholliseen. Eikä sivuaseeseen tarvitse kerätä ammuksia lainkaan.
 
Pakko hehkuttaa kyllä noita maailmoja ja niiden tarinoita. Oma lemppari ehdottomasti Losomn. Sen enempää menemättä spoileroimaan, kyseessä maailma jossa pienen katastrofin jälkeen on tapahtunut Witcherin tyylinen maailmojen yhdistyminen.

Toisella puolen Bloodborne henkinen Yharnamin tyylinen kaupunki ja sen asukkaat jotka yrittää epätoivoisesti taistella toisen maailman taikaolentoja vastaan kun taas toisella puolen "haltia" meininkiä kultaisissa palatseissa.

Toisessa tarinassa selvitellään paikallusen parantolan ja mysteerisen Nightweaverin salaisuutta kun taas toisessa selvitellään poliittisia suhmurointeja ja vanhan kuninkaan murhaa. Sama Losomn, silti täysin erilaiset tarinat.

Ja jumalauta mitkä bossitaistelut kummassakin storylinessa,
Red Prince
, en oo yhessäkään souls pelissä kokenut mitään yhtä hienoa (graafisesti ja muuten) ja haastavaa pomoa. Ei ollut mitään typerää bullshittiä, vaan visuaalista nannaa ja selkeää taistelua, bossi hyvin kertoo liikkeet jne. joten ei tule mitää halpaa tunnetta. On vain sinä ja sun hoksottimet. Helvetin kova! Kannattaa rollata adventureen alkupaikaks Morrow Parish jos kampanjaan tuli Palace ni pääsee ton kokemaan.
 
Itse aloitin Losomnista, aivan huikean tunnelmallinen Bloodborne fibat antava alue. Yhden bossinkin kaadoin joku naikkonen heitteli tulta päälle, oli loistava bossibattle.Muutenkin pelin koko rakenne, kenttäsuunnittelu ja viholliset on valtava harppaus ensimmäisestä osasta. Olenko se vain minä vai tuleeko niitä isoja mörköjä sen äänen säestämänä paljon useammin kuin ekassa pelissä ? Tuntuu että joka nurkan takana odottaa joku iso mölli. En sano että se on huono asia, saa olla ainakin varpaillaan kokajan kun ekassa osassa ne perus kentät oli aika helppoja ja haastavenpia vihuja tuli aika harvakseltaan.

Pakko kertoa yhdestä kohtauksesta vaikka se ei sinänsä mikään uniikki ole mutta yllätti täysin.
En tiedä miten randomeja nää jutut on mutta löysin jonkun talon missä oli jotain ihme tyyppejä ja eivät puhuneet mitään. No siitä lähdin etenemään ja näin kimaltelevan itemin maassa ja kun olin menossa poimimaan sitä niin ihmissuden näköinen otus nappasi jaloista kiinni ja vetäs mut viemäriin jossa piti tapella sitä vastaan.
Tollasia tapahtumia nyt on Bloodbornessakin mutta en odottanut yhtään niin olin vaan WTF just tapahtu. Tällaista yllätyksellisyyttä ensimmäinen osa ei tarjonnut ollenkaan

Mutta sen sanon että en muista koska jonkun pelin toinen osa olisi ollut näin paljon parempi, ihan innoissani pelaan kun koko peli huokuu sellaista Soulslike tunnelmaa ja koko peli muutenkin niin hyvä aargh :D

Toki täytyy sen verran haukkua että yhdyn tuohon mitä @Eliminaattori sano että scrappia on todella vaikea nähdä ja yhtenään saa ihmetellä kun sitä poimii itestään ja mitään nähnyt maassa.

Tämä saattaa olla vuoden kovin yllätys jos taso jatkuu samanlaisena.
 
Itse aloitin Losomnista, aivan huikean tunnelmallinen Bloodborne fibat antava alue. Yhden bossinkin kaadoin joku naikkonen heitteli tulta päälle, oli loistava bossibattle.Muutenkin pelin koko rakenne, kenttäsuunnittelu ja viholliset on valtava harppaus ensimmäisestä osasta. Olenko se vain minä vai tuleeko niitä isoja mörköjä sen äänen säestämänä paljon useammin kuin ekassa pelissä ? Tuntuu että joka nurkan takana odottaa joku iso mölli. En sano että se on huono asia, saa olla ainakin varpaillaan kokajan kun ekassa osassa ne perus kentät oli aika helppoja ja haastavenpia vihuja tuli aika harvakseltaan.

Pakko kertoa yhdestä kohtauksesta vaikka se ei sinänsä mikään uniikki ole mutta yllätti täysin.
En tiedä miten randomeja nää jutut on mutta löysin jonkun talon missä oli jotain ihme tyyppejä ja eivät puhuneet mitään. No siitä lähdin etenemään ja näin kimaltelevan itemin maassa ja kun olin menossa poimimaan sitä niin ihmissuden näköinen otus nappasi jaloista kiinni ja vetäs mut viemäriin jossa piti tapella sitä vastaan.
Tollasia tapahtumia nyt on Bloodbornessakin mutta en odottanut yhtään niin olin vaan WTF just tapahtu. Tällaista yllätyksellisyyttä ensimmäinen osa ei tarjonnut ollenkaan

Mutta sen sanon että en muista koska jonkun pelin toinen osa olisi ollut näin paljon parempi, ihan innoissani pelaan kun koko peli huokuu sellaista Soulslike tunnelmaa ja koko peli muutenkin niin hyvä aargh :D

Toki täytyy sen verran haukkua että yhdyn tuohon mitä @Eliminaattori sano että scrappia on todella vaikea nähdä ja yhtenään saa ihmetellä kun sitä poimii itestään ja mitään nähnyt maassa.

Tämä saattaa olla vuoden kovin yllätys jos taso jatkuu samanlaisena.
On noi semirandomeja, pistän spoileriin noista sulle ku oot jo ne löytänyt

Se on orpokoti, jos löydät tosta kartasta jossa se talo on, kaksi lasta juoksemassa, juttele niille niin ne kiittävät ja palaavat talolle. Sitte se täti antaa palkinnon, juttelee ja kertoo vähän että missä oikein mennään. Se täti kutoo myös vilttiä johon ilmestyy Losomnin tärkeät tapahtumat kun kampanjan ja adventuren aikana niitä ratkot. Täydestä viltistä saa jotain kivaa :)

Muistaakseni sul pitäis nyt olla esine jonka voit viedä Ward13 Wallylle niin saat auki yhden pelin piilotetuista luokista, Alkemistin. Pitää ens tosin kerätä 10 tai yli traittipistettä niin aukee toisen luokan valinta. Eli sitte ku trait ruudussa lukee total trait 10

Jokaises maailmas on piilotettuna uus luokka joten ei muuta kuin mysteerejä selvittämään :)
 
Viimeksi muokattu:
Ymmärsinkö oikein että aloitusclass pysyy koko pelin, mutta toiseksi classicksi saa minkä vaa avatun ja sitä saapi vaihtaa lennosta?

Puntaroin tässä että haluanko lähteä matkaan medicillä vai koiraukolla, vaikeita päätöksiä...
 
Ymmärsinkö oikein että aloitusclass pysyy koko pelin, mutta toiseksi classicksi saa minkä vaa avatun ja sitä saapi vaihtaa lennosta?

Puntaroin tässä että haluanko lähteä matkaan medicillä vai koiraukolla, vaikeita päätöksiä...
Noin se juurikin on, kuin jo pähkäilitkin.
 
Ymmärsinkö oikein että aloitusclass pysyy koko pelin, mutta toiseksi classicksi saa minkä vaa avatun ja sitä saapi vaihtaa lennosta?

Puntaroin tässä että haluanko lähteä matkaan medicillä vai koiraukolla, vaikeita päätöksiä...
Saa vaihtaa, itellä ainaki onnistu äsken ku koitin. En tie vaatiiko se jotain että onnistuu mutta on mahdollista. Kaikki muut normaalit classit saa avattua ward13:ssa kun ostaa kauppiailta niihin vaadittavat esineet
 
Ymmärsinkö oikein että aloitusclass pysyy koko pelin, mutta toiseksi classicksi saa minkä vaa avatun ja sitä saapi vaihtaa lennosta?

Puntaroin tässä että haluanko lähteä matkaan medicillä vai koiraukolla, vaikeita päätöksiä...
Jos pelailet kavereiden kanssa niin medic on varmasti hyvä mutta soolona ainakin omasta mielestä jää paljon kykyjä käyttämättä, kun niistä ei ole hyötyä. Koiraukossa vähän samaa vikaa.
 
Ylös Bottom