Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Remnant 2

Pelin viimeinen bossi testattu ja kuoltu lukuisia kertoja. Parhaimmillaan pomolle jäi 40 % mittariin, vaan ei onnistunut. Tuokin lukema oli vain monen sattuman summa, jossa oli kaikki tuuri mukana. Sain jo etukäteen hieman varoittavia sanoja pelikaverilta, joten tietyllä tasolla osasin latautua haasteeseen. Ehkä pirteämmillä aivoilla olisi kuitenkin onnistunut. Hetken vielä tahkosin Adventurea ja paransin hahmoani.

Sen sanon, että peli voi tuntua lyhyeltä, kun kaikkea ei voi mitenkään kokea yhdellä kertaa. Uskon kuitenkin Remnantin pyörivän aktiivisena pelikoneessa vielä kauan. Revikointiaika lähestyy – mahdankohan muistaa kaiken tähänastisen? Pelikello näyttää lähemmäs 60 tunnin lukemaa.
Itse pelannut Veteran vaikeustasolla ja antaa mielestäni juuri sopivan Dark Souls vaikeustason pomoille. Eka maailma edelleen menossa ja 10h pelattu.
 
Pelin viimeinen bossi testattu ja kuoltu lukuisia kertoja. Parhaimmillaan pomolle jäi 40 % mittariin, vaan ei onnistunut. Tuokin lukema oli vain monen sattuman summa, jossa oli kaikki tuuri mukana. Sain jo etukäteen hieman varoittavia sanoja pelikaverilta, joten tietyllä tasolla osasin latautua haasteeseen. Ehkä pirteämmillä aivoilla olisi kuitenkin onnistunut. Hetken vielä tahkosin Adventurea ja paransin hahmoani.

Sen sanon, että peli voi tuntua lyhyeltä, kun kaikkea ei voi mitenkään kokea yhdellä kertaa. Uskon kuitenkin Remnantin pyörivän aktiivisena pelikoneessa vielä kauan. Revikointiaika lähestyy – mahdankohan muistaa kaiken tähänastisen? Pelikello näyttää lähemmäs 60 tunnin lukemaa.
Juu moni kritisoinu tota bossia ja todennu vaikeeks. Ite sit taas pidin siit, huikee bosdi ja ku lopulta kaatu ni oli kyl adrenaliinia suonissa.

Tolla on selkee äänimerkki ku tekee iskunsa ja lopulta helppo pysyä rytmissä, siitä kuuluu noin sekunti enne iskua kova swing-ääni. Kakkosvaihees autto hemmetisti ku meni aika lähel bossia, oli helppo keskittyä vaa siihe swing äänen iskuun.

Sitte kun sen tajus ni meni melkee 0 damagella läpi.

Helvetin hieno matsi mun mielest.
 
Juu moni kritisoinu tota bossia ja todennu vaikeeks. Ite sit taas pidin siit, huikee bosdi ja ku lopulta kaatu ni oli kyl adrenaliinia suonissa.

Tolla on selkee äänimerkki ku tekee iskunsa ja lopulta helppo pysyä rytmissä, siitä kuuluu noin sekunti enne iskua kova swing-ääni. Kakkosvaihees autto hemmetisti ku meni aika lähel bossia, oli helppo keskittyä vaa siihe swing äänen iskuun.

Sitte kun sen tajus ni meni melkee 0 damagella läpi.

Helvetin hieno matsi mun mielest.
Jep, samaa mieltä. Alkuun tuntu tosi sekavalta ja jopa epäreilulta mutta sitten, kun tajusi tuon pomon rytmin ja oppi liikkeet niin meni sitte suht kivuttomasti. Hieno bossi kyllä! :)
 
Jep, samaa mieltä. Alkuun tuntu tosi sekavalta ja jopa epäreilulta mutta sitten, kun tajusi tuon pomon rytmin ja oppi liikkeet niin meni sitte suht kivuttomasti. Hieno bossi kyllä! :)

Sama oli ekan pelin loppubossin kanssa. Itse yritin sitä muutaman kerran mutta saanut mitään damagee tehtyä siihen niin päätin että antaa olla en viitsi tuhlata tähän aikaa kun kakkonen on kuitenkin jo julkaistu. Nyt kun on katsonut miten se kuuluu tehdä niin äärimmäisen mielenkiintoinen mekaniikka ja varmasti olisi mennyt läpi jos olisi yrittänyt uudestaan.
 
Juu moni kritisoinu tota bossia ja todennu vaikeeks. Ite sit taas pidin siit, huikee bosdi ja ku lopulta kaatu ni oli kyl adrenaliinia suonissa.

Tolla on selkee äänimerkki ku tekee iskunsa ja lopulta helppo pysyä rytmissä, siitä kuuluu noin sekunti enne iskua kova swing-ääni. Kakkosvaihees autto hemmetisti ku meni aika lähel bossia, oli helppo keskittyä vaa siihe swing äänen iskuun.

Sitte kun sen tajus ni meni melkee 0 damagella läpi.

Helvetin hieno matsi mun mielest.
Muistaako kukaan tuon pyörivän bossin nimeä? Todella monenlaisten bossien kanssa on jo tullut taisteltua pelissä, mutta nyt en jotenkin saa tuolla kuvauksella olevaa bossia mieleeni. Toki on tässä varmaan edelleen piilossa olevia bosseja ainakin jokunen näkemättä. Eilenkin muiden peleissä auttaessa tuli parikin bossia eteen, joita en ollut ennen nähnyt. Toinen Yeashassa ja toinen tuolla N’Erud-planeetalla (meniköhän nyt molemmat nimet väärin?).

Loppubossi on kyllä himmeän vaikea jopa default-tasolla. Se on siis itselläni vielä kaatamatta. Muutoin on kaikista ainakin jotenkin selvitty. Toki aika usein co-oppina. Sen olen todennut, että tässäkin asiassa liike on lääke. Eli mitä paremmin pysyy koko ajan liikkeessä, sitä paremmin pysyy hengissä melkeinpä kaikkia bosseja vastaan.
 
Viimeksi muokattu:
Muistaako kukaan tuon pyörivän bossin nimeä? Todella monenlaisten bossien kanssa on jo tullut taisteltua pelissä, mutta nyt en jotenkin saa tuolla kuvauksella olevaa bossia mieleeni. Toki on tässä varmaan edelleen piilossa olevia bosseja ainakin jokunen näkemättä. Eilenkin muiden peleissä auttaessa tuli parikin bossia eteen, joita en ollut ennen nähnyt. Toinen Yeshassa ja toinen tuolla N’Erud-planeetalla (meniköhän nyt molemmat nimet väärin?). Loppubossi on kyllä himmeän vaikea jopa default-tasolla. Se on siis itselläni vielä kaatamatta. Muutoin on kaikista ainakin jotenkin selvitty. Toki aika usein co-oppina. Sen olen todennut, että tässäkin asiassa liike on lääke. Eli mitä paremmin pysyy koko ajan liikkeessä, sitä paremmin pysyy hengissä melkeinpä kaikkia busseja vastaan.
Pyörivä bossi hmm. Ainut mikä tulee mieleen ois Abomination, se tais olla semmone iso rullaileva mötkö.
 
Muistaako kukaan tuon pyörivän bossin nimeä? Todella monenlaisten bossien kanssa on jo tullut taisteltua pelissä, mutta nyt en jotenkin saa tuolla kuvauksella olevaa bossia mieleeni. Toki on tässä varmaan edelleen piilossa olevia bosseja ainakin jokunen näkemättä. Eilenkin muiden peleissä auttaessa tuli parikin bossia eteen, joita en ollut ennen nähnyt. Toinen Yeashassa ja toinen tuolla N’Erud-planeetalla (meniköhän nyt molemmat nimet väärin?).

Loppubossi on kyllä himmeän vaikea jopa default-tasolla. Se on siis itselläni vielä kaatamatta. Muutoin on kaikista ainakin jotenkin selvitty. Toki aika usein co-oppina. Sen olen todennut, että tässäkin asiassa liike on lääke. Eli mitä paremmin pysyy koko ajan liikkeessä, sitä paremmin pysyy hengissä melkeinpä kaikkia bosseja vastaan.

Meinaatko sitä mistä minä puhuin ? Se on abomination.
 
Meinaatko sitä mistä minä puhuin ? Se on abomination.
Joo sehän se oli. Ja on tullut vastaan jonkun co-op pelissä muistaakseni. Oli siinä jotain hankalaa. Aika monta bossia tullut vaan viime päivinäkin vastaan vielä, eikä meinaa kunnolla kaikkia edes muistaa. Jostain syystä tuon bossin nimi oli kuitenkin jäänyt hyvin mieleen.
 
Juu moni kritisoinut tuota bossia ja todennu vaikeaksi. Itse taas pidin siitä, huikee bosdi ja kun lopulta kaatui, niin oli kyllä adrenaliinia suonissa.

Tolla on selkee äänimerkki ku tekee iskunsa ja lopulta helppo pysyä rytmissä, siitä kuuluu noin sekunti enne iskua kova swing-ääni. Kakkosvaihees autto hemmetisti ku meni aika lähelle bossia, oli helppo keskittyä vaa siihe swing äänen iskuun.

Sitten, kun sen tajusi niin meni melkein 0 damagella läpi.

Helvetin hieno matsi mun mielestä.
Hieno bossi toki! Aijaijai, pidän 2. vaiheen mainintaa pienoisena spoilerina, mutta antaa nyt olla tuossa. Sen toki pystyi päättelemään jo siitä, että bossi otti jo 1. vaiheessa hyvin vahinkoa ja toista vaihetta oli helppo odottaa. Sitä adrenaliiniryöppyä odotellessa... sen vuoksi näitä haasteita odotan aina. Tunne on lähes euforinen, kun saa hemmetin hankalan pahiksen lopulta kaadettua.

En tiedä, alkoiko jo kaikua korvissa loppuillasta, mutta ihan kuin olisin kuullut mainitun, iskua edeltävän viiltävän äänen ns. huijauksena 2. vaiheen aikana. Ääni kuitenkin toistui ja vasta sitten tuli runtua bossilta. Noh, eiköhän tuo tänään kaadu, pitää ajatella optimistisesti.
 
Nyt on N'red vai mikä olikaan sekä Labyrinth vedettynä. Täytyy kyllä sanoa että todella hienoja bossi esityksiä tullut vastaan.

Ainut mikä harmitti oli Xboxilla heikko ruudunpäivitys Labyrinthissä, teki loppuvastuksesta todella vaikean kun tähtääminen pomppi niin perhanasti.
 
Nyt on N'red vai mikä olikaan sekä Labyrinth vedettynä. Täytyy kyllä sanoa että todella hienoja bossi esityksiä tullut vastaan.

Ainut mikä harmitti oli Xboxilla heikko ruudunpäivitys Labyrinthissä, teki loppuvastuksesta todella vaikean kun tähtääminen pomppi niin perhanasti.
Ainakin mitä käsitin videoista niin tätä ruudunpäivitus ongelmaa esintyy onko kaikilla konsoleilla? Ainakin PS5 oli itsellä videossa niin miksi ei muutkin.
 
Ainakin mitä käsitin videoista niin tätä ruudunpäivitus ongelmaa esintyy onko kaikilla konsoleilla? Ainakin PS5 oli itsellä videossa niin miksi ei muutkin.

On PS5 kans ongelmia, VRR kanssa ei mitään kauhean vakavia mutta välillä huomaa että droppaa. Paljon on keskusteltu että tässä olisi muistivuoto ja pelin käynnistäminen palauttaa freimejä. Itse en ole kohdannut mitään niin pahaa että olisin tätä kokeillut.
 
Herrajestas, miten voimakkaat kylmät väreet lopputekstien vieriessä ruudulle. Ja mikä huikea fiilis paikoin täpärästi saavutetun voiton jälkeen. Bonuksena vielä upea kappale lopputekstien ajaksi. Näin sen toisaalta toivonkin olevan, ei saa päästää helpolla lopussa, jotta tunne olisi mahdollisimman voimakas.

Tästä on paha laittaa paremmaksi, kun puhutaan jo tänä vuonna julkaistuista ja vuoden jälkimmäisellä puoliskolla tulevista hienoista peleistä. Nyt hengähdetään hetki, kirjoitetaan revikka valmiiksi ja ajan kanssa täyttelemään puuttuvia palasia, joita ei ole vielä tullut Remnantissa vastaan.

Aijai, nyt on silmät suurina ja mieli levollinen, mutta edelleen innostunut.
 
Mulle tulee vaan lähinnä iso kalu otsaan tuosta loppubossista. Normi tasolla on kaikki on mennyt suht helposti läpi ja sitten lyödään tollanen mikä on aivan sadistisen vaikea jota kaikki eivät edes tule pääsemään läpi ilman apuja. Pidän itsekin jonkinlaisesta haasteesta ja varsinkin coopissa on mukava pelata vaikeimmilla tasoilla mutta tämä on aivan naurettava suhteessa tuohon muun pelin vaikeustasoon.
 
Mulle tulee vaan lähinnä iso kalu otsaan tuosta loppubossista. Normi tasolla on kaikki on mennyt suht helposti läpi ja sitten lyödään tollanen mikä on aivan sadistisen vaikea jota kaikki eivät edes tule pääsemään läpi ilman apuja. Pidän itsekin jonkinlaisesta haasteesta ja varsinkin coopissa on mukava pelata vaikeimmilla tasoilla mutta tämä on aivan naurettava suhteessa tuohon muun pelin vaikeustasoon.
Kannattaa ihan oikeesti rauhassa vaan opetella se rytmi. Ei se sen jälkeen enää olekkaan kummempi pomo löylyttää. Tämä tulee semmoselta joka on välistä ihan umpi surkee näiden kanssa. Esim Eldenin loppupomo on edelleen lyömättä, kun ei vaan onnistu. :D
 
Kannattaa ihan oikeesti rauhassa vaan opetella se rytmi. Ei se sen jälkeen enään olekkaan kummempi pomo löylyttää. Tämä tulee semmoselta joka on välistä ihan umpi surkee näiden kanssa. Esim Eldenin loppupomo on edelleen lyömättä, kun ei vaan onnistu. :D
No sehän se kun ei oikein rauhassa onnistu. Hermot menee ku tarpeeks ottaa selkään. Maanantaina tätä yritin ja sen jälkeen on vaan hahmoa/ aseita tullut paranneltua. Täytyy vielä vkl aikana yrittää ja malttaa rauhassa ja jos sittenkään ei onnistu niin kutsua cooppi kaverit apuun.
 
Ylös Bottom