Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Resident Evil 2: vuosimallia 2019

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
EDIT: Ohessa lyhyt video yksittäisestä zombiesta. Tämän kaltainen viimeisty ei siis ilmeisesti sovi pelin tyyliin. Mainittakoot, että kyseinen zombie ei kuollut tuohonkaan vaan nousi vielä kertaalleen ylös = kolme ammusta lisää.

[/QUOTE]

Täytyy kyllä sanoa että itselle ei tollasta ole tullut vastaan. Yleensä onko se neljä vai viisi laakia päähän ja heräämisen jälkeen kaksi? Vaikeusasteena se normaali. Tulee kyllä ammuttua zombit harkitusti eli yleensä juoksen ohi ellei ole paljon tutkittavaa yms. Samanlailla kun alkuperäsen pelin kanssa.

Edit. Äsken pelattaessa meni neljällä ammuksella päähän eikä noussut enää.
 
Viimeksi muokattu:
Eilen ei vielä jaksanut kauaa pelata, mutta samaan törmäsin kuin PPrime tuossa edellä. Pään poksahtaminen on selkeä merkki, silloin ei enää nouse. Maahan kaatuneita tulee usein silvottua veitsellä, se on monesti taloudellisempaa kuin ammuskelu. Veitsi vain tuppaa kulumaan aika nopeasti. Arviolta kymmenkunta iskua kuluttaa veitsen kestävyydestä noin viidenneksen.

Niitä kuulemma löytyy varsin usein.

Huikea peli on kyllä. Normaalitasolla aloitin ja tuntuu helpolta ainakin alussa. Aivan varmasti tulee läpäistyä tulevaisuudessa myös hardcorella, koukuttaa niin paljon.
 
EDIT: Ohessa lyhyt video yksittäisestä zombiesta. Tämän kaltainen viimeisty ei siis ilmeisesti sovi pelin tyyliin. Mainittakoot, että kyseinen zombie ei kuollut tuohonkaan vaan nousi vielä kertaalleen ylös = kolme ammusta lisää.

Täytyy kyllä sanoa että itselle ei tollasta ole tullut vastaan. Yleensä onko se neljä vai viisi laakia päähän ja heräämisen jälkeen kaksi? Vaikeusasteena se normaali. Tulee kyllä ammuttua zombit harkitusti eli yleensä juoksen ohi ellei ole paljon tutkittavaa yms. Samanlailla kun alkuperäsen pelin kanssa.

Edit. Äsken pelattaessa meni neljällä ammuksella päähän eikä noussut enää.

Olisikohan hardcorella tuo? Näyttää ainakin varsin tutulta jos omaa peliä vertaa. Eipä noita tosiaan kannata ampua, kun aivan pakolliset tai sitten horjuttaa muutamalla kudilla päähän ja sitten juosta ohi. Panokset on kokoajan aivan loppu ja joutuu koittaa kovasti kiertää ja väistellä. Zombie väistäminen on tässä tosin jopa vaikeampaa kuin esim ensimmäisen osan remakessa tankkiohjauksella siitäkin huolimatta, että tässä on todella hyvät kontrollit ja näkee mihin menee.

On tämä kyllä vaan ollut huikea kokemus ja pientä huolta aiheuttanut Tyrantkin on omasta mielestä upeasti toteutettu ja todella kuumottava tapaus.
Ihan joka paikkaan tuo ei seuraa, esim dedikoidut tallennushuoneet ja jotkin puzzlealueet. Lisäksi oli jatkuvan riesana vain vähän aikaa, jonka jälkeen on saanut tutkia ihan rauhassa (tainno niin rauhassa, kun zombiet ja muut monsterit antaa myöten).
Hardcore vaikeustaso on antanut kyllä todellisen old school haasteen olematta kuitenkaan vaikea epäreilulla tavalla ainakaan tähän asti. Joku 10h on nyt takana ja vielä on reilusti matkaa loppuun.
 
Näköjään ainakin hardcore vaikeustasolla Mister X pystyy teleporttamaan, juuri striimissä todistin tämän omin silmin, kuolematon teleporttaava paskiainen. Mitä ihmettä Capcom mieti sitä tehdessään.
 
En nyt tiedä onko stä mister äxxästä tehty, "härkäsestä kärpänen". Jos se on tehty samal taval kun Resident Evil 3:ssa se jahtaava läski nemesis, niin siinä ainakin se oli vaan hyvä juttu ja toi sitä jännitystä. Toki jos se koko ajan juoksee sun perseessä kiinni nii sitten varmaa alkaa ottaa päähän, mut jos on niiku RE3 niin en valita. Noh, ite käyn hakee pelin ensiviikolla nii kattoo sitten.
 
Täytyy kyllä sanoa että itselle ei tollasta ole tullut vastaan. Yleensä onko se neljä vai viisi laakia päähän ja heräämisen jälkeen kaksi? Vaikeusasteena se normaali. Tulee kyllä ammuttua zombit harkitusti eli yleensä juoksen ohi ellei ole paljon tutkittavaa yms. Samanlailla kun alkuperäsen pelin kanssa

Olisikohan hardcorella tuo? Näyttää ainakin varsin tutulta jos omaa peliä vertaa. Eipä noita tosiaan kannata ampua, kun aivan pakolliset tai sitten horjuttaa muutamalla kudilla päähän ja sitten juosta ohi. Panokset on kokoajan aivan loppu ja joutuu koittaa kovasti kiertää ja väistellä. Zombie väistäminen on tässä tosin jopa vaikeampaa kuin esim ensimmäisen osan remakessa tankkiohjauksella siitäkin huolimatta, että tässä on todella hyvät kontrollit ja näkee mihin menee.

On tämä kyllä vaan ollut huikea kokemus ja pientä huolta aiheuttanut Tyrantkin on omasta mielestä upeasti toteutettu ja todella kuumottava tapaus.
Ihan joka paikkaan tuo ei seuraa, esim dedikoidut tallennushuoneet ja jotkin puzzlealueet. Lisäksi oli jatkuvan riesana vain vähän aikaa, jonka jälkeen on saanut tutkia ihan rauhassa (tainno niin rauhassa, kun zombiet ja muut monsterit antaa myöten).

Kyllä tuo oma pelini standardilla on, eikä tosiaan jokainen zombie kestä aivan noin paljon, vaan jotkut todella putoavat siihen 3-6 luotiin pysyvästi. Tuo vaan oli sellanen ääriesimerkki, että mitä ammusten tuhlaamista yhden hepun viimeistely saattaa pahimmillaan olla. Veistä tuli alussa käytettyä paljon makaajiin, mutta olen tätä höllännyt, kun tuppaa tosiaan kulumaan aika nopeasti.

Olen yrittänyt etsiä Mr. Raccoon -patsaita kuumeisesti ja viisi niistä jo löytänyt. Kaikkien tuhoamisesta saa kuulemma tuhoutumattoman puukon, joten palkinto pystien paikantamisesta on varsin merkittävä.

Tyrantista tein havaintoja, kun se ilmestyi ensimmäisen kerran.
Edessäni oli tuo em. lickereiden kansoittama via dolorosa, joten otin restarttia useampaan kertaan ja kokeilin eri reittejä. Ensimmäisen reitin valitessani Tyrant seurasi todella sitkeästi ja hyvin kauas, mutta toisen kautta se katosi perästä miltei välittömästi alun jälkeen ja sain tämän jälkeen tutkia nuo samaiset huoneet ilman hengitystä niskassa. Voi olla kyllä silkkaa sattumaa.
Mainittakoot, etten käyttänyt puzzle-alueita tai saferoomeja.
 
En nyt tiedä onko stä mister äxxästä tehty, "härkäsestä kärpänen". Jos se on tehty samal taval kun Resident Evil 3:ssa se jahtaava läski nemesis, niin siinä ainakin se oli vaan hyvä juttu ja toi sitä jännitystä. Toki jos se koko ajan juoksee sun perseessä kiinni nii sitten varmaa alkaa ottaa päähän, mut jos on niiku RE3 niin en valita. Noh, ite käyn hakee pelin ensiviikolla nii kattoo sitten.

Todellakin on tehty! Hyvin pitkälle samanlainen, kuin alkuperäisessä b-scenaariossa ja on mukana "kokoajan" vain hetken aikaa. Todella hienosti toteutettu eikä ole kyllä mitään pahaa sanottavaa.
 
Mistä hommasit?

PS4:lle ostin ihan Storesta hintaan 59,95e. VPD:llä kiekon hinta 59,99 ja tuohon postikulut päälle, että juurikin sen postikulujen hinnan ja viisi senttiä tuossa säästin ;) Yleensä kyllä tupannut suosimaan fyysisiä (vaikka en pelien vaihtamista harrasta), mutta nyt ei vaan malttanut. :D

EDIT: Mainittakoot, että Gigantissa oli fyysinen versio nyt julkaisussa jo 49,95e, eli sieltä olisin hakenut omani pe-aamuna, mikäli Storessa tuo digiversio olisi kustantanut yli kipurajan.
 
Joku 4 tuntia pelattuna ja eipä tuo Mr.X ole tuntunut sen pahemmalta, kuin Alien Isolationin monsterikaan ja se vasta olikin ahdistava :)
 
Ikävä kyllä tämäkään ei vaikuta täyden hinnan arvoiselta, vaikka demosta tykkäsin. Nooh, odotellaan alennuksia ja jos sitä ehkä kokeilisi kun kuitenkin kakkonen jäi pelaamatta aikoinaan
 
Ei se Mr.X paha ole, helvetin rasittava vain, varsinkin poliisiasemalla. Muuten kyllä loistava peli, Leon A pelattu ja Claire A aloitettu. Nyt vaan täytyy toivoa, että Capcom:lla ollaan jo aloitettu RE3 Remaken teko, kun tämä oletettavasti myy mukavasti. Ja muutenkin Capcom:lla kulkee nyt hyvin RE7, Monster Hunter World, RE2 ja vielä tulossa DMC 5.
 
Kyllä tää maistuu mulle todella hyvin :) takana noin 3 tuntia ja aika pelottava paikka paikoin ;)

Tässä vähän gameplayta


Resident evil 7 sta tykkäsin todella paljon ja tähän asti tää tuntuu yhtä hyvältä
 
No niin. Herra X on sitten kohdattu ja ensimmäinen reaktio oli oikeasti nauru. Ei sen takia, että tyyppi varsinaisesti olisi naurettava, vaan sen vuoksi, että tiesi mitä tuleman pitää. Siitä hetkestä lähtien siis sai miettiä todella tarkkaan mihin menee ja mitä kautta. Ongelmia ei sinänsä edes herrasta tule vaan kaikesta muusta mitä tiellä on tai ilmestyy.

Tällä hetkellä seikkailen kyllä jo sen verran pidemmällä että en ole tyypistä vähään aikaan kuullut.

Todella paljon olen kyllä pitänyt tästä. Äkkiseltään heittäisin jopa Zeron ja ensimmäisen uusintojen edelle. Seiskan kanssa en alkaisi laittamaan paremmuusjärjestykseen kun kuitenkin kuvakulma muuttaa pelit sen verran erilaisiksi.
 
Aijai, meno maistuu koko ajan paremmalta. Vaikka samoja huoneita, käytäviä ja muita kulkureittejä tuleekin koluttua tiuhaan tahtiin, niin aina tulee se sama, kutkuttava tunne uudelle alueelle mentäessä. Leon A siis perkauksessa ja hieman vajaat viisi tuntia takana.

Vielä ei ole kuolema korjannut kertaakaan, mutta ammusten vähyys huolestuttaa koko ajan. Eniten kaipaan pikakääntymistä, siitä olisi ollut kovasti apua muutamissa tilanteissa. Ovelasti rakennettuja paikkoja on tullut vastaan, ikään kuin uhkaillaan jo valmiiksi ennen kuin on tapahtunut mitään erikoista.

Tällä hetkellä menossa
Aiemmin ketjussa mainittu Mr X tuli kohdattua. Väistelyä oli helppo tehdä, mutta välillä ahnehdin osumia liikaa ja tulin kuluttaneeksi kaikki parannusitemit tämän örvelön kanssa.

Eniten olen puinut nyrkkiä koirien ja lickereiden suuntaan, perhanan ärsyttäviä otuksia. Ovista on helppo juosta, mutta jos koirat päivystävät esimerkiksi autotallin ovella, niin niitä on vaikea lähteä haastamaan. Kenneli, ruumishuone, autotalli ja vankila on melkoisen kuumottavaa aluetta. Ja tulihan sieltä nähtyä pari vanhaa tuttuakin, joista toinen on jo vainaa - kuten tapahtui myös 21 vuoden takaisessa Ressa kakkosessa. Aina niin tyylikäs Ada... ota se takki pois päältäsi :D
 
Ympyrä ja tatista alaspäin, niin kääntyy :)
Hmm? Olikohan mulla lihasmuistissa jotain vikaa, kun en onnistunut tässä. Kokeilin sitä kyllä aivan alkumetreillä. Täytyy testata huomenna.

Lisätään ketjun aiheeseen sen verran, että KonsoliFINillä on ollut tässä nyt kolme striimiä jos jotakuta kiinnostaa katsoa. Yritän lähettää niitä putkessa joka ilta klo 18. Jatketaan niin kauan, kun on saatu peli läpi ja jatketaan sitten Clairella. Lähetykset osoitteessa www.twitch.tv/konsolifin
 
Vinkkinä niille jotka ei haluu pilata hyvää ressakokemusta niin alottakaa suoraan hclla. Tunnelma on lähempänä vanhoja hclla pelatessa ja ink ribboneilla vaan tallennus. Standardilla taitaa saada ampua kaikki vastaantulevat, ottaa osumaa aika paljon ja eikä tarvitse juuri miettiä reittejä yms etukäteen.
 
Vinkkinä niille jotka ei haluu pilata hyvää ressakokemusta niin alottakaa suoraan hclla. Tunnelma on lähempänä vanhoja hclla pelatessa ja ink ribboneilla vaan tallennus. Standardilla taitaa saada ampua kaikki vastaantulevat, ottaa osumaa aika paljon ja eikä tarvitse juuri miettiä reittejä yms etukäteen.
Kyllä itellä on standardilla koko ajan ammukset lopussa, kuolemia tullut ja haastetta riittää. Healttiä on kyllä löytynyt paljon. Mutta ei kyllä tulisi mieleenkään vielä vääntää hardcorella
 
Vinkkinä niille jotka ei haluu pilata hyvää ressakokemusta niin alottakaa suoraan hclla. Tunnelma on lähempänä vanhoja hclla pelatessa ja ink ribboneilla vaan tallennus. Standardilla taitaa saada ampua kaikki vastaantulevat, ottaa osumaa aika paljon ja eikä tarvitse juuri miettiä reittejä yms etukäteen.

Plus 1 tälle! Oli kyllä just sopivalla tasolla haaste tuossa ja joutu tosiaan miettiä miten tiettyjä kohtia menee. :)
 
Ylös Bottom