Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Resident Evil 2: vuosimallia 2019

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
Ensimmäiset lopputekstit nähty Leonin osalta. Loistavaa viihdettähän tuo oli. Herra X ei ollut lopulta mitenkään liian ärsyttävä. Vaikeustaso oli normaalilla ja vaikka välillä oli panokset loppu, niin kaivamalla ruutipaketit säilöstä sai taas arsenaalia etenemistä varten. Lopussa oli perusmeno, eli panoksia oli aina jossain aseessa vaikka välillä juoksinkin neljän tyhjän aseen kanssa paikasta toiseen. Meni tavallaan puolivahingossa läpi kun ajattelin että seikkailen tyhjien aseiden kanssa katselemassa ennakkoon ja lataan tallennuksen uusiksi mutta sen verran tuli tehtyä asioita että lopulta vain tein säilöstä lisää panoksia ja jatkoin loppuun asti.

Yleensä ollut tapana säilöä panoksia viimeiseen asti ja siitä johtuen niitä on sitten lopussa älyttömästi mutta vaikka niitä nyt toki paljon olikin niin ei paljoa olisi tarvinnut olla pitempi peli että olisi ollut jo ongelmissa. Eli sattui sopivasti onnistumaan panosten jemmailu ja käyttö.

Seuraavaksi sitten Clairen A ja sitten molempien B-versiot. Hardcore tai jotain speedrunia sitten niiden jälkeen.

Maistuu todella hyvälle tämä peli ja fiilis on katossa vaikka olisi magnum täydessä latingissa kädessä.
 
No niin, taas pari tuntia edetty. Hieman pääsi jo haistelemaan ulkoilmaa. Tuttuja maisemia, mutta eri tavalla toteutettuna. Sopivasti mukavaa retrofiilistä ja uutuudenkarheutta sekoituksena. Ja tulihan sieltä viimein se tässäkin ketjussa mainostettu mörkö, en tykkää yhtään. Vain kerran se on tähän mennessä päässyt huitaisemaan, vaikka ollut monta tilaisuutta.

Hieman liian uhkarohkeasti tullut pelattua, sillä ammuksia on alkanut kertymään varsin mukavasti, kun olen ampunut vain pakolliset viholliset. Parantavat esineet ovat sen sijaan kortilla, sillä en omista kuin kaksi vihreää herbiä ja monta sinistä, joten siinä näkyy juuri tämä kitsastelu ammusten kanssa. Lähes ehjä veitsenikin jäi kiinni lickeriin.

Tällä hetkellä aseistuksena
Kahdesti paranneltu Matilda, haulikko ja tulihan se Magnumikin viimein ulottuville Armouryn aukeamisen myötä.

Lukitut pukukaapit ovat jo auki, mutta yksi kassakaappi - siihen en ole löytänyt vihjeitä. Arvaan, että se sisältää juuri sen puuttuvan neljännen aseen, joka on todennäköisesti
Bazooka/Rocket launcher
.

Kerran kokeilin huvikseni saven jälkeen, miten monta kutia köriläs oikein imee ennen kuin se kyykähtää. Matildalla ammuin 15 kutia päähän ja haulikolla kaksi kertaa läheltä, sitten putosi. Hatun ampuminen päästä toi myös trophyn. Kovin kauaa otus ei ollut "knokissa", kenkien kopina jatkui noin minuutin kuluttua.
 
Lickereihin yksi erittäin käytännöllinen vinkki jos ne käyvät hermoille (kiitokset Pirate_Fin -nimimerkille, tämä auttoi paljon):
Kun kävelet, niin licker saattaa ärähtää nähdessään sinut, mutta monta kertaa olen päässyt livahtamaan ohitse, kun pää vain pysyy kylmänä. Muutaman kerran olen kuitenkin säikähtänyt tilannetta ja ottanut jalat alleni, jolloin lickerit reagoivat välittömästi. Ei ole vain hermo pitänyt. Kirotun nopeita otuksia ovat, mutta puolelta toiselle sahaaminen on varsin pätevä keino väistämiseen.
 
Parantavat esineet ovat sen sijaan kortilla, sillä en omista kuin kaksi vihreää herbiä ja monta sinistä, joten siinä näkyy juuri tämä kitsastelu ammusten kanssa. Lähes ehjä veitsenikin jäi kiinni lickeriin.
Minulla oli lopussa parannusvehkeitä ja yrttejä laatikot täynnä eikä panoksistakaan ollut pulaa kun niitä ruutipurkkeja oli vaikka millä mitoin. Kaksi kertaa oli pakko käyttää ruutia panosten tekemiseen ja silti niitä vielä lopussa jäi ylikin laatikoihin kun lopputekstit jo rullasi.

Veitsiähän taas tuntuu olevan vähän joka puolella, joten niiden kuluminen tai mörköihin jääminen ei lopulta kauheasti haitannut. Samoin löytyy granaatteja veitset korvaaminen, joten jollakin hätävaralla pääsee aina otteesta irti ilman osumaa. Kauheasti tai oikeastaan ollenkaan en granaatteja käyttänyt muuhun kuin otteesta pääsemiseen. Niitäkin siis jäi varastoon yllin kyllin.

Lukitut pukukaapit ovat jo auki, mutta yksi kassakaappi - siihen en ole löytänyt vihjeitä. Arvaan, että se sisältää juuri sen puuttuvan neljännen aseen, joka on todennäköisesti
Bazooka/Rocket launcher
Kassakaappeihin löytää kyllä vinkit kun keräilee kaiken ja tutkii ympäristöä. Osa on aika kaukanakin itse kassakaapista, joten kannattaa mahdollisesti vain pelailla eteenpäin kunnes vinkki osuu eteen.
Ei ole tuo kyseinen ase.

Mitä herra X:n stunnaamiseen tulee: "flash"-granaatti luultavasti (kertomaasi perustuen) aiheuttaa yhtä pitkän stunnin kuin ampuminen eikä se kestä kauhean kauaa. Ehtii kuitenkin poistua itse tilanteesta/huoneesta ja saa ihan mukavan etumatkan. Kerran tuli tuo todettua kun oli sekä zombi että X samassa huoneessa ja heitin zombia varten granaatin, joka sai herrankin häkellyksiin hetkeksi.

YLEISESTI VIELÄ PELISTÄ:

Loppua kohden peli selvästi suoraviivaistui mutta niin se kaava taitaa aina tässä pelisarjassa mennä. Alussa on "metroidvaniaa" ja edestakaisin juoksemista ja loppua kohti tulee enemmän suorempaa "putkea".

Leonin A-seikkailussa oli periaatteessa kaksi isompaa aluetta ja lopun suoraviivaisemmalta ja vähän pienemmältä tuntunut kokonaisuus. Päälle vielä ne pienemmät alueet, jotka yhdisti noita muita ja jotka voinee laskea osittain osaksi isompia alueita.

Poliisiasema, viemärisysteemi ja Umbrellan laitos. Siinä kai ne on. Lisäksi alun katu sekä poliisiaseman ja viemärin välinen lyhyt, tyhjä pätkä.
 
Viimeksi muokattu:
Vaikka kuinka olisi spoilereissa, niin en katso. Se oli jo liikaa, kun joku laittoi tässä ketjussa spoileritagiin tekstin "Mr X" ja RE-veteraanina osasin heti päätellä, mitä se tarkoittaa. Tänään tuli edettyä seuraavasti
Vein toisen osan vankilan kellotauluun, ratkaisin puzzlen ja nappasin kulkukortin mukaani. Tässä kohtaa olin erittäin iloinen, että mukana oli yksi flashbang, oli niitä zombeja sellainen kasa edessä. En kuitenkaan osannut aavistaa X:n ilmestyvän kulman takaa ja flash räjähti sekuntia liian aikaisin. X löi kerran ja olin jo valmiiksi cautionilla, mutta sellistä löytynyt spray pelasti ja danger>>fine. Onneksi zombiet olivat pitkään taintuneita ja pääsin juoksemaan pakoon.

Adaa siinä seurailin ja kuuntelin, keräsin tarvikkeita. Ammuksia alkaa olla kiitettävän paljon. Krokotiili nappasi kerran, Adalla en löytänyt hakkeroitavaa paneelia kuin vasta kolmannella yrittämällä Mr X:n tullessa, kerran Ada paloi uuniin ja viemäristä lahtasin neljällä magnum-panoksella jonkin hurjan otuksen. Jäin kohtaan, jossa pitäisi etsiä neljäs plugin-nappula ja Ada pitäisi pelastaa jonkun oven takana rymyävän mörön kynsistä.

Ja kertokaapa sekä alkuperäistä RE 2:sta että uutuusversiota tarpeeksi pitkälle pelanneet, että onko molemmissa "Annette"? Oma muistikuva on, että se oli vuoden 1998 versiossa "Anette"! Yhden kirjaimen ero, mutta tästä pitää nyt saada varmuus!
 
Mitä speedrunning olisikaan ilman kunnon glitchejä, yksi on jo löytynyt jolla saadaan aikaa lyhennettyä suhteellisen paljon ja eiköhän niitä löydy lisääkin.

 
Mitä speedrunning olisikaan ilman kunnon glitchejä, yksi on jo löytynyt jolla saadaan aikaa lyhennettyä suhteellisen paljon ja eiköhän niitä löydy lisääkin.



Videota en aio katsoa, mutta videon kuvasta päätellen löytö avaa speedrunnereille any%-kategoriaan hyvän sauman tykittää kova aika. Johan siellä on nähty ns. normaalikategoriassa alle tunnin aikoja. Eräs speedrunneri pelasi 24 minuutissa kohtaan, jonne itse ehdin kuudessa tunnissa...

Tänään ei tule jatkoa läpipeluustriimille, vasta huomenna. Liian kiireinen päivä.
 
No niin, menihän se läpi (Leon A). Nyt voin lukea kaikki spoilerit :)

Peliaikaa tuli 13h 10min, joten kyllä siihen sai aikaa tuhraantumaan. Sitä en arvostanut lopussa, kun

En keksinyt miten väistää Tyrantin instakill-hyökkäystä ja flasheja ei ollut, mutta lopulta piti vain ampua tarpeeksi sen sydäntä, ettei otus pääse vauhtiin. Peli nimittäin antoi monen kuoleman jälkeen vinkin, että heikko kohta on sydämessä. Se teki tuosta liian helpon.

Olihan siellä se yksi loistava biisi, jota odottelin vuoden 1998 RE2:n myötä aika pitkään. Arvostan kyllä suuresti uusintapainosta, taattua RE-laatua. Vielä tietysti paljon näkemättä ja yksi asekin jäi matkan varrelle.

Ja nyt katsomaan speedrunnereita!
 
Nonni nyt menty leon a ja claire b. Parasta mitä voi toivoa. Uiuiui. Seuraavaksi sitten sillä hardcorella.
 
Nonni nyt menty leon a ja claire b. Parasta mitä voi toivoa. Uiuiui. Seuraavaksi sitten sillä hardcorella.
En tiedä, että kuvittelenko vain, mutta Clairen kampanja tuntuu vaikeammalta, kuin Leonin. Aloittelin juuri eilen tuota Clairen b:tä pelaamaan ja heti on vaikeuksia selvitä :D
 
Olihan se aikalailla shokki ainakin alussa miten vaikeampi se oli. Koko ajan panokset loppu ja tietty tallennuspaikkakin poissa kuvioista.
 
Joo on tuo B varsinkin alussa paljon vaikeampi ja eräs herrakin on perässä melkeen heti alkumetreiltä. Ite olen nyt pelannut Leon A/Claire B hardcorella, Claire A standardilla läpi ja Leon B standardilla nyt menossa. Menee kyllä vähintäänkin Top3:n tämä koko sarjan peleistä, onhan tämä vaan niin huikea ja hyvin tehty. :)
 
En tiedä, että kuvittelenko vain, mutta Clairen kampanja tuntuu vaikeammalta, kuin Leonin. Aloittelin juuri eilen tuota Clairen b:tä pelaamaan ja heti on vaikeuksia selvitä :D

Panoksia vähemmän ja tallennuspaikkoja taitaa olla maltillisemmin. En tiedä miten tuo tallennus standard-vaikeusasteella tosin hoituu.

Hieno työ kerrassaan Capcomilta enivei. Täytyy rustata jotain artikkelintynkää heille työkirjaksi RE3:n remasterointia silmälläpitäen - koska tiedän, että Capcomilla työsopimuksissa on pykälä, että jokaisen devaajan tulee seurata Konsolifiniä herkeämättä.
 
En tiedä, että kuvittelenko vain, mutta Clairen kampanja tuntuu vaikeammalta, kuin Leonin. Aloittelin juuri eilen tuota Clairen b:tä pelaamaan ja heti on vaikeuksia selvitä :D

Omasta mielestä Clairen tarina oli paljon helpompi jos vaan älysi säästää flame roundseja. B tarinasta en sitten tiedä, kun Leonilla se oli ainakin pirun vaikea.

Kun tätä rupesi julkaisupäivänä pelaamaan, niin koko ajan oli Dark Souls tason paranoiapaskahalvaus päällä ja tuntui että resurssit hupeni jokaiseen vastaantulevaan örmyyn. Nyt peli on vedetty 4x läpi ja äsken pääsin Leonin kampanjan alta kolmen tunnin (S-rank).
Silti ollaan pirun kaukana speed run-ninjojen kikkailuista :D
 
Omasta mielestä Clairen tarina oli paljon helpompi jos vaan älysi säästää flame roundseja. B tarinasta en sitten tiedä, kun Leonilla se oli ainakin pirun vaikea.

Kun tätä rupesi julkaisupäivänä pelaamaan, niin koko ajan oli Dark Souls tason paranoiapaskahalvaus päällä ja tuntui että resurssit hupeni jokaiseen vastaantulevaan örmyyn. Nyt peli on vedetty 4x läpi ja äsken pääsin Leonin kampanjan alta kolmen tunnin (S-rank).
Silti ollaan pirun kaukana speed run-ninjojen kikkailuista :D
Clairen B meni juuri läpi ja loppua kohden se helpottui todella paljon, mutta alussa oli tosiaan vaikeampi, kuin Leonin A.

Tuosta Adasta kysymys, että onko se
edes ihminen, kun selvisi siitä putouksesta pelin loppupuolella :D
 
Clairen B meni juuri läpi ja loppua kohden se helpottui todella paljon, mutta alussa oli tosiaan vaikeampi, kuin Leonin A.

Tuosta Adasta kysymys, että onko se
edes ihminen, kun selvisi siitä putouksesta pelin loppupuolella :D

Oletko varma ettei hän käyttänyt sitä "batclawia", joka sillä on myöhemmissä peleissä?
 
Ensiaskeleet otettu, meno on hyvin tuttua mutta samalla kaikki täysin uusiks vedetty että mikään ei sitten ole tuttua. (jos täs lausees nyt mitää järkeä oli). Mulle alkuperäinen RE2 kuuluu yksi kaikkien aikojen parhaaks peliks mitä tuli vedettyä useita kertoja, on tässä silti niin paljon uutta. Huoneisiin meneminen/kamerakulma vedetty uusiks eikä ole niitä ovi "loading" screenejä, se ei kuitenkaa riko sitä immersiota, niihin tulee silti mentyä niin varovasti että tyylii vähäsen kerrallaa tökkii ovia auki. Kerran olin sitten liiankin varma ja aloin juokse ovista kun luulin "kaikki on putsattu, pitää hakee vaa arkusta juttu". Noh se oli väärin ja kiljasu tuli ku pikkulikalta, kiljasuja ja säikähtelyjä on sattunut yks jos toinenki, tunnelma on siis kohillaa.

Ite ehkä olisin voinut toivoo enemmän äänimaailmalta, aseet tuntuu/kuuluu ainakin vielä ihan semmosilta hernepyssyiltä, en sit tiedä jos alkaa väkövämpää löytyy, taustaääniin olisin myös toivonut enemmän "kolinaa ja rapinaa". Ei ne nyt huonot ole, mutta ehkä jotain lisää kaipais.

Suurena alkuperäisen RE2 fanina tämä on kun taivaanlahja, katotaan mihin tämä vielä vie. Mutta alku vakuutti ja voin varovasti jo nostaa omalla kohalla tämän ehkä parhaaksi Resident Evil Peliksi sarjassa.
 
Ylös Bottom