Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Resident Evil 2: vuosimallia 2019

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
Tästä pitikin kysyä, että kummalla soundtracilla porukka on peliä pelannut? Kohta peli päätyy omaan koneeseen ja mietintä on kova kummalla lähtisi tykittelemään.
 
Tästä pitikin kysyä, että kummalla soundtracilla porukka on peliä pelannut? Kohta peli päätyy omaan koneeseen ja mietintä on kova kummalla lähtisi tykittelemään.
Remaken, mutta nyt katsellut videoita, kun joku pelaa tuolla alkuperäisellä soundtrackilla, niin sillä on paljon parempi.

Omalla kohdalla yksi valituksen aihe tästä remakesta olikin se, että oli liian vähän musiikkia luomassa tunnelmaa.
 
Aluks pelasin ihan remakella kun en ees tienny että tässä joku soundtrack oli, noh storessa kun kurkkasin niin kolmisen euroa oli sijoitettavaa. Nyt menossa Claren osuus alkuperäisellä soundtrackilla. Soundtrack tuo myös sen alkuäänen joka lausuu "resident evil...2" joka kyl olis pitänyt olla ihan alunperin pelissä, ihmettelinki aluks että miksei se lausu sitä kun jokaisessa resident evilissä semmonen on.
 
Polttelee. Toivottavasti tulee aleenuksiin pian. Tuo soundtrack-keskustelu oli hyvä huomata. Originaali meni kauppalistalle.
 
Okei. Nyt pääsin kokemaan tämän herra X:n ja on erittäin vahva tunne, että jos tätä mulkeroa ei jollain tavalla saada pois pelistä joko itse valitsemalla (Capcom pliis!) tai pelissa lahtaamalla on mun pelit sitten siinä. Kertakaikkisen typerää tommonen voittamaton ukko laittaa jahtaamaan ja pilaamaan muuten loistava peli lähes pelikelvottomaksi. Ainakin mun kohdalla. En minä halua juosta paniikissa joka suuntaan henkeni edestä vaan haluan edetä hitaasti fiilistellen ja samalla joka nurkkaa haistellen. Perkele että osaa ottaa päähään. Pelinautinto putosi sadasta nollaan ihan sillä sekunnilla kun tuo kuusipää astui areenalle.

Se olisi aivan ok jos tuo tulisi vain ennalta määrätyissä kohdissa jahtaamaan hetkisen kunnes taas poistuisi, mutta tämä toteutus ei vaan ole hyvä. Ja mistä hemmetistä tuo muka aina tietää missä huoneessa olen piilossa? Ja sen kerran kun saan tuon eksytettyä niin eiköhän sitä olla nyrkki tanassa odottamassa juuri sielä huoneessa jonne mun piti seuraavaksi mennä. Tekisi mieli pistää levy kahtia. Tätä mieltä minä siis olen eikä olisi niin mennyt tunteisiin jos peli ei olisi muuten ollut niin mahtava. Hitto!!
 
Kehottaisin jatkamaan! Minulla oli ennen peliä sama huoli,
mutta omalla kohalla se X tömysi poliisiasemalla perässä oikeasti vain noin tunnin. Ennen sitä ja sen jälkeen sain fiilistellä ja tutkia paikkoja juuri haluamaani tahtia (läpäisyyn meni standartilla melkein 11 tuntia). Tyrantti toi hetkeksi omalla tavallaan mukavaa vaihtelua peliin hävyttömän painostavalla tunnelmallaan.

Tosiaan juuri sain Leonin läpi, eikös tämän jälkeen kuulu pelata 2nd run Clairella?

Edit: vastaus itselleni: kyllä, 2nd run Clairella on oikea vaihtoehto
 
Viimeksi muokattu:
Tuo, että herra Mörkö seuraa poliisiasemalla jatkuvati on erittäin loistava asia! hHyvät naurut olen saanut tuosta pussikaljatekno -musiikista, joka soi asekauppias Kendon minipelissä ja tuo olisi voinut olla taustamusiikkina vaikka siinä Mörön viimeisessä kohtaamisessa. Se mikä tässä remakessa vituttaa niin perkeleesti on se, että Clairelle ei saa varsijousta!? Sekä se, että osa dialogista ja hahmoista oli muutettu nössöpaskoiksi. Entä Eroaako Benin ja Iron chiefin kuolemat mitenkään B scenaariossa, sillä tuli semmoinen tunne, että ne on samoja kuin ekalla kerralla. Alkuperäisessä sai kivat naurut siitä surkuhupaisesta "luukkukuolemasta".
 
Tuli aloitettua tänään eka scenaario Clairella ja hetki sitten lähti mr x seuraamaan. Yllättäen se ei ainakaan vielä ole aiheuttanut ärsytystä.
Koska demossa ärsytti liian kestävät zombit niin aloitin tämän assisted tasolla ja nyt on paljon mukavampi pelata ja ammuksiakin on enemmän.
Tuli huomattua, että nykyään tähän on tarjolla unlock key joka avaa kaiken läpäisystä saatavan kaman ja hintaa on 5e. Ostin tuon jotta sain heti ne perinteiset asut käyttöön. Vaikka tuon kuvauksessa mainitaan vain infinite handgun niin tavara laatikosta löytyy myös smg, minigun ja rpg.

En tietenkään meinaa noita käyttää ennen kuin molemmat skenaariot on pelattu kerran läpi.
 
@pelle Onko tietoa, että vaikuttaako tuon infinite handgunin käyttö trophyihin? Jos vaikka jossakin vaiheessa innostuisi niitä keräilemään, niin tuo helpottaisi hommaa huomattavasti.
 
Mikäli tuo ostettava ase on sama kuin läpäisystä saatava vastaava, niin ei vaikuta trophyihin. Eikä siitä niin älyttömästi ole hyötyä mitä luulisi. Perusjanttereiden kanssa auttaa kyllä paljon mutta oikeastaan kaikki vähänkin isompi vaatii silti jotain järeämpää.

S-rank Hardcorella ja saa sen "infinite"-aseen, josta on merkittävästi hyötyä jopa pomoissa. Tuossa ostettavassa paketissa se näyttää kyllä olevan mukana jos tuo aiempi viesti pitää tosiaan paikkansa. Siinähän on ne kaksi järeintäkin vehjettä.

En oikein tiedä mitä mieltä olisi tuollaisesta palkinnon antamisesta rahaa vastaan. Minä sain nuo pelaamalla ja parhaimmat aseet on saamatta kun ei vain jaksanut enää vääntää vaikka loistava peli onkin. Ehkä se on ihan sama. Voin itse olla tyytyväinen että sain ne pelaamalla. Se vain, että jos pelin vaikeustaso säädetäänkin sitä ajatellen, että tulee houkutus ostaa nuo rahalla pelaamisen sijaan...
 
Mikäli tuo ostettava ase on sama kuin läpäisystä saatava vastaava, niin ei vaikuta trophyihin. Eikä siitä niin älyttömästi ole hyötyä mitä luulisi. Perusjanttereiden kanssa auttaa kyllä paljon mutta oikeastaan kaikki vähänkin isompi vaatii silti jotain järeämpää.

S-rank Hardcorella ja saa sen "infinite"-aseen, josta on merkittävästi hyötyä jopa pomoissa. Tuossa ostettavassa paketissa se näyttää kyllä olevan mukana jos tuo aiempi viesti pitää tosiaan paikkansa. Siinähän on ne kaksi järeintäkin vehjettä.

En oikein tiedä mitä mieltä olisi tuollaisesta palkinnon antamisesta rahaa vastaan. Minä sain nuo pelaamalla ja parhaimmat aseet on saamatta kun ei vain jaksanut enää vääntää vaikka loistava peli onkin. Ehkä se on ihan sama. Voin itse olla tyytyväinen että sain ne pelaamalla. Se vain, että jos pelin vaikeustaso säädetäänkin sitä ajatellen, että tulee houkutus ostaa nuo rahalla pelaamisen sijaan...
Juu, en minä näitä käyttäisi ekalla peluukerralla, mutta peli on jo kaksi kertaa pelattu läpi ja ei vain innosta yrittää noita "juokse peli läpi alle kolmessa tunnissa" juttuja, että saa aseita auki.
 
Nyt on molemmat skenaariot läpi eikä tuo herra X mikään paha ollut.
Toisaalta kyllä tiesin aika tarkkaan koska se tulee kuvioihin mukaan joten tutkein kaiken mahdollisen sitä ennen, mutta silloinkin kun se juoksi perässä niin siitä pääsi eroon varsin helposti. Riitti kun vaan kiersi vaikka jonkun huoneessa olevan hyllyn tai pöydän jotta siitä pääsi turvallisesti ohi ja sitten vaan juoksi jonnekin muualle.
Jos äijä seuraa vielä uuteenkin huoneeseen niin se luovuttaa varsin äkkiä ja lähtee muualle kunhan pysyt piilossa hetken.

Meitsihän siis on vihannut tuollaista karkuun juoksemista ja piilottelua jo ekasta outlastista lähtien ja vihasin niitä osioita myös RE7:ssa, mutta tässä tuo oli vaan pieni tunnelman lisääjä.
Sitten jos tuo äijä jäisi aina lähistölle partioimaan niin se varmasti alkaisikin käymään hermoille, mutta se tuntuu melkein aina lähtevän vähintään eri kerrokseen etsimään pelaajaa.
 
Hommasin tämän nyt Black Friday -alennuksesta pleikkarille. Vanhemmista Ressoista pelannut vain alkuperäisiä 1 & 4. Jostain syystä jäi silloin muinoin 2 & 3 kokonaan välistä.

Alkua ehdin vähän pelaamaan Leonilla, standartina ja vaikuttaa todella hyvälle. Pitää koittaa jaksaa vetää molemmilla kerran läpi, että saa koettua koko tarinan.

Onko heittää hyviä vinkkejä tähän peliin aloittelijalle?
 
Hommasin tämän nyt Black Friday -alennuksesta pleikkarille. Vanhemmista Ressoista pelannut vain alkuperäisiä 1 & 4. Jostain syystä jäi silloin muinoin 2 & 3 kokonaan välistä.

Alkua ehdin vähän pelaamaan Leonilla, standartina ja vaikuttaa todella hyvälle. Pitää koittaa jaksaa vetää molemmilla kerran läpi, että saa koettua koko tarinan.

Onko heittää hyviä vinkkejä tähän peliin aloittelijalle?

Säästä ammuksia.

Edit: lisätään vielä että todellakaan ei kannata kaikkia tappaa vaan kiertää ja vältellä niin paljon kuin pystyy
 
Säästä ammuksia.

Edit: lisätään vielä että todellakaan ei kannata kaikkia tappaa vaan kiertää ja vältellä niin paljon kuin pystyy

Juu, sen huomasin alussa, hyvin lisää tunnelmaa, kun ei jokaista vihua ole varaa ampua. Ampunut olen, jos tutkittavassa huoneessa on örmyjä, muuten koittanut väistellä.

Poliisiasemalla, asentanut kaksi medaljonkia ja löysin sytyttimen, joten se pitäisi seuraavaksi virittää räjähteeseen, sitten ilmeisesti saan kolmannen medaljongin. Rauhassa mennyt, säästellyt kuteja, tosin äsken meni kuteja paljon, kun pääsi kolme zombia yllättää. Puukkoja mennyt kolme, kun sohinut niillä massa makaavat zombit hengiltä. Pitäneen koittaa tehdä varuiksi ruudista ja flash grenadesta paukku, niillä pääsee ilmeisesti karkuun jos zombi meinaa haukata.
 
Viimeksi muokattu:
Pääsin Leonilla ekan rundin läpi. Oli kyllä hyvä, uudistettu sopivasti ja moni vanhakin pelillinen ratkaisu toimii edelleen. Hyvin oli kaikki elementit tasapainossa ja muuttuu sopivasti pelin edetessä. Sitten pitääkin aloittaa 2nd run, Clairella ja sen tekee mielellään.

Todella rauhallisesti pelailin, koluten joka nurkan, Leonin ekan rundin läpäisyyn aikaa meni 10h40min, normaalilla vaikeustasolla ja oli joka minuutin arvoista.

Ammuksia tunnuin säästävän juuri sopivasti, suurimmanosan vihuista sai eliminoida, jossain kohti, mutta ei mennyt räiskintäpeliksi, kuin vasta ihan lopussa.

Jännittävin kohta oli varmaankin kennelistä vapautuneet koirat ja niitä pakeneminen väistellen takaisin Poliisiasemalle, paluumatkalla ammuinkin ne kaikki yksitellen. Herra X kiusasi yllättävän vähän asemalla, ehkä kerran randomisti ja muut kohdat tuntui pakollisilta. Turva-alueet pelasti pahimmalta panikoimiselta sen kanssa. Herra X toi omasta mielestäni sopivasti jännitystä, eikä sitä ollut liikaa. Lopussa meininki meni muutenkin toiminnallisemmaksi, mutta sekin sopi hyvin rytmitykseen, oli sitten siistiä päästä pakenemaan sieltä laitoksesta.
 
Nyt irtosi peli 15€ PClle GMG:stä joten pakko vihdoin oli tämäkin ostaa, katsotaan monet kalsarit lähtee vaihtoon jotta tässä joskus pääsee etenee.
 
Onko muilla ongelmia äänien kanssa? Itsellä käytössä 5.2.2 mutta en saa Dolby atmosta tai edes 5.1 toimimaan. Ainoastaan etukaiuttimista kuuluu ääni. One x konsolina.
 
Ylös Bottom