Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Resident Evil 3 Nemesis

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
Demoa pukkaa.




EDIT: Jos ei halua odotella demoa täältä voi lukaista tai katsoa videolta miltä se peli vaikuttaa. Itse katsoin ja näyttää kyllä hyvältä, upeat ympäristöt ja kuolettavat viholliset takaavat henkeäsalpaavan tunnelman.

 
Viimeksi muokattu:
Game informerin pätkä
Kieltämättä rupee taas zombien jyystäminen hotsittaa. Tykkään kovasti miten neonvaloilla ja siviileillä on saatu luotua ihan eri fiilis kakkoseen nähden, vaikka siinäkin päästiin kokemaan kaduilla seikkailua. Demon katsottua assettien kierrätys huolettaa edelleen, etenkin kun ensimmäinen vastaan tuleva zombi oli suoraan kakkosesta. Silti suurin murhe on nemesiksen lonkerot. Joko pelaaja ei tiennyt miten toimia tai sitten nemesis pystyy tarttumaan kiinni/hyppäämään eteen kuinka kaukaa tahansa. Jos näin on, tulee speed runien vetäminen olemaan yhtä helvettiä. :mad:
 
Game informerin pätkä
Kieltämättä rupee taas zombien jyystäminen hotsittaa. Tykkään kovasti miten neonvaloilla ja siviileillä on saatu luotua ihan eri fiilis kakkoseen nähden, vaikka siinäkin päästiin kokemaan kaduilla seikkailua. Demon katsottua assettien kierrätys huolettaa edelleen, etenkin kun ensimmäinen vastaan tuleva zombi oli suoraan kakkosesta. Silti suurin murhe on nemesiksen lonkerot. Joko pelaaja ei tiennyt miten toimia tai sitten nemesis pystyy tarttumaan kiinni/hyppäämään eteen kuinka kaukaa tahansa. Jos näin on, tulee speed runien vetäminen olemaan yhtä helvettiä. :mad:

Mitä tuota eurogamerin pätkää katoin niin se neitonen sanoi että Nemua oli lähes mahdoton päästä karkuun, voi pistää osamattomuuden piikkiin mutta kyllä uskoisin että syy on tuo ruoska jolla se viuhoo metrien päästä sekä tuo hyppy pelaajan eteen. Kuulemma Nemusta on haluttu tehdä paljon painostavampi kuin Mr. X jota oli helppo kyllä päästä karkuun vaikka se nurkissa pyöriikin.
 
Mr. X oli ihan ok, mutta Nemesis vaikuttaa siltä, että mulla vaan menis hermot sen kanssa jatkuvasti, niin taitaa jäädä ostamatta ainakin julkaisussa.
 
Yllätyin kun kuulin, että pelissä on nyt ihan virallinen dodge-painikekin. Mielenkiinnolla odotan kuinka paljon tuolla pystyy "huijaamaan" encountereita jos sen hyvin hallitsee.
 
Mr. X oli ihan ok, mutta Nemesis vaikuttaa siltä, että mulla vaan menis hermot sen kanssa jatkuvasti, niin taitaa jäädä ostamatta ainakin julkaisussa.
Hetken odottelee niin saa taas paljon halvemmalla :) vasta ostin kakkos osan kun sai halvalla ja onhan noi jo aikanaan läpi pelattu ps1 tai PS2 koska noi nyt olikaan markkinoilla viimeksi.
 
Tämä kelpaa meikäläiselle:

"A little overwhelmed? Activate Assist Mode for regenerating health, weaker enemies, more ammo, and a powerful assault rifle (similar to the 1999 original’s Easy Mode). "

Eli periaatteessa sama mitä kakkosen remaken assist mode, mutta nyt annetaan myös rynkky.
 
Pikaisella testillä demosta, aika ristiriitaiset tunteet, liikkuminen yms. toiminnot tuttua RE2 uusioversiosta ja graafisesti ihan mukavan näköinen.
Mutta sitten itse kohtaamiseen epäkuolleiden kanssa, puukolla ei ole mitään virkaa, kuteja saa kuluttaa huolella että vihu pysähtyy(3 kpl headshotteja) eikä tuo väistäminenkään oikein tunnu toimivan, zombi nappaa kiinni monen metrin päästä silti.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Testattu demo ja vähän samat olot kuin yllä. Ei yhtään niin innostunut kuin kakkosen demon jälkeen, jolloin olisi toivonut jo voivansa käydä pelin kaupasta hakemassa. Pelimekaniikoiltaan juuri sitä mitä pitääkin eli samaa kuin aiemmassa. Nyppi tosiaan hieman se, että zombeja on niin vaikea saada täysin harmittomiksi vaikka sen kanssa on tottunut pelisarjassa elämään. Nyt tuntui kuitenkin että olisi vähemmän varaa väistellä vaikka ollaan pääosin kaduilla. Räjähtävät tynnyrit auttoivat kyllä paljon vaikka välillä piti hoksata missä sellainen on että saa pääosan zomppeleista houkuteltua tarpeeksi lähelle sitä.

Nemesiksen kanssa en älynnyt mitä olisi pitänyt tehdä. Heti vähintään tuplat ärsyttävämpi tyyppi lonkeroineen ja megajuoksuineen (wtf?). Lisäksi se puzzle, jolla demo päättyy, toimi itsellä pakokeinona nemesikseltä kun tämä huohotti perässä, joka oli aika typerää kun välikuvassa kuitenkin tapahtuu sellaista mikä ei ole kauhean loogista siihen nähden mitä juuri sitä ennen tehtiin. Spoilereissa tarkemmin:

Paloletkun saatuani oli nemesis pihalla, jossa syöksyi heti kimppuun. Oletin että tuskin kannattaa tuhlata panoksia ja juoksin karkuun mutta juoksee megajuoksulla läpi. No, kiertelen hetken portaissa kunnes lähden juoksemaan mutta tulee joku lonkero, joka vetää pelihahmon maahan. No, jatkan matkaa ja laitan letkun vesipostiin ja tsädäm, välipätkässä rauhassa sammutellaan tulipaloa kujalta vaikka juuri oli nemesis persiissä kiinni. Mutta mitäs, nyt se tulee tiiliseinän läpi, murisee "stars" ja ruudulle ilmestyy "thank you for playing". Melkoinen velho ja ihmetyyppi tämä nemesis kun pitää warpata tiiliseinään että pääsee murisemaan sen sijaan että ottaisi vain selustasta kiinni lonkeroillaan.

Kyllä peli tulee hankittua ja varmasti on viihdyttävä teos mutta demossa en pitänyt kaduilla seikkailusta enkä varsinkaan nemesiksestä niin paljon kuin aiempien pelien sisätiloista ja mr. X:stä. Ei kaduta yhtään että tilasin Doom Eternalin enkä tätä, sillä DE varmasti toimii omalla kohdalla varmemmin vaikka varmasti olisin kumman tahansa parissa viihtynyt oikein hyvin. Ei vain nyt ainakaan tämän demon perusteella ollut niin kova juttu kuin kakkonen.
 
Olikos muilla ongelmia tuon X (PS4) rämpyttämisen kanssa, kun zombi nappaa kiinni?

Vaikka kuinka hakkasin sitä, niin ei mitään tapahtunut ja ei tämä nyt ihan kauheasti vakuuttanut, mutta ostetaan alennuksesta, sitten joskus ja pelataan helpolla läpi fiilistelymielessä.

Tällä hetkellä ei kuitenkaan jatkoon täydellä hinnalla..
 
Meni kanssa tuo X:n rämpyttelyn idea täysin ohi,ei mitään vaikutusta ollut. Ja jos tuo Nemesis on koko ajan kimpussa kun ekan kerran on ilmestynyt,niin aika turhauttavaa on kyllä pelata. Toivottavasti tulee faneilta sen verran palautetta ennen julkaisua,että ehtivät vielä vähän viilaamaan ennen julkaisua.
 
Joo tuntui ainakin demon perusteella että Nemu on paljon skriptatumpi kuin MR X, voi olla että se on vain tuo kohta tietysti. SIihen väistelyyn kattelin jotain striimiä missä pelattiin ja heti kun pelaajalle sanottiin että ajattele sitä dodgea kuin Bloodbornen parry mekaniikka niin sen jälkeen jokainen väistö onnistui. Eli jos Bloodborne on tuttu niin pitäisi olla helppoa.
 
Täällä kans tuli demo pelattua pariin otteeseen ja itse kyllä tykkäsin kovasti. Kaduilla fiilis oli tällä kertaa saatu paljon lähemmäs alkuperäisiä pelejä, kun niitä kakkosen remakessa kadut oli. Zombiet oli minusta ihan yhtä kestäviä, kun kakkosessakin tuttuun re tyyliin ja tunnelma oli kohdillaan. Nemesis oli tosiaan aika äkäinen kaveri mutta samalla myös paljon monipuolisempi ja kuumottavampi, kun Mr x. En usko, että tuokaan ihan joka kohdassa on persiissä kiinni. Lisäksi tuo demon kohta voi olla tehty vain demoa varten siinä mielessä, että Nemesis saattaa ilmestyä vaikka vähän aiemmin ja jahtaa enemmän tuolla alueella jne. ja tulisi loogisemmin sitten tuo lopun kohta. Day one ostos meikäläiselle kyllä. :)
 
Semmonen kokemus... Aikalailla kaikki aikaisemmat huolenaiheet osuivat nappiin, uusina ongelmina mm. omituinen kamera+ohjattuvuus. Ehkä on vain totuttelu kysymys kun hakannut lähiaikoina Dark soulsia, mutta jotenkin heppoisen oloista oli tuo liikkuminen ja kameran kääntely, etenkin juostessa. Suurin turn off on silti pleikkarin tehoissa. Pleikka huutaa niin kovaa, että laukauksia lukuun ottamatta audio hukkuu tuulettimen hurinan alle. Alkuperäisen RE3n musiikki ja musiikittomuus ovat edelleen vahvassa muistissa. Se kuinka kuolevan kaupungin huudot kaikuivat romun täyttämillä kaduilla oli lapsena hirvittävä kokemus. Nyt kaikki se tunnelma katoaa täysin, kun pleikkarin suihkuhävittäjä hyrrää menemään. Alelaariin menee tai sitten suoraan PS5lle, samalla säästyisi ruudunpäivitys ongelmilta. :<
 
Ylös Bottom