Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Resident Evil 4... Remake

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
Melkoisen huvittava skandaali se tuokin oli. Ihan niinkuin ei zombit olisi yleensä olleet peleissä kuitenkin valkoihoisia. Ei siinä, että itselleni olisi mitään merkitystä mikä ihonväri zombilla tai ylipäätään ihmisillä on. Kontekstiin kuitenkin vähän niinkuin kuului, että RE5:ssä zombit olivat pääsääntöisesti tummaihoisia, kun peli nyt sattui Afrikkaan sijoittumaan. On se uskomatonta miten terve maalaisjärki heitetään romukopppaan kovin usein näissä SJW-kuvioissa.

Itselleni ovat kelvanneet vähintään kohtuullisen hyvin kaikki Resident Evil-pelit. Omasta mielestäni tuo kyseiseen pelisarjaan tervetullutta pientä vaihtelua sekin, että jotkut peleistä ovatkin enemmän action-painotteisia. Ei sitä samaa kaavaakaan ihan loputtomiin jaksa. En ole muutenkaan oikein sitä mieltä, että pelisarjat ja ylipäätään genret pitäisi joka pelissä orjallisesti toteuttaa jonkin tietyn kaavan tai konseptin mukaan.
Sama täällä että kaikki sarjan pelit on kelvannut oikein hyvin. Itseasiassa vierastin enemmän seiskaa ja kasia kuin vitosta tai kuudetta osaa ihan hahmojen takia. Eikä kasissa ihmissudet tai vampyyrit oikein innostanut kun niistä ensimmäisen kerran kuulin. Silti seiska ja kasi ovat ihan helvetin kovia pelejä vaikka eivät niinkään Resident Evil peleiltä tunnu. Itseasiassa seiska nousee mulla top kolmoseen viime sukupolvessa. Oli aika prkl ahdistava meikälle.
 
Joo vitonen oli kyllä loistopeli, vaikka äksöniä se oli. Nelosesta mitä joskus olen videoita katsonut, niin aika samankaltaiselta näyttää joten enköhä itsekin pidä tästä remakesta.

Mitä uudempiin ressoihin tulee, niin olihan nekin mukavaa vaihtelua vaikken hirveästi ole pelannut muutakuin seiskaa jonkin verran. Siitä taisi olla aika hauska demo joskus.

Olen miettinyt kauan että voisi aloittaa ressat järjestyksessä, kun aika tuntematon pelisarja on kuitenkin. Toki tämä nelonen kyllä kiinnostaa kovasti, eikä nuo alkupään pelit oikein houkuttele. Vaikka taisi re2 remake olla kehuttu.
Kyllä mielestäni nuo remaket kannattaisi alkupään peleistäkin pelata. Hyviä pelejä ovat tosiaan. Alkuperäisiin en kyllä suosittelee enää koskemaan. Aika ei niitä ole kohdellut nätisti alkuunkaan, vaikka loistavia pelejä toki olivatkin aikoinaan.

Ei muuta kuin koko sarja läpi alusta loppuun vaan! Ehkä pitäisi jossain vaiheessa niin tehdä itsekin. Varmaankin vasta sitten tosin, kun tuo nelosen remake on valmis.
 
Kyllä mielestäni nuo remaket kannattaisi alkupään peleistäkin pelata. Hyviä pelejä ovat tosiaan. Alkuperäisiin en kyllä suosittelee enää koskemaan. Aika ei niitä ole kohdellut nätisti alkuunkaan, vaikka loistavia pelejä toki olivatkin aikoinaan.

Ei muuta kuin koko sarja läpi alusta loppuun vaan! Ehkä pitäisi jossain vaiheessa niin tehdä itsekin. Varmaankin vasta sitten tosin, kun tuo nelosen remake on valmis.
Äläs nyt, eikös @Miika_- pelaa Ressa ykkösen suunnilleen joka vuosi läpi sillä PlayStation Classicilla :D
 
Kyllä omasta mielestäni alkuperäinen ressa 2 on parempi kuin remake. Remake muutti peliä liikaa eikä se tuntunut enää siltä samalta peliltä.
Mä olisin odottanut tätä re3 kohdalla koska remake jätti pelistä paljon pois ja Nemesis sai kanssa ties millaista muotoa. Mulle re2 remake oli yhtä kova kuin orkkis. Mr. X oli toteutettu niin toimivasti raskaine askeleineen. Saatetaan nyt vähän poiketa ketjun aiheesta :D
 
Mä olisin odottanut tätä re3 kohdalla koska remake jätti pelistä paljon pois ja Nemesis sai kanssa ties millaista muotoa. Mulle re2 remake oli yhtä kova kuin orkkis. Mr.X oli toteutettu niin toimivasti raskaine askeleineen

No meinasin sanoa ensin RE3 myös mutta en ole pelannut 3 remakea, tosin katsonut niin paljon että nähnyt koko pelin. Kyllähän sekin muuttaa joitain asioita isolla kädellä.
 
Siinä se nyt on! Fiilikseltään tuo muistuttaa mielestäni sitä alkuperäistä demoa, joka pelistä aikoinaan nähtiin. Tämä ei varsinaisesti haittaa ainakaan itseä.

Mielenkiintoista nähdä, mitä sieltä tulee.


Itsellä pisti silmään heti että peli on todella synkkä väreiltään sekä sävyiltään ja jossakin oli juttua että yö kohtauksia tulisi olemaan alkuperäistä enemmän.
 
Kunhan peliin ei lisätä mitään mister x/nemesis tyyppistä vihollista niin odotukset on kovat. Itselle alkuperäinen on jo ahdistava kokemus niin jos tästä tehdään synkempi ja pelottavampi niin aargh :D
 
Alkuperäinen on top 20 -peleissäni. Mutta olen saavuttanut jo yllättävän varhaisessa vaiheessa tietynlaisen henkisen pappaiän ja RE4:nkin kohdalla huomaan ajattelevani, että ”justhan se tuli ulos, miksi pitää tehdä remake”? :D
Eli kuten suurin osa remakeista ja -mastereista niin tämäkään ei kiinnosta. Pelataan sitten sitä Wiimote-versiota jos joskus haluan tähän palata.

Vrt. liite
 

Liitetiedostot

  • 9CC61D33-B0F0-4CA1-A34D-FD8A4BD944A4.jpeg
    9CC61D33-B0F0-4CA1-A34D-FD8A4BD944A4.jpeg
    270,1 KB · Lukukerrat: 24
Viimeksi muokattu:
VR versio on hahmon silmistä kuvattu jos ruutukaappauksiin on luottaminen ja oletettavasti kyseessä on kokopeli, eikä mikään lyhyt sivutehtävä.
VR:llä pelattuna kyseessä on täysin eri kokemus joten sieltä on tulossa käytännössä kaksi eri Resident Evil 4 peliä.
 
Ylös Bottom