Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Resident Evil 5 [PS3]

Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

Joo mä jauhoin ennen tota ihan samaa, "ei niitä kontrolleja saa muuttaa" jne. Dead Space vaan käänsi mun pään. Ymmärrän kyllä ihan täysin niitäkin, jotka ei halua muutoksia. Itse en vaan pysty enää nauttimaan yksin Dead Spacen vuoksi noista supertankkikontrolleista.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

Joo mä jauhoin ennen tota ihan samaa, "ei niitä kontrolleja saa muuttaa" jne. Dead Space vaan käänsi mun pään. Ymmärrän kyllä ihan täysin niitäkin, jotka ei halua muutoksia. Itse en vaan pysty enää nauttimaan yksin Dead Spacen vuoksi noista supertankkikontrolleista.

Niin ja on täälläkin se Dead Space on kyl pelattu ja mieli ei oo muuttunu... onko minussa jotain vikaa... ;)
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

Tjoo, samoilla linjoilla Cyruksen kanssa. Dead Spacen jälkeen tämä tuntuu tosiaan rasittavan tönköltä... ja pelasin RE4:n sentään 5-6 kertaa läpi kuola poskella. Eniten tässä huolestuttaa se, onko menty enemmän mindless action -suuntaan. Demon eka leveli on samanlaista mättöä kuin nelosen mökkikohtaus. Toisen levelin moottorisahahemmo vaatii kaksi ydinpommia, neljätoista poliisikoiraa ja teleskooppipampun että sen saa edes horjumaan; juuri sellaista "vaikeutta" joka ei kiinnosta pätkääkään. Toisaalta kakkosleveli oli siihen asti kohtuullisen miellyttävää.

Pitää seurailla kommentteja ja katsoa sitten tekeekö vielä mieli. Plussapuolella Chrisin koukut ja uppercutit on niin koomisen äijiä että naurattaa joka kerta. :cool: Shevakaan ei vaikuta ihan tyhmältä, mutta lyön vetoa että pelistä löytyy vähintään yksi kohtuuttoman ärsyttävä ja hankala escort- tai pelastuspätkä.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

type d ohjaustyyli muistuttaa aika paljon dead spacen ohjausta :)
ainoo miinus ettei voi kävellä ja tähdätä samaan aikaan :mad:
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

Hyvin näyttäis olevan toteutettu toi nettipuoli ja muutenkin vaikuttaa jämäkältä paketilta..hiukan jää silti häirittemään tuo resident evil 4:sen animaatioiden ja ideoiden kierrätys mutta onhan tässä paljon uuttakin.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

itse heitän tähän kontrollidebattiin sellaisen että kun RE ei muuten ole pysynyt samana kuin mitä se oli silloin 10v sitten niin kyllä kontrollien pitäisi pysyä kehityksessä mukana. Tuossa toisen jakson alussa kontrollit tuntuivat menetteleviltä kun zombeja laahusti vain sen muutama kappaletta vastaan, mutta kun niitä äpyleitä tunkee ovista ja ikkunoista sisään niin niissä tilanteissa toivoisi tosiaan sutjakkaampaa liikkumista sankarilta. Jos lopullinen peli tosiaan on tuollaista toiminta-kauhua suurimmalta osin niin varmaan jää tämä hankkimatta, kyllä pelien täytyy ottaa muistakin mallia, ei mikään peli synny ilman aiempien tuotosten vaikutusta (RE otti vaikutteita zombieleffoista yms. niin kuinka kotrollit olisivat kuin ne eläisivät tyhjiössä ilman vuorovaikutusta muihin peleihin.. :D). Mutta jos nuo kontrollit unohdetaan niin kyllä tämä ihan ok peli on, varmasti RE-fanit saavat rahoilleen vastinetta =)
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

hmmm, miksi tästä kontrolli väittelystä tulee mieleen sama mikä ole RE4:sen aikaan... samat asiat silloinkin (ei voi ampua ja liikku... yms). Mutta ei tuo minua paljoa henk.koht haittaa. Dead space toimii omalla tavallaan ja RE:t omalla tavallaan. Sanotaanko näin, että Dead space toimii tunnelmansa ja "BÖÖ" efektin ansioista ja siinä vihut on välillä niin perhanan nopeita, että jos et voisi ampua ja liikkua niin ei siitä tulisi silloin yhtään mitään.

Nykyiset RE:t (eli 4 ja 5) eivät tunnu enää luottavan niin paljon siihen "BÖÖ" efektiin, vaan enemmänkin tunnelmaan ja pakokauhuun (ei niinkään oikeaan kauhuun vrt. Silent Hill). Ja itselläni tuo kankeampi ohjaus ja se, että et voi ampua liikkeestä lisää sitä pakokauhua. (RE4:ssä se alun kylä ja tässä RE5:sen demossa eka osuus).

Taidan vaan kokeilla muuta ohjaustapaa kuin tuota oletus D:tä... A tai C on varmaan se mun juttu, kun on vieläkin niin perstuntumassa noi RE4:sen kontrollit. Tuossa kun D:llä kokeilin niin huomasin vaistomaisesti painavani R1/L1 ja neliö nappia vaikka piti painaa R1 ja L1 nappeja.

Mutta hyvinkin suurella todennäköisyydellä tulee hankittua peli hyllyyn.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

EIköhän tuo kontrollien tahmeus ole ihan tietoinenvalinta. Hyvin saa kauhua luotua sekavilla kontrolleilla nimittäin. Ei sillä että se pakosti olisi oikea valinta, mutta tietoinenvalinta kumminkin.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

Tätä tuli kokeiltua boksilla viikko sitten ja täytyy sanoa PS3 version kunniaksi, että boksiversiossa erittäin pahasti vaivannut screen tearing puuttuu pleikkaversiosta kokonaan.Oisko sitten niin että versiot on vaan laitettu kyykätessä selviytymään eri konstein, ps3 hidastuu ja boksi versio repeilee...
Enivei pleikkaversion framerate onnistui olemaan ihan mainio pääosin, joten en vaihtaisi siihen repeilyyn. Suurennuslasijampat ovat myös onnistuneet löytämään tekstuureista etua boksin hyväksi, mutta pelatessa eroa ei kyllä huomaa,ellei asiaa oikein vartavasten kyttää. Joten ihan kelvollinen multiplattari tuntuisi olevan, tosin 40G porukka saattaa kavahtaa Capcom:maisen suurta asennusta.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]


Mitäs siellä on? Sivua ei voi katsoa ilman kirjautumista. Pian pääsee kokeilemaan RE5-kontrolleja, yli puolet jo ladattuna. Toivottavasti Shotcows on oikeassa, itse tykkäsin kovasti RE4:n ohjaussysteemeistä ja tulihan tuo pelattua läpi Pro-tasoa myöten ja tietty kaikki haastetehtävät viidellä tähdellä. Mielipidettä luvassa parin tunnin testisessioiden jälkeen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

Mitäs siellä on? Sivua ei voi katsoa ilman kirjautumista. Pian pääsee kokeilemaan RE5-kontrolleja, yli puolet jo ladattuna. Toivottavasti Shotcows on oikeassa, itse tykkäsin kovasti RE4:n ohjaussysteemeistä ja tulihan tuo pelattua läpi Pro-tasoa myöten ja tietty kaikki haastetehtävät viidellä tähdellä. Mielipidettä luvassa parin tunnin testisessioiden jälkeen.

Oho!Mun moka sori:p Eli uutinen koski sitä että myyntiversiossa on mahdollisuus "gearssimaiseen" Run&Gun ohjaustapaan. Linkki videoon 1.20 --->

http://www.youtube.com/watch?v=l-vEW3Fj7tU

EDIT!

WTF! Vanha uutinen poistu ja uusi tuli tilalle. Ihme sekoilua:confused:

http://n4g.com/News-270080.aspx
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

Huh sentään, kylläpäs edellisestä RE-kokemuksesta on vierähtänyt paljon aikaa! Noutaja tuli jo ensimmäisessä toimintakohdassa. Selkäytimessä on liiankin selvästi liiku + tähtää -tyyli ja ainakin default tuntui aivan liian hitaalta tähtäimen nopeutta ajatellen, kun liikkuminen ei onnistunut samaan aikaan. Chrisin tappolyönnit näyttivät hyvältä lamaantuneen vastustajan lähellä.

Edit: Toisaalta RE-sarja ei ole koskaan ollut mikään Run&Gun, mutta kyllähän tuo uutinen ihmetytti. Eiköhän jatketa vanhanmallisella linjalla, haetaan se paras paikka ampua vihollista ja ammutaan se vasta sitten. Pelihän olisi aivan erilainen kokemus, jos voisi liikkuessaan ampua, tällöin zombieidenkin pitäisi liikkua nopeammin, ettei pelaajalla olisi liian suurta etua.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

Ihan mukavaa mättöä oli demo, kun tuossa jonkin aikaa testailin. Noutahajan siinä tuli molemmissa leveleissä ekalla yrittämällä. ja vähän kontrollitkin hukassa alkuun.
Mutta kyllähän tämä kuitenkin ennakkotilaukseen menee, ei tuo demo ainakaan mun innostusta saanut laantumaan..
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

Tosi surkee, surkeet kontrollit, tosi hidas temponen, ei tunnelmaa, ei tosiaankaa pelottava ei edes jännä. F.E.A.R pistää paskoo kylmät housuun tähän verrattuna. Kertoo jo paljo. Hyvät graffat tosin.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

On menny pelit etiäpäin vaikka kuinka mutta Capcom se tykkää säilyttää kontrollit samoina! Liekö sitten ainut kauhuelementti koko pelissä?
Olisivat edes pistäneet täysin kustomoitavaksi net...

Sen vielä voisin ymmärtää että on pelillinen ratkaisu estää käveleskely ja ammuskelu (varsinkin jos ne hemmot olis jotain nyyppiä (jolla aikoinaan perusteltiin Half-lifen Gordon Freemanin "kankeutta")) mutta että miksei juoksunappia voitu pistää lipasimelle niin pystyis samaana aikaan kääntää katsetta ku ukkoakin!

Ristus ku pistääki vihaksi! Meinaan ku potentiaalia olis :mad:
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

Kontrollit kyllä vähän huolestuttivat, mutta muuten vaikutti ihan kivalta varsinkin kun tuli pongattua tuo Co-Op jopa offlinessa. Peli pyörikin kohtuu sulavasti vielä joten ei mitään ongelmia siihen suhteen.

Vähän turhan paljon kyllä ottaa vastukset hittiä ja sekä kirveen heiluttajaa tai moottorisaha tyyppiä saanut sitten millään kumoon vaikka panoksia niihin tuhlasi kivasti.

Täytyy kyllä pitää silmällä lähemmäs julkaisua, kontrollit nyt toimi vielä sen verta hyvin että on kohtuu mielykäs pelata vaikka hieman vanhan solid snaken kaltaisia tempauksia toivoisi kyllä ehdottomasti peliin.

Siis Chrish osaa kyllä hyppiä läpi ikkunan ja jysäyttää nyrkillä kuin karhu konsanaan mutta väistäminen vasemmalle ja oikealle on mahdoton tehtävä? Olisivat edes jonkun ukemin lisänneet :|
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

Molemmissa demon mapeissa kone jäätyy täysin välidemon kohdalla :mad:
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

EIköhän tuo kontrollien tahmeus ole ihan tietoinenvalinta. Hyvin saa kauhua luotua sekavilla kontrolleilla nimittäin. Ei sillä että se pakosti olisi oikea valinta, mutta tietoinenvalinta kumminkin.

jossain pelit tai pelaaja haastattelussahan noin todetiin että ihan tietoinen valinta
 
Ylös Bottom