Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]
Enpä ole demoa vielä kokeillut, mutta muutaman mietteen voisi laittaa.
Ensinnäkin ne kontrollit. ensimmäisessä Super Mariossa oli hyvät kontrollit, en silti haluaisi niitä uudempiin osiin. Aina löytyy puristeja muutoksen vastustajia. Itse en ymmärrä miksi jonkun asian pitäisi olla jollakin tavalla vain sen takia, että se on aina ollutkin niin. En vain ymmärrä. Eikö kehitytstä pitäisi tapahtua? Koska uudet koneet tarjoavat enemmän tehoa, kuin vanhempi polvi, niin itse ainakin toivon, että eteenpäin mennään myös pelattavuudessa, ei pelkästään grafiikassa. (L4D:ssä on muuten pirun näppärät kontrollit ja äijä juoksee ja räiskii. On siinä silti fiilistäkin. Hyvät ja sulavat kontrollit eivät tee pelistä huonoa)
Tästä aasinsillalla toiseen aiheeseen.
Onko RE5, RE4HD? Moni täällä niin sanonut. Riittääkö se? Varmaan osalle, itselleni ei.
Toki RE5 on oma pelinsä, mutta muilta kuin kuva salta se vaikuttaa kovin lastgeniltä. Japanilaiset pelisuunittelijat ovat tunnetsti kaavoihinsa kangistuneita, voisi varmaan sanoa että konservatiiveja. Miksei sitä pyörää kuitenkin voisi keksiä udestaan. RE-sarja junnasi tosi kauan paikallaan. RE4 toi hieman uutta puhtia, mutta siinäkö nyt sitten junnataan ties kuinka monta osaa? Mielestäni tällaista HD-päivitystä (en nyt siis tarkoita, että RE5 olisi sitä) voisi verrata Wiin puolella oleviin mote-lämmittelyihin. Jotkut niistäkin tykkäävät, itse en osaa sellaista arvostaa.
Ja tässä puhuu siis RE-fani, joka hommasi Cubenkin vain Ressojen takia. Ja jo alkaa maistua puu sarjassa. Ehkäpä joku muu peli ottaa ja tekee Zombiemätön paremmin, joutuisi Capcomin jannut miettimään touhunsa uudestaan.