Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Resident Evil 5 [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Luckyman
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

Ei tullut mieleen mennä kerrosta alaspäin samalle tasolle kuin eukko ja zombietja siitä ampua?

Ahaha. Ei oo heleppoa olla näin jäätävä kuin minä.

/me hakkaa päätä seinään ja toivoo, että näin lähtis tämmöset oivallukset liikkelle ihan omasta takaa.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

Periaatteessa virus on muuttunut fiksummaksi, eli ei ne enää zombeja ole vaan mutatoituneita raakalaisia.

Ja kyllähän ne nelosessakin harrastivat kaivostoimintaa yms. Eihän noissa uusimmissa olekaan kyse viruksesta vaan siitä parasiitista.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

Tässä on kyllä anteeksi antamaton moka tehdä ohjauksesta noin tönkkö! miksei voi liikkua kun ampuu? tuohan se selviytymistunnelmaa

MIelestäni asiat on aika huonosti jos "selviytymistunnelmaa" pitää luoda kömpelöllä pelattavuudella. Tunnelman, taktisuuden ja vihollisten kunnioittamisen pitäisi perustua hyvään pelisuunnitteluun, eikä siihen että pelaaja joutuu tappelemaan kontrollien kanssa kaiken aikaa. Vihollisten hyökkäysten hitaudesta päätellen pelin tekijät ovat itsekin huomanneet pelattavuuden ongelmat, mutta eivät ilmeisesti ole vaivautuneet tarttumaan itse ongelmaan, vaan ovat yrittäneet kiertää niitä halvoilla vippaskonsteilla.

Uskon silti että noihin kontrolleihin tottuu ajan myötä jos peliä vain viitsii hakata tarpeeksi pitkään, hyväksi ne eivät kuitenkaan sillä muutu.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

Ensimmäistä kertaa RE:tä pelanneena täytyy sanoa ensin hyvät puolet: grafiikka on kaunista ja tytöstä on tehty todella eläväisen näköinen verrattuna puupökkelömäiseen "hauikseni-on-ainakin-nääääin-iso" -tyyppiin. Ohjaus toimii mielestäni riittävän hyvin; minua ei kiinnosta, miten kontrollit on toteutettu aiemmin jne. Muttamutta.. En voi hyväksyä sitä, ettei taakse/eteenpäin voi hipsiä edes hipihiljaa. Tai ettei pelimaailmassa voi tehdä mitä mieleen juolahtaa tai kuten esim. öööö kyykistyä!

Selviytymistä tämä lienee, mutta kauhua ei tämä peli ole nähnytkään. "Heii! Mää hiippailen täällä ikkunan vieressä ja kohta tuun ikkunan eteen, jotta voitte paukuttaa mut täyteen pateja. Jos ei headshot onnistu, niin voi olla, että lippaasi tyhjenee ennen kuin homma on selvä. Puukolla on turha huitua, kun et oo pohojalaanen. Eli kun patisi loppuu, niin eiku juoksemaan ympäriinsä äärimmäisen teennäisen oloisesti rajoitettua kenturaa ja oottelemaan helikopterin saapumista ja.. ouh"

Voin ostaa 17 eurolla käytettynä.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

Onhan tuo ohjaus hieman köpönen, mutta kyllä sillä toimeen tulee kun napsii sopivan etäisyyden päästä pari kutia ja vaihtaa paikkaa. Ampuminen liikkuessa helpottaisi tilannetta kummasti, mutta mennään näillä eväillä mitä on annettu. Meleehyökkäykset horjuviin vihollisiin ovat välillä naurettavan tehokkaita. Tulee Riki-Oh Saiga mieleen, kun nyrkillä saa pään palasiksi..

Peli näyttää hyvältä ainakin omien standardien mukaan, samaten auraalinen nautinto on messevä; aseet valitettavasti kuulostavat turhan lussuilta, jos ei ponnekasta moottorisahan pärinää lasketa.

Kauhuaspektia ei demon aikana välity lainkaan, mutta eipä sitä nelosessakaan ollut havaittavissa. Odotellaan nyt rauhassa sitä valmista tuotetta, luetaan muutamat arvostelut ja pähkäillään sitten löytääkö tämä paikkansa pelihyllystä.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

Ehkä yks huonoimmista ohjauksista tuon tyyliseen peliin. 180 asteen käännöksen aikana kerkesi käymään vaikka vessassa, mikä ei ole kovin hyvä asia pelissä jossa zombeja tulee edestä ja takaa. Lonkalta ei voinut ampua, sekään ei mielestäni ole mikään etu tilanteessa jossa zombeja lappaa ovista ja ikkunoista (tai sitten en vaan osannut). Samaan aikaan ei pysty liikkumaan sekä tähtäämään/ampumaan, mielestäni tämäkin asia haittaa pelissä jossa zombeja tulee jopa kattojenkin läpi pelaajan kimppuun. Oli tossa demossa hyväkin puoli, nyt ainakin tietää että ei tarvitse kyseistä peliä koskaan ostaa.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

No vaikka tämä on munkin mielestä surkea tapaus niin onneksi tämä on vasta demo, jos itse peli on sitten valmiina samanlainen niin voi olla että jää kauppaan.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

No vaikka tämä on munkin mielestä surkea tapaus niin onneksi tämä on vasta demo, jos itse peli on sitten valmiina samanlainen niin voi olla että jää kauppaan.

turha odottaa etta se kaupasta ostettu olisi jotenkin radikaalisesti muuttunu tosta demosta
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

Ehkä yks huonoimmista ohjauksista tuon tyyliseen peliin. 180 asteen käännöksen aikana kerkesi käymään vaikka vessassa, mikä ei ole kovin hyvä asia pelissä jossa zombeja tulee edestä ja takaa. Lonkalta ei voinut ampua, sekään ei mielestäni ole mikään etu tilanteessa jossa zombeja lappaa ovista ja ikkunoista (tai sitten en vaan osannut). Samaan aikaan ei pysty liikkumaan sekä tähtäämään/ampumaan, mielestäni tämäkin asia haittaa pelissä jossa zombeja tulee jopa kattojenkin läpi pelaajan kimppuun. Oli tossa demossa hyväkin puoli, nyt ainakin tietää että ei tarvitse kyseistä peliä koskaan ostaa.

vaihda asetuksista control typeksi D niin rupee pelittämään.
180 asteen käännös tehdään painamalla vasemmasta tatista alas ja x samanaikaisesti.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

MIelestäni asiat on aika huonosti jos "selviytymistunnelmaa" pitää luoda kömpelöllä pelattavuudella. Tunnelman, taktisuuden ja vihollisten kunnioittamisen pitäisi perustua hyvään pelisuunnitteluun, eikä siihen että pelaaja joutuu tappelemaan kontrollien kanssa kaiken aikaa. Vihollisten hyökkäysten hitaudesta päätellen pelin tekijät ovat itsekin huomanneet pelattavuuden ongelmat, mutta eivät ilmeisesti ole vaivautuneet tarttumaan itse ongelmaan, vaan ovat yrittäneet kiertää niitä halvoilla vippaskonsteilla.

Uskon silti että noihin kontrolleihin tottuu ajan myötä jos peliä vain viitsii hakata tarpeeksi pitkään, hyväksi ne eivät kuitenkaan sillä muutu.

Amen! Tokihan tönköt kontrollit luovat tietynlaista paniikkia, mutta myös minusta se on väärä tapa siihen.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

RE4 oli ehdottomia lemppareita kakkospleikkarilla. Oliko sen ohjattavuus näin tönkkö? Kai se sitten oli. Visuaalisesti demo vakuutti, mutta sisätiloissa kääntyily ja ammuskelu oli kyllä melkosta toikkarointia. Hartiat ottaa kiinni karmeihin ja kaiken lisäksi on se naikkonenkin vielä jatkuvasti edessä. Kyllähän se tietynlaista pakokauhua aiheuttaa, mutta ei mitenkään positiivisessa mielessä.

Toivottavasti kokonaisessa pelissä ei ole kovin paljon ahtaissa sisätiloissa hääräilyä. Muutenhan tuo toimii.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

Alkumietteet demosta oli että sairas peli, jonka jälkeen ne vaihtukin surkeeseen epäonnistuneseen peliin, kamera sekoilee ja PLÄÄ. En tule koskaan ostamaan, no ehkä korkeintaan kympillä alelaarista.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

No niin, Shanty town (2. kenttä) tuli myös sitten pelattua ja nyt meni jo rutiinilla. Kontrolleista parhaana vaihtoehtona pidän Type A:ta ja tähtäimen nopeus on sopiva "Fast"-asetuksella, nuo tuntuivat tutuilta ja turvallisilta. Eri nappien toiminnot kannattaakin opetella kunnolla, muuten pelistä ei tule yhtään mitään. Itse vietin muutaman kylmäharjoitushetken ennen toiminta-alueelle siirtymistä, että varmasti pärjää.

Muutama huomio, vertaan joissakin kohdissa erityisesti RE4:ään:

- Edellä mainittu moottorisahamies oli aivan lelukamaa, niin hitaat refleksit verrattuna RE4:n vastaaviin. Tulipa kerran juostua umpikujaankin (lukitulle portille) ja silti oli naurettavan helppoa vain juosta ohi ja hakea uudet tähtäysasemat.

- Aikaisemmin oma pelihahmo oli pienemmällä grafiikalla tehty ja hieman kauempana ruudusta, näkyvyyttä oli näin ollen enemmän. Nyt Chris muskeleineen peittää aika ison osan kamerasta ja oikeaa tattia (kontrollityyppi A) saisi käyttää aika tiuhaan estääkseen vihollisten tarttuminen. Ympäristön tunteminen onkin tässä avainsanana.

- Tutka päällä (R2) näkee hyvin isompien vihollisten (1. tason kirvesmies ja 2. tason moottorisahajannu) ja partnerin sijainnin, helpottaa kuitenkin aivan liikaa.

- Musiikki on hyvää ja luo tunnelmaa kivasti, vaikka kauhusta ei voikaan puhua.

- Viholliset osaavat käyttää hyvin eri reittejä saartamiseen, eivätkä puske vain laumana yhdestä suunnasta.

- Zombieiden heittotarkkuus tuntuisi olevan aika surkeaa, kertaakaan en ottanut osumaa heitetystä veitsestä tai vastaavasta.

- Toivottavasti valmiissa pelissä on pro-vaikeustaso tai vaikka jotain pahempaakin, nykyisellään tämän juoksee läpi aika pian, mikäli isommatkin örvelöt ovat yhtä helppoja vastuksia.

- Varustevalikon tuoma "aikalisä" on poissa, keinotekoinen tapa vaikeuttaa peliä - mieluummin haastavammat viholliset.

- Partneria saa koko ajan olla kutsumassa O-napilla mukaan, muuten sieltä tulee aika usein "I need your help!". Vastaavasti toisin päin apua tulee kyllä kiitettävästi, jos zombie pääsee kimppuun.

Nopoille muutama vinkki:

- Puukottakaa jalkoihin, zombielta saattaa lähteä tasapaino jo parista iskusta ja sitten viimeistelet nyrkiniskulla.

- Paljon vihollisia vastassa? Ammu etummaista päähän, juokse lähemmäs ja lyö, muutkin ottavat osumaa lyödyn vihollisen lentäessä päin, saat pari sekuntia lisää aikaa toimia.

- Käännähdä ympäri nopeasti painamalla X ja tattia taaksepäin, tässä pelissä kannattaa vetäytyä aika usein.

- Viimeistele kaatunut vihollinen veitsellä, nämä eivät tartu jalkoihin noustessaan. Säästät ammuksia.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

Itse petyin demoon, niin että peruin ennakkotilauksen. Mutta alelaarista tulen ostamaan RE5:sen.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

Ei kyllä RE4:sessa ollut näin tönkkö ohjaus systeemiä, sitäpaitsi 4:sessa oli paljon enemmän fiilistä ja zombiet olivat jotenkin paljon fiksumpia ja aggressiivisempia. Tämän 5:sen perusteella mitä pelasin niin zombiet vaikutti lähinnä joiltain puiston tyhmiltä puliukoilta joilta pääsi viinat loppumaan. Äänimaailmakaan ei paljon vakuuttanut, jotain ne örisee siinä ja mörisee tosin kun 4:sessa. Ok tottakai siinä pelin alussa ne varoitteli tekstillä että kyseessä on demo ja pelissä voi esiintyä bugeja yms, joten annan vielä mahdollisuuden sitten kun varsinainen peli ilmestyy. Mutta kuitenkin odottelin vähän enemmän, oli miten oli tulee tämä peli kuitenkin hommattua! Sen verran kun Resident Evil fani olen ollut ja pelannut joka osan niin en jätä tätäkään väliin.

Onkohan tämän 5:sen takana muuten samat tekijät kun 4:sessa? Jos on niin onhan tässä vielä aikaa tekijöiden parannella sitä ja uskon että saavat sitä tosi paljon korjattua.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

Demon perusteella tässä ei ole oikeaa resident eviliä kuin nimi ja alkuruutu. Pelattavuus on suunnilleen paskempi kuin 13 vuotta vanhassa RE 1:ssä. Tunnelmasta on jäljellä vain rippeet (kartano ja poliisiasema FTW). No, ostan silti, ehkä valmiissa pelissä on parempi tunnelma, pelattavuus ja kamera (kahta vikaa epäilen) .
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

Tänää frendin kanssa läpäsin sen toisen radan demossa, mutta ekaan jaksoon kuoltiin aina. Pitänee seki varmaa täs ehtiä pelata läpi. Ja itelle tuli sellanen bugi siin ekas radas et ku ampu sitä ihmeen läskipiikkikasaa ni se meni jumii, ja kun ampui uusiks ni sitte se heräs jälleen. :D
Jooh, no siis täähän oli kuitenkin demo ja bugit yms pelintekijät saavat varmaan korjatuksi. Pitää kyl jossai vaihees tää hommata ku kaverin kaa oli kuitenki ihan nastaa pelata.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

No niin, viime yöltä demoa takana. Eipä vakuuttanut ei. Ensimmäinen RE josta en ole innoissani (Dead Aimia ei lasketa).
Demossa vaivasi Juuri nämä kaksi jo moneen kertaan esiin tullutta seikkaa. Vuonna 2009 vaadin RE:ltäni enemmän ohjauksen osalta; tatittomalle ristiohjaimelle suunniteltu tönkköily on surullista ja pelaajan aliarvioimista. Kyseessä ei ole mikään tunnelmaa nostattava ominaisuus tai juju joka kuuluu jokaiseen RE:hen; kyseessä on se, että on menty siitä missä aita on matalin ja pitäydytty tutussa ja "turvallisessa".
Jo demossa tuli sellaisia tilanteita, missä ketterämpi ohjaus olisi ollut paikallaan. Pelaamisen kuuluu omalta osaltani olla hauskaa, ei hampaat irvessä suorittamista. Olisi kiva keskittyä itse peliin ja sen tarinaan, kuin koko ajan ajatella, että hitto miksei tämä ukko voi tehdä tuota tai tuota tai olisi edes äijä käynyt joogassa niin liikkuisi vetreämmin.

Koko touhu on niin tuttua. Siellä on jumankekka ne samat tynnyritkin, kuin RE4:ssä! Mukana kulkee tosin nainen, joka osaa puolustaa itseään. Pointsit siitä. Muuten peli vaikuttaa Afrikka-päivitykseltä vanhaan peliin.

Pelin ulkonäkö on ihan ok. Ympäristö kuitenkin aika staattinen. Muita jurnauksen aiheita on mm. Nettipeli demossa tai lähinnä lobbyjen puute. Peleihin liittyminen tosi randomia.
Vihut ottavat tosiaan hieman liikaa osumaa. Ei luotiliiveissä mitään vikaa ole, tässä pelissä ne tosin latistavat tunnelmaa oikein kunnolla.
Kuvakulma oli aika ahdas, ei mikään venettä kaatava miinus, mutta kaiken edellä mainitun päälle alkoi sekin pänniä.

20e alelaarista tai käytettynä. Silloinkin vain sen takia, että kyseessä on RE...
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

Pyydän anteeksi kaikilta näin etukäteen kun rupean nyt pätemään, mutta asiaan :)
Mä oon vähän lukenu täällä viestistä jos toisestakin että "vihut ottaa liikaa osumaa" niin eikös zombien tapana ole olla vähän normaali äijää kestävempiä? ainakin jos kahtoo reiska eemeli elokuvii niin siinä ne kuolee vaan pään paskaksi ampumalla :p
 
Ylös Bottom