Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Resident Evil 5 [PS3]

Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

Ainoa "miinus" mikä itselle on tullut mieleen peliä pelatessa on ruudunpäivityksen pätkiminen. Kukaan muu huomannut samaa? Ruudunpäivitys ei varmaankaan ole yhteydessä millään tavalla, että pelaako pel(ejä)iä 1080p/720p etc.?

Kyllä itse ainakin aikasemmin jo mainitsin todella huonon ruudunpäivityksen, tätä ongelmaa ei kuitenkaan boxin versiossa ole.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

Joo no demon läpi pelanneena tyyliin aamukuudelta se iski melko kovaa. Hirveät laumat zombeja hyökätessä siihen taloon tuntui oikeasti aika ahdistavalta ja sitä tunnetta kait ressoissa haetaankin. Ohjaus oli kieltämättä alkuun todella kankea, koska pelasin res 4 asetuksilla, mutta vaihtaessani vaihtoehto ceehen, auttaa strafe kyllä pirusti liikkumisessa. Ampumaan pitäisi tosiaan kyllä pystyä samalla kun liikkuu, eihän sitä nyt oikeestikaan käkitetä koko ajan paikoillaan pyssyn kanssa. Kamera on kyllä aika surkea ja siihen toivoisi jotain parannusta. Zombeja ei maassa nää muutenkuin osottamalla asetta niihin, eikö ne pitäisi nähdä kunnolla vain osoittamalla katse. Co-Op moodi antoi kyllä positiiviset tunnelmat, varsinkin online toimi hyvin. Koneen ohjaama akka nyt ei niinkään vakuuttanut, mutta olihan siitä hyötyä aina, kun oli kuolon kielessä. Muuten en sitten tiedä onko siitä enemmän hyötyä kuin haittaa. Ostoonhan tämä menee jokatapauksessa, vaikkei nyt kaikkia odotuksia demon perusteella ainakaan lunasta. Pitääpä RES 4 pelata tätä odotellassa. :D
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

Alussa karvaan maun suuhun jättänyt demo on myös täällä päässä alkanut maistumaan todella hyvälle kunhan ohjaukseen tottui ja netin kautta löytyi kavereita jonkinnäköisillä pelitaidoilla ja selviytymisvaistoilla varustettuina.
Ilmestymispäivästä lähtien tätä on pari kertaa illassa tullut tahkottua ja täytyy myöntää että hyvän peliseuran kanssa kirvesmiehet ja zombielaumat kaatuvat helpommin kuin heinä ja hymy korvissa.
Itseä ainoastaan askarruttaa kuinka kokonainen tarina tulee suoritettua vaihtelevien työaikojen kanssa. Joka ilta uusi kaveri eri taitotasolla?
Kaikesta huolimatta uskoisin hankkivani pelin headsettien kanssa heti kun Killzonen taistelukentiltä kerkiän.

Niin, ja kauhu on ainakin näin ensituntumalta kadonnut silmänkantamattomiin tästä osasta ja antanut tilaa puhtaalle räiskinnälle.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

Ainoa mikä demossa aiheutti kauhua oli kontrollit. Näköjään Capcom on vaan copy pastella pistänyt kaiken muun nelosesta ja parantanut snadisti grafiikkaa, läppässeet uudet kannet ja laittanut myyntiin.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

Ainoa mikä demossa aiheutti kauhua oli kontrollit. Näköjään Capcom on vaan copy pastella pistänyt kaiken muun nelosesta ja parantanut snadisti grafiikkaa, läppässeet uudet kannet ja laittanut myyntiin.

Ymmärrän, tyylisi kuuluu olla pistävän kriittinen ja vastalauseita hakeva, mutta pitäisikö ehkä rajoittaa noita juttuja vaikka mielipiteitä ne ovatkin. Killzone 2:n kritiikkisikin oli osaksi sellaista puutaheinää.RE 5:n on yksi komeimmista tämän sukupolven peleistä. Ohajttavuus on kyllä jämähtynyt historiaan!
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

Ymmärrän, tyylisi kuuluu olla pistävän kriittinen ja vastalauseita hakeva, mutta pitäisikö ehkä rajoittaa noita juttuja vaikka mielipiteitä ne ovatkin. Killzone 2:n kritiikkisikin oli osaksi sellaista puutaheinää.RE 5:n on yksi komeimmista tämän sukupolven peleistä. Ohajttavuus on kyllä jämähtynyt historiaan!

Ymmärrän että näillä foorumeilla on valtaosalla kriittisyys totaalisesti ulapalla mitä tulee uutuspeleihin ja kaikki on aina parasta ikinä, mutta jos perusteluita lisää haluat niin tässähän niitä:

- Kamera on jälleen kerran kiinni jäpikän takaraivossa, mikä aiheuttaa vaan sen että heti ensimmäisessä massakohtauksessa menee paikan ja tilan taju ikkunasta ulos, eikä se ole todellakaan hyvä juttu kun samaan aikaan on satakymmenen jäpikkää niskassa kiinni. "Mutta tämähän on tarkoitus", sanotte. Varmasti, jos tarkoituksella meinaat että peli on niin turhauttava pelata että se lentää romukoppaan hetkessä, niin olen samaa mieltä. Itse haluan nähdä mitä tapahtuu ruudulla.

- Haluat tähdätä ja liikkua samaan aikaan? Älä nyt hulluja puhu, tämä homma toimi loistavasti 90-luvun alussa niin miksei nytkin? Kaiken huipuksi hahmo vielä liukuu paikoillaan kun häntä kääntää tähdätessä, todella laiskaa menoa.

- Jos haluaa vaihtaa asetta kesken taistelun niin pitää avata onneton ja aikoja sitten turhaksi muodostunut rajoitettu valikko, mikä pysäyttää oman hahmosi tekemiset siihen paikkaan, mutta muu peli sitten jatkuukin ihan hyvää vauhtia. Hupia lisää nämä kahdeksan paikan kantorajoitukset, ehkä Capcom seuraavaksi tuo takaisin salasanat kenttien välillä tallennuksien sijaan.

- Lisätään pelin pituutta tekemällä pahiksista supervoimakkaita. Yhteen kuluu kiitettävät viitisen kutia jonka jälkeen jäljellä on vain puolet pohjois afrikan väestöstä. Ei hätää, pako on aina hyvä ratkaisu! Mitä? Pelissä on pakko tappaa jokainen vastaantulija voidakseen päästä eteenpäin ellei peli toisin määrää? No on siinä kauhua kerrakseen.

- Kohtaus missä päähenkilö tiirailee piilosta kun sekopää okkultti tappaa random sivuhahmon julkisella paikalla, vain huomatakseen rohkean sankarimme on täsmälleen sama kuin neljännessä resident evil pelissä - aina moottorisahaheppua myöten. Huoh, kiitosta, pelasinkin tämän jo läpi Capcom.

Ja ovat mielipiteet tätä nykyä puutaheinää? Voi teitä :D
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

- Lisätään pelin pituutta tekemällä pahiksista supervoimakkaita. Yhteen kuluu kiitettävät viitisen kutia jonka jälkeen jäljellä on vain puolet pohjois afrikan väestöstä.
Pelaajassa täytyy olla vikaa, jos ei kahdella laukauksella tartunnan saaneet kaatua kupsahda.
Ainoastaan isommat kaverit (kuten Ilar.. Sahamies) vaativat muutaman patruunan enemmän.

Harkittuja laukauksia keskellä otsaa, niin ei ole ongelmia. ;)
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

Ymmärrän että näillä foorumeilla on valtaosalla kriittisyys totaalisesti ulapalla mitä tulee uutuspeleihin ja kaikki on aina parasta ikinä, mutta jos perusteluita lisää haluat niin tässähän niitä:


- Jos haluaa vaihtaa asetta kesken taistelun niin pitää avata onneton ja aikoja sitten turhaksi muodostunut rajoitettu valikko.


Ja ovat mielipiteet tätä nykyä puutaheinää? Voi teitä :D

Tarkoitin lähinnä tuota "snadisti"- grafiikan parantamiskommenttia. Muuten olen aikalailla samaa mieltä noista muista pointeistasi, paitsi että eikös aseen saa valittua ristiohjaimen pikanäpäytyksellä?(en ole itse vielä päässyt kokeilemaan demoa).

Kadaj se kerkesikin. Sama pelaamisen määrä ja asennoituminen jotenkin paistoi KZ2-kritiikistäsikin. Olit jo valmiiksi päättänyt, ettet pidä pelistä. Ohjattavuuden kritisoimisen kyllä ymmärrän täysin(toivottavasti en itse hajoa siihen myös, kuulostaa pelottavasti FC2:n tyyliseltä), mutta ne muut jutut olivat vähän sellaisia "pakkohan sitä on jotakin haukkua"- kommentteja. RE5:sta olisi kyllä saanut varmasti huomattavasti paremmankin pelin suuremmalla vaivalla, siitä olen yhtä mieltä!
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

Ymmärrän että näillä foorumeilla on valtaosalla kriittisyys totaalisesti ulapalla mitä tulee uutuspeleihin ja kaikki on aina parasta ikinä, mutta jos perusteluita lisää haluat niin tässähän niitä:

- Kamera on jälleen kerran kiinni jäpikän takaraivossa, mikä aiheuttaa vaan sen että heti ensimmäisessä massakohtauksessa menee paikan ja tilan taju ikkunasta ulos, eikä se ole todellakaan hyvä juttu kun samaan aikaan on satakymmenen jäpikkää niskassa kiinni. "Mutta tämähän on tarkoitus", sanotte. Varmasti, jos tarkoituksella meinaat että peli on niin turhauttava pelata että se lentää romukoppaan hetkessä, niin olen samaa mieltä. Itse haluan nähdä mitä tapahtuu ruudulla.

- Haluat tähdätä ja liikkua samaan aikaan? Älä nyt hulluja puhu, tämä homma toimi loistavasti 90-luvun alussa niin miksei nytkin? Kaiken huipuksi hahmo vielä liukuu paikoillaan kun häntä kääntää tähdätessä, todella laiskaa menoa.

- Jos haluaa vaihtaa asetta kesken taistelun niin pitää avata onneton ja aikoja sitten turhaksi muodostunut rajoitettu valikko, mikä pysäyttää oman hahmosi tekemiset siihen paikkaan, mutta muu peli sitten jatkuukin ihan hyvää vauhtia. Hupia lisää nämä kahdeksan paikan kantorajoitukset, ehkä Capcom seuraavaksi tuo takaisin salasanat kenttien välillä tallennuksien sijaan.

- Lisätään pelin pituutta tekemällä pahiksista supervoimakkaita. Yhteen kuluu kiitettävät viitisen kutia jonka jälkeen jäljellä on vain puolet pohjois afrikan väestöstä. Ei hätää, pako on aina hyvä ratkaisu! Mitä? Pelissä on pakko tappaa jokainen vastaantulija voidakseen päästä eteenpäin ellei peli toisin määrää? No on siinä kauhua kerrakseen.

- Kohtaus missä päähenkilö tiirailee piilosta kun sekopää okkultti tappaa random sivuhahmon julkisella paikalla, vain huomatakseen rohkean sankarimme on täsmälleen sama kuin neljännessä resident evil pelissä - aina moottorisahaheppua myöten. Huoh, kiitosta, pelasinkin tämän jo läpi Capcom.

Ja ovat mielipiteet tätä nykyä puutaheinää? Voi teitä :D

Aseen vaihto tapahtuu kyllä ihan d-padilla kunhan tajuaa laittaa sen inventoryssa joko ylös alas vasemmalle tai oikealle.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

Aseen vaihdosta en todellakaan tuota tiennyt, sillä missään vaiheessa ei pelissä tullut eteen moista tietoa - nyt kun tieto on niin demoa voisi kokeilla uudestaankin uteliaisuudesta miten se vaikuttaa.

Kysymys tosin kuuluu että koskeeko d-padin toiminto myös muita itemeita? Esim. parantavia esineitä?

Ja Karpaasi, jos tosiaan noita KZ kommenttejakin luit niin olisit huomannut sen osion missä selkeästi mainitsin ettei minulla kyseistä peliä kohtaan ollut mitään odotuksia ennen kokeilua. Tätä nykyä hyviä pelejä on sen verta harvassa että yksikin hyvä on jo juhlimisen arvoinen kokemus. Täälläkin foorumilla olen useita kertoja puhunut innostuksestani Resident Evileen, joten ehdottaisin että oma asennoitumisesi muiden kriittisyyttä kohtaan on ehkä hitusen liiankin puolusteleva?
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

Voiko koko pelin pelata läpi co-opissa?

Sopivasti Killzone ja Resident Evil täydentää toisiaan (erinlaisia pelejä) toisessaa hyvä yksin peli toisessa hyvä vo-op.Molemmat ostan.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

Aseen vaihdosta en todellakaan tuota tiennyt, sillä missään vaiheessa ei pelissä tullut eteen moista tietoa - nyt kun tieto on niin demoa voisi kokeilla uudestaankin uteliaisuudesta miten se vaikuttaa.

Kysymys tosin kuuluu että koskeeko d-padin toiminto myös muita itemeita? Esim. parantavia esineitä?

Ja Karpaasi, jos tosiaan noita KZ kommenttejakin luit niin olisit huomannut sen osion missä selkeästi mainitsin ettei minulla kyseistä peliä kohtaan ollut mitään odotuksia ennen kokeilua. Tätä nykyä hyviä pelejä on sen verta harvassa että yksikin hyvä on jo juhlimisen arvoinen kokemus. Täälläkin foorumilla olen useita kertoja puhunut innostuksestani Resident Evileen, joten ehdottaisin että oma asennoitumisesi muiden kriittisyyttä kohtaan on ehkä hitusen liiankin puolusteleva?

No ehkä näin, olen vain kyllästynyt kaikenmaailman perseeseen ammuttuihin ylikriitikoihin, jotka purkavat kaikki pettymyksensä ja angstinsa usein perusteettomastikkin pelien vikoihin, kuten sinä vähätellessäsi KZ2:n ja RE5:n graafista antia, vaikka ei niitä toki tarvitse hehkuttaakkaan. Olen itsekkin pettynyt viimeaikoina useisiin peleihin, kuten GTA4:een, FC2:een tai Halo3:een(en pelannut moninpeliä paljoa). Mutta en silti vähättele niiden pelien meriittejä, kuten Halo3:n moninpeliä.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

Puheyhteys kaveriin ihan ehdoton. Ei ymmärrä miten sitä on pärjännyt peleissä ilman sitä aiemmin. Niin ja tuo ettei nykypäivänä kaveri (siis pelihahmo) osaa kävellä ja ampua samaan aikaan herättää suurta ihmetystä. Toivottavasti korjaavat asian. Ei ole "The Number One"-game mulle. Kiva pikkusievissä pelata kaverin kans, en usko että muuten.

peckes

ps. niin ja Kaverin kans otetaan geimiä co-oppina, millähän nuo pahimmat heput sais taltutettua. Moottorisahamies tai sitten se kirvesmies? Kun ei pelkkä luoti tunnu purevan, ja punaiset tynnyritkin jää vähän tehottomiksi...
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

Aseen vaihdosta en todellakaan tuota tiennyt, sillä missään vaiheessa ei pelissä tullut eteen moista tietoa - nyt kun tieto on niin demoa voisi kokeilla uudestaankin uteliaisuudesta miten se vaikuttaa.

Kysymys tosin kuuluu että koskeeko d-padin toiminto myös muita itemeita? Esim. parantavia esineitä?

Ja Karpaasi, jos tosiaan noita KZ kommenttejakin luit niin olisit huomannut sen osion missä selkeästi mainitsin ettei minulla kyseistä peliä kohtaan ollut mitään odotuksia ennen kokeilua. Tätä nykyä hyviä pelejä on sen verta harvassa että yksikin hyvä on jo juhlimisen arvoinen kokemus. Täälläkin foorumilla olen useita kertoja puhunut innostuksestani Resident Evileen, joten ehdottaisin että oma asennoitumisesi muiden kriittisyyttä kohtaan on ehkä hitusen liiankin puolusteleva?

Minkä tahansa itemin voi laittaa pikanäppäimeen. Paras juttu sarjassa sitten free aimin.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

ps. niin ja Kaverin kans otetaan geimiä co-oppina, millähän nuo pahimmat heput sais taltutettua. Moottorisahamies tai sitten se kirvesmies? Kun ei pelkkä luoti tunnu purevan, ja punaiset tynnyritkin jää vähän tehottomiksi...

En tiedä tietääkö porukka, mutta sen "muuntajan" (vai mikä lie) voi sieltä tolpan päältä ampua alas ja sitä ampumalla saa mukavia sähkösokkeja. Houkuttelee sen moottorisahanhepun siihen viereen. :)
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

ps. niin ja Kaverin kans otetaan geimiä co-oppina, millähän nuo pahimmat heput sais taltutettua. Moottorisahamies tai sitten se kirvesmies? Kun ei pelkkä luoti tunnu purevan, ja punaiset tynnyritkin jää vähän tehottomiksi...

Monet tuntuu puhuvan siitä, että se ykköskentän lekamies on niin vaikea taltutettava. Itse pelasin yksinpelinä demon ja en mää kovin montaa kertaa sitä ampunut ennenkuin houkuttelin sen perässäni tynnyrin ohi ja sen räjäytettyäni tuo pamahti taivaan tuuliin.
 
Ylös Bottom