Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Resident Evil 5 [PS3]

Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

Nyt on demoa testailtu ja kyllä täytyy yhtyä valittajien kuoroon. Ohjaus on syvältä itsestään ja eikö olisi jo korkea aika pystyä liikkumaan samalla kun ampuu? .Peli on kuitenkin tietääkseni kauhu räiskintää mutta ei se siltä kyllä yhtäänn tunnu. Eilen ennakkotilasin pelin mutta taitaa olla aika laitta peruutusviestiä.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

Jotenkin alkaa itse funtsimaan jos fiksuna odottaisi päivän julkaisun jälkeen niin veikkaan, että PS3 osto ja myynti osasto on näitä pullollaan samoin kuin huuto.net
" kerran kokeiltu" voi olla suosittu metafora :D

Jos itse saisi päättää niin ilman muuta julkaisuun lykkäystä ja Dead Space ohjaustyyli tähänkin, joku tuossa aiemmin totesikin hyvin, että kyllä tänä päivänä peliin se selviytymisen tunnelma ja kauhu pitää saada jotenkin toisin tuotua esille kun kurjan ohjausmekaniikan avulla. Oli ohjaus nostalgiaa tai ei, ei tämä Ressien pelaaja ole enään niin vakuuttunut tästä.

No mielenkiinnosta sarjan tarinaan tämä alelaarista tai käytettynä tulee ostettua, paljon näitä ainakin tulee käytettyinä tarjolle heti julkaisun jälkeen se on sata varma :)
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

Mä oon vähän lukenu täällä viestistä jos toisestakin että "vihut ottaa liikaa osumaa" niin eikös zombien tapana ole olla vähän normaali äijää kestävempiä? ainakin jos kahtoo reiska eemeli elokuvii niin siinä ne kuolee vaan pään paskaksi ampumalla :p

No kyllä ne pääosumiakin taitaa parhaimmillaan kestää kolme, ennen kuin kuolevat.
Muualle taas on ihan turha ampua, paitsi jalkoihin että saa polvenvaraan jolloin onnistuu se vahvempi erikoisliike. Kirvesmies ja moottorisahamies taas kestävät uskomattomasti osumia, edes snipu ei saa niitä pysäytettyä yhdellä luodilla vaan vaatii sen kaksi-kolme, jonka jälkeen pääsee iskemään tiimityöllä.

Olen lukenut ja katsonut että grafiikat erottuisivat eri versioiden välillä kuin yö ja päivä, mutta onko totta että PS3-versio vaatisi sellaiset vaatimattomat 5 gigaa tilaa kiintolevyltä?
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

Demoa pariin kertaan tahkottuani ja kaikki ressat läpi pelanneena (paitsi nämä ei main storyline pelit kuten outbreakit ja dead aim ym turhuudet) täytyy sanoa, että hyvältä vaikuttaa niin tarinan kuin pelimekaniikankin kannalta. Ohjaus on juurikin niin resident evilmäisen kankeaa kuin sopi odottaakin höystettynä muutamalla mukavalla uudistuksella kuten ristiohjaimen näpäytyksellä tapahtuva aseen vaihdos. Tarina tulee todennäköisesti hardcore ressa pelaajille olemaan todella antoisa vanhojen hahmojen paluun myötä (Sherry ja tietysti chris sekä wesker tod.näk myös Ada ja Jill) Mielestäni on hyvä että peli on uskollinen edeltäjälleen, sillä vapaa tähtäys on parasta mitä sarjalle on tehty. Kehittäjien olisi hyvä muistaa, miksi pelisarja myy ja keskittyä niihin osa-alueisiin, eikä pyrkiä tekemään pelistä kaiken kattavaa perus mättöä ja täten pyrkiä saavuttamaan suurempaa kohderyhmää.

Juuri näin!

Veit sanat suustani.Tätähän minäkin olen koko ajan sanonut,paitsi että tässä kaikki on tiivistetty hyvin yhteen.Ressa fanille taivas,tavalliselle sunnuntai pelaajalle ehkei ihan.Thats it!:D

PS: Ja jotain 5Gigaa tulee olemaan se asennus PS3.lla.On ollut myös puhetta molempien konsolien lisäsisällöstä jossakin vaiheessa.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

Jep, jep, eipä tule demosta ääniä ollenkaan HDMI:n kautta. Melko turhaa oli testata, kun karisi fiilikset heti parin minuutin mykkäzombeilun jälkeen.

Muilla sama vika?
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

Jep, jep, eipä tule demosta ääniä ollenkaan HDMI:n kautta. Melko turhaa oli testata, kun karisi fiilikset heti parin minuutin mykkäzombeilun jälkeen.
Hyvin kuului telkusta äänet HDMI-letkun läpi.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

- Varustevalikon tuoma "aikalisä" on poissa, keinotekoinen tapa vaikeuttaa peliä - mieluummin haastavammat viholliset.

Kamavalikko on realiaikainen todennäköisesti co-op -moodin vuoksi; ajan pysäyttäminen inventoinnin aikana pätkisi peliä myös kaverilla.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

Kamavalikko on realiaikainen todennäköisesti co-op -moodin vuoksi; ajan pysäyttäminen inventoinnin aikana pätkisi peliä myös kaverilla.

No olisi se mahdollisuus silti voinut olla yksinpelissä. Siis että aika olisi pysähtynyt. Vai onko pelissä joku pikanäppäin jolla aseita voi vaihtaa lennosta?
Harvinaisen tyhmä ratkaisu, saahan sitä kymmenenvuotta vanhassa naksussakin laittaa pelin pauselle, vaikka sitä pelaisi verkossa kahdeksan kaverin kanssa.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

Kai se on pakko yhtyä kuoroon ja vuodattaa myös omat kyyneleet.

Peli näyttää ihan tarpeeksi hyvältä siitä en ala valittamaan. Pikavalikkokin on ihan näpsäkän tuntuinen. Ainut mitä en saanut selville on se miten kamoja liikutellaan valikossa ?

Cooppi on myös kivaa joten siitä ei tule kuin plussaa vaikka se söisikin "kauhua" pois. Kauhuahan tässä sarjassa ei tosin ekan osan jälkeen ole juuri ollut.

Kontrollit on kuitenkin aivan uskomatonta tuubaa. Re4 cubella pelatessa kankea ohjaus ei jostain syystä haitannut yhtään. Kait siihen aikaan viellä hyväksyi vastaavan tyylin ilman sen kummempia marinoita.
Nykyään kuitenkin odottaa jo jotain hieman parempaa. Itse odotin jotain Re3-Re4 kaltaista huikeaa parannusta. Näköjään turhaan koska Re5 taitaa todella olla Re4HD coopilla.

Ampuminen liikkuessa olisi muuttanut sarjaa totaalisesti, uskon kuitenkin ettei se olisi ollut loppupeleissä mikään huono asia. Vihollisia olisi voitu nopeuttaa tai lisätä jolloin haastetta olisi silti ollut tarpeeksi vaikka oma hahmo olisikin nykyistä huomattavasti ketterämpi. Sarja ei myöskään ole ollut enää pitkään aikaan selviytymis kauhua joten miksi sitä ei voida myöntää ja tehdä pelistä selviytymis ammuskelua ?

No samapa tuo, vaikka ohjaus olisikin surkeaa tulee peli silti ostettua. Täytyy vaan toivoa, että tässä osassa on se bonus systeemi missä pääsee räiskimään vihollisia minimappeihin se oli ainakin omasta mielestä re4 yksi hauskimmista jutuista. Varsinkin coopina se voi olla tosi hauskaa.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

Neliöllä tapahtuu tuo tavaroiden liikuttelu inventoryssa. Nuo kontrollit ovat kyseisen sarjan perintö/tavaramerkki. Ne eivät koskaan ole olleet erityisen sutjakkaat ja tuskin tulevat koskaan olemaankaan. Itseäni ne eivät häiritse tippaakaan ja kun niihin tottuu pystyn ainakin minä toimimaan ilman mitään ongelmia tilanteessa kuin tilanteessa tehokkaasti. Eritoten ylistän d-padilla tapahtuvaa nopeaa tavaroiden käyttöä. Reaaliaikainen inventorykin on mielestäni hyvä juttu realismin kannalta. Ei se aika siihen pysähdy kun aletaan herbiä taskun pohjalta kaivamaan.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

Tahmea tuntuma ja kaatoi pleikan parin minuutin jälkeen, ei tehnyt vaikutusta.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

Juu, kyllä D-padin kautta saa aseet vaihdettua lennossa.

Kiitos, mahtavaa. Pitää kokeilla. Kontrollit ovat tuosta huolimatta hyvin syvältä. Vaikka pahoinpitelyyn voi tottua, pitää olla erikoinen luonne että siitä nauttisi. Toivottavasti peli onnistuu vakuuttamaan jollain muulla osa-alueella.

edit. Ilmankos se valikko on ristiohjaimen muotoinen. Kyl sitä välillä failaa ihan olan takaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

Äänimaailma kyllä tekijöiden pitäsi parantaa! Jotenkin oli semmonen tyhjä fiilis, mitä nyt ne känniset zombit vähä örisivät mutta kaikki taustaäänet oli melko surkeita esim 4:sen verrattuna. Grafiikka on ihan ok, mutta kun kyseessä on vuosi 2009 ja PS3 niin olisin odottanut hieman parempaa jos nyt vaikka vertais peliä RE4:seen niin eihän tossa nyt niinkään suurta muutosta ole. Jos peli oltais julkaistu vuosi sitten voisi tilanne olla eri, mutta näinhän siinä käy jos alkaa julkaisua siirtelee niin väkisinhän se ajan hammas siinä tulee vastaan. Noh onhan sitä paljon muutakin hyvää tulossa ettei tarvitse yhden pelin takia masentua ja kyllähän tän RE5:sen läpi pelaa, voihan sitä aina sitten viedä vaihdossa ja ottaa joku parempi tilalle...
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

Kerrankin multiplattari joka ei ole täynnä sahalaitaa... Ei muuta sanottavaa pelistä. (vielä :))
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

Heh, PS3 versiosta puuttuu myös ammuksien jättämät luodin reijät seinistä.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

Heh, PS3 versiosta puuttuu myös ammuksien jättämät luodin reijät seinistä.

Oletko nyt aivan varma kummasta versiosta puhut? Ainakaan itse en huomannut PS3:n versiossa tuollaista puutetta.

The Great Samu:
Kontrollit ovat tuosta huolimatta hyvin syvältä. Vaikka pahoinpitelyyn voi tottua, pitää olla erikoinen luonne että siitä nauttisi. Toivottavasti peli onnistuu vakuuttamaan jollain muulla osa-alueella.

Maailma on täynnä erikoisen luonteenlaadun omaavia yksilöitä.

Nyt kun tuota demoa on tullut pelattua lukemattomat kerrat niin kaikki alkukankeus on hävinnyt. Siis siinä mielessä, että ei ainakaan itse koe noita kontrolleja minään peli-ilon pilaajina. Jos RE5 floppaa, niin ainakaan se ei tule johtumaan kontrolleista.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

Saa nähdä minkälainen Co-op on sitten kokoversiossa. Ilmeisesti tallennusmahdollisuutta ei ole vaan mapit/jaksot valitaan kuten demossakin? Mitenköhän Splitscreen on sitten tehty; onko se samanlainen kuin demossa?

Ainoa "miinus" mikä itselle on tullut mieleen peliä pelatessa on ruudunpäivityksen pätkiminen. Kukaan muu huomannut samaa? Ruudunpäivitys ei varmaankaan ole yhteydessä millään tavalla, että pelaako pel(ejä)iä 1080p/720p etc.?
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3 Hype]

Oletko nyt aivan varma kummasta versiosta puhut? Ainakaan itse en huomannut PS3:n versiossa tuollaista puutetta.

Juuh, tiedän kyllä kummasta versiosta puhun. Ilmeisesti buginen demo sitten.
 
Ylös Bottom