Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Resident Evil 5 [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Luckyman
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

Se tulitikku pesusieni oli vaan esimerkki:) Mutta niin muutamat kohat oliko se nyt RE2:sessa yms muutamassa muussakin, että ovessa oli lukko ja sit muka piti seikkailla 100 kilometriä että löytää avaimen. Noh, se oli sitä aikaa. Mutta kyllä itse tykkäsin enemmän siitä että jos ovessa on lukko niin sen voi ampua siitä pois!


Tuon lukon ampuminen rikki,on hyvä uudistus,mikä olis pitäny olla niissä jo ajat sitten.Tästä vitosesta vain tuntuu puuttuvan se jokin,mikä teki aiemmista seurattavia tekeleitä.Siitä puuttuu pääkehittäjän sielu.:(
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

Ellen ole käsittänyt täysin väärin niin eikös tuo kyseinen viirus ole sen verran tuhti ettei ihan jokaisesta ole sen kantajaksi, luetaan nyt vaikka se "Wesker-lapsi-juttu" tähän.


Pilkun viilausta:


Jos tarkkoja ollaan, niin kaikki Umbrellan kehittämät virukset/parasiitit ovat olleet enemmän tai vähemmän valikoivia isäntiensä suhteen. Siis yleensä joko tartunnan saanut kuolee tai muuttuu vähintään jonkinlaiseksi epäsikiöksi/zombiksi. Eli ainahan pelien muistioissa on ollut asiaa siitä, kuinka milloinenkin virus/parasiitti on kykenevä toimimaan tarkoitetulla tavalla ainoastaan harvojen ihmisten kohdalla.

Sarjan historiassa poikkeuksen muodostaa Las Plagas, joka ei ole kranttu isäntien suhteen. Pikkulapset taisivat muodostaa jonkinlaisen poikkeuksen (mutta varmaan jokainen tietää oikean syyn siihen miksei REseissä juokse vastaan tartunnan saaneita lapsia). Sittenhän on tietenkin vielä erikseen päivitykset tuohon luomuversioon. Kuitenkin homma menee niidenkin kohdalla aika samaa rataa.

Pelisarjassa on aina ollut tarkoitus luoda viruksia/parasiitteja käyttäen hyvin rankaisua kestäviä bioaseita, jotka eivät ala mutantoitumaan hallitsemattomasti tositoimissa. Toisena kriteerinä on ollut kohteen täysi kontrolloitavuus. Tässä mielessä Wesker projektin aikana käyttöön otettu virus ei ole käyttökelpoinen asekäytössä. Koska jos "koe-eläin" selviää hengissä tartunnasta, niin se saa yli-inhimmilliset voimat muttei ole hallittavissa. Jos siis Albertin tapaukseen on uskominen.

Tuossa aikaisemmin minulla heräsi kysymys juuri siitä, että kun kerran tämä kokeellinen virus on yhtä valikoiva kuin myöhemmätkin valmiit virukset, niin miksei käyttää sitä kokeellista? Varsinkin kun se kerran tekee Albertin tapaisia Matrix-temppuiluun kykeneviä tyyppejä jotka eivät mutantoidu. Kun ottaa vielä huomioon kaiken muun kieliposkessa tehdyn tarinan kuljetuksen, niin varmaan olisi jotenkin päästy yli siitä hallittavuus ongelmasta. Peli ei siis itse anna mitään varsinaista järkevää selitystä, joka ei varmaan yllätä ketään. Joten mielestäni ainut selitys Wesker projektin viruksen yleiskäytön estymiselle on se kontrolli tekijä.

Sittenhän on vielä tosin olemassa P30 kemikaali, jota testattiin Jillillä. Tästä juonen "harhapolusta" tosin en jaksa alkaa vääntämään minkäänlaista jutun juurta. Enimmäkseen siksi koska se on yksi niistä viitos osan monista naurettavista juoniviritelmistä joka olisi saanut jäädä keksimättä.

Kai muuten kaikki muistavat että Albert ei ole ainut joka selvisi "karsinnasta"? Saa sitten nähdä kuinka törkeästi tätä hyödynnetään tulevissa osissa.

metal8585:

Tuon lukon ampuminen rikki,on hyvä uudistus,mikä olis pitäny olla niissä jo ajat sitten.Tästä vitosesta vain tuntuu puuttuvan se jokin,mikä teki aiemmista seurattavia tekeleitä.Siitä puuttuu pääkehittäjän sielu.

Vaikka tekninen kehitys on ollut huimaa aina uusien osien tullessa, niin valitettavasti tekijöiden kyky luoda mm. tunnelmaa ei ole kehittynyt. Tämä tuntuu valitettavasti koituneen useamman pelisarjan kohtaloksi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

Kai muuten kaikki muistavat että Albert ei ole ainut joka selvisi "karsinnasta"? Saa sitten nähdä kuinka törkeästi tätä hyödynnetään tulevissa osissa.

Toki, muutenhan koko Wesker-homma olisi jo valunut käsistä, joka olisi sarjan jatkumiselle IMO aikasmoinen kuolonisku. Mutta joo, pitää sit katella et miten tätä mahdollisesti tullaan hyödyntämään. Toivotaan nyt ettei tämä homma mene täysin puihin...
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

Nyt olisi pari kymysystä:

1. Miten saa sinkoon loputtomat panokset [koska sitähän ei voi kehittää, niin ku muita aseita(?)]
2.Mistä löytää kolmannen magnumin ( MG asetyyppi) Mulla on L.Hawk ja se revolveri niin mistä sen kolmannen sitte löytää?
3. En oo varma onko ollu aiemmin, mutta kysympä silti. Eli kuinka monta pistettä tarvii mecenaries modessa, että saa uuden tyypin?

Kiitos vastauksista jo etukäteen!
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

Nyt olisi pari kymysystä:

1. Miten saa sinkoon loputtomat panokset [koska sitähän ei voi kehittää, niin ku muita aseita(?)]
2.Mistä löytää kolmannen magnumin ( MG asetyyppi) Mulla on L.Hawk ja se revolveri niin mistä sen kolmannen sitte löytää?
3. En oo varma onko ollu aiemmin, mutta kysympä silti. Eli kuinka monta pistettä tarvii mecenaries modessa, että saa uuden tyypin?

Kiitos vastauksista jo etukäteen!

1.Pelaa peli alle 5h
2.Tuunaa ensimmäinen magnumi (eli ei se hawk vaan se toinen revolveri) niin sen saa ostettavaksi.
3Yksin 40 000, kaksin 80 000.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

Menikö sulta myös ohi ne lannevaatteissa ja keihäiden kanssa juoksevat, "ulululululu!" huutoa solkottavat pahikset myös? Tai Afrikkalaisiksi sisseiksi pukeutuneet pahikset? Kyllä sitä aika sokealla silmällä pitää katsoa ettei vähän edes ala tuntua epämukavalta moinen meininki.

Mulla ei tuntunut ainakaan tippaakaan "epämukavalta". Afrikassa siis olisi pitänyt olla "valkoisia zombieita"? Itseasiassa olin täysin ihmeissäni siitä, mistä ihmeestä tämä "rasismi-kohu" ylipäänsä lähti liikkeelle, sen verran hassulta koko kohu tuntuu nyt kun pelin on pelannut läpi. Mutta mielipiteitä ja näkökantoja on monia, ei siinä mitään.

Itse pidän sitä ohjesääntöä, että "viihde" ja "tosielämä" nyt vain täytyy pitää toisista erillään. En hyväksy rasismia oikeassa elämässä millään lailla, mutta kun on kyse Resident Evil -pelistä ja zombieiden ampumisesta, niin mulle on lopulta aivan sama ovatko ne zombit, örkit, monsterit ja hirviöt valkoisia, mustia, espanjalaisia tai suomalaisia. Kunhan peli toimii ja kauhu kulkee. RE5:ssa homma toimi mun makuun ihan kohtuulisen hyvin (joskin liikaa toimintaa, kuten tullut jo sanottua).
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

Iso osa noista zombi tyypeistä on vaaleempi ihoisia ei musta ihoisia
Onkohan tämä tulosta siitä että peliä syytettiin rasistiseksi niin tekijät pistivät pistivät noin 50% zombeista vaaleampi ihoisiks.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

1.Pelaa peli alle 5h
2.Tuunaa ensimmäinen magnumi (eli ei se hawk vaan se toinen revolveri) niin sen saa ostettavaksi.
3Yksin 40 000, kaksin 80 000.

Kiitos vastauksista. Hmm, saattaa tulla mulle toi uuden hahmon saanti ongelmaks :p
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

Resident Evil 1-3 sijoittuivat amerikkaan, zombit ja viholliset enimmäkseen valkoisia. Ei ongelmaa.

Resident Evil 4 sijoittui Espanjaan, vihut Espanjalaisten näköisiä, ei ongelmaa.

Resident Evil 5 sijoittuu Afrikkaan. Vihut Afrikkalaisen näköisiä. ONGELMA????

Mielestäni henkilö, joka näkee Resident Evil 5:ssä ongelman, tai kokee sen pelaamisen epämukavaksi, on luultavasti itse piilorasisti. Hän ei pysty katsomaan ihmisiä (tai zombeja) ihmisinä (tai zombeina) vaan he ovat vain ihonvärejä.

Peli on hyvä mutta ei pärjää neloselle...
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

Tänään olisi vihdoin tarkoitus testata peliä kaverin kanssa. Toimiiko tässä Jabra-headset tai ylipäänsä headsetit? En ole koko Jabraa testannut kuin Warhawkin kanssa, enkä saanut samaisen kaverin kanssa silloin toimimaan...

Rasismista vielä.. Tässä hyvä kommentti joltain sivustolta pelin tiimoilta (Glenn Bowman, University of Kent senior lecturer at the Department of Anthropology):

Bowman argues that the knee-jerk reaction of attributing racism to black characters being portrayed as bad guys..
"is actually itself a kind of inverted racism which says that you can't have scary people who are black."

Saa kai ne zombitkin olla joskus muita kuin valkoisia?
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

Tulisipa tuolle tekoälylle jonkinlainen päivitys.

Kun ei tuo pässi tajua että minä olen hänen ja vihun välissä. Siinä se botti vaan ammuskelee minua selkään tajuamatta mistään mitään. Itse tietenkin voisin väistää, mutta kyllä mielummin sit hoitelen ne zombit ihan yksin ku ei se botti ees ammu kun 10 sekunnin välein 1:n luodin.

Sitten nämä se päähänpistokset tavaroiden nostelussa. Tämä tullut hyvin esille ku on loputtomat padit aseissa. Botti juoksentelee päätä pahkaa laatikoita rikkomassa ja kerää luoteja ja tulee minun luokse ja antaa luodit minulle. Ja kaikki keskellä zombien hyökkäyksen.

Ja sitten botti ei tietenkään missään nimessä tajua kerätä aarteita (siis muitakin kuin beetlejä). Olisi meinaan paljon kivempi jos se botti unohtaisi kokonaan ne laatikoiden rikkomisen ja keskittyisi aarteiden etsimiseen (ei tietenkään niin että löytäisi jopa kallion seinämillä olevat yms. mutta iralliset aarteet tajuaisi). Ei ole kivaa sielä egyptilässä juoskennella edes takas aarteiden takia kun botti ei tajua vieressään olevaa timanttia.

Kaikista hauskin on tässä weker & Jill taistelussa tullut ongelma. Sheva juoksee Jillin perässä päätä pahkaa koska se on "ohjelmoitu" tekemään niin. Minäkun painelen sitä O-nappulaa koska haluan että se pysyy siinä vierellä. Mutta se vaan käväsee siinä vieressä, ja takas Jillin perään. Ei tuu kesää.

Sit tähän ongelmaan joka liittyy Shevalle annettavien aseiden valinnassa. Eli kun laitat shevan "coveraa" niin pisla käytössä. Sitten kun laittaa "Attack" niin tulee se toinen ase esille (oli se sit mikä tahansa). Kun olet laittanut "cover" niin sheva hyväkun edes ampuu (aiemmin mainitsemani 10 sekunnin välein 1 luoti). Mikä idea siinä on!? Tuolloin olisi parempi jos shevalla olisi haulikko käytössä. Mutta sitten taas haulikko ja konkku yhdistelmäkään ei toimi kunnolla kun sit saa olla koko ajan sen cover-attack nimaskan kimpussa. Jonkinlainen järjestlmä tähänkin.

Esim: kun pistää "cover" niin sheva ottaa aseen jossa enemmän panoksia ja ampuu edes 3x 10 sekunnin välein sillä. Ja sitten kun laittaa "attack" niin hän ottaa tulivoimastaan tehoikkamman aseen esille ja ampuu vaan tarvittaessa. Kun ei jaksa tuota shevan "taktiikka liikkeitä" kun konkun antaa käteen. Välillä tulee mieleen ihan ku kattois jotai B-luokan toiminta pätkää jossa juostaan läpi 500 vihun saamatta osumaakaan.

Voi olaa että ite olen shevalle valinnu vaan väärät aseet. Jos sheva osaa jotain jollain toisella ase yhdistelmällä kun pisla+haulikko niin olkaa hyvät ja kertokaa.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

Oisko peliseuraa Ressaan

(Pelaan peliä ekan kerran läpi)
(Älkää käyttäkö mitään huippu aseita esim gatling gun ja sinko)
(Vain aseita joita saa pelin alussa)
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

Oisko peliseuraa Ressaan

(Pelaan peliä ekan kerran läpi)
(Älkää käyttäkö mitään huippu aseita esim gatling gun ja sinko)
(Vain aseita joita saa pelin alussa)

Mihinkä aikaan olet pelailemassa?
Itse voisin käyttää tehokkaasti aikaa pelin parissa iltakuudesta aina noin klo yhdeksään saakka, ehtiihän siinä muutaman levelin tahkota.
Minkä vaikeusasteen olet valinnut?
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

Oisko peliseuraa Ressaan

(Pelaan peliä ekan kerran läpi)
(Älkää käyttäkö mitään huippu aseita esim gatling gun ja sinko)
(Vain aseita joita saa pelin alussa)

Kauhea ryntäys innokkaita pelaajia. :D

Minä voisin ottaa sitten sen klo. 21:stä eteenpäin olevan vuoron. On kyllä tosin viime päivinä pätkinyt tuo PSN yhteys, joten riemu voi olla lyhytaikaista.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

Jaa-a. Itselle kelpaisi peliseura tuota professionalia varten. Olisi nimittäin ihan kiva saada sekin alta mutta jotkut kentät tuntuvat tekoälyiselle pelikaverille olevan liikaa.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

Jaa-a. Itselle kelpaisi peliseura tuota professionalia varten. Olisi nimittäin ihan kiva saada sekin alta mutta jotkut kentät tuntuvat tekoälyiselle pelikaverille olevan liikaa.

Käviskö sul tänää kahdeksalta? Voin tulla jos tarviit viel seuraa... Edit: en ehikkään...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

Tulipa tämäkin pelattua viimein läpi. Aika monta pelikertaa se vaati ollakseen RE, arviolta noin kymmenessä eri osassa jaksoin sitä paukuttaa, välissä muutaman päivän taukoja. Aluksi tuli ihmeteltyä Cyruksen, Piben ja Pziuzin kärkeviä kommentteja, mutta nyt niitä alkaa ymmärtämään. Sarjan fanina tykkäsin toki pelistä, mutta aika vähän jäi toisaalta käteen. Tietty sieltä aukesi vanha tuttu Mercenaries, joka tulee varmasti tahkottua kokonaisuudessaan läpi ja ainakin kerran läpäisen pelin kaikilla tasoilla + keräilen kaikki trophyt, mutta siinä se sitten on.

Nyt voi senkin sanoa, että 33, jonka pelistä maksoin, oli aivan maksimi tämän pelin tarjonnalle, niin paljon toistettiin RE4:n muotteja, vaikka ne hyviä olivatkin. Tuossa se suurin syy, miksi RE5 on "vain" hyvä, RE4 oli erinomainen uusien ideoiden kanssa. Uutta muottia RE6:n myötä odotellessa tämä ei sen kummempaa muistelua herätä jälkikäteen.

Nisun ja Dekkarin video oli hieno (Homesta RE5:een), se tuli katsottua tänään! Erityismaininnat onnistuneista hidastuksista.

Tulipa samalla kahlattua tämäkin viestiketju julkaisusta eteenpäin kokonaisuudessaan läpi, spoilereita kun livahtaa aina pelistä keskustelevien tahojen juttujen mukaan (kuten tälläkin kertaa).
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

RE5:n PS3-versioon on ilmeisesti tullut v1.03-päivitys. Tietoja muutoksista ei suoranaisesti ole, mutta nyt ilmeisesti RE5-tallennuksien (alunperinkin typerä) kopiosuojaus on poistettu. Toisin sanoen saven voi nyt varmuuskopioida esim. ulkoiselle kiintolevylle tai muistitikulle.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

RE5:n PS3-versioon on ilmeisesti tullut v1.03-päivitys. Tietoja muutoksista ei suoranaisesti ole, mutta nyt ilmeisesti RE5-tallennuksien (alunperinkin typerä) kopiosuojaus on poistettu. Toisin sanoen saven voi nyt varmuuskopioida esim. ulkoiselle kiintolevylle tai muistitikulle.

Apua, mulla tuo ei anna kopioida tikulle vaikka päivitys on asennettu! Tässä lähipäivinä tulee uus kovo pleikkariin niin pitäs saaha seivi talteen! >:|
 
Ylös Bottom