Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Resident Evil 5 [PS3]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Luckyman
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

Tuota, tässäkin tapauksessa taisi olla niin, että DLC oli jo valmiiksi levyllä, joka sitten aukaistiin maksamalla koodista PSN Storen tai Live Marketplacen kautta.

Tämä on kyllä minunkin käsitys asiasta. Koska lisukkeen tultua storeen ei tullut erillistä pelipäivitystä. Saatan tietysti olla väärässäkin.

Kuulostaa kyllä tosi turhalta dlc kamalta. Jos olis ollu suoraan avattuna niin olisi ehkä voinut kokeilla, ei kuitenkaan kiinnosta maksaa 5e jantterina juoksemisesta muille pelaajille.

Mitä rasismiin tulee niin sehän on selitetty pelissä ihan hyvin. Toi virushan tekee porukasta melko primitiivisiä otuksia joten ne kylässä asuneet afrikaanothan vain sekosivat ja vetivät "juhla" vaatteet päälle. Siellähän on yksi päiväkirjakin kertomassa jonkun tyypin sekoiluista, ainakin niin olen muistavinani...
Joten turha sitä on alkaa omasta mielestäni narisemaan jostain rasismista.

Niin, kyllähän pelissä tuntee olonsa vähemmistön edustajana aika ikävälle kun natiivit pyöveleineen kaikkineen juoksee kirveiden kera perässä. Aikas rasistista juu... -.-

(Ja tuo R-sana on mielestäni aika pahasti vesittynyt. Ja peliä kohti esitettyistä rasismi-syytteistä, mitkä ovat todella naurettavia, niin ei voi sanoa kuin olen täysin samaa mieltä herjaajista tuon Huttusen kanssa mitä herra uusimpaan pelaajaan rustasi.)

Edit:
Ja kuten jo äskenkin totesin, vaikka tämän huonon maun ja rasismin pelistä unohtaisikin niin jäljelle silti jäisi todella rikkinäinen peli jonka surkeaa pelimekaniikkaa ja tarinaa ei korjaa millään.

Osoitas minulle mikä tuossa pelissä on rasistista, minua alkoi ihan oikeasti kiinnostaa.

Pelimekaniikka taas on jo aivan liian joustava. Liikkuminenkin alkaa olla jo balleriinamaisella tasolla kun sivuaskeleetkin sujuvat...

Ja se tarina, tuossa pelissä on niin kattava taustan selvitys ko-sarjasta että parempi ettei puhuta asiasta sen enempää...

Jos neljännessä pelissä olisi olleet latinot samanlaisia stereotyyppejä mitä Resident vitosessa veisteltiin niin tilanne olisi sama.

Menee multa täysin ohi.

Toki jos herra välttämättä haluaa nähdä rasismia tässä niin mitä kukaan siihen sanomaan...

Viimeksi muokannut moderaattori:

Peli nyt sattuu siottumaan afrikkaan ja sielä nyt sattuu olemaan niin että kun sielä ei kukaan ole estämässä niin on helppo testata sitä ja sen leviämistä kuin maissa jossa on paremmat valmiudet. Enpä usko että siinä on mitään rasismista kyse. Ehkä joku rasisti voi saada kicksejä tätä pelatessa, mutta sekin on taas kiinni omasta näkökulmasta.

Kyllä täälläkin naureskellaan Tituspullon rasimista pauhaamiselle. Afrikassa nyt sattuu olemaan edelleen niitä pikkukyliä, joissa heimot käyttävät pelkkiä lannevaatteita, tanssivat sadetansseja ja saalistavat keihäillä. Lisäksi noita sissejäkin taitaa muutama löytyä. Millä tavalla siis on rasistista esittää Afrikan eri väestöä loisen valtaamina? Sekö on rasistista, ettei pelissä esiinnny "paremman" elintason omaavia vihollisia kaupunkimiljöössä, vaan peli on kohdistettu tietoisesti noihin tiettyihin väestöryhmiin ja maisemiin? Kuten Sai Maatakin, myös minua kiinnostaa Tituspullon näkemys rasismista enemmän.

Menikö sulta myös ohi ne lannevaatteissa ja keihäiden kanssa juoksevat, "ulululululu!" huutoa solkottavat pahikset myös? Tai Afrikkalaisiksi sisseiksi pukeutuneet pahikset? Kyllä sitä aika sokealla silmällä pitää katsoa ettei vähän edes ala tuntua epämukavalta moinen meininki.

Jaa-a. Voin sanoa että otappa tavaksi katsoa YLEltä nuo afrikkaan liittyvät dokumentit. Hämmästyt kun asiat eivät olekkaan kuin safari-elokuvissa. Ja eri maiden armeijavarusteita keräävänä voin sanoa afrikan sisseistä seuraavaa: File:Mali army drill Tombouctou 070904.jpg - Wikipedia, the free encyclopedia

Ja kuten jo äskenkin totesin, vaikka tämän huonon maun ja rasismin pelistä unohtaisikin niin jäljelle silti jäisi todella rikkinäinen peli jonka surkeaa pelimekaniikkaa ja tarinaa ei korjaa millään.

Jos juoksee kentät läpi ilman niitä lukuhetkiä dokumenttejen ja raporttien kanssa voi olla että pelin tarina on tylsä. Kai tämän voisi yleistää kaikkiin peleihin (jossa on kunnon juoni). Tokihan räiskintäpelit menee näin mutta kyllä tämä peli erilaiselta maistuu kun luet jutut. Saat samalla ihan ilmaisen vastaiskun rasismista itse pelin tekijältä noihin tyhjänpäiväisiin väitteisiisi ;)

Ja pelin loppua koskien:
Parin pelikerran jälkeen tuli mieleen, että minusta olisi parempi jos Chris ja Jill ampuisivat Weskerin. Pitkän linjan ressafanina olisin toivonut näkeväni henkilöt, jotka alusta asti ovat tunteneet Weskerin, tappavan hänet. Sanokaa ihan vapaasti olenko ihan hakoteillä... :D

Ja pelin loppua koskien:
Parin pelikerran jälkeen tuli mieleen, että minusta olisi parempi jos Chris ja Jill ampuisivat Weskerin. Pitkän linjan ressafanina olisin toivonut näkeväni henkilöt, jotka alusta asti ovat tunteneet Weskerin, tappavan hänet. Sanokaa ihan vapaasti olenko ihan hakoteillä... :D

Ja pelin loppua koskien:
Parempi olisi jos Chris olisi tappanut Jillin viidennen kappaleen lopussa, kuten oli mahdollista, mutta jonkun aivopierun seurauksena tämä teko johtikin Game Over-ruutuun. "Mysteerisen kaapunaisen" paljastuessa Jill Valentineksi, HELVETIN YLLÄTTÄEN!!! en osannut päättää pitikö itkeä vai huutaa, joten nauroin, mutta jälkeenpäin ajatellen, MITÄ ******!!? Oliko ihan pakko tehdä siitä Jill? Jillin panos tarinalle (jos sitä nyt edes tarinaksi voi kutsua) oli niin mitätön, että olisi ollut vain parempi jättää hahmo pelistä pois.

Resident Evil 5:sta edeltävien Resident Evil-pelien tarinat olivat niin huonoja että niistä tuli hyviä, mutta Resident Evil 5 päätti ottaa itsensä tosissaan ja siksi onkin vain huono ja parhaimmillaankin aiheuttaa myötähäpeää. Lähinnä kuitenkin vihaa, inhoa ja raivoa.

Menivät vielä pilaamaan sarjan valopilkun, uberbadass Albert Weskerin. ANTEEKSIANTAMATONTA. ***** kun vituttaa. Wesker on niin ylivedetyn badass, että hän jos kukaan olisi vaatinut eeppisen lopputaistelun, jossa ehkä omaa ylimielisyyttään olisi vahingossa onnistunut kuolemaan, jos silloinkaan. Wesker kuitenkin turvautuu Uroborokseen kuin mikäkin rivivastustaja.

Rivivastustaja kuten vaikka Irving tai Excella, joihin ei selvästi edes yritetty panostaa. Hajuttomia ja varsinkin mauttomia, monellakin tapaa.

Shevakin lisättiin peliin vain ja ainoastaan rasismiasyytöksiä hillitsemään. Deal with it. Vaikka Sheva onkin Resident Evil 5:ssa vähän pakon saattelemana on tämä hahmona kuitenkin paljon geneeristä "supersankari"-pariaan kiinnostavampi.

Pitkän linjan ressafanina olen peliin pettynyt ja olisin toivonut Weskerin jäävän henkiin.

Pidin minä pelistä, vaikka tarina on mitä on, kenttäsuunnittelu imee ja Resident Evil 4:sen moottori on erittäin huono valinta räiskintäpeliin, varsinkin Co-op-peliin. Resident Evil 5:sta paistaa pirun selvästi läpi että co-op on lisätty siihen jälkeenpäin. Peli joka nojaa co-opin varaan olisi pitänyt tehdä moottorilla, joka on tehty co-oppia ajatellen; Resident Evil 4 on kuitenkin tarkoitettu yksinpeliksi...

Mercenaries on kaksinpelinä (kahtena S.T.A.R.S.-Weskerinä) sen verran hauskaa että myyntiin ei peli lähde, ainakaan ennen seuraavaa gamestop-kampanjaa. :D

Ja pelin loppua koskien:
Parempi olisi jos Chris olisi tappanut Jillin viidennen kappaleen lopussa, kuten oli mahdollista, mutta jonkun aivopierun seurauksena tämä teko johtikin Game Over-ruutuun. "Mysteerisen kaapunaisen" paljastuessa Jill Valentineksi, HELVETIN YLLÄTTÄEN!!! en osannut päättää pitikö itkeä vai huutaa, joten nauroin, mutta jälkeenpäin ajatellen, MITÄ ******!!? Oliko ihan pakko tehdä siitä Jill? Jillin panos tarinalle (jos sitä nyt edes tarinaksi voi kutsua) oli niin mitätön, että olisi ollut vain parempi jättää hahmo pelistä pois.

Resident Evil 5:sta edeltävien Resident Evil-pelien tarinat olivat niin huonoja että niistä tuli hyviä, mutta Resident Evil 5 päätti ottaa itsensä tosissaan ja siksi onkin vain huono ja parhaimmillaankin aiheuttaa myötähäpeää. Lähinnä kuitenkin vihaa, inhoa ja raivoa.

Menivät vielä pilaamaan sarjan valopilkun, uberbadass Albert Weskerin. ANTEEKSIANTAMATONTA. ***** kun vituttaa. Wesker on niin ylivedetyn badass, että hän jos kukaan olisi vaatinut eeppisen lopputaistelun, jossa ehkä omaa ylimielisyyttään olisi vahingossa onnistunut kuolemaan, jos silloinkaan. Wesker kuitenkin turvautuu Uroborokseen kuin mikäkin rivivastustaja.

Rivivastustaja kuten vaikka Irving tai Excella, joihin ei selvästi edes yritetty panostaa. Hajuttomia ja varsinkin mauttomia, monellakin tapaa.

Shevakin lisättiin peliin vain ja ainoastaan rasismiasyytöksiä hillitsemään. Deal with it. Vaikka Sheva onkin Resident Evil 5:ssa vähän pakon saattelemana on tämä hahmona kuitenkin paljon geneeristä "supersankari"-pariaan kiinnostavampi.

Pitkän linjan ressafanina olen peliin pettynyt ja olisin toivonut Weskerin jäävän henkiin.

Taas mahtava rimanalitus Capcomilta loistavan, pitkään jatkuneen pelisarjan uusimman osan kohdalla.

Pelissä on yksinkertaisesti huonoin juoni koko sarjan historiassa. Kun olisikin niin että peli olisi yrittänyt ottaa itsensä tosissaan, niin tulos olisi aivan eri luokkaa. Nyt on vain käynyt päinvastoin. On vain sen verran naurettavia nuo juonikuviot ja dialogi, etten minä ainakaan voi vetää muuta johtopäätöstä kuin että tässä on yritetty tehdä (tosissaan) komediaa.

Albert Weskerin kohdalla mentiin kyllä niin monessa kohtaa metsään että ei voi kuin ihmetellä. Vaikka kyseisen henkilön kuolema ei nyt varsinaisesti jäänyt harmittamaan, niin se miten henkilön taustat ja motiivit selitettiin, sai kyllä aikaan närästystä. Entä Chrissen ja Albertin kohtaamiset välivideoiden aikana? Albertilla oli kymmeniä tilaisuuksia tappaa verivihollisensa ja tämän kumppani mutta tyytyykin sen sijaan vain patsastelemaan. Ei saatana jaksa enää katsella tai voi uskoa, että tällaista ikivanhaa hollywood toimintaleffojen "tehokeinoa" yliannostellaan peleihin. Olisivat antaneet miehelle edes kunnon lopun.

Rasismista puheenollen tämä peli oli varmaan monelle kaksinaismoralistille kova pettymys. Kun pelistä ei sitten loppujen lopuksi löytynytkään rotuvihaan lietsovaa materiaalia suuntaan tai toiseen mitä niin monet kovasti odottivat, niin joutuu näköjään väkisin keksimään aivan jonninjoutavia kommentteja olemattomista epäkohdista.

Onko kellään muuten mitään selkeätä käsitystä siitä, miksi Albert ja kumppanit kaiken muun bioase sekoilun ohella eivät ole huomanneet hyödyntää Albertin suonissa virtaavaa RE1:n aikaista kokeellista virusta? Kun kuitenkin pelistä löytyvät juonta selventävät paperinivaskat antavat ymmärtää että tarkoituksena on (kuten aina) luoda viruksilla ja parasiiteilla mm. supersotilaita mahdollisimman pienin sivuvaikutuksin, niin eikö Albertin virus olisi aika ihannetapaus siinä mielessä?

Omastakin mielestä peli on hyvä,mutta samalla myös koko pelisarjan huonoin.

Peli on todellakin vain lätkäisty ressa 4:sen moottorin päälle ja hieman parannettu grafiikkaa ja muutettu ohjausta,ei muuta.:( jopa monet kohtaukset on samoja ´kuin ressa 4:ssa.Ja mikä vielä lisäksi: tämän viidennen teossa ei ollut enää mukana pelisarjan luoja: shinji mikami,mikä todellakin näkyy enemmän kuin selvästi! aiemmissa ressoissa oli vähän samankaltaista huumoria ja letkautuksia,kuin MGS sarjoissa.Vitosessa kaikki tämä (+kauppias)on heitetty romukoppaan.Hyvinhän tämä varmaan monelle ressoja ensikertaa pelaaville menee,kun on co-opkin mukana,mutta pitkän linjan ressa fanin se jättää lopulta kylmäksi.

6 kertaa olen pelannut pelin läpi yksinpelinä ja se taitaa riittää.Co-op ei edes kiinnosta,varsinkaan ulkomaalaisten kanssa.

Onko kellään muuten mitään selkeätä käsitystä siitä, miksi Albert ja kumppanit kaiken muun bioase sekoilun ohella eivät ole huomanneet hyödyntää Albertin suonissa virtaavaa RE1:n aikaista kokeellista virusta? Kun kuitenkin pelistä löytyvät juonta selventävät paperinivaskat antavat ymmärtää että tarkoituksena on (kuten aina) luoda viruksilla ja parasiiteilla mm. supersotilaita mahdollisimman pienin sivuvaikutuksin, niin eikö Albertin virus olisi aika ihannetapaus siinä mielessä?

Ellen ole käsittänyt täysin väärin niin eikös tuo kyseinen viirus ole sen verran tuhti ettei ihan jokaisesta ole sen kantajaksi, luetaan nyt vaikka se "Wesker-lapsi-juttu" tähän.

metal8585 sanoi:
Ja mikä vielä lisäksi: tämän viidennen teossa ei ollut enää mukana pelisarjan luoja: shinji mikami,mikä todellakin näkyy enemmän kuin selvästi! aiemmissa ressoissa oli vähän samankaltaista huumoria ja letkautuksia,kuin MGS sarjoissa.Vitosessa kaikki tämä (+kauppias)on heitetty romukoppaan

Niin, kyllähän tuon pelisuunnittelusta huomaa, mutta ei peli ole täysin huumorista riisuttu naama irvessä väsätty luomus. Vaikkapa Irvingin hahmo kertonee mitä tarkoitan.

Ellen ole käsittänyt täysin väärin niin eikös tuo kyseinen viirus ole sen verran tuhti ettei ihan jokaisesta ole sen kantajaksi, luetaan nyt vaikka se "Wesker-lapsi-juttu" tähän.

Niin, kyllähän tuon pelisuunnittelusta huomaa, mutta ei peli ole täysin huumorista riisuttu naama irvessä väsätty luomus. Vaikkapa Irvingin hahmo kertonee mitä tarkoitan.

omasta mielestä jo sen takia kun ei tarvi kerätä mitään krääsää että saa ovet auki tekee tästä pelistä parhaimman :)

Itse olen samaa mieltä, ärsyttävää oli niissä aikaisemmissa osissa just se, että kun yhen oven piti saada auki niin piti juosta ympäri maailmaa samat kohat läpi, että saa sitten jonkun tulitikun joka sitten kuljetetaan kellariin ja jossa sitten sytytetään tulipalo! Josta tippuu toinen avain, jolla avataan eka ovi josta sitten pitää löytää pesusieni, jotta pääsee eteenpäin yms jne. Välillä sitten säikytellään parilla ikkunasta hyppivällä koiralla tietenkin.

Itse olen samaa mieltä, ärsyttävää oli niissä aikaisemmissa osissa just se, että kun yhen oven piti saada auki niin piti juosta ympäri maailmaa samat kohat läpi, että saa sitten jonkun tulitikun joka sitten kuljetetaan kellariin ja jossa sitten sytytetään tulipalo! Josta tippuu toinen avain, jolla avataan eka ovi josta sitten pitää löytää pesusieni, jotta pääsee eteenpäin yms jne. Välillä sitten säikytellään parilla ikkunasta hyppivällä koiralla tietenkin.

Tekstistä käy hyvin selväksi minunkin yleisreaktio noista aiemmista. Aina oli että ei voi olla totta kun ei erikoiskoulutettu tappaja osaa mitään tehdä itse. No-joo, ehkä tuo tulitikku ja pesusieni meni ohi mutta esim. Raccoo Cityn poliisiasema oli sellanen että este saattoi olla alle pelaajan mittainen, tulos: ei osaa kiivetä. Nyt taas Chris viskoo tuota Shevaakin talojen katolle. :D

Niin, jalkakäytävälle päästäkseen tulee mielestäni tukea tiilellä lankkua että se 25sm korkea koroke on ylitettävissä.

Kenelläkään ideaa seuraavaan kysymykseen:

Eli ollaan pelattu kaverin kanssa ko. peli läpi netin välityksellä nyt kaksi kertaa (Normaali ja Veteraani). Molemmilla on 13/30 emblemiä löydettynä. Itse olen saanut loppumattomat panokset jo pariin aseeseen, MUTTA kaverini on parantanut L. Hawk (magnumin), yhden niistä haulikoista ja SIGin (sen konekiväärin) maximiin, mutta hän ei pysty ostamaan sieltä Bonus Feature-menusta loppumattomia panoksia? Hänellä näkyy kyllä aseiden nimet siinä listassa, mutta sen nimen perässä ei ole ollenkaan hintaa. Itse kyllä pystyin ostamaan ne ihan normaalisti. Nyt ollaan juuri aloitettu peli Professional-vaikeusasteella.

Olenko puusilmä vai mistä tämä johtuu?

Eli ollaan pelattu kaverin kanssa ko. peli läpi netin välityksellä nyt kaksi kertaa (Normaali ja Veteraani). Molemmilla on 13/30 emblemiä löydettynä. Itse olen saanut loppumattomat panokset jo pariin aseeseen, MUTTA kaverini on parantanut L. Hawk (magnumin), yhden niistä haulikoista ja SIGin (sen konekiväärin) maximiin, mutta hän ei pysty ostamaan sieltä Bonus Feature-menusta loppumattomia panoksia? Hänellä näkyy kyllä aseiden nimet siinä listassa, mutta sen nimen perässä ei ole ollenkaan hintaa. Itse kyllä pystyin ostamaan ne ihan normaalisti. Nyt ollaan juuri aloitettu peli Professional-vaikeusasteella.

Outoa... Meinasin ehdottaa että ehkä hän ei ole läpäissyt peliä... Kumpi muuten pelaa Shevalla, jospa hänen on läpäistävä peli Chrissillä?

Mutta noh, ei ne loputtomat ammukset kovin tärkeitä ole. Aika huonot vielä kun ei voi lipastakaan vaihtaa, mulla ainakin menee maku aseesta jos sitä ei pääse LATAAMAAN... :p

Itse vetäsin kaverin kanssa niin läpi että hän joinasi minun peliini. Eli minä olin Chris, ja tuolloin ainakin sain kaikki loputtomat panokset yms ostettavaksi.

Joten koittakaapas vetää kamun kanssa hänen pelinsä läpi.

Itse vetäsin kaverin kanssa niin läpi että hän joinasi minun peliini. Eli minä olin Chris, ja tuolloin ainakin sain kaikki loputtomat panokset yms ostettavaksi.

Joten koittakaapas vetää kamun kanssa hänen pelinsä läpi.

Hmm... Joo toi voi muuten olla nyt kun mainitset. Kaverilla oli hieman sama ongelma kun pelattiin kahdestaan läpi.

Juu tosiaan. Molemmat kerrat pelattiin sillän tavalla, että minä olin hostina. Pitääkin kokeilla, että kaveri hostaa.

Tekstistä käy hyvin selväksi minunkin yleisreaktio noista aiemmista. Aina oli että ei voi olla totta kun ei erikoiskoulutettu tappaja osaa mitään tehdä itse. No-joo, ehkä tuo tulitikku ja pesusieni meni ohi mutta esim. Raccoo Cityn poliisiasema oli sellanen että este saattoi olla alle pelaajan mittainen, tulos: ei osaa kiivetä. Nyt taas Chris viskoo tuota Shevaakin talojen katolle. :D

Se tulitikku pesusieni oli vaan esimerkki:) Mutta niin muutamat kohat oliko se nyt RE2:sessa yms muutamassa muussakin, että ovessa oli lukko ja sit muka piti seikkailla 100 kilometriä että löytää avaimen. Noh, se oli sitä aikaa. Mutta kyllä itse tykkäsin enemmän siitä että jos ovessa on lukko niin sen voi ampua siitä pois!

Ylös Bottom