Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Resident Evil 5 [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Luckyman
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

OK! Kiitos, täytyy nyt lähtee kokeilee että miten onnistuu, kun nyt saisi ne Action Figursit niin loput saa vaan pelaamalla ja kiskomalla hiuksia päästä:)
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

OK! Kiitos, täytyy nyt lähtee kokeilee että miten onnistuu, kun nyt saisi ne Action Figursit niin loput saa vaan pelaamalla ja kiskomalla hiuksia päästä:)

Jos tarttet Reimo apua platinum metästykeen niin pistä mulle viestiä/peli inviä :)
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

Kyllä ne kietoo hahmon hetkeksi tiukkaan otteeseen ja imee veret pihalle. Partneri voi tulla sitten avuksi/hämähäkit lopettavat itse hyökkäyksensä hetken kuluttua.

Jos tässä nyt niistä hämähäkeistä oli puhetta... En ole varma.

Ei, en meinaa niitä. Meinaan ihan niitä perus hämähäkkejä jotka henggaa seinissä. Tiedätkö? Karvaisia tarantelloja jotka ovat lautasen kokoisia ja korkuisia?
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

Jos tarttet Reimo apua platinum metästykeen niin pistä mulle viestiä/peli inviä :)


Joo toki, ei hullumpi idea. Saat sitten hieman neuvoa miten sitä kaverikutsua laitetaan, mut tuskin se nyt suurin ongelma on. Mulla on nyt chapterien S merkintä metsästykset menossa. Mutta varmasti veteran ja pro tasoilla alkaa kaveria ikävä.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

Mutta varmasti veteran ja pro tasoilla alkaa kaveria ikävä.

Ja pyh S-arvosanat saa Veteranilla kevyesti kaikista paitsi siitä yhdestä kentästä (2-3) ilman kaveria (toki hyvä pelaaja saa siitäkin, mutta minähän en sellainen ole), jopa ilman loputtomia ammuksiakin. Itse hankin jokaisesta, paitsi siitä yhdestä kentästä (2-3) S-rankin aina kun oli aikaa mutta ei kaveria joka pelaisi kanssani peliä eteenpäin. Todella helppoa varsinkin jos antaa Shevalle kiikarikiväärin, sillä silloin nainen tuhlaa luoteja vähemmän IMO.

Selvästi (pää)sarjan huonoin peli, joka olisi pitänyt jättää tekemättä. Keskinkertainen räiskintä, normaalia huonommilla kontrolleilla (suhteessa toiminnan määrään, sillä Resident Evil 4:ssa ne toimivat vielä vallan mainiosti) ja ehkä vuosituhannen huonoimmalla tarinalla, ei kiitos. Toivottavasti ulkoistavat seuraavaan osan kehityksen Shinji Mikamin Straight Storylle, tai ehkä mielummin lopettavat sarjan tähän.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

Muhun peli kyllä uppoo kun veitsi voihin, en näe oikee mitään valittamisen aihetta. Ei tietenkään kaikkia voi kyseinen peli kolahtaa niin paljon, mutta itse tykkään että ne teki siitä toiminta painotteisen ja mitä tarinaan tulee niin mun mielestä sen ei sen syvempi tarvikkaa olla. Pahat pojat haluavat valloittaa muaailmoo ja hyvät jätkät sitten pelastaa, kyllä itseki tykkään kunnon tarinasta mutta tällä kertaa se ei haittaa koska toimintaa on niin paljon, ettei sitä jää kaipaamaan mitään mullistavia juonenkäänteitä. Graafisesti peli on varmaan yks parhaimman näköisistä mitä oon nähnyt. Aseita on kun sieniä sateella, mikä vaan on hyvä juttu että voi kokeilla erilaisia leluja+päivittää niitä ja kokeilla sitten uudestaan. Varsinkin se katkaistu haulikko, oliko se nyt Hydra? on kyllä tosi munakas ase! Tylsempää se mun mielestä olisi kävellä 4 kilometria jotain pitkää pimeää käytävää, sitten joku mörökölli örähtää. Sitten siitä muka säikähtää, eteen tulee joku Mensan jäsenille tarkoitettu puzzle jota sitten 3 vuotta ratkotaan, sitten tulee 10 tunnin pelaamisen jälkeen ensimmäinen mörökölli tapat sen ja sitten taas kävellään pimeellä käytävällä ja ikkunasta hyppää joku toinen mörkö! Tosi jännää.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

Jos pelaa loppumattomilla paukuilla niin saako sitte ajat chaptereista ja trophyt?
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

Kiitoksia immeisille hämärivastauksista. Eivät ne pikkuiset seinillä kipittelevät häiritse, mutta esim. RE1:n GC-remaken välipomo sai niin järjettömät puistatukset päälle, että oli pakko silmät kiinni pelata kohta ohi (mikä oli hämmentävä saavutus, mutta mihinpä ihminen ei singolla pystyisi)..
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

Hei mitenkäs tuohon Mercaneries-moodiin saa lisää pelattavia hahmoja ja kenttiä auki??
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

Ei, en meinaa niitä. Meinaan ihan niitä perus hämähäkkejä jotka henggaa seinissä. Tiedätkö? Karvaisia tarantelloja jotka ovat lautasen kokoisia ja korkuisia?

Aijaa. Minä en ole edes huomannut muita, kuin ne maan alta tulevat hämikset luolissa + se yksi iso bossihämis. My bad.

Jos pelaa loppumattomilla paukuilla niin saako sitte ajat chaptereista ja trophyt?

Saa.

Hei mitenkäs tuohon Mercaneries-moodiin saa lisää pelattavia hahmoja ja kenttiä auki??

Hahmoja saat auki, kun keräät kussakin Mercenariesin-kentässä 40,000 pistettä ja saat A-rankin (yksi hahmo per yksi kenttä). Kenttien pistetavoitteesta en muista mikä määrä se oli, mutta se oli jokatapauksessa vähemmän kuin nuo hahmojen pistetavoitteet. Että kun otat tavoitteeksi 40,000 pisteen tuloksen, niin sekä hahmot että kentät pitäisi aueta.

Voit vaihtoehtoisesti pelata peliä netissä duona, jolloin pistetavoitteet ovat yksinpeliin nähden tuplasti korkeammat. Eli A-rankin saaminen edellyttää nyt 80,000 pisteen tulosta. Mielestäni toi Merc on kaksinpelinä vähän helpompi.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

Miten vaikeeta muuten on veteran ja etenkin pro tasolla peli? Onko täysin mahdottoman vaikeeta? Tarviiko esim pro tasolla ehdottomasti kaverin apua jotta selviytyy? Varsinkin noi pomotaistelut pro tasolla sekä veteran tasolla hieman mietityttää että menettääkö siinä turhaan paljon hermoja. Ois vielä yks S merkintä vikasta chapterista, niin sitten alkaa veteran ja sen jälkeen pro taistelu ja jos vaikka se platinum siitä sitten tipahtais tilille.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

Miten vaikeeta muuten on veteran ja etenkin pro tasolla peli? Onko täysin mahdottoman vaikeeta? Tarviiko esim pro tasolla ehdottomasti kaverin apua jotta selviytyy? Varsinkin noi pomotaistelut pro tasolla sekä veteran tasolla hieman mietityttää että menettääkö siinä turhaan paljon hermoja. Ois vielä yks S merkintä vikasta chapterista, niin sitten alkaa veteran ja sen jälkeen pro taistelu ja jos vaikka se platinum siitä sitten tipahtais tilille.

No itellä ei ole ongelmia tuossa Prossa pahemmin ollut mitä nyt juurikin pomomatseissa välillä ottanut pataan enemmänkin. Tietysti peli on aika vaikea ko. tasolla koska kentissä ei pahemmin jaeta ammuksia, mutta kaikki samat herbit on kuten muillakin tasoilla vaikka eipä niistä pahemmin hyötyä ole, kun hahmo kuolee muutamaa pokkeusta lukuunottamatta yhdestä osumasta.

Ite pelailen kuitenkin singolla ja hydralla joissa molemmissa on loppumattomat ammukset ja Shevalla on vielä se magnum 500 loppumattomilla joten tuo setti tasoittaa hieman tuota kentistä saatavien ammusten puutetta :D
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

Joo no mä vähän arvelinki että pro tasolla on melkein turhaa mennä taistelmaan ilman loputtomia ammuksia, sain just tänään loputtoman sinkon. Itse käytän kaverina myös hydra haulikkoo loputtomilla ammuksilla ja snipua. Shevalle pitäs vielä sitten kai hommata se magnum 500 loputtomilla mutta ei vielä pisteet riitä. Noh kai tästä jotenki tullaan selviytymään.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

Joo no mä vähän arvelinki että pro tasolla on melkein turhaa mennä taistelmaan ilman loputtomia ammuksia, sain just tänään loputtoman sinkon. Itse käytän kaverina myös hydra haulikkoo loputtomilla ammuksilla ja snipua. Shevalle pitäs vielä sitten kai hommata se magnum 500 loputtomilla mutta ei vielä pisteet riitä. Noh kai tästä jotenki tullaan selviytymään.

Pelasin läpi prolla ilman loputtomia ammuksia. Ne viholliset tiputtelee ihan kivasti ammuksia.

Mutta joo, pelasin kyllä Co-opilla ja tietty ei ollut helppoa, mutta läpi mentiin raudanlujalla tahdolla!
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

Eiköhän sitä pidä tätäkin peliä huomenna aloitella. Muutamia päiviä sitten saapui postissa, mutta aika mennyt enimmäkseen tuon samassa paketissa tulleen GH:Metallican parissa. :cool:
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

Ja pyh S-arvosanat saa Veteranilla kevyesti kaikista paitsi siitä yhdestä kentästä (2-3) ilman kaveria (toki hyvä pelaaja saa siitäkin, mutta minähän en sellainen ole), jopa ilman loputtomia ammuksiakin. Itse hankin jokaisesta, paitsi siitä yhdestä kentästä (2-3) S-rankin aina kun oli aikaa mutta ei kaveria joka pelaisi kanssani peliä eteenpäin. Todella helppoa varsinkin jos antaa Shevalle kiikarikiväärin, sillä silloin nainen tuhlaa luoteja vähemmän IMO.

Selvästi (pää)sarjan huonoin peli, joka olisi pitänyt jättää tekemättä. Keskinkertainen räiskintä, normaalia huonommilla kontrolleilla (suhteessa toiminnan määrään, sillä Resident Evil 4:ssa ne toimivat vielä vallan mainiosti) ja ehkä vuosituhannen huonoimmalla tarinalla, ei kiitos. Toivottavasti ulkoistavat seuraavaan osan kehityksen Shinji Mikamin Straight Storylle, tai ehkä mielummin lopettavat sarjan tähän.

Ihan kuin muut RE pelit olisivat olleet jotain tarinallista riemuvoittoa. :D

Ihan samalla tasolla se tarinan laatu tässä on kuin muissa osissa, aivan yhtä ylivedettyä se on. Kontrollitkin saa säädettyä takaisin RE4 kontrolleihin jos niitä kaipaat, mutta tässä niitä on sentään viety eteenpäin.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

Ihan kuin muut RE pelit olisivat olleet jotain tarinallista riemuvoittoa. :D

Ihan samalla tasolla se tarinan laatu tässä on kuin muissa osissa, aivan yhtä ylivedettyä se on. .

Joo älä sano, että RE 1 ja 2 oli tarinaltaa samaa tasoa. Voi herranjumala oikeasti 1 ja 2:sen tarinassa oli mystiikkaa, jännitystä, pelkoa ja tieteen "kritiikkiä", mitä kaikkea tiede voi aiheutaakkaan. 2:sen hirviät meni jo välillä vähän yli, mutta ykkösosan zombit, koirat ja sammakot pystyi vielä jotenkin ymmärtämän. Ne eivät pursunneet yli-isoja mutaatioita, kuten nämä RE5:sen "yhdestä miehestä kasvaa kerrostalon korkuinen miljoonalonkero"

Myös nämä RE5:sen matrix Weskerit ja ylihmiset kyvyt ei ole mukavaa katsottavaa. Muutenkin RE4 ja 5:ssa esiintyy turhaa ylikorostusta juuri tappeluiden kohdalla.

RE1 ja 2 pelotti kun kävelit käytävllä. 4 ja 5 ei puhettakaan.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

Viidenteen chapteriin päästyäni voisi kerrata hieman mietteitä. Päälimmäinen fiilis pelistä on ihan hillitön naurun ja myötähäpeän sekoitus, oikea huonon maun multihuipentuma!

- HURRAA RASISMI! Ei ole pitkiin aikoihin tullut minkään mainstream tuotannon parissa näin usein loksautettua leukoja lattiaan röhönaurun parissa kun ihmettelee tälläisä wtf-meininkiä. On se ihme miten Capcomilla joko ei vaan tajuta, tai sitten ei välitetä minkälaista kamaa sieltä julkaistaan. Huh huh pojat.

- Huonoin käyttöliittymä ikinä. Edes ristiohjaimella tehty pikaselaus ei paljoa helpota kun pitäisi toiselle hahmolle jotain antaa/pyytää tai edes vaikka yhdistellä esineitä. Puhumattakaan siitä ettei tavaroita voi jostain mystisestä syystä liikutella valikossa pelin aikana, vaan pitää odottaa joko kuolemaan tai kentän vaihtumiseen tätä varten.

- Tämä todettiin jo demon aikoihin, mutta kontrollit ovat myös sarjasamme "mitä ne oikein ajattelivat?!" Ei sekään nyt paljoa haittaa ettei voi tähdätä ja liikkua, siihen sentään tottuu, mutta hahmon kääntyminen, juokseminen ja ylipäänsä kaikki muut maneerit ovat niin tönkköjä ja käsittämättömän huonosti toteutettuja ettei paremmasta väliä. Taas kerran miettii että testaavatko ne Capcomin pojat näitä pelejä ollenkaan. Varsinkin kun peli päättää apinoida Tomb Raideria ja Gears of Waria niin ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa kun kontrollit ovat kuin päätöntä kanaa ohjaisi.

- PRESS X NOT TO DIE! DO IT NOW! Jahas, samaa laiskaa pelinsuunnittelua. Toinen toistaan useammin ilmestyvät rämpyttämiset käyvät todella pitkäveteisiksi heti vartin sisään. Ei näitä enää ikinä, jookos?

- George Lucas syndrooma on myös vauhdissa. Koko ajan änkeää vastaan toinen toistaan isompia mörköjä, mutta koska kaikki kaatuvat tismalleen samalla tavalla ja panoksia satelee jatkuvasti taivaasta niin pomomatsit ovat vaan ankeaa toistoa. Ihan nätin ulkokuoren alla piilee myös onneton animointi jonka takia kaikki pahikset liikkuvat täsmälleen samalla tavalla ja liukuvat todella silmäänpistävästi pintojen yllä. Tulee ikävä aikaa jolloin Nemesiksen kohtaaminen oli jo tarpeeksi pistämään vetelät housuun, nyt jättihämikset/peikot sun muut vaan haukotuttavat.

- Kuka ikinä näitä kirjoittaakin voisi vaan lopettaa. Toivottavasti heille ei ainakaan makseta paljoa. Dialogi ehkä typerintä mitä peleissä kuultu vuosiin ja juoni suorastaan huutaa 12-vuotiaan huikeaa ensimmäistä tarinaa. Hirnumiselle ei tule loppua kun hahmojen keskustelu on tasoa;

"Where is she!??"
"I won't tell you!!"
"I bet she's lying!"
*DUNH-DUNH-DUNH!*

- Sheva: videopelien Jar-Jar Binks.

Loppuun asti tämä kyllä pelataan, mutta ei näillä näkymin tälle mitenkään voi sitä kahta tähteä enempää antaa. Surkea tarjonta videopelien parissa näyttää jatkuvan tänäkin vuonna.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

- HURRAA RASISMI! Ei ole pitkiin aikoihin tullut minkään mainstream tuotannon parissa näin usein loksautettua leukoja lattiaan röhönaurun parissa kun ihmettelee tälläisä wtf-meininkiä. On se ihme miten Capcomilla joko ei vaan tajuta, tai sitten ei välitetä minkälaista kamaa sieltä julkaistaan. Huh huh pojat.

Ei hyvää päivää... Jos peli tapahtuu jossain päin Afrikkaa, niin se olisi sittten vähemmän rasistista korvata paikallinen väestö valkoisella miehellä? Vai mikä ihme pelistä tekee rasistisen?
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

Ei hyvää päivää... Jos peli tapahtuu jossain päin Afrikkaa, niin se olisi sittten vähemmän rasistista korvata paikallinen väestö valkoisella miehellä? Vai mikä ihme pelistä tekee rasistisen?

Ei voi kun ihmetellä samaa. Musta tuntuu, että ne jotka eniten pyhimystelee ja joilla tulee edes mieleen rasismi tästä tai geisha-patukasta ovat itse kyllä niin niitä pahimpia pinnallisia rasisteja ettei mitään rajaa.
 
Ylös Bottom