Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Resident Evil 5 [PS3]

Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

Suuret odotukset oli RE5:seen, mutta tuo demo ei kyllä vakuuttanut yhtään. Suuri pettymys oli. Mitenköhän sitten itse peli toimii...? Fanina pitää tuo kyllä jossain vaiheessa ostaa, mutta vasta käytettynä tai alesta.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

Suuret odotukset oli RE5:seen, mutta tuo demo ei kyllä vakuuttanut yhtään. Suuri pettymys oli. Mitenköhän sitten itse peli toimii...? Fanina pitää tuo kyllä jossain vaiheessa ostaa, mutta vasta käytettynä tai alesta.

Noh, voin sanoa että demo ei minuakaan kauheasti liikuttanut. Päädyin ostamaan pelin sitten kuitenkin ja pidin todella paljon, koska suurimmat ongelmat demossa oli korjattu. Sheva ei enään kuollut yhdestä osumasta ja toimi paljon järkevämmin, kontrolleihinkin tottu paremmin koko pelissä koska sinua ei heitetty suoraan toimintaan.

Jos sinua ei haittaa se että pelissä ei ole enään kauhu-hetkiä, niin suosittelen vielä kokeilemaan koko versiota. Kuten sanoin, en pitänyt demosta itsekkään. :)
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

Samaa mieltä, demo oli mitään sanomaton, mutta itse peli oli loistava! Demossa se ohjaus häiritsi kun joutui kylmiltään aika moiseen härdelliin kun porukkaa pörräs kimpussa. Pelissä tällaisia kohtia ei kauheasti ole tai en itse ainakaan edes huomannut. Normaali levelillä saa ainakin ihan kaikessa rauhassa ampua vihut rynkyllä/kiväärillä pidempää tai jos lähempänä niin haulikolla ehtii hyvin tiputella.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

Sain tässä vähän aikaa sitten tuon jenkkiversion RE5:n keräilijäversiosta ja siinä bonuslevy oli blue-ray. Luin jostain että euroversiossa bonuslevy on normi dvd. Varmaan keräilijöitä kiinnostaa tämäkin tieto :) Muutenkin tyytyväinen jenkkiversion sisältöön :D
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

Itse en löytänyt juttua englannin tai suomen wikistä. Mutta kun asiaa hieman tutkin niin näemmä sellainen "reset" tulee kuin nelosessa eli pelimoottorit ja koko höskä pistetään paremmaksi. Koko homma on lähtenyt liikkeelle siitä kun vitosta sanottiin nelosen kaltaiseksi.

Kerkesin jo alussa säikähtää tuota sun kommenttia että lähteekö story uudelleen alusta mutta uusilla kuorilla :D

Mites muuten, kysäsisin asiasta vielä uusiksi että mitkä aseet lasketaan tuohon ase-trophyyn? Onko ne vain ampuma-aseet vai kaikki kranaatit (flash jne.) ja kananmunatkin niitä?

E: Kyllä joillakin sivuilla mainitaan että palattaisiin zombien täyttämiin kartanoihin. Olisiko mennyt jo niin rahastuksen puolelle että samaa juonta myytäisiin uusilla kuorilla?

tällänen uutinen löyty News: Resident Evil 6 will be a full "reboot" - ComputerAndVideoGames.com
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

Nyt kun on tullut kahlattua RE5:n maailmaa alusta loppuun ja lopusta alkuun muutaman kerran niin sanoisin, että tekijöillä olisi todellakin korkea aika painaa sitä reset nappia, ennenkuin alkavat tekemään sitä kuudetta osaa. Vaikka uusimman parissa on ollut hauskaa niin en missään nimessä halua enää nähdä RE4:n menestyksen (kehnoa) lypsämistä jatkossa. Voisivat vaikka laittaa HUNK:in ihan oikeana päähahmona pujottelemaan zombien sekaan kuutosessa. Tosin kun aletaan resetoimaan niin varmaan kaikki vanhat hahmot sitten vedetään vessasta alas.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

Tosin kun aletaan resetoimaan niin varmaan kaikki vanhat hahmot sitten vedetään vessasta alas.

Tämä olisi omasta mielestä kyllä surkea idea. Uudet hahmot, jotka ei liity menneeseen tarinaan mitenkään, Hmm makes no sense. Itse toivoisin, että tarina jatkuisi Chrisin ja Jillin parissa. Mutta peli muuten saisi muuttua aikaisempaan malliin, tarkoittaen enemmän kauhua vähemmän actionia.

Muutamia omia ajatuksia, ei mitään vakavaa.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

Olen nyt itse pelin chapterissä 5-jotain (eli varmaan loppusuora lähestyy pikku hiljaa) ja täytyy sanoa että vaikea tuota on lopettaa kun vauhtiin pääsee. Sanoisin, että sellainen selkeä 8/10 peli jos olisi pakko arvosanaa miettiä. Ei missään nimessä täydellinen, mutta ei lopulta sinänsä "pettymyskään". Nautittava peli ja aivan hyvä lisä hienoon pelisarjaan.

Olen pelannut peliä nyt yksin, koska perhana kaiken säätämisen jälkeen mulla on nyt PS3-versio ja frendillä 360 (vaikka silläkin kaikki konsolit nyt). Täytynee odottaa että toinen kaveri hommaa PS3-version ja voi sitten pelata kimpassa uusiksi. Mutta kyllä tuo "yksinkin" maistuu hyvälle ja tekoäly-Sheva hoitaa hommat suht ok (mitä nyt käyttää yleensä pistoolia jos sellainen on - vaikka esim. konekivääri olisi myös).

Olen itse vanha RE-fani ja kuten pelkäsinkin, niin osa noista "toimintakohtauksista" ei oikein säväyttänyt. Meinaan zombit hyökkäävät
moottoripyörillä ja autoilla, ja 5-chapterin raskaasti aseistautuneet zombit menivät jo vähän yli mun mielestä
. Mutta eivät nuo ko. kohtaukset silti mitään huonoja olleet. Jotenkin vain pelissä "kauhu" jää välillä liikaa taka-alalle kun sitä räiskii ja painaa menemään (kuten joku "Dead Space" osoitti, niin kauhun voi todellakin säilyttää, vaikka räiskintääkin on paljon). Toisaalta pelissähän on runsaasti myös seesteisempiä jaksoa (ja vanhaa RE-tunnelmaa), mikä oli hyvä. Maisemat vaihtui myös kiitettävään tahtiin.

Ohjaus (siis ettet voi juosta/kävellä kun ammut) ei mua pahemmin häirinnyt, sillä tämähän on RE-peli. Tottakai jonkun Gears2:n ja KZ2:n jälkeen ohjaus ja tähtäys haki mullakin, mutta kyllä siihen äkkiä tottui. Kuitenkin vihut eivät tulee päälle niin lujaa kuin äkkiä näyttäisi (lähinnä ne tekee pelottavia spurtteja välillä). Sellainen tuli mieleen, että ne pelaajat jotka noissa zombien hyökkäys-tilanteissa "panikoituvat" (eli räiskivät surutta menemään, pysyvät liikaa paikallaan, yms) saavat varmaan eniten "hittiä" ja pelaamisen ilo voi sitten heiketä matkan varrella (kun ei ole pateja eikä heatlh-yrttejä tms). Tietty taktiikka vaan alusta alkaen, niin hyvin se menee. Mielestäni peli ei ole (normal-vaikeustasolla) kovin vaikea, mikä pätee jopa bosseihin tähän asti (yhdestä isommasta katsoin pari vinkkiä, muut meni melkein ekalla tai tokalla - aika suoraviivaisiahan ne ovat).

Mun mielestä (tämä siis yksinpelissä):
-Tutki kaikki paikat ja kerää *kaikki* mitä voit (osa kentistä aika hektistä keräilyyn, mutta yritä silti - jopa zombien keskellä ehtii kerätä)
-Ammu harkiten ja hyvin tähdäten - pistooli, shotgun, konekivääri, säästä "isot" aseet semi-bosseihin
moottorisahazombie ym "kovemmat" zombit joita tulee aina välillä + lickers
-Pidä tietty etäisyys jos pystyt, Ammu ja juokse sit välillä kauemmas. Ei kannata antaa zombien piirittää yms. Lataa aina kun pystyt. Säästä spray/herbs-inventaariota.
-Tuunaa aseita, järjestele inventaariota ja myy aarteet. Pienikin uudelleenorganisointi välivalikossa voi auttaa todella paljon itse pelissä. Mieti myös mitä aseita pidät mukana (itse jätin pistoolin pois jossain vaiheessa, ja koska sniper ei istunut niin hyvin hanskaan niin jätin sitäkin välillä pois - nämä varmaan makuasioita). Molemmilla kannattaa pitää mukana ainakin yhdet isot health-sprayt koko ajan + ehkä jotain herbsejä (joita toisaalta saa varmaan matkalta).
-Älä panikoidu. Suurinta osaa vihollisista (pääbossit poislukien) pääsee välillä "karkuun" eli jos paine on liian kova niin voi juosta porukan läpi, ottaa etäisyyttä, ladata ja ampua sitten taas. Paniikki tuo vain virheitä (vaikka sitähän peli juuri haluaa - luoda paniikkia).

Huvittava juttu muuten oli se, etten tajunnut myydä keräämiäni aarteita ensin ollenkaan. Pelasin varmaan 4 tai 5 chapteriin asti niin, ettei ollut paljon rahaa aina siellä valikossa (sen verran että sain jotain kuitenkin, eli pärjäsin). Sitten tajusin aarteiden myynnin ja nettosin kerralla 44 000. ;) Eli pelin voi kyllä pelata vähälläkin rahalla aika pitkälle (normal-vaikaustaso) jos niikseen tulee. Tuli se ainakin todistettua.

Mitä tuohon rasismi-keskusteluun tulee, niin pidän sitä aika outona (ainakin vähintäänkin liioitteluna). Meinaan luen itse uutisia, historiaa yms, olen kiinnostunut maailman asioista ja pidän itseäni aika suvaitsevaisena ihmisenä, mutta ei mulla kyllä tullut pelin aikana mitään rasistisia ajatuksia mieleen (=en kokenut mitään "rasismia" pelissä). Zombit ovat zombeja ja ne tykkää listiä ihmisiä. Ne nyt sattuu tällä kertaa olemaan afrikkalaisia zombeja (viimeksi ne oli espanjalaisia).
Eiköhän se mene niin, että monet peliarvostelijat haluavat ikäänkuin turvata hieman selustaansa kun he sanovat että "he eivät tykkää kun pelissä ammutaan tummaihoisia" tai "pelissä on rasismia". Se on ikäänkuin jotain mitä he kokevat että "pitää sanoa" tms. Jälkeenpäin voi sitten sanoa, että he ottivat tämän asian huomioon. Ei siinä mitään ja jokainen kirjoittaja kirjoittaa aina oman näkemyksensä, mutta toisaalta nämä arvostelijat sitten itse lietsovat tätä rasismi-keskustelua ihan turhaan. Rasismi RE5-pelissä = Ei ole.

Mutta long story short: Hyvä peli, mutta mun makuun hiukan liikaa toimintaa. Suosittelen silti kaikille - myös vanhoille RE-faneille. 7/10 on aivan liian vähän, ja 10/10 liian paljon. 8/10 siis mun mielestä (varmasti 9/10 myös osan mielestä).

Se on jälleen sanottava, että silti toivon että RE6 palaisi enemmän tuonne kauhupuolelle. Joku iso mansion olisi taas hieno juttu tarinan kannalta (muutakin varmasti pitäisi olla). Spooky, hämätä mansion.. Ai että. :)


(Demo) Sheva ei enään kuollut yhdestä osumasta ja toimi paljon järkevämmin, kontrolleihinkin tottu paremmin koko pelissä koska sinua ei heitetty suoraan toimintaan.

Juu, kyllä Sheva pitää hyvin puoliaan, ei todellakaan kuole "yhdestä osumasta" (ei sitä varsinaisesti tavitse suojella kun ajoittain). Ja pitää välillä huolen munkin terveydestä (laittaa herbsiä tms). Pelihän alkaa aika pian suht hektisellä kohtauksella (panic!), mutta seestyy sen jälkeen (eli ehtii sitten tottua enemmän ohjaukseen ja pelimekaniikkaan).
On tämäkin tullut sanottua aiemmin, mutta nämä demot tuntuvat vain tekevän enemmän hallaa kuin hyvää näille peleille. Miksi ihmeessä jengi silti tekee niin paljon päätöksiä yhden demon perusteella? Pelihän pitää pelata kokonaan (noh, puolet ainakin), kaikkihan me se tiedetään. :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

Demo on kuitenkin pelattava versio, ihmiset pääsevät testaamaan peliä siinä ja tekemään päätöksen ostaako vai ei, se on paljon parempi kuin katsoisi jotain traileria, eikös? Pelit maksavat 70, se on paljon ja uskon että ihmiset eivät halua heittää sitä rahaa tuosta vain peliin kylmiltään, demot antavat kuvan peli-mekaniikasta ja vastaavista, joten siksi on hyvä katsoa demo ensiksi.

Ja Shevan tekoäly on todella hyvä kokopelissä, mutta demossa hän vain juoksi (tai seisoi kuin idiootti siinä) esim.moottorisaha ukon sahaan sun muuta vaikka oli cover-tilassa. Se suututtaa. Mutta onneksi kokoversio onkin sitten paljon parempi tässä tapauksessa.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

kannattaa tilata esim play.com:sta tai amazon.co.uk sieltä saa uutuudetkin yleensä 30-40e hintaan kotiin :)
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

kannattaa tilata esim play.com:sta tai amazon.co.uk sieltä saa uutuudetkin yleensä 30-40e hintaan kotiin :)

niin siis jos on tarpeeksi kärsivällinen että jaksaa odottaa sen reilun viikon julkkarista että saa kätösiinsä pelin.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

niin siis jos on tarpeeksi kärsivällinen että jaksaa odottaa sen reilun viikon julkkarista että saa kätösiinsä pelin.

Kyllä minun kätösiini pelit ovat kulkeutuneet Amazon.co.uk:sta kolmen päivän viiveellä ainakin tähän asti. Eli jos esim. perjantaina on ollut julkaisupäivä niin olen saanut pelin seuraavana maanantaina.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

Demo on kuitenkin pelattava versio, ihmiset pääsevät testaamaan peliä siinä ja tekemään päätöksen ostaako vai ei, se on paljon parempi kuin katsoisi jotain traileria, eikös? Pelit maksavat 70, se on paljon ja uskon että ihmiset eivät halua heittää sitä rahaa tuosta vain peliin kylmiltään, demot antavat kuvan peli-mekaniikasta ja vastaavista, joten siksi on hyvä katsoa demo ensiksi.

Juu, kaikki meistä taaplaavat omalla tyylillään. Osa pelaa demoja ensin, osa lukee ennakkojuttuja ja arvosteluja, osa katselee trailereita netistä, osa lukee forumeita. Osa tekee vähän kaikkea tuota. Osa ostaa pelin, eikä lue tai katso mitään. On tottakai totta, että jos peli maksaa 60-70e, niin sitä haluaa varmistaa onko peli "hyvä" ja omaan makuun sopiva. Mutta "hyvä" on hyvin subjektiivinen asia ja monin tavoin se kuuluisa "makuasia". Totuus on usein "tuolla jossain". Mutta joo, demo tietenkin näyttää konkreettisesti edes pienen osan peliä, tottahan se on.

Ongelma vain on, että harva noista oikeasti kertoo koko pelin kuvan, sillä pelit ovat nykyään jo niin laajoja (ja moneen makuun). Jos haluaa oikeasti kunnon mielipiteen pelistä, niin ei ole muuta mahd. kun pelata itse peliä kunnolla (sanoisin, että ainakin tuonne puolenväliin tms). Samoin (niinkuin itsekin osin mainitsit RE5:n tiimoilta) demot saattavat antaa hieman harhaanjohtavan kuvan pelistä, sillä demo on hyvin pieni osa koko peliä. Jossain RE5-pelissä on erilaisia osioita/kenttiä/tyylejä vaikka kuinka paljon - demo näyttää vain yhden pienen pätkän.

Itse olen demoja vastaan juuri siitä yksinkertaisesta syystä, että ne eivät mitenkään voi kertoa pelin koko kuvaa (minkä itse haluan 90% pelaamistani peleistä nähdä - on kuitenkin pelejä jotka ovat jääneet mullakin kesken). Se on ikäänkuin katsoisi leffasta 5-10 min ja sitten ei enempää. Mielestäni on myös hiukan outoa, että forumeilla väitellään niin paljon pelkästään lyhyen demon perusteella. Sitten nämä "demo-kommentit" otetaan jotenkin suurena totuutena, ja kohta "se-ja-se pelissä on huonoa"-kommentit alkavat levitä eteenpäin. Ja joskus (usein?) ihan turhaan.

En muutenkaan odota, että kaikissa peleissä pitäisi jotenkin olla esim. täysin samanlainen ohjaus/pelimekaniikka, joten mulle CoD4, KZ2 ja RE5 maistuu kaikki mainiosti, vaikka eri tyyppisiä ohjaukseltaan ovatkin. RE5:n ohjaukseen tottuu takuuvarmasti, mutta en usko että siihen ehtii tottua demossa. Se on mun pointti.

Mutta joo, demot vaan lataukseen jos siltä tuntuu. Sitä vartenhan ne ovat. Kunhan sitten muistetaan forumeilla, että koko peli on aina koko peli. Pelkän demon perusteella ei ole asiaa kunnon väittelyyn (reiluun sellaiseen, ei konsolisotap***anjauhamiseen) niiden kanssa jotka ovat koko pelin pelanneet, näin se vain menee. ;)

Ei RE5 maistu sekään varmasti kaikille, oli sitten demo tai koko versio (varsinkaan ns. uudelle Gears2/FPS-sukupolvelle, jossa pitää olla isoimmat aseet, juokseminen&ampuminen, kunnon suojaan menemiset ja armotonta lahtausta), mutta aika laadukas peli on kyseessä. Ja onhan se myynytkin pirusti. ;)
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

Miksen pitänyt lupauksesta kiinni ja menin ostamaan tämän? Turhin ostos varmaan koskaan. Myyntiin meni parin tunnin pelailun jälkeen. En löydä pelistä oikeastaan mitään hyvää sanottavaa. Kaikin puolin niin tasapaksu teos kuin voi olla.

Tylsä on paras sana kuvailemaan tätä peliä.

Ympäristöt ovat tylsiä. Suurin osa vihollisista on tylsiä lihakasoja (koirat, isot vihut, lentävät möllit), joiden ampumisessa ei ole mitään fiilistä, koska osumista ei saa käytännössä mitään feedbackia, eikä rivivihujen tapossakaan ole muuta hienoa kuin se pään possahdus, jonka randomilla saa aikaan. Ohjaukset ovat tönköt, kuvakulma liian lähellä, äänet kauttaaltaan totaalisen munattomat. Oikeastaan ainoa oikeasti kehuja ansaitseva juttu ovat alkuvalikko ja chapterien väliset valikot, joissa on edes jotain osittain hyvää uutta tunnelmaa (alkuvalikko grafiikoiltaan ja ääniltään) sekä osittain vanhaa RE-tunnelmaa (chapterien väliset valikot "tallennushuone"-musiikkeineen). Välivideotkin pyrkivät monta kertaa johonkin "cooliuteen", mutta ovat lähinnä säälittäviä räpellyksiä.

Karmea pettymys, vaikka odotukset olivat jo valmiiksi alhaalla demon jälkeen.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]


Tuota itsekin lueskelin jokin aikaa sitten, mutta hieman tuntuu, että otsikossa ja jutussa on otettu ns. etunojaa. Tuo linkki sisältää taas linkin tuohon Jun Takeuchin haastikseen ( Resident Evil 5 Preview for the Xbox 360,PS3 from 1UP.com ), jossa mies sanoo:

*****

"1UP: Going back to the interview we did for EGM on your top 5 favorite things from the Resident Evil series, your number one thing was working with Shinji Mikami. How did you feel about Mr. Mikami's comments that he wouldn't want to play Resident Evil 5 because he would instantly see things he would have done differently? He also commented that this is the last time you can follow up on the formula of Resident Evil 4 -- Resident Evil 6 will have to be completely different. What are your opinions on that?

JT: Actually, I still see Mr. Mikami fairly often and we occasionally go out for drinks. I do talk to him about things like this, so I think that, ultimately, he doesn't want to have the press coming up and asking him about Resident Evil 5 since it's a title that he didn't make. He previously told me that he wants to avoid having to make comments on a game that he himself hasn't developed. So, we are still on very good terms. Obviously, he has given me a lot of good advice on this game, but it would put him in a very difficult position if he had to comment on this game. So I think it's important to look at Resident Evil 5 on its own terms, rather than as a game that is not developed by Shinji Mikami.

1UP: So you're not particularly bothered by his comments since you understand where he's coming from.

JT: That's right. Now in regards to Mr. Mikami's comment on Resident Evil 6, I've known him for a long time, and sometimes he says things that are, shall we say, very prophetical. He tends to read a long way into the future. When he said that, I thought, "That's exactly the kind of thing he would say." And maybe I should take his comments about needing a completely new system into account.

1UP: Speaking of where the Resident Evil series is now, the last two games focused on the Las Plagas infected enemies. Do you think we'll ever see a return to plain-old, stupid-ass zombies?

JT: Yes, certainly, I think that's a possibility some time in the future. I don't think the type of enemies we have in the series right now have to be in the series forever. I think you might see a return to the slow zombies of old someday."

*****

Tuo toki jättää oven auki ("RE6 voi olla hyvin erilainen" yms) ja Takeuchi vihjaa, että hitaat zombit palaavat jossain vaiheessa, mutta ei tuon perusteella voi kuitenkaan sanoa millainen RE6 tulee olemaan. Tuskin sitä tietää kukaan juuri nyt. Käsittääkseni Shinji Mikami on enemmänkin kommentoinut tuossa halusta takaisin "vanhaan" ja mieshän ei ollut RE5:ssa mukana (oli tosin RE4:ssa).

Mutta kyllä itsekin toivon RE6:n "paluuta" takaisin kauhun suuntaan.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

Minulla olisi kysymys liittyen Resident evil 5:n trophyihin, eli jos pelaa kaverin kanssa netissä pelin läpi veteraani tasolla saako siitä sillolin trophyn?
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

Minulla olisi kysymys liittyen Resident evil 5:n trophyihin, eli jos pelaa kaverin kanssa netissä pelin läpi veteraani tasolla saako siitä sillolin trophyn?

Mutulla heitetään että saa. Coopissa tullut muuten trophyja ihan siinä missä yksin vääntäessä.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

Jopas oli kuraisa kokemus tämä RE5. Tylsää pelattavuutta, nollatunnelma, ärsyttävät vihulaiset, ylikompressoidut äänet, keskinkertaiset grafiikat, ym. Myyntiin läksi.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

Hei nyt taas n00bille vähän apua! Mitä siinä viimeisessä chapterissa täytyy tehdä silloin, kun avataan sitä toista todella isoa ovea ja alkaa puskea niitä mörköjä ja minigun-miehiä oikein olan takaa? Sheva siinä huutaa perääntymään ja tekemään suunnitelmaa ja kudit alkaa olla tosi vähissä. Mihin siinä pitää perääntyä ja mitä tehdä?
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

Hei nyt taas n00bille vähän apua! Mitä siinä viimeisessä chapterissa täytyy tehdä silloin, kun avataan sitä toista todella isoa ovea ja alkaa puskea niitä mörköjä ja minigun-miehiä oikein olan takaa? Sheva siinä huutaa perääntymään ja tekemään suunnitelmaa ja kudit alkaa olla tosi vähissä. Mihin siinä pitää perääntyä ja mitä tehdä?

peliapu ketjussa oli just sama kyssäri johon pari vastausta
 
Ylös Bottom