Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Resident Evil 5 [X360]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hakkiz
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Voi helvetti. Nyt sitten boksi päätti jostain syystä hävittää tallennuksen. Sinne meni sitten yksi rundi ihan hukkaan. Pakko jauhaa uudestaan jossain vaiheessa. Nyt ottaa päähän aivan älyttömästi. Mercenariessia jauhanut muutaman päivän innolla ja nyt se ei onnistu.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Loputtomissa kudeissa on se vika että ei tarvitse ladata lipasta. Koko hommasta häviää silloin fiilis. Aseen lataaminen on helkkarin hienoa!

Hmm osittain olet oikeassa. Olihan tuo hieman puuduttavaa vetää peli läpi pelkästään AK-47:lla.
Pistoolilla taas on paljon mukavempaa pelata. Voisi koittaa vetää vielä kerran peli läpi vaikeimmalla, pelkällä pistoolilla.

Kannattaa muuten miettiä kaksi kertaa laittaako asetuksen, että kuka tahansa pääsee peliin. Tänään sain kokea kuinka avuton pelaaja voi pilata pelinautinnon täydellisesti :mad:

Yksi asia tuli huomattua pelistä. Ressa 4:ssa oli alkupäässä suht moneesti naispuoleinen vihollinen. Taas tässä 5 mielestäni kerran ammuin naisvihun.
Ja jos taas miettii kokonaisuudessaan kummassa oli parempia vihuja niin ehkä laittaisin voittopotin hieman 4 osan puolelle.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Voi mähmä! Tuon jutun perusteella save sentään näkyy boksin kiintolevyn tiedoissa. Voisiko sen kopioida muistikortille ja kokeilla, toimisiko sitä kautta?

Save oli jotenkin ilmeisesti kadonnut kokonaan. Kun peliä käynnistelin näpyttelin A:ta vaan. Sitten ruudulla lukikin yhtäkkiä että new save file created tai jotain.

Tympii tympii tympii ja lujaa.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Nyt on tullu pelattua chapteriin 6-1 asti, ja itse en oikein tämän pelin ylenpalttista suitsutusta ymmärrä. Tässähän on ihan käsittämättömästi ongelmia. Listataas muutamia kerta positiivisia puolia on jo varmaan käsitelty kohtuullisen paljon:

- Shevan tekoäly on ihan käsittämättömän paska. Akkaa ei kiinnosta ollenkaan se, että onko Chris tulilinjalla vai ei, pistoolilla tulee laakia takaraivoon jos itse ei tajua väistää. Ajattelin, että olis hyvä liike antaa tuolle pistooli ja kivääri, mutta kiväärin käyttö ei sitä tunnu kiinnostavan lainkaan. Pistoolillahan toi tuntuu ampuvan 90% ajasta, vaikka välimatkaa vihollisiin olisi pidemmältikin. Se on sentään ihan mukava, et toi loottaa kentät kiitettävän rivakasti, ja toimittaa ammukset omalle pelihahmolle. Kai tätä pitäis pelata cooppina, mut sekin syö peliltä uskottavuutta, kun Shevan äänen hoitaa joku matalaääninen suomea puhuva äijänkönsikäs :)

- Aseissa ei ole munaa. Tai välillä on ja välillä ei. Tuossa on joku satunnaisgeneraattori mikä määrää sen, tuleeko kriittinen osuma vaiko ei. Jos esim. niihin punaisiin pitkäkielisiin ei tule kriittistä osumaa, niin ne eivät reagoi haulikon osumiin mitenkään muuten, kuin veren roiskahtamisella. Välillä nuo nuolijat (nuolijoitahan noi oli?) lentelevät volteilla ympäriinsä kun haulikko tekee tuhoa. Ongelma tässä on se, että käytetyt aseet eivät toimi jatkuvasti odotetulla tavalla ja tämä syö kohdallani immersiota melkoisesti. Mielestäni kaikissa nykypeleissä pitäisi olla edes jonkinlainen fysiikkamoottori, jonka perusteella ammukset liikuttaisivat vihuja osuessaan yhdenmukaisesti. Aseäänet ja grafiikat on kyllä todella rautaiset. Pelissä on hienoimmat räjähdykset ja savutehosteet pitkään aikaan :)

- Inventorio on kankea. Tavaroiden siirtäminen hahmolta toiselle ja säilöön on melko tuskaista touhua. Se on ihan jees, että taistelussa inventorion käyttäminen on hidasta.

- Kontrollit on huonot. Jep. Sama vanha virsi :) Dead Spacen malli toimii kiljoona kertaa paremmin. Varsinkin 5-3:n pomotaistelu näytti/tuntui ihan uskomattoman typerältä, kun hahmot juoksentelivat ympäriinsä, pysähtyivät ja kääntyilivät sekä hyökkäilivät todella laiskasti. Kohokohtana nousee puukon käyttö. Puukko esiin erillisellä napilla ja se kädessä ei voi liikkua. Jepjep.

- Itse en niin välitä tästä Resi-pelien uudesta linjasta, jossa pelit eivät enää pelota. Nelonen oli huomattavasti jännempi kuin tämä, ja jos sama trendi jatkuu niin kutonen lienee täysin suoraa tykitystä koko peli.

Tässähän näitä. Klassinen esimerkki siitä, että upea grafiikka ei tee peliä jos pelattavuus kärsii suurista ongelmista. 3/5.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

- Shevan tekoäly on ihan käsittämättömän paska. Akkaa ei kiinnosta ollenkaan se, että onko Chris tulilinjalla vai ei, pistoolilla tulee laakia takaraivoon jos itse ei tajua väistää. Ajattelin, että olis hyvä liike antaa tuolle pistooli ja kivääri, mutta kiväärin käyttö ei sitä tunnu kiinnostavan lainkaan. Pistoolillahan toi tuntuu ampuvan 90% ajasta, vaikka välimatkaa vihollisiin olisi pidemmältikin. Se on sentään ihan mukava, et toi loottaa kentät kiitettävän rivakasti, ja toimittaa ammukset omalle pelihahmolle. Kai tätä pitäis pelata cooppina, mut sekin syö peliltä uskottavuutta, kun Shevan äänen hoitaa joku matalaääninen suomea puhuva äijänkönsikäs :)

Kaveri käyttää pistoolia jos se on cover moodissa.
Käskytä se Attack moodiin niin alkaa ase vaihtua ja lähtee säntäilemään kauempanakin olevien vihujen perään.
Ensimmäinen pelikerta voi olla tuskastuttava tietokoneen kanssa mutta tokalla kiekalla heittää partnerille jonkun täyteen päivitetyn tykin loppumattomilla panoksilla niin homma toimii paljon paremmin...
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Kaveri käyttää pistoolia jos se on cover moodissa.
Käskytä se Attack moodiin niin alkaa ase vaihtua ja lähtee säntäilemään kauempanakin olevien vihujen perään.
Ensimmäinen pelikerta voi olla tuskastuttava tietokoneen kanssa mutta tokalla kiekalla heittää partnerille jonkun täyteen päivitetyn tykin loppumattomilla panoksilla niin homma toimii paljon paremmin...

Tai sitten antaa suoraan Shevalle Machinegunin ja snipun, ottaa pistoolin itselleen ja haulikon kyytipojaksi, niin ongelma ratkaistu! :)

Imo, loputomat ammukset tekevät pelistä tylsemmän. On kiva kun ammuksia pitää säästellä hieman, tässä pelissä se toimii.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Tai sitten antaa suoraan Shevalle Machinegunin ja snipun, ottaa pistoolin itselleen ja haulikon kyytipojaksi, niin ongelma ratkaistu! :)

Imo, loputomat ammukset tekevät pelistä tylsemmän. On kiva kun ammuksia pitää säästellä hieman, tässä pelissä se toimii.

Hyvin toimii kun laittaa Shevalle cover modin päälle ja sähköpampun. Ei paljoa omiaan riehu silloin. Tiukan paikan tullen attack mode päälle ja pistooli ja rynkky niin hyvin toimii. Itse menen haulikolla ja snipulla ja pahaa tilannetta varten joko kranaatinheitin tai magnum. Hyvä peli kyllä tämä on mutta why oh why tähän on pitänyt tunkea ne 2 asiaa joita vihaan TODELLA PALJON!!

1. Paina oikeaa nappulaa juuri oikeaan aikaan. AAaaaaaaRGH!!!
2. Rämpytä nappula kuin viimeistä päivää niin että verisuni katkeaa päästä. TuplaAAaaaaargh!!!

Ei ymmärrystä riitä tämmösille..
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

^^ Samaa mieltä. Quick time eventit pois peleistä! Ja turhat nappulanrämpytykset! No okei ne perusväistöjutut on OK mutta välianimaatioista sais painua hevon.....
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Tuli tämäkin tahkottua läpi kaverin kanssa, mutta oli kyllä ehkä huonoin peli minkä tässä uudessa sukupolvessa olen vääntänyt läpi. Alku on kohtuullisen lupaava mutta mitä pidemmälle mennään sen surkeammaksi peli muuttuu. Kenttäsuunnittelu heittää häränpyllyä puolivälin paikkeilla, lopputaistelu on surkea, ja ennenkaikkea juoni ja ääninäyttely dialogeineen saa Salkkarit näyttämään taiteelta. Välivideot on kyllä komeaa katsottavaa mutta juoni ja videot kyllä aiheutti meissä molemmissa jatkuvaa naureskelua. Ehkä kaikki pelinkehitysaika meni pelin päähahmojen graafiseen olemukseen ja muut asiat joutuivat taka-alalle. Kaunis mutta huono peli. Vaihtoon!
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Huomenna tulee Versus -mode. Kuinkas moni aikoo ladata sen? Itselläni ei tällä hetkellä microsoft pojoja ole, että en ainaskaan ihan heti lataile.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Huomenna tulee Versus -mode. Kuinkas moni aikoo ladata sen? Itselläni ei tällä hetkellä microsoft pojoja ole, että en ainaskaan ihan heti lataile.

Täytynee varmaan itsekin katella, että miten porukka ottaa tuon vastaan. Näkee sitten sen, että miten hyödyllinen hankinta tuo todellisuudessa on.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Olikos siinä Versuksessa Splitscreen? Itse kun en livessä ole kiinnostunut pelaamaan.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Haha. 2MB lataus toi versus-mode. Eipä varmaan ollu pelilevyllä kun peli julkastiin :D

En osta.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Haha. 2MB lataus toi versus-mode. Eipä varmaan ollu pelilevyllä kun peli julkastiin :D

En osta.

Jeps, kyllähän tuo versus alun alkujaankin rahastukselta vaikutti. Aika huolestuttavan oloinen kehityssuunta näissä "lisäpaketeissa".
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Ihan hauskaa tuo Versus Mode, olisi kyllä voinut olla ilmainen.
Videoita pistän YouTubeen.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Muuten hyvä peli mutta MIKSI ei voi ostaa ammuksia siitä kaupasta? Aina pätkiä rynkynperällä somaleja alkaa kyrsimää.
 
Ylös Bottom