Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Resident Evil 5 [X360]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hakkiz
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Tuli säästeltyä tätä täysin siihen että frendi ehtii kylään ja co-oppia kehään. Täytyy sanoa että kyllä kannatti. Vaikea kuvitella pelaamista yksin, joskin pitänee sitä kokeilla kunhan tuo on co-opilla vedetty läpi.

Perkeleen hyvä tunnelma vaikkei olekaan enää sellasta kauhuseikkailua, mutta on se painostavaa ku ukkelia tulee päälle niin maan perkeleesti ja joka suunnasta, vielä kun muuten on ahdasta. Laitettiin vielä suoraan veteranille, vaikke kumpikaan olla mitään pitkän linjan RE-miehiä. Hätä on hirvittävä kun patruunat on jatkuvasti lopussa ja miettii vaan seuraavaa kohtaa, missä pitäis jakaa lyijyistä oikeutta.

Nyt ollaan muistaakseni jossain kolmoschapterissa, siinä missä ajellaan rämeellä sillä potkurialuksella. Mikä se nyt on? Takana on yksi iltapäivä ja ilta pelaamista ja vielä näyttäs olevan suunnilleen puolet pelistä jäljellä, joten pituus tuntuu olevan ihan kohdillaan. Ellei noita loppupään chaptereita ole jotenkin lyhennetty.

Demosta en pitänyt ollenkaan, ehkä siksi etten antanut sille hirveästi aikaa. Tuntui tönköltä ja siinä vaan valu päälle heti sitä zombia, ei oikeen päässy kunnolla mukaan siihen. Nyt tuntuu lähinnä hyvältä toi ohjaussysteemi, luo oman painostuksensa kun ei voi liikkua ja ampua, ja sitäpaitsi kuka meistä liikkuessa oikeesti osuis mihinkään? Jokanen joka on käynyt ampumassa tietänee, ettei se oo mikään elokuvatemppu. Tosin supermies Chris Redfield varmaan osuis kuitenki liikkeestä kanssa...
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Jep se demo on aika huono jos vertaa koko-peliin, ehkä juuri siksi että se on vielä hiomaton ja että se iskee sinut suoraan keskelle vihollisia.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Ite tykkäsin demosta paljon, mutta koko peli on aivan uskomattoman hyvä! Koko peli tuntuu, ja niin se onkin, hyvin viimestellyltä, jos vertaa demoon.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Multa puuttuu enään The Works achievment. Tota ei oikein pysty tekeen AI:n kanssa niin joskus sitten kaverin kanssa täytyy tehdä.
Pystyy. Vedät flashilla sellasta läskiä neekeriä päin ja sitten lyöt, kaveri lyö ja sinä uudestaan. Tekoäly toimii siinäkin heti.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Pystyy. Vedät flashilla sellasta läskiä neekeriä päin ja sitten lyöt, kaveri lyö ja sinä uudestaan. Tekoäly toimii siinäkin heti.

Juuh, ei mullakaan ollu tossa achissa mitään vaikeuksia tekoälyn kanssa. En tosin varmaan vetänyt edes flashilla ennen kuin sarjaa aloin tekemään. Tekoäly tuli siinä tilanteessa hyvin mukana. Flash varmasti helpottaa kyllä ton suorittamista.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Dodiin! Nyt vihdoin sain myös omani. Vielä kun ehtisi korkkaamaan ;) Tämmöinen kysymys heräsi koskien online co-oppia. Eli jos aloitan pelin yksinpelinä niin pystyykö kaveri liittymään peliin koska vain vai pitääkö peli aloittaa alusta?
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Dodiin! Nyt vihdoin sain myös omani. Vielä kun ehtisi korkkaamaan ;) Tämmöinen kysymys heräsi koskien online co-oppia. Eli jos aloitan pelin yksinpelinä niin pystyykö kaveri liittymään peliin koska vain vai pitääkö peli aloittaa alusta?

Kaverisi voi liittyä mukaan milloin tahansa mutta joudut tällöin aloittamaan kesken jääneen chapterin/kentän alusta, ei niin iso työ kuin miltä saattaa kuulostaa.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Nyt on tullut pelailtua jonkin verran tätä ja valitettavasti peli ei ole kovinkaan paljon herättänyt mitään elämää suurempia tuntemuksia minussa. Ihan mukiinmenevää räiskintää, mutta jotenkin odotin, että kolahtaisi kovempaa. Hypeäkään en ole seurannut, joten ylihypenkään piikkiin tätä ei voi pistää.

Välivideot ovat kuitenkin mukavan vauhdikkaita ja seikkailun edetessä oikein odottaa seuraavaa pätkää. Se mystinen "jokin" tästä kuitenkin minun kohdallani puuttuu, joten näillä näkymin peli tulee vedettyä läpi, mutta sen jälkeen se mennee myyntiin heti sen jälkeen. Tähän astisen peluun perusteella antaisin arvosanaksi asteikolla 1-10 ehkä 7½ tai 8.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Kaverisi voi liittyä mukaan milloin tahansa mutta joudut tällöin aloittamaan kesken jääneen chapterin/kentän alusta, ei niin iso työ kuin miltä saattaa kuulostaa.

Vaikka tuon tiesinkin, niin tuli just nyt mieleen, että mikäli kaveri tulisi peliin vasta puolivälissä peliä ja (käsittääkseni?) aseita kun ei pysty antamaan kaverille, niin... onko sillä sitten tosiaan oikein mitään? :O Vai pelaako se sitten tosiaan tavallaan sitä Shevaa juuri sellaisenaan? Eli mitä AI:n ohjaama Sheva on poiminut, on sitten kaverin käytössä?

Se mystinen "jokin" tästä kuitenkin minun kohdallani puuttuu, joten näillä näkymin peli tulee vedettyä läpi, mutta sen jälkeen se mennee myyntiin heti sen jälkeen. Tähän astisen peluun perusteella antaisin arvosanaksi asteikolla 1-10 ehkä 7½ tai 8.

Oon samaa mieltä arvosanasta, yksin pelattuna. Mutta co-oppina joudun väittämään täyden kympin peliksi. Ammusten jakaminen, yhdistely ja herbien combineeminen ynnä muu tekee peliin niin mielettömästi lisää, kun vaan täytyy saada tilaa että saa esim first aid sprayn kantoon.
"Hetkinen, anna mulle sun noi 8 handgun kuulaa, ne menee mun aseeseen, niin saadaan toi kantoon" jne :D
Ja muutenkin yhteistyö tulee mielestäni ensimmäistä kertaa TODELLA tärkeänä asiana co-opissa läpi. Kyllähän tuota on muissakin aina harrastettu, mutta tässä se on ELINTÄRKEÄÄ. Tai no ei nyt ihan, mutta on kyllä koko orpo fiilis silloin kun tietää että kaveri ei ole lähellä, eikä tiedä milloin selän takana onkin läjä zombeja, kun toiseen suuntaan ammut. "Mä tutkin täältä sillävälin kun sä käyt siellä"-tyyliset tilanteet on kieltämättä koitunut kuolemaks parikin kertaa.

Tuli säästeltyä tätä täysin siihen että frendi ehtii kylään ja co-oppia kehään. Täytyy sanoa että kyllä kannatti. Vaikea kuvitella pelaamista yksin, joskin pitänee sitä kokeilla kunhan tuo on co-opilla vedetty läpi.

...Hätä on hirvittävä kun patruunat on jatkuvasti lopussa ja miettii vaan seuraavaa kohtaa, missä pitäis jakaa lyijyistä oikeutta...

...joten pituus tuntuu olevan ihan kohdillaan. Ellei noita loppupään chaptereita ole jotenkin lyhennetty...

...Demosta en pitänyt ollenkaan, ehkä siksi etten antanut sille hirveästi aikaa. Tuntui tönköltä ja siinä vaan valu päälle heti sitä zombia, ei oikeen päässy kunnolla mukaan siihen. Nyt tuntuu lähinnä hyvältä toi ohjaussysteemi, luo oman painostuksensa kun ei voi liikkua ja ampua, ja sitäpaitsi kuka meistä liikkuessa oikeesti osuis mihinkään? Jokanen joka on käynyt ampumassa tietänee, ettei se oo mikään elokuvatemppu....

Komppaan niin täysillä. Ekaa kertaa itsekin co-opilla aloitin, enkä väleissä tosiaan yksin edes kokeillut. Nyt kun on läpi pelattu, on tullut testattua yksin, eikä se vain ole lähellekään yhtä hauskaa. Ja läpipelauksen jälkeen Mercenaries moodi oli AIVAN _PUHDASTA KULTAA_. Siitä saa siis vielä monia tunteja pelattavaa co-opissa kaverin kanssa, kun tekee ennätyksiä.
Aikatoteemeja keräillään ja tapetaan vaan niin monta zombia kun ehditään. Hahmoja saa sitämukaa mitä parempia arvosanoja. Aivan mielettömän hauskaa touhua.

Aina ihan harmittaa kun ei kaveri ehdikään kylään, kun tarvis taisteluparia :D
Yksin ei vaan huvita kieltämättä pelailla.

Ja aivan mahtava asia ettei liikkuessa voi ampua. Tunnelma katoaisi aikalailla jos voisit vain pakittaa ja ampua. Nyt kun täytyy välillä juosta ja löytää se sopiva kohta mistä kääntyä ympäri ja sitten oikeasti TÄHDÄTÄ. Ja tilanteet missä eteen tulee mieletön määrä zombeja liian lähelle ja sitten käännyt ympäri että haet vähän etäisyyttä, mutta sielläkin on yksi. Joudut pysähtymään, ampumaan sen yhden siitä suunnasta ja jännittään että osutko hyvin ennenkun on zombeja selässä. Sit kun osuu, juoksee vielä hieman, ympäri ja räiskimään. Mieletön fiilis.

Sori hirveät hehkuttelut, mutta pitkästä aikaa peli mistä irronnut TODELLA paljon mahtavia tilanteita kaverin kanssa.

Ja pakko sanoa, että demosta en tosiaan innostunut. Se johtui varmasti suureksi osaksi juurikin siitä että pelasin sen yksin.

Eikä niitä loppupään chaptereitä lyhennetty ole, tosiaan. Enemmän kyllä tietty "boss battleja", mutta niissäkin kyllä kuluu oma aikansa.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Btw !! Onko kellekkään tullut mieleen että peli olisi erityisen rasistinen ? Itselleni ei ainakaan semmoisia viboja tullut lainkaan että "nyt saa musta mies kyytiä". En ymmärrä mistä alunperin tästä metelistä oli kyse että peli olisi rasistinen.

Koko juttu on oikeasti niin hölmö. Just taas tätä antirasismiroskaa missä varotaan ettei vahingossakaan loukata mustia. Sellaiset ihmiset, mitkä kaikessa näkee rasismia, on melkeinpä itse rasisteja kun siihen niin paljon huomiotaan kiinnittää.
Onhan sitä nyt tullut kyllä huumorilla heitettyä että "Wanna shoot some niggus?" - LÄHINNÄ vitsillä sitä kohua kohtaan. Yhtälailla kun heittäisin vitsin sotapelistä että jatketaanko ryssien ampumista. Eli ei, en todella ole rasisti. Ei kiinnosta pätkääkään ihonväri tai kansallisuus, ihan yhtälailla haukun kaikkia tai en ketään. ;D

Mistä itseasiassa kaverille sanoinkin; melkein poikkeuksetta jokaisessa sotapelissä ja useissa muissakin (JA elokuvissa) venäläiset on aina vihollisia ja ne pitääpi tappaa ja niiden aikeet tuhota. Onko tästä ollut kauhea riita? Ei. Ei ole. Mutta kun IHONVÄRI on eri, niin huh huh kun pitää taas kauhistella. Paikka sais kyllä olla afrikka, mutta valkoihoisia zömbejä niin kaikki ois taas iloisia.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Uhhuh, vihdoin maanantaina tuli oma kappale pelistä kotiin, ja eilen mätettiin Live-co-oppina.
Täytyypä hekumoida että aivan p*rkeleellisen hyvä peli! Ja sanoipa innokkaimmat plekettäjät
mitä hyvänsä, on tämä suvereenisti tämän sukupolven kaunein peli! Kentissä on yksityiskohtia
vaikka muille jakaa, ja partikkelipölyt ja savut ovat mainioita. Ja hahmot ovat uskomattomat
kauniisti ja ilmeikkäästi mallinnettu.

Tunnelma on kyl huipussaan, etenkin kaverin kanssa pelattuna. Miinusta kontrolleista (en valita
paikallaan ampumisesta, mutta hahmo voisi kyllä juosta tatilla!) ja tavarainventaariosta (tykkäsin
nelosen systeemistä enemmän).

Kaksinpeli on integroitu pelimekaaniikkaan upeasti, tässä pelissä on oikeasti tunne että tarvii
toista, ja toinen tarvitsee sinua. Kentät ovat olleet tähän saakka hauskasti suunniteltuja, aina
on löytynyt taktikoimisen varaa. Tämä plei osaa olla samaan aikaa pelottava, hauska ja yllättävä.

Paolo <3 RE5
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Uhhuh, vihdoin maanantaina tuli oma kappale pelistä kotiin, ja eilen mätettiin Live-co-oppina.
Täytyypä hekumoida että aivan p*rkeleellisen hyvä peli! Ja sanoipa innokkaimmat plekettäjät
mitä hyvänsä, on tämä suvereenisti tämän sukupolven kaunein peli! Kentissä on yksityiskohtia
vaikka muille jakaa, ja partikkelipölyt ja savut ovat mainioita. Ja hahmot ovat uskomattomat
kauniisti ja ilmeikkäästi mallinnettu.

Tunnelma on kyl huipussaan, etenkin kaverin kanssa pelattuna. Miinusta kontrolleista (en valita
paikallaan ampumisesta, mutta hahmo voisi kyllä juosta tatilla!) ja tavarainventaariosta (tykkäsin
nelosen systeemistä enemmän).

Kaksinpeli on integroitu pelimekaaniikkaan upeasti, tässä pelissä on oikeasti tunne että tarvii
toista, ja toinen tarvitsee sinua. Kentät ovat olleet tähän saakka hauskasti suunniteltuja, aina
on löytynyt taktikoimisen varaa. Tämä plei osaa olla samaan aikaa pelottava, hauska ja yllättävä.

Paolo <3 RE5

Juu, onneksi PS3 ohjaimessa on parempi tuntuma tässä pelissä, niin kontrollitkaan eivät ole ongelma ainakaan minulla. Jotenkin se vain sopii peliin paremmin, imo. :)
Kyllä sinäkin Paolo varmasti totut siihen paikallaan kököttämiseen sitten jossain vaiheessa, jossain vaiheessa se ei enään haittaa.

Kaitpa Xbox versiokin tulee ostettua joskus, kunhan kaverit hommaavat pelin.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Kyllä sinäkin Paolo varmasti totut siihen paikallaan kököttämiseen sitten jossain vaiheessa, jossain vaiheessa se ei enään haittaa.
Eipäs kun se paikallaan kököttäminen justiinsa ei häiritse, vaan se että juostakseen tarvitsee pitää erillistä nappulaa pohjassa. Alkaa loppua sormet kesken, kun samalla koittaa vaikka vaihella asetta tai muuta. Eli mielestäni olisi ollut parempi jos juokseminen tapahtuisi analogitatilla.

Mutta ei siis mikään fataali vika, kunhan kehittelen kritiikin aihetta.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Eipäs kun se paikallaan kököttäminen justiinsa ei häiritse, vaan se että juostakseen tarvitsee pitää erillistä nappulaa pohjassa. Alkaa loppua sormet kesken, kun samalla koittaa vaikka vaihella asetta tai muuta. Eli mielestäni olisi ollut parempi jos juokseminen tapahtuisi analogitatilla.

Mutta ei siis mikään fataali vika, kunhan kehittelen kritiikin aihetta.

Ahaa joo... Totta. Miksi ei näin?
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Jeh, toissapäivänä tuli pelailtua neljänne vai oliko peräti viidennen kerran läpi boxilla RE5. PS3:n versio on tullut pelailtua vasta kerran, tosin toinen pelikerta sielläkin jo menossa. Jos kysytään kummalla on saanut paremman kokemuksen irti, on se vaan boxin versio. Paljon sulavampi + AA == ouns. Kontrolleissa ei ole kummassakaan versiossa vikaa. Ehdottomasti yksi parhaimpia pelejä piiiitkään aikaan pelasi sitten boxilla tai ps3:lla. :)
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

...se että juostakseen tarvitsee pitää erillistä nappulaa pohjassa. Alkaa loppua sormet kesken, kun samalla koittaa vaikka vaihella asetta tai muuta. Eli mielestäni olisi ollut parempi jos juokseminen tapahtuisi analogitatilla.

Mutta ei siis mikään fataali vika, kunhan kehittelen kritiikin aihetta.

Nyt en ymmärrä missä teillä on vika, nimittäin itsellä ps3 version oletusnäppäimillä (oliko se nyt controltype D) ukko juoksee kiltisti haluttuun suuntaan vasenta analogitattia alas painamalla.
Kyllähän tuo näyttää luonnistuvan myös mainitsemallanne tavalla mutten ole itsekään nähnyt moista tarpeelliseksi.
Voisiko sitten kyseessä tosiaan olla alustojen väliset erot? En tällä hetkellä kuollaksenikaan saa mieleeni onko xboxin ohjaimessa pohjaan painettavat analogitatit,
joten tovottavasti kukaan ei erehdy tätä viestiä lukemaan trollauksena.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Nyt en ymmärrä missä teillä on vika, nimittäin itsellä ps3 version oletusnäppäimillä (oliko se nyt controltype D) ukko juoksee kiltisti haluttuun suuntaan vasenta analogitattia alas painamalla.
Kyllähän tuo näyttää luonnistuvan myös mainitsemallanne tavalla mutten ole itsekään nähnyt moista tarpeelliseksi.
Voisiko sitten kyseessä tosiaan olla alustojen väliset erot? En tällä hetkellä kuollaksenikaan saa mieleeni onko xboxin ohjaimessa pohjaan painettavat analogitatit,
joten tovottavasti kukaan ei erehdy tätä viestiä lukemaan trollauksena.

Onnistuu myös boxilla.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

...ukko juoksee kiltisti haluttuun suuntaan vasenta analogitattia alas painamalla.

Nyt pitää tunnustaa ettei tuota ominaisuutta tullut huomattua.
Mutta ei silti poista pointtiani; miksi pitää painaa yhtään mitään, kun itse tattia vääntämällä voisi säädellä hahmon nopeutta?
Siksihän ne tatit ovat analogisia, jotta moisen pitäisi onnistua. :/ (Kuten muissa peleissä onnistuu!)
 
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Nyt pitää tunnustaa ettei tuota ominaisuutta tullut huomattua.
Mutta ei silti poista pointtiani; miksi pitää painaa yhtään mitään, kun itse tattia vääntämällä voisi säädellä hahmon nopeutta?
Siksihän ne tatit ovat analogisia, jotta moisen pitäisi onnistua. :/ (Kuten muissa peleissä onnistuu!)

Nyt myös tässä päässä ymmärrettiin alkuperäisen viestin pointti ,hyvä huomio jota en edes tullut ajatelleeksi.
Ottaisin kyllä tuon ominaisuuden mielelläni vastaan mikäli pelistä löytyisi.
 
Ylös Bottom