Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Resident Evil 5 [X360]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hakkiz
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Resident Evil 5 [X360]

Noniin, yks chapter pelattu ja onhan tuo messevää menoa. Jos jatkais vasta huomenna virkeänä. Ois tosiaan mukavaa saada peliseuraa, tuo varmasti kohoaa toiseen potenssiin kunnon pelikaverin kanssa. Chapter 2-1 on siis menossa, eli jos jotakuta huomenna jo aamupäivästä kiinnostaa niin paiskatkaa frendikutsua Liveen, nikkihän oli Mahoone.

Erittäin mehevää menoa ollut, mitä nyt tuonne 2 chapteriin asti vetelin. Hieman kehno tuo inventaario, kun taisteluliivitkin vievät erikseen paikan. Myös aika paljon tulee toiselta toiselle siirrettyä tavaraa, mutta ei haittaa. Päin vastoin.

Noh jatkanpa pelailua.

2-3 tuntia peliä takana ja minä tykkäsin tästä pelistä enemmän kun nelosesta ! jotenkin paljon enemmän klaustrofobisia tiloja eli ahtaita ja suppeita käytäviä joista vanhemmat RE:t koostu, eikä niin paljon avaruutta kuin nelosen mestoissa.

Grafiikka on nätti ja itse sisäistin kontrollit lähes heti. Okei demossa olin aika hukassa niiden kanssa ekan 20 min mutta kyllä se siitä lähti sitten. Varsinaisesti ei ole pelottanut kertaakaan mutta enemmänkin jännittänyt. Aloitin pelaamisen heti Veteran (hard) vaikeustasolla jotta tulisi se nostalginen "voi perhana panokset loppuu!" paniikki.

Harmi että puzzleja ei ole enempi tullut vastaan eikä varmaan tulekaan perus "ota avain viholliselta ja jatka matkaa". Tosin eka boss battle oli kyllä hauska. Shevan tekoäly kyllä on koodannut joku apina. Olin dying tilassa ja välissämme oli 2 vihollista. Muija ei tajunnu ampua vihollisia ja tulla pelastamaan minua, joten kuolin kun vastustaja kolautti mua pullolla.

Antaisin itse tällä pelaamisella arvosanaksi 4,5 tähteä 5:stä. Saa nähdä muuttuuko se pelin myötä. Mutta toistaiseksi on erittäin viihdyttävä ollu.

Btw !! Onko kellekkään tullut mieleen että peli olisi erityisen rasistinen ? Itselleni ei ainakaan semmoisia viboja tullut lainkaan että "nyt saa musta mies kyytiä". En ymmärrä mistä alunperin tästä metelistä oli kyse että peli olisi rasistinen. Joku arvostelija (olisiko G4) ollut kritisoi vielä miksi Shevalla on brittiläismäinen aksentti. Mitä helvettiä ? Afrikassa puhutaan britti englantia ja ranskaa siirtomaa aikojen myötä joten mikä ihmeen kritiikki se on uskottavuudelle ?

Viimeksi muokannut moderaattori:

Läpi men notta sujahti!
Aloituksena toimi yksinpeli ja vaikeustasona Normal. Aikaa tämän väännön läpäisemiseen meni mukavat 10h 19min, eli varsin mukavasti yleisellä chillaus-vaihteella.
Peli on yksinpelinä Normalilla juuri sopivan "helppo", joten turhautumisia ei tekoälyyn tullut kuin oikeastaan muutaman kerran kahden viimeisen kappaleen aikana.
Veteran säästettiin tietenkin kuuppiin.

Harvinaista pelissä oli se että minun silmissäni se piti riman alusta saakka erittäin korkealla. Muutamaa poikkeusta lukuunottamatta peli oli todella puhdas tupla-a tekele vain muutamine heikkouksineen. Heitetään heikkoudet saman tien pöydälle niin voimme ne unohtaa. Meno menetti hieman puhtiaan 5- ja 6-kappaleessa. Pääsääntöisesti syynä oli toiminnan muutos Varusteiden Sodaksi joka ei mielestäni sopinut niinkään hyvin muuhun kokonaisuteen. Mutta silti taistelut olivat nautittavia, ei teeman sopivia, mutta nautittavia.
Se narinasta.

Tarina oli se joka pelasti sen menetetyt kauhu-fiiliksen entisistä peleistä(jos sitä oikeasti voi kauhuksi sanoa, en ole koskaan kokenut pelejä mitenkään pelottaviksi, jännittäviksi kyllä).
Vaikka tarina olikin taas melkoista huubadaibaa, sitä oli äärimmäisen viihdyttävä seurata. MGS-tasoiset välianimaatiot kuuluvat ehdottomasti alan parhaimmistoon.
Toiminta-kohtaukset ovat suoraan kuin mistäkin Matrixista. Ja Sheva, mielestäni todella persoonallinen ja seksikäs lisä peliin.
Nainen ei pröystäile löllömäisesti animoiduilla rinnoilla vaan tältä virtuaali hahmolta löytyi myös sydäntä.

Ja ne pomomatsit. Pelissä ei tainnut olla yhtäkään turhaa pomomatsia? Puhumattakaan joidenkin koosta! Odottakaas vain kun uudet tulokkaat pääsette kuus-kolmoseen niin johan on potta pestävä! Joukkoon mahtui myös muutama pienimuotoisempi vääntö ja paljon ruutia imeviä välipomoja, joista pidin todella paljon. Niin... Ja ne Tribal Majinit...
Dang!! How awesome and brutal were they?!

Lopuksi sanon vielä että kuuppi ja Veteran odottavat.
Ei tämä tähän loppunut, tämän pelin tarina on vasta alkamassa.

Pelille en halua antaa arvosanaa, vaan se saa arvoisensa paikan minun TOP3 RE-peleissä:
1. REmake.
2. RE2
3. RE5

PS: CAPCOM!! Itse nautin suunnattomasti pelien Trailereista, ne myyvät pelejänne minulle. Mutta vastaisuudessa olisi mukava saada vähemmän spoilaavia trailereita!! Kiitos.

Läpi men notta sujahti!
Aloituksena toimi yksinpeli ja vaikeustasona Normal. Aikaa tämän väännön läpäisemiseen meni mukavat 10h 19min, eli varsin mukavasti yleisellä chillaus-vaihteella.
Peli on yksinpelinä Normalilla juuri sopivan "helppo", joten turhautumisia ei tekoälyyn tullut kuin oikeastaan muutaman kerran kahden viimeisen kappaleen aikana.
Veteran säästettiin tietenkin kuuppiin.

Harvinaista pelissä oli se että minun silmissäni se piti riman alusta saakka erittäin korkealla. Muutamaa poikkeusta lukuunottamatta peli oli todella puhdas tupla-a tekele vain muutamine heikkouksineen. Heitetään heikkoudet saman tien pöydälle niin voimme ne unohtaa. Meno menetti hieman puhtiaan 5- ja 6-kappaleessa. Pääsääntöisesti syynä oli toiminnan muutos Varusteiden Sodaksi joka ei mielestäni sopinut niinkään hyvin muuhun kokonaisuteen. Mutta silti taistelut olivat nautittavia, ei teeman sopivia, mutta nautittavia.
Se narinasta.

Tarina oli se joka pelasti sen menetetyt kauhu-fiiliksen entisistä peleistä(jos sitä oikeasti voi kauhuksi sanoa, en ole koskaan kokenut pelejä mitenkään pelottaviksi, jännittäviksi kyllä).
Vaikka tarina olikin taas melkoista huubadaibaa, sitä oli äärimmäisen viihdyttävä seurata. MGS-tasoiset välianimaatiot kuuluvat ehdottomasti alan parhaimmistoon.
Toiminta-kohtaukset ovat suoraan kuin mistäkin Matrixista. Ja Sheva, mielestäni todella persoonallinen ja seksikäs lisä peliin.
Nainen ei pröystäile löllömäisesti animoiduilla rinnoilla vaan tältä virtuaali hahmolta löytyi myös sydäntä.

Ja ne pomomatsit. Pelissä ei tainnut olla yhtäkään turhaa pomomatsia? Puhumattakaan joidenkin koosta! Odottakaas vain kun uudet tulokkaat pääsette kuus-kolmoseen niin johan on potta pestävä! Joukkoon mahtui myös muutama pienimuotoisempi vääntö ja paljon ruutia imeviä välipomoja, joista pidin todella paljon. Niin... Ja ne Tribal Majinit...
Dang!! How awesome and brutal were they?!

Lopuksi sanon vielä että kuuppi ja Veteran odottavat.
Ei tämä tähän loppunut, tämän pelin tarina on vasta alkamassa.

Pelille en halua antaa arvosanaa, vaan se saa arvoisensa paikan minun TOP3 RE-peleissä:
1. REmake.
2. RE2
3. RE5

PS: CAPCOM!! Itse nautin suunnattomasti pelien Trailereista, ne myyvät pelejänne minulle. Mutta vastaisuudessa olisi mukava saada vähemmän spoilaavia trailereita!! Kiitos.

Tosi hyvä mini-arvostelu!! Pakko sanoa, että ihan samaa mieltä. Pomo taistelut iha uskomattomia, kuten myös cutscenet!! Itseni mielestä tarina oli erittäin hyvä (ei semmoista paskaa kuin RE4), joka liittyi RE-saagaan. Ja filesit selittää juonesta lisää, eli kannattaa lukea!!! Itse pelannut tämän jo pari kertaa normaalilla ja nyt menossa veteranilla juuri 6-3 kappale.
Ja veteranin jälkeen Professional-taso, joka on kuulemma yhtä helvettiä. Healthit lähtee dying-asemaan yhestä iskusta.

Voi helevetin kuustoista. Kyllähän tässä meinaa veteranilla pelatessa pää levitä tuon tekoäly(ttömyyden) kanssa. Junnasin yhtä kohtaa varmasti noin kymmenkunta kertaa ennen kuin onnistu. Muutama asia tökkii pakasti AI:ssa:

1. Kaverilla on pistoolissa 10 ammusta, lisäksi machine gun jossa on 55 ammusta. Se ei vaihda konkkuun, vaan räimii menemään tuolla pistoolilla, josta siitäkin oli tuon helvetin vaikean kohdan jälkeen 10 ammuksesta 3 jäljellä. Eli hyvin osallistuu tulitukseen.

2. Juoksee ku päätön kana. Pysyy siinä vierellä 3 sekuntia kun B:tä painaa, mutta sitten taas juoksee sinne vihollisten keskelle. Ei yleinen fiba, mutta tuossa kohdassa teki tätä koko ajan.

3. Ei usein tajua tulla jeesaamaan. Meikää saattaa mutanttikoira purra ja maassa makaan henkihieverissä, Sheva moralisoi viereistä vihollista eikä näy meikäläinen hirveästi kiinnostavan.

Sainpa avauduttua. Helvetti kun on muuten niin täydellinen peli, mutta tuo pilaa koko kokemuksen. Itse saat hienosti selviydyttyä, niin tuo prkl:n töhö "apuri" säätää minkä kerkeää. No, ei auta kun ei sitä peliseuraa tunnu millään löytyvän, ja vain viikonlopun kerkeän tällä erää pelata eli ei muuta kuin jatkamaan, chapter 2-2.

Ja tuo vittumainen kohtahan oli siis se junarata, jossa niitä rakkeja tuli varmaan lähemmäs 10.

1. Kaverilla on pistoolissa 10 ammusta, lisäksi machine gun jossa on 55 ammusta. Se ei vaihda konkkuun, vaan räimii menemään tuolla pistoolilla, josta siitäkin oli tuon helvetin vaikean kohdan jälkeen 10 ammuksesta 3 jäljellä. Eli hyvin osallistuu tulitukseen.
[/SPOILER]
Heitäppä rouvan standi Assaultille niin naikkonen käyttää ensiksi noita tehokkaampia aseita. Kutien loputtua siirtyy pistooleihin.
Defaulttina kannattaa aina pitää Coveria ettei muija harhaile, mutta juuri tiukkojen paikkojen tullen heitä Assault päälle.
3. Ei usein tajua tulla jeesaamaan. Meikää saattaa mutanttikoira purra ja maassa makaan henkihieverissä, Sheva moralisoi viereistä vihollista eikä näy meikäläinen hirveästi kiinnostavan.
Huuda Shevaa painamalla B:tä, ihan samanlailla kuin sekin huutaa apua jos on itse pulassa.

Oon lukenu, että muillakin ongelmia samassa kohdassa veteranilla pelattaessa. Itse menin juuri lävitse veteranilaa ja tuo kohta meni ilman mitään onglemia. Ja muutenkin koko läpipeluussa ei ollut Shevan kanssa kuin muutama pieni onglema.

Eilen yöllä piti max 30 min pelata, mutta vierähti sinne puoli neljään asti :D

Nyt vasta tajusin ettei pelissä ole enään noita kirjoituskoneita missä tallennetaan peli. Voiko pelin siis vain jatkaa siinä kohtaa missä lukee Saving. Ei checkpoint kohdissa? Ei tuo nyt ongelma ole, mutta mietityttää miksi toimiva tallennus-systeemi vaihdettiin.

Vielä ei ole peliä vedetty läpi, mutta uskon että tänään menee. Sen verran voin sanoa, että RE4 oli mielestäni juonellisesti parempi. Tässä juoni on mennyt niin nopeesti etiäppäin, että vähän sekavalta tuntuu. Noh voihan se muuttua vielä.

Eilen yöllä piti max 30 min pelata, mutta vierähti sinne puoli neljään asti :D

Nyt vasta tajusin ettei pelissä ole enään noita kirjoituskoneita missä tallennetaan peli. Voiko pelin siis vain jatkaa siinä kohtaa missä lukee Saving. Ei checkpoint kohdissa? Ei tuo nyt ongelma ole, mutta mietityttää miksi toimiva tallennus-systeemi vaihdettiin.

Vielä ei ole peliä vedetty läpi, mutta uskon että tänään menee. Sen verran voin sanoa, että RE4 oli mielestäni juonellisesti parempi. Tässä juoni on mennyt niin nopeesti etiäppäin, että vähän sekavalta tuntuu. Noh voihan se muuttua vielä.

Saving kohdasta voi aina jatkaa vaikka lopetat pelaamisen, checkpointista sillon vaan jos kuolet tai restarttaat.

RE4:n juonihan ei ollut mitään tähän verrattuna. Se ei edes liittyny kunnolla koko Resident Evil -sarjaan. RE5:n juonihan on aivan saakelin hyvä. Tää sentään liittyy muihinki RE:ihin. Ja varsinkin jos on pelannu vanhoja ressoja, niin tää juoni maistuu paremalle ku RE4.

Saving kohdasta voi aina jatkaa vaikka lopetat pelaamisen, checkpointista sillon vaan jos kuolet tai restarttaat.

RE4:n juonihan ei ollut mitään tähän verrattuna. Se ei edes liittyny kunnolla koko Resident Evil -sarjaan. RE5:n juonihan on aivan saakelin hyvä. Tää sentään liittyy muihinki RE:ihin. Ja varsinkin jos on pelannu vanhoja ressoja, niin tää juoni maistuu paremalle ku RE4.

Joo en ole paljoakaan noita aikaisempia osia pelannut, mutta suurimmat asiat tiedän. Mutta antaa sen asian olla, hyvä peli tämä on piste. Ainakin tähän saakka vuoden paras peli minulle.

Sellata vielä, onko muilla ollut noitten saavutusten kanssa ongelmia? Mitään ongelmaa ei siis niitten saannissa ole, mutta sitä tekstiä ei mielestäni ole aina tullut. Ainakin 1 chapterissa en mielestäni yhtään kertaan huomannu että achievements unlocked olisi tullut, mutta kun menen katsomaan gamertagistani niin sielä niitä saavutuksia on. Nyt ainakin 2 chapterin jälkeen on tullut niitä ilmoituksia.

Onhan tämä ollu kyllä hyvä peli ku pääsi sen alun kankeuden ja kontrolleihin totuttelun jälkeen kunnolla pelaamaan. Kontrolleista type d on kyllä kaikkein paras. RE4 kontrollit boxin ohjaimella ei oikein toiminu tai ei mulla niiden kans pelaamisesta tullu mitään. Amateurilla nyt eka vedän tän eplin läpi et ei tarvi turhaa hermoja sen kans menettää ku alussa ajattelin ettei vaikeammalla pelatessa noiden kontrollien kans eka pärjää.

Ammuksista on välillä ollu kyllä pulaa itse olen melkein koko ajan käyttäny pistoolia ja haulikkoa ja shevalla on ollu sniperi ja konarit.

Ei spoilaa mitään
5.1 chapterissa saa melkeinpä loputtomat ammukset ku menee yhestä ovesta läpi niin vastalla on hylly, missä on haulikon, pistoolin, konarin panoksia ja yks kranu. Poimii ne ja lopettaa pelin savettaa kummaskin kysymyksessä ja aloittaa savesta niin alkaa siitä ovelta ja voi taas poimia noi edellä mainitut kamat

Toi tuli ihan sattumalta vastaan ku pelasin ja mäihällä lopetin tossa kohtaa ku piti mennä kauppaan :)

Nyt harmittaa kun peli läpi,joutuu taas odottelemaan seuraavaa osaa.

Ihan siisitä oli päästä vääntämään Weskeriä vastaan,mutta sen loppupomo olomuoto ei jotenkin vaan sopinut Weskerille. Ja mahtoikohaan sekään kokonaan kuolla, kuitenkin koko ressa sarjan pääpahis.

Mitenköhän muuten mahtaa olla saavutusten osalta,kun nyt oisella läpipeluukerralla mulla on käytössä pistoolissa loppumattomat ammukset, vaikuttaako se saavustusten saamiseen?

Mitenköhän muuten mahtaa olla saavutusten osalta,kun nyt oisella läpipeluukerralla mulla on käytössä pistoolissa loppumattomat ammukset, vaikuttaako se saavustusten saamiseen?

Joku tuolla PS3 puolella sanoi, ettei vaikuta mitenkään

Vedin pelin läpi julkaisupäivänä ja nyt on enään 2 saavutusta jäljellä. Co-oppia en ole vielä pelannut, paitsi silloin kun tein muna glitchiä, saatan Pro vaikeustason tehdä co-oppina.
Teen muuten läpipeluun pelistä YouTubeen, tunnus on sama kuin täällä.

Jelppiä, koskee loppua! Jos et ole pelannut peliä, älä lue!
Aivan pelin lopussa, kun syöksytään lentokoneella laavaan.
Miten tuon "kauniimman" puolen (naisen) saa pelastettua?
Liikun ylöspäin kentässä, itse ja apurini ampuu vastustajan selässä olevat 2kpl pallukat. Tämän jälkeen vastustaja hyppää ylös kielekkeelle, liikkuu kohti apuria, joka roikkuu reunalla, kunnes tiputtaa naisen.
Miten välttyä tältä?

Tossa jelppi :D

Kun Wesker liikkuu kohti shevaa ( joka roikkuu siinä kiellekkeellä ) niin ei siinä muuta pitänyt mielestäni tehdä kuin ampua Weskeriä, ja Sheva taitaa sitten itse nousta kiellekkeeltä ylös.

Nyt on vedetty chapter 2-3 asti Normilla.
Tajuttoman hyvä pelihän tämä on ja maistuu joka chapteri paremmalta kiitos loistavan juonen, grafiikan ja pelattavuuden vuoksi(kyllä, pidin näistä kontrolleista ensi kosketuksen jälkeen). Tottakai on välillä pirun hankalia kohtia, kun porukkaa puskee päälle ja koittaa hädissään annella parempia aseita kaverille ja väistellä mustaasurmaa;)
Vaan kyllä tuo juonen eteneminen on hienoa verrattuna 4osan typerään yksinkertaisuuteen.

Nyt on vedetty chapter 2-3 asti Normilla.
Tajuttoman hyvä pelihän tämä on ja maistuu joka chapteri paremmalta kiitos loistavan juonen, grafiikan ja pelattavuuden vuoksi(kyllä, pidin näistä kontrolleista ensi kosketuksen jälkeen). Tottakai on välillä pirun hankalia kohtia, kun porukkaa puskee päälle ja koittaa hädissään annella parempia aseita kaverille ja väistellä mustaasurmaa;)
Vaan kyllä tuo juonen eteneminen on hienoa verrattuna 4osan typerään yksinkertaisuuteen.

Itse olen vetänyt chapteriin 3-1 asti samalla vaikeustasolla ja aika samankaltaiset ajatukset on tälläkin suunnalla. Juoni pitää todella hyvin otteessaan ja varsinkin välinäytökset ovat ajoittain todella hienoa seurattavaa. Tälläkin hetkellä polttelis jo päästä pelaamaan lisää, mutta täytyy hoitaa skole ja muut hommat ensin.

6-3 menossa ja ennen kaikkea tässä viehättää nimenomaan survival-meininki. Pelaan veteranilla ja RE4:n tapaan inventaarion managerointi on suurta hupia. AI on yllättävän hyvä ja esim. 6-3:n pomomatsissa äärettömän kätevä. Pistooli ja Dragunov ovat olleet pääaseina ja Sheivan olen varustanut haulikolla ja AK-74:llä.

Suomalaisten kanssa tätä olis kivaa stedata, eli jos co-oppailu kiinnostaa, niin laita viestiä.

Ylös Bottom