Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Resident Evil Village (eli RE:8)

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
No, mitä nyt nykypeliin tottunut niin tuntuu aika lyhkäseltä.
Ei se pituus vaan miten sen käyttää :D Ja vaikka nyt lause onkin vitsimuodossa niin totta se peleissä pitää. Pituus ei merkkaa jos se on täyttää turhuutta. Resident Evil 8 ei paljon itseään toistanut ja oli muutenkin laatua alusta loppuun. Sitten taas vaikka joku Assassin's Creed, joka on täynnä tukikohtien klooneja ja muuta "tekemistä" ja kestää sata tuntia vaikka mahtuisi helposti puoleenkin siitä.
 
Ei se pituus vaan miten sen käyttää :D Ja vaikka nyt lause onkin vitsimuodossa niin totta se peleissä pitää. Pituus ei merkkaa jos se on täyttää turhuutta. Resident Evil 8 ei paljon itseään toistanut ja oli muutenkin laatua alusta loppuun. Sitten taas vaikka joku Assassin's Creed, joka on täynnä tukikohtien klooneja ja muuta "tekemistä" ja kestää sata tuntia vaikka mahtuisi helposti puoleenkin siitä.
Peli oli kyllä aivan erinomainen ja on mielestäni paras kaikista RE-peleistä. Siitä huolimatta se oli ainakin itselleni harmittavan lyhyt. Olisin todella mielelläni pelannut vastaavaan tapaan tehtyä peliä vaikkapa 30 tuntia. Minua kun eivät kiinnosta saman pelin uudelleen läpi pelaaminen, vaikka mitä pientä juttua saisikin sillä avattua. Myöskään tuo mercenaries-moodi ei kiinnostanut yhtä yritystä enempää.

Olen aivan varma, että kiinnostavaa tarinallista sisältöä olisi helposti saatu sen 30 tunninkin verran kasaan. Toki se olisi nostanut pelin kehittämiskustannuksia merkittävästi. Joka tapauksessa peli on siis mielestäni aivan loistava, mutta siltikin harmittavan lyhyt.
 
Viimeksi muokattu:
Ei se pituus vaan miten sen käyttää :D Ja vaikka nyt lause onkin vitsimuodossa niin totta se peleissä pitää. Pituus ei merkkaa jos se on täyttää turhuutta. Resident Evil 8 ei paljon itseään toistanut ja oli muutenkin laatua alusta loppuun. Sitten taas vaikka joku Assassin's Creed, joka on täynnä tukikohtien klooneja ja muuta "tekemistä" ja kestää sata tuntia vaikka mahtuisi helposti puoleenkin siitä.
Joo en tarkoittanut että pelin pituus on huono asia, mutta itse kun olen kokenut sen striimin välityksellä niin en näe syytä ostaa peliä. Ei siinä olisi kuitenkaan mitään uutta koettavaa itselle.
 
Tuli tänään läpäistyä Resident Evil Village, olihan tämä hyvä ja koukuttava peli.
Ethan uhras itsensä lopussa, tosin olihan se jo kuollu muutenkin.
Tuossa huhtikuussa päätin että nyt pelaan koko RE pelisarjan läpitse, aloitin RE nollasta, ja nyt on kaikki pelattu. Hauskaa oli! Ensiviikolla pääseekin sitten lisäriä pelaamaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Storessa on gold edition demo jolla pääsee tunnin verran testaamaan sitä third person kuvakulmaa ja kyllä taitaa lähteä se dlc paketti oikein ennakkotilaukseen vaikka Rose lisäri vaikuttaa ennakkotietojen perusteella varsin nihkeältä.
On siinäkin sentään trophy listan mukaan casual, normal ja hard vaikeustasot.

Se tuossa kuvakulmassa on typerää kuinka capcom ei vieläkään voi näyttää Ethanin naamaa joten aina kun se meinaa näkyä kameraa kääntäessä niin Ethan kääntyy myös itse.
Oikeasti netti on täynnä kuvia josta näkee miltä se näyttää ja sen naaman näkee jopa seiskassa siinä vaiheessa kun nähdään niitä alun tapahtumia näkyinä ja jos juokset nopeasti siihen kohtaan missä Ethan lentää seinän läpi niin näet selkeästi miltä se näyttää.

Ajattelin aloittaa ihan tuoreen tallennuksen niin homma ei mene super aseilla räiskimiseksi ja samalla vois testata miten ne pleikkarin 3d äänet toimii.
Eikös tuon pitäisi toimia ihan millä kuulokkeilla vaan kunhan ne kytkee ohjaimeen ja käy asetuksista valitsemassa sen 3d profiilin joka omiin korviin kuulostaa parhaalta?
 
Taidan lykätä DLC:n ostoa. Ei vaikuta siltä että haluan tästä 20€ maksaa. Voi olla hyväkin kuka tietää, mutta ei niin kova hinku ole että nyt juuri tarvitsee ostaa. Loppuvuoden alet tulossa kuitenkin kohta.

 
Tuli katsottua tuosta gamespotin arvostelu ja mulle jäi vain yks kysymys.
Miten helvetissä tuossa pitäisi osua pistoolilla kun ruudulla ei näkynyt koko arvostelun aikana tähtäintä.
No perjantaina sen näkee sitten sillä tuo tuli jo eilen ennakkotilattua. Toivottavasti tulee synkkä ja sateinen viikonloppu sillä aurinkoisella ilmalla mä saan aamupäivällä katsella pari tuntia pelihyllyäni telkkarinruudusta kun aurinko paistaa "just sopivasti" ja se ärsyttää jo silloin kun pelaa jotain jossa on hyvä ja kirkas valaistus.
 
Tuo RE Verse näyttää kyllä niin pökäleeltä edelleen. On jännää nähdä kauanko peli pysyy pinnalla, vai kokeeko saman kohtalon kuin Resistance. Uskomatonta, miten Capcom tuhlaa resursseja tuollaiseen, kun kaikki tietävät minkälaisen nettipelin RE-fanit oikeasti haluavat. Uusi Outbreak olisi niin paljon parempi kuin tuo Soita, jota Verseksi kutsutaan.
 
Tämä oli ihan helvetin hyvä. Home alone ja village yhdistetty erittäin onnistuneesti.
En kuitenkaan suosittele katsomaan ellei peli ole jo pelattu.
 
Mulla meni aika tasan 3 tuntia 40min. Kuten peruspelin kanssa niin tässäkään ei kannata uskoa sitä pelin näyttämää aikaa lopetuksen jälkeen.
Itse tykkäsin ihan helvetisti ja mulle pelkkä lisäri olis ollut sen 20e arvoinen.
Pulssikin nousi muutaman kerran hyvällä tavalla ja yks kohta oli mulle parempi mitä se peruspelin vauva kohtaus.
Mitä siinä esittelyssä sanottuun "yksi hyökkäys voi viedä hengen" ja "jatkuvaa tasapainoilua elämän ja kuoleman välillä" tulee niin on tässä pari kohtaa jossa pitää vältellä laakista tappavaa vihollista ja noissa oli varsin hyvä tunnelma.

Muuten pelaaminen on sitä samaa mitä peruspelissäkin eli paikkojen tutkimista ja pulmien ratkomista, mutta viholliset muistuttaa seiskan molded tyyppejä.
Casual tasolla pelasin ja ainakin sillä oli myös ruudulla näkyvä tähtäin.
Tarinakin oli mun mielestä parempi mitä peruspelissä.
 
Mulla meni aika tasan 3 tuntia 40min. Kuten peruspelin kanssa niin tässäkään ei kannata uskoa sitä pelin näyttämää aikaa lopetuksen jälkeen.
Itse tykkäsin ihan helvetisti ja mulle pelkkä lisäri olis ollut sen 20e arvoinen.
Pulssikin nousi muutaman kerran hyvällä tavalla ja yks kohta oli mulle parempi mitä se peruspelin vauva kohtaus.
Mitä siinä esittelyssä sanottuun "yksi hyökkäys voi viedä hengen" ja "jatkuvaa tasapainoilua elämän ja kuoleman välillä" tulee niin on tässä pari kohtaa jossa pitää vältellä laakista tappavaa vihollista ja noissa oli varsin hyvä tunnelma.

Muuten pelaaminen on sitä samaa mitä peruspelissäkin eli paikkojen tutkimista ja pulmien ratkomista, mutta viholliset muistuttaa seiskan molded tyyppejä.
Casual tasolla pelasin ja ainakin sillä oli myös ruudulla näkyvä tähtäin.
Tarinakin oli mun mielestä parempi mitä peruspelissä.

Voitko spoilaamatta kertoa, että onko tämä uusi pelihahmo miten haavoittuvainen viholliskohtaamisissa, jos ei oteta noita paria kertalaakikuolemaa huomioon? Eli onko käytössä kuitenkin aseita, vai pitääkö lähinnä juosta karkuun?
 
Voitko spoilaamatta kertoa, että onko tämä uusi pelihahmo miten haavoittuvainen viholliskohtaamisissa, jos ei oteta noita paria kertalaakikuolemaa huomioon? Eli onko käytössä kuitenkin aseita, vai pitääkö lähinnä juosta karkuun?
Tämä on itsellenikin tärkeä tieto. Jos on todella haavoittuva hahmo ja lähinnä pitää juosta karkuun ilman kunnon taistelemisen mahdollisuuksia, niin sitten saattaa jopa jäädä itselleni tämä hankkimatta.

Edit: Ainiin, @Mr. Palysation, Gherbarulle terveisiä!
 
Voitko spoilaamatta kertoa, että onko tämä uusi pelihahmo miten haavoittuvainen viholliskohtaamisissa, jos ei oteta noita paria kertalaakikuolemaa huomioon? Eli onko käytössä kuitenkin aseita, vai pitääkö lähinnä juosta karkuun?

Käyttöön saa pistoolin, haulikon ja putkipommeja ja lisäksi Rose oppii myös pysäyttämään vihollisia niillä voimillaan.
Casual tasolla se myös kestää osumaa varsin hyvin. Kestävyys oli oranssilla muistaakseni sen jälkeen kun vihut oli saaneet kolmesti otteen ja yrittäneet imeä naaman pois.
 
Ylös Bottom