Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Resident Evil, Wii

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Resident Evil, Wii

Hex sanoi:
Grafiikka on anamorfisesta laajakuvasta huolimatta omituisen sottaista. Eihän tämän tietysti pitänytkään enää huipulta näyttää, mutta jotain turhaa filtteröintiä tms. on soppaan sekoitettu. Disaini ei tietysti ole mihinkään kadonnut. Eikä myöskään tunnelma.

Ei tuo grafiikka kyllä minusta eroa Cuben vastaavasta eli ei siihen mitään filtteröintiä ole lisätty. Ainoastaan peli toimii nyt kunnon laajakuvassa.
 
Vastaus: Resident Evil, Wii

Pyramidhead sanoi:
Ei tuo grafiikka kyllä minusta eroa Cuben vastaavasta eli ei siihen mitään filtteröintiä ole lisätty. Ainoastaan peli toimii nyt kunnon laajakuvassa.

Tottahan sen pitäisi hiukan erota, kun anamorfinen laajakuva tuo lisäresoluutiota pelikuvaan. Sen pitäisi näyttää paremmalta. Varsinkin taulutelevisiolla. Sekään ei tietysti auta, että Wiin komponenttisignaali ei ole terävimpiä.
 
Vastaus: Resident Evil, Wii

nothing sanoi:
Eli jos Cubeversio oli paras RE koskaan, niin tämä kannattaa siis hommata?

Ainakin, jos peliä ei ole vielä pelannut. Joka tapauksessa tämä on aikalailla kiistatta pelin paras versio.
 
Vastaus: Resident Evil, Wii

Hex sanoi:
Tottahan sen pitäisi hiukan erota, kun anamorfinen laajakuva tuo lisäresoluutiota pelikuvaan. Sen pitäisi näyttää paremmalta. Varsinkin taulutelevisiolla. Sekään ei tietysti auta, että Wiin komponenttisignaali ei ole terävimpiä.

No siis minusta se eroaa tasan sen verran, että kuva on sen verran isommalla resolla kuin on välttämätöntä laajakuvaan. Näyttää siis silti samalta kuin alkuperäinen. Korkeintaan hieman tarkempi, mutta sitä nyt on vaikea sanoa. Joka tapauksessa ei siinä mitään lisäfiltteröintiä ole.
 
Vastaus: Resident Evil, Wii

Hex sanoi:
Tottahan sen pitäisi hiukan erota, kun anamorfinen laajakuva tuo lisäresoluutiota pelikuvaan. Sen pitäisi näyttää paremmalta. Varsinkin taulutelevisiolla. Sekään ei tietysti auta, että Wiin komponenttisignaali ei ole terävimpiä.

Minkälaisella kaapelilla sinulla on wii kiinni taulutelkassa? Pitäisi itsekkin hankkia jonkinlainen kaapeli joka kykenee näyttämään sitä 480p tilaa mutta tyttöystävän taulutelkka on liitäntävammainen :o
 
Vastaus: Resident Evil, Wii

Jooseppi sanoi:
Minkälaisella kaapelilla sinulla on wii kiinni taulutelkassa? Pitäisi itsekkin hankkia jonkinlainen kaapeli joka kykenee näyttämään sitä 480p tilaa mutta tyttöystävän taulutelkka on liitäntävammainen :o

480p-progekuvalle on vain yksi vaihtoehto eli komponentti. Itselläni on Nipan virallinen letku Japanista, jonka hankkiminen koneen ilmestyessä oli varsinainen internetajan sankaritarina. :p

Jos vaihtoehtona on riittävän suuri hyvälaatuinen putkitelevisio, on Wii sillä paremman näköinen, vaikka kuva olisikin lomitettu (RGB-johdolla).
 
Vastaus: Resident Evil, Wii

Pitää koittaa kytkeä Wii X2VGA 2:n kautta CRT-monitoriin... Luulis kuvanlaadun kelpaavan, kun Cube-versiokin näytti VGA:lla tosi upeelta.
 
Vastaus: Resident Evil, Wii

Itse hommasin eilen komponenttikaapelin. Pitkän säätämisen jälkeen tuloksena: Tiger Woodsissa kuva on ok, mutta muissa peleissä (Mario Football, Wii sports) molemmille puolille jää parinkymmenen senttiä mustaa. Omistan videotykin. Eli onko tuo normaalia? Itseäni ei haittaa mutta olisi kiva tietää. Saattaisin kyllä saada kuvan koko kankaan leveydelle mutta silloin kuva vääristyisi.

Ressan ajattelin ostaa ja kun se tukee 16:9 niin kuvan pitäisi olla koko kankaan kokoinen, mutta silti mietityttää.

Tulipas sekainen viesti ja sivuaa myös hieman aihetta. No toivottavasti ei haittaa.
 
Vastaus: Resident Evil, Wii

kauppari sanoi:
Itse hommasin eilen komponenttikaapelin. Pitkän säätämisen jälkeen tuloksena: Tiger Woodsissa kuva on ok, mutta muissa peleissä (Mario Football, Wii sports) molemmille puolille jää parinkymmenen senttiä mustaa. Omistan videotykin. Eli onko tuo normaalia? Itseäni ei haittaa mutta olisi kiva tietää. Saattaisin kyllä saada kuvan koko kankaan leveydelle mutta silloin kuva vääristyisi.

Ressan ajattelin ostaa ja kun se tukee 16:9 niin kuvan pitäisi olla koko kankaan kokoinen, mutta silti mietityttää.

Tulipas sekainen viesti ja sivuaa myös hieman aihetta. No toivottavasti ei haittaa.
Olethan vaihtanut asetuksista 480p:n päälle? MSCF ja Wii Sports ovat myös aitoja 16:9 pelejä.
 
Vastaus: Resident Evil, Wii

migge sanoi:
Olethan vaihtanut asetuksista 480p:n päälle? MSCF ja Wii Sports ovat myös aitoja 16:9 pelejä.

Kyllä olen laittanut suhteeksi 16:9 ja 480p päälle. Tästä huolimatta jää mustatreunat. Tiger sen sijaan toimii hyvin. Kummallista...

E: Wiin alkuvalikossakin on mustatreunat. Ainoastaan Tigerissä kuva täyttää koko kankaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Resident Evil, Wii

Hex sanoi:
Grafiikka on anamorfisesta laajakuvasta huolimatta omituisen sottaista. Eihän tämän tietysti pitänytkään enää huipulta näyttää, mutta jotain turhaa filtteröintiä tms. on soppaan sekoitettu.

Valitettavasti ongelma ei rajoitu vain yhteen peliin. Esimerkiksi Sports näyttää mulla terävältä, Zelda taas on tosi sumea. Napsin digikameralla vertailukuvia, joista ero näkyy varsin selvästi. Ja jos ongelma ei näytä merkittävältä noita pikkukuvia katsellessa, voin vakuuttaa että täyttä kuvaa katsoessa tuo sumennus on jo häiritsevän selkeä.
 
Vastaus: Resident Evil, Wii

kaba sanoi:
Valitettavasti ongelma ei rajoitu vain yhteen peliin. Esimerkiksi Sports näyttää mulla terävältä, Zelda taas on tosi sumea. Napsin digikameralla vertailukuvia, joista ero näkyy varsin selvästi. Ja jos ongelma ei näytä merkittävältä noita pikkukuvia katsellessa, voin vakuuttaa että täyttä kuvaa katsoessa tuo sumennus on jo häiritsevän selkeä.

Noinhan se on. Ressassa sumennus tosin taitaa olla Zeldaa suurempaa. Täysin käsittämätöntä kuvan pilaamista. Ihan kuin tavallinen SD-kuva ei olisi jo tarpeeksi epätarkkaa!
 
Vastaus: Resident Evil, Wii

kauppari sanoi:
Itse hommasin eilen komponenttikaapelin. Pitkän säätämisen jälkeen tuloksena: Tiger Woodsissa kuva on ok, mutta muissa peleissä (Mario Football, Wii sports) molemmille puolille jää parinkymmenen senttiä mustaa. Omistan videotykin. Eli onko tuo normaalia? Itseäni ei haittaa mutta olisi kiva tietää. Saattaisin kyllä saada kuvan koko kankaan leveydelle mutta silloin kuva vääristyisi.

Ressan ajattelin ostaa ja kun se tukee 16:9 niin kuvan pitäisi olla koko kankaan kokoinen, mutta silti mietityttää.

Tulipas sekainen viesti ja sivuaa myös hieman aihetta. No toivottavasti ei haittaa.

Itellä toimii kaikki muut pelit ihan hyvin lcd töllöl, mut resis sivuille jää mustaa.. Kävin jopa pelin vaihtaas mut sama homma vaa jatkuu...
 
Vastaus: Resident Evil, Wii

Menipä läpi ja voi pojat millaista menoa! Cubella tuli kummiskin 3-4 kertaa peli tahkottua läpi aikoinaan, mutta aivan uudella innolla tuon pelasi taas Wiillä. Kiitos menee mahtavalle tähtäykselle. Tuli peliä testattua myös Wavebirdillä, mutta ei siitä mitään tule, niin paljon parempi tuo moten tähtäys on.

Plussaa myös puukon käytöstä ja aseen lataamisesta. Pieniä lisiä mutta parantavat peliä huomattavasti ja tietty tuo "oikea" 16:9 oli ihan jees. Itse en myöskään graafisesta ulkoasusta sano kuin että: Vieläkin törkeän upea.

Seperate Ways on vielä korkkaamatta, mutta olen sitä jonkin verran kaverin luona nähnyt kun se sitä aikoinaan PS2:lla väänsi. Huomenna menee luultavasti pelailuun.

Loistopeli, joka parani vain Wiillä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Resident Evil, Wii

Ehdottomasti samaa mieltä!! Mulla jäi väliin RE4 Cubella, joten täysin uusi pelikokemus on :D Olen pelaillut 3 päivää putkeen ja en saa tarpeekseni aseiden päivittämisestä koskaan :rolleyes:
 
Vastaus: Resident Evil, Wii

Täysin offtopic, mutta tuntuisiko Wiin uusi Resident Evil 4 a) herkulta, b) samalta vai c) täysin paskalta, kun viimeisin resident mitä on ihastuksissaan jauhanut on PS2:sen Code Veronica X ? RE1, 2, Nemesis ja tuo Veronikan Koodi X on olleet mestariteoksia, pettääkö Wiin uusin?

Ja se ehkä tärkein, miten paskalta tuo näyttää? Itse olen kerennyt jo tottua ensin X0:n sekä PS3:sen tykitykseen, ja jo Wii sports sai siristämään silmiä pariin otteeseen. Siinä toki pääpointti on ohjauksessa, mutta silti "rumuus häikäisi".

Petynkö jos ostan?
 
Vastaus: Resident Evil, Wii

No jos loistavaa grafiikkaa odotat, niin varmana petyt. Vaikka en ole peliä vielä saanut, niin HD on aina HD ja Wii ei niihin grafiikkoihin pysty vaikka mitä tekis.
Mutta kyllä tuo grafiikka ymmärtääkseni Wiin standardeilla hienoa on ja kuulemma se ohjaus rokittaa.
 
Vastaus: Resident Evil, Wii

HD-miehelle grafiikka on sekä hienoa että rujoa. Tyyli ja kenttäsuunnittelu ei ole vanhentunut, mutta tottahan realismia tavoitteleva SD-grafiikka on mössöä, eikä ylimääräinen sumennuskaan auta asiaa. Silti tämä on no brainer -ostos ainakin, jos peliä ei ole aikaisemmin pelannut. Hemmetin hauskaa edelleen ja nyt kun kake on pyssy, vielä hauskempaa.
 
Vastaus: Resident Evil, Wii

Pikainen kierros maanantaina Tampereen/Pirkkalan alueella:

Gamelife: kaikki meni perjantaina.
Player One (tai mikä Tilt-kauppa onkaan nykyjään): ei ole tullut koko peliä vielä.
Keskustan Anttila: ei havaintoa pelistä.
Verkkokauppa.com: ei havaintoa pelistä.

:(

Jos jollain on tietoa jostain putiikista Tampereen tienoolla mistä RE4 Wii:tä löytyy niin kertokaa ihmeessä.
 
Ylös Bottom