Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Resogun

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja OK
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Resogun [Hype]

Kuten hynde ehtikin jo mainita, on vaikea olla lähtemättä fiilistelyyn mukaan kun katsoo kuinka laajalta rintamalta peliä mainostetaan. Äsken tuli vilkastua Adam Sesslerin reilun puolen tunnin haastattelu Resogunista. Samankaltainen kiinnostus ja aidon kuuloinen innostus tuntuu muutoinkin paistavan pelimedian puolelta.

Tää taitaa olla Se peli, jolla osa porukasta tuntuu kattovan mihin uusi rauta pystyy.

Tosta Haverin juttelusta, korvamato vai mikälie vaivaa, mutta oon ihan varma että se sano yhdessä kohdassa frameratesta puhuessaan "sexty frames per second". Kuuminta hottia se 60fps ja kai se on sitä. Sex(t)y frames per second.
 
Vastaus: Resogun [Hype]

Olipahan julkaisubileet. Pää vieläkin ihan pyöryksissä. Kiitos ja anteeksi kaikille asianosaisille. :D

Näytä liitetiedosto 11898 Näytä liitetiedosto 11899 Näytä liitetiedosto 11900

Sain kunnian keskustella pitkän tovin itse säveltäjämestari Ari Pulkkisen kanssa. Jaoimme yhtäläisiä kokemuksia pelimusiikin saralta lapsuusvuosilta. Siellä kuunneltiin silloisten mestareiden teoksia, vaikka peli itsessään ei enään olisi muuten napostellut. Esimerkkinä nostin Commandon ja Ron Hubbardin. Miten yksi teema voi jäädä mieleen vuosikymmenien päähän. Pienillä resursseilla on pystytty loihtimaan jotain noin upeaa. Pelimusiikki jää arvosteluissa usein muiden jalkoihin ja kuitenkin kyseessä voi olla addiktion kannalta viimeisin sinetti. Pulkkinen oli kiinnostunut fanin mielipiteestä ja kiitinkin häntä lopussa upeista teoksista Super Stardustissa. Kuullun perusteella RESOGUN tulee jakamaan tätä samaa herkkua yllinkyllin.

Näytä liitetiedosto 11902 Näytä liitetiedosto 11903 Näytä liitetiedosto 11904

Paikalla oli paljon näkyviä naamoja Suomen pelimedian kentältä. Tälläinen kilpailun kautta palkintomatkan saanut satunnainen turisti tunsi olevansa varsinaisessa herrakerhossa. Kiitos KonsoliFIN:lle mahdollisuudesta osallistua!

[video=youtube_share;8UA0qgWC848]http://youtu.be/8UA0qgWC848[/video]
 
Vastaus: Resogun [Hype]

Housemarque vois lopettaa näiden latauskikkareiden tekemisen ja tehdä kunnon snoukkapelin pitkästä aikaa.
 
Vastaus: Resogun [Hype]

Paikalla oli paljon näkyviä naamoja Suomen pelimedian kentältä. Tälläinen kilpailun kautta palkintomatkan saanut satunnainen turisti tunsi olevansa varsinaisessa herrakerhossa. Kiitos KonsoliFIN:lle mahdollisuudesta osallistua!

Komppaan Nisua tässä asiassa 100%. Ihan mahtavat juhlat oli kokea. Sain luotua useita hienoja kontakteja, jotka varmasti auttavat tulevaisuudessa pelialalla kun valmistun.
 
Vastaus: Resogun [Hype]

Warframea en vielä ehtinyt kokeilemaa, mutta Resogun vaikuttaa sairaan kovalta peliltä.


Nappasin tämän lainauksen ps4 konsolin ketjusta.

Ymmärrän kyllä miksi tämä on niin kova peli, mutta mikä tästä tekee rehellisesti uuden konsolin pelin? Onko ne efektit sitten muka niin kovia, että vanha rauta ei siihen pysty. Peligenrenähän tuo on vähän sellainen, että kun joku pyytää next geniä esittelemään niin ei ihan ekana tälläinen tule mieleen. Ei liene kovin fysiikkapohjainenkaan johon tehoja uppoaisi?
 
Vastaus: Resogun [Hype]

Nappasin tämän lainauksen ps4 konsolin ketjusta.

Ymmärrän kyllä miksi tämä on niin kova peli, mutta mikä tästä tekee rehellisesti uuden konsolin pelin? Onko ne efektit sitten muka niin kovia, että vanha rauta ei siihen pysty. Peligenrenähän tuo on vähän sellainen, että kun joku pyytää next geniä esittelemään niin ei ihan ekana tälläinen tule mieleen. Ei liene kovin fysiikkapohjainenkaan johon tehoja uppoaisi?

Tuota samaa mietin itsekin eilen pelatessa, että kyllä tuo peli olisi varmaan ps3:llakin pyörinyt. Hienohan se on kuin mikä ja tavaraa varmasti on ruudulla aivan sairaasti kun pidemmälle pelailee. Eihän näissä julkkaripeleissä ikinä oteta konsolin kaikkia tehoja irti eikä se ainakaan minua haittaa jos peli itsessään on vain hyvä.
 
Vastaus: Resogun [Hype]

Ymmärrän kyllä miksi tämä on niin kova peli, mutta mikä tästä tekee rehellisesti uuden konsolin pelin? Onko ne efektit sitten muka niin kovia, että vanha rauta ei siihen pysty. Peligenrenähän tuo on vähän sellainen, että kun joku pyytää next geniä esittelemään niin ei ihan ekana tälläinen tule mieleen. Ei liene kovin fysiikkapohjainenkaan johon tehoja uppoaisi?

Otaksun tekijöiden taustojen löytyvän monen kohdalla demoskenestä. Siellä osaaminen näkyy yksityiskohdissa, joihin tälläinen basic-kielen alkeisiin jämähtänyt ei ymmärrä tarttua. Päällisinpuolin harmittoman näköinen sisältääkin tukun huippuosaamista. Veikkaisin näin olevan tämän kohdalla silloin kun puhutaan voxeleista. Näiden vyöry ruudulla ja kaikenaikaa tasainen 1080p/60 fps.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Resogun [Hype]

Vaikka peli onkin "vain" latauspeli, niin jätti se kuitenkin Digiexpoilta ehkäpä parhaimmat fiilikset kaikista näkemistäni/testaamistani peleistä. Erittäin sulavaa ja viihdyttävää meininkiä. Niistä tehoista, eikös se itse (Housemarquen) Haveri sanonut jossain, että nykyisillä konsoleilla ei Resogunista olisi saatu noin sulavaa ja toimivaa peliä. Ja kyllähän se ps4:lla pirun sulavasti toimiikin.
 
Vastaus: Resogun [Hype]

eikös se itse (Housemarquen) Haveri sanonut jossain, että nykyisillä konsoleilla ei Resogunista olisi saatu noin sulavaa ja toimivaa peliä
Resogunin vokselimäärä on sellainen, että se vaatii käytännössä yhtenäistä muistiratkaisua ja GPGPU:ta (tulee sanoista General Purpose Graphics Processing Unit). Resogun ottaa siis heti lähdössä ilon irti nopeasti näyttöpiiristä, GDDR5-muistin nopeudesta ja siitä, että sekä CPU että GPU pääsevät suoraan käsiksi samaan muistiin. Jopa puolen miljoonan vokselin keskinäisen vuorovaikutuksen mallintaminen ei onnistuisi, jos liukulukulaskentatehoa ei olisi näin paljon tai jos muisti olisi hitaampaa.

Vaikka sitä ei siis heti tajuaisikaan, Resogun on tällä hetkellä (ja varmaan pitkälle tulevaisuuteen) paras esimerkki siitä, mihin PS4:n tehoja voi käyttää. Kun Mark Cerny sanoi, että koneesta saa helposti normaalit tehot käyttöön, mutta sen jälkeen aletaan katsoa, kuka on kova tekijämies ja osaa kaivaa lisävääntöä, hän ei ilmeisesti ottanut huomioon Housemarqueta. Demo-scenestä ponnistaneet jedit nostivat riman kerralla "vähän" ylemmäs...
 
Vastaus: Resogun [Hype]

Kun Mark Cerny sanoi, että koneesta saa helposti normaalit tehot käyttöön, mutta sen jälkeen aletaan katsoa, kuka on kova tekijämies ja osaa kaivaa lisävääntöä, hän ei ilmeisesti ottanut huomioon Housemarqueta. Demo-scenestä ponnistaneet jedit nostivat riman kerralla "vähän" ylemmäs...

Minusta tässä vaiheessa kannattaa myös alleviivata sitä faktaa, että Resogun vie tosiaan sen puoli gigaa tilaa. Eihän se peli nyt sinänsä taivaallisen kaunis ole (Esim. Killzone on puhtaasti silmäkarkin osalta minusta paremman näköinen), mutta suhteutettuna ja voxeloituna Resogun on aika jumalaisen kaunis saavutus. Veikkaisin myös toimivan upeasti 3D:nä, joskin lähinnä vain demoamisen merkeissä. Emmä tota peliä pystyis kyllä tosissaan pelaamaan enää lisäulottuvuuden kera.

Vaan pakko se on tulla tännekin hehkuttamaan peliä. Twitterissä olen ylistänyt peliä alusta lähtien, mutta oikeastaan tuo vain paranee ajan saatossa. Vasta Master-taso (eli "vaikein") näyttää Resogunin todelliset herkut ja ne pienet nyanssit, joka tuo tuolle ikää. Pelissä on yksinkertaisesta mekaniikasta huolimatta niin monia pieniä juttuja (esimerkiksi pienellä buustilla pelastettavat voi heittää puolesta välistä kenttää podeihin), että niitä löytää puolihuomaamattomasti kun mahdottomalta tuntuneesta tilanteesta selviää kunnialla elossa. Esim. juuri tuo boost+heitto-kombo on sellainen "pakko" vaikeammalla tasolla, että ilman sitä ei ukkoja pelasteta ilman, että kombomittari tippuu nollille. Näitä on monia muita, enkä edes ole kuvitellut keksineeni vielä kaikkia (katsomalla pelkästään omaa ennätystä jollain vaivaisella 30 miljoonalla ja parhaiden 300 miljoonan tuloksia, niin sekin kertoo jo jotain... muutakin kuin sen, etten osaa pelata).

Mutta kuten ylläolevasta voi jo huomata, ei tämä peli toimi kaikille. Resogunin idea on nimenomaan pistehuorausta syvällisellä mekaniikalla, ja jos siitä ei saa tyydytystä, niin sitten peli tulee jäämään torsoksi. Helpoimmilla tasoilla pelin pelaa "läpi" yhdeltä istumalta tunnissa ja loputtomat jatkoyritykset palauttavat aina silloisen kentän alkuun, ettei turhautumaan (juuri) pääse.

Itselleni Resogun on tosiaan parantunut vain mitä enemmän sen pariin on syventynyt. Todennäköisesti tässä on minun tämän sukupolven Geometry Wars. Siinä oli myös yksinkertainen peli, joka vaati opettelua siinä pärjätäkseen (ja jota pelasin viimeksi pari viikkoa sitten, nimenomaan ensimmäistä Xbox 360:n julkaisussa ilmestynyttä versiota). Tosin Resogunissa noita hienouksia on vaan rutkasti enemmän. Varsinkaan PS+-tilaajien ei kannata missata tätä mistään hinnasta.

ps. oli pakko ottaa Master-tasolla screenshot melko heppoisesta 7 miljoonan tuloksesta, kun pääsin sillä toistaiseksi 275. parhaaksi pelaajaksi! Perjantain jälkeen tuon voinee kertoa muutamalla tuhannella.
 
Vastaus: Resogun

Mitenkäs noiden ihmisten kuoleminen tuonne häkkeihinsä voi estää? Ei oikeen tunnu olevan mitään hajua miksi ne sinne kuolee.
 
Vastaus: Resogun

Mitenkäs noiden ihmisten kuoleminen tuonne häkkeihinsä voi estää? Ei oikeen tunnu olevan mitään hajua miksi ne sinne kuolee.

Aina kun peli ilmoittaa "Keeper's detected" saapuu kentälle (useimmiten pelaajan läheisyyteen) vihreällä hohteella varustettuja vihollsia. Nämä tappamalla siviili pelastuu ja vaihtoehtoisesti missaamalla kuolee. Osa keepereistä pitää ampua tietyssä järjestyksessä.
 
Vastaus: Resogun

Aina kun peli ilmoittaa "Keeper's detected" saapuu kentälle (useimmiten pelaajan läheisyyteen) vihreällä hohteella varustettuja vihollsia. Nämä tappamalla siviili pelastuu ja vaihtoehtoisesti missaamalla kuolee. Osa keepereistä pitää ampua tietyssä järjestyksessä.

Kaverin kanssa ollaan pelailtu ja koitettu saada suoritettua kaikki pelastukset. Ensimmäinen kenttä meni ja toisessa missattiin aina kasi ja ysi pelastukset. Yritettiin pirun monta kertaa ja aina samat meni ohi. Sitten pitikin käydä vähän lunttaamassa ja tuli huomattua, että mistään helposta hommasta ei ollutkaan kyse. Ja pistetään spoileriin jos joku ei halua tietää...

Osa noista pelastuksista tarvitsee tietyn määrän kerrointa, että niitä voi edes pelastaa.

Itse peli on kyllä muuten maistunut hyvälle. En yleensä tällaisten ystävä juuri ole mutta tätä pelaa pari kolme tuntia aivan huomaamatta.
 
Vastaus: Resogun

Aivan järjettömän koukuttava peli. Lisäksi vielä nätti ja asiaankuuluvilla musiikeilla varustettu. Jonkin aikaa kesti ennen kuin tajusin millä perusteella niitä ihmisiä vapautuu, mutta ei se aina helppoa senkään jälkeen ollut.

Mitä olette muuten mieltä: Nemesis, Ferox vai Phobos? Itse miellän tuon Nemesiksen hauskimmaksi pelata.
 
Vastaus: Resogun

Onko muilla jäätynyt tämä peli? Itselläni jäätynyt jo 4 kertaa. Mistähän mahtaa johtua?
 
Vastaus: Resogun

Miten ihmeessä noita ihmisiä saa pelastettua niistä laatikoista? Välillä niissä vilkkuvissa laatikoissa olevat tyypit lentää ulos sieltä ja ne saa poimittua kyytiin, kun taas useimmiten kuolevat sinne sisälle
 
Vastaus: Resogun

Miten ihmeessä noita ihmisiä saa pelastettua niistä laatikoista? Välillä niissä vilkkuvissa laatikoissa olevat tyypit lentää ulos sieltä ja ne saa poimittua kyytiin, kun taas useimmiten kuolevat sinne sisälle

Vastattu ylempänä:

Aina kun peli ilmoittaa "Keeper's detected" saapuu kentälle (useimmiten pelaajan läheisyyteen) vihreällä hohteella varustettuja vihollsia. Nämä tappamalla siviili pelastuu ja vaihtoehtoisesti missaamalla kuolee. Osa keepereistä pitää ampua tietyssä järjestyksessä.

On muuten tosi yleinen kysymys eri foorumeilla, enkä ihmettele. En olisi itsekään tajunnut ukkojen kuolinsyytä ilman netin neuvoja. Mietin vaan, että eikö tällainen ohjeistuksen puute yleensä tule esiin testausvaiheessa? Tajusivatko kaikki peliä kokeilleet systeemin itsekseen?
 
Vastaus: Resogun

Mietin vaan, että eikö tällainen ohjeistuksen puute yleensä tule esiin testausvaiheessa? Tajusivatko kaikki peliä kokeilleet systeemin itsekseen?
Uskon, että kyse on ihan tietoisesta ratkaisusta. Pelin old school -henkeen kuuluu, että pelaajien pitää itse keksiä ne nyanssit ja jipot, joilla parhaat pisteet saavutetaan.

Tunnustan, että mullakin kesti aika monta pelikertaa esimerkiksi huomata, että aluksen alapuolelle ilmestyy vihreä nuoli osoittamaan pelastettavan ihmisen suunnan. Samoin vasta muutaman tunnin jälkeen aloin ylipäätään tajuta, millä logiikalla sitä väkeä pelimaailmaan ilmestyy.
 
Vastaus: Resogun

Tunnustan, että mullakin kesti aika monta pelikertaa esimerkiksi huomata, että aluksen alapuolelle ilmestyy vihreä nuoli osoittamaan pelastettavan ihmisen suunnan. Samoin vasta muutaman tunnin jälkeen aloin ylipäätään tajuta, millä logiikalla sitä väkeä pelimaailmaan ilmestyy.
Ai ilmestyy? Enpä ole tajunnutkaan kun sitä väriä on ruudulla niin penteleesti.
 
Ylös Bottom