Rally Trophy (2001)
Bugbearin käsialaa, joten siltä osin taattua laatua
(Flatout, Wreckfest)
Tässä sitten keskitytään hitusen historiallisempaan meininkiin, kuin mitä yleensä rallipeleissä on totuttu. Vallankin autojen puolesta !
Eri maita missä ajellaan on viisi ja niissä jokaisessa viisi erikoiskoetta per maa tarjolla ralliteltavaksi.. maat ovat Suomi, Ruotsi, Kenia, Sveitsi sekä Venäjä. Jokainen noista tarjoaa hieman erityylistä niin tienpintaa kuin maisemaakin.
Menopelejä on kaikkiaan 11 erilaista (ohjekirjassa muuten mainiosti nekin esitellään).. jokaisesta noista on kaksi variaatiota jota eroavat niin maalaukseltaan kuin hivenen tehoiltaankin toisistaan..
..autolista on seuraavanlainen Mini Cooper S, Ford Lotus Cortina MK1, Opel Kadett Rallye, Alfa Romeo Giulia GTA, Saab 96 V4, Volvo 122 Amazon, Lancia Fulvia 1.6 Coupe HF, Fiat 600 Abarth, Ford Escort RS2000 MK1. Renault Alpine A110 1600 sekä Lancia Stratos.
Pelitiloja löytyy niin Arcade kuin Rally..
..Arcadessa on useampi auto kerralla yhtä aikaa kilpaa ajamassa ja pyritään tietysti pikiksen maaliviiva ekana porukasta ylittämään. Rally on sitten ihan normi rallia, elikkäs kartanlukijan kera ja yksikseen matkaa tehdään siellä tiellä toivottavasti eikä tienpientareella.
Peliä on mahdollista ajella näppäimistöllä, pädillä kuin ratillakin..
..itse peli tunsi heti PS4:sen ohjaimen kun oli piuhalla koneessa kiinni.. tosin meno oli niin kiikkerää sillä etä huh heijaati, ees taas tien laidasta laitaan seilaamista että ei onnistunut meikältä, pitäis varmaan tutkia että löytyykö tuolle pädille vähän säätöjä herkkyyteen
ettei ois niin tajuttoman herkkä kääntymään.. näppiksellä on ihan jees ajotuntuma, huomattavasti simulaatiomaisemmalta tuntuu kuin vaikkapas
Flatout.. ratilla ajotuntumaa on kehuttu kovastikin eikä ForceFeedbackejäkään ole haukuttu siellä suunnalla.
Autolle tulleita vaurioita korjaillaan sitten pikataipaleiden välissä, jos vaan aika riittää.. riippuen siitä kuinka romuna mikäkin paikka on, suht paljon tässä on noita vaurioituvia osasia. Suhteellisen paljon tässä voi myös säätää ylipäätään autoa ja erilaisille alustoille löytyy omat renkaansa jne…
Ajettavuus tuntuu sellaiselta luonnolliselta ja mukavalta.. ei yltimömäisen äärirealistiselta mutta nautinnollista silti ajella ! eikä ole mitään täysin tunnotonta arcadehuttua lainkaan. Haastettakin on että auton kyllä saa lähtemän käsistä jos keskittyminen herpaantuu yhtään.. vaikeustasoja löytyy mutta helpoinkaan ei ole mikään läpihuutojuttu jos itse pikataipaleella ajatus harhailee yhtään, siinä mielessä tulee oikein kunnon rallifiilis tästä..
..toki tiet sinänsä tuppaavat olemaan melkoisen ylileveitä mutta ei se tunnelmaa oikeastaan lainkaan latista kun peliin on päässyt sisään niin siihen ei oikeastaan kiinnitä enää mitään huomiota..
..radoilla pääsee kyllä ihan tekemisen meininkiin ! oikein hyppyjäkin on tarjolla, ei tosin mitään valtavia loikkia mutta kyllä isoimmista saa jo ihan kunnon lennon aikaiseksi.
Grafiikka on aikalaisekseen todella pätevää ja ajoittain näyttää erittäinkin kivalta silmälle vielä tänäkin päivänä.
Äänipuoli on kondiksessa ja tosiaan suomalainen kartturi, Rauno Aaltonen lukee tässä nuotit ihan suomeksi siis ne korviin tulee kuuluville.
Pelissä on kivasti ohjekirja jossa annetaan mm. ajovinkkejä, esitellään autot jne… tosi kiva pikku lisä itse mainiolle pelille.
Todella mainio rallipeli, jota ajaa tänäkin päivänä erittäin mielellään ja hymy huulilla
Kelpaa rallatella menemään edelleen siis.
Enempikin kuvallista satsia itse pelistä kuin ohjekirjasen saloista löytyy ketjusta
Omia kuvakaappauksia & videoita peleistä…
Tässä muutama kuva lähinnä etukansi, takakansi ja ohjekirjasta autoa…