Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ring of death, ei saa huoltoa (käytettyjen konsoleiden takuu)

Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa (käytettyjen konsoleiden takuu)

Mikkis tosiaan täysin randomin oloisesti hylkää jotain huoltopyyntöjä mutta onneksi Suomessa ainakin tukkuri kyllä hoitaa takuut mukisematta.
 
Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa (käytettyjen konsoleiden takuu)

MiKiM sanoi:
Paikanpäällä oli infossa eri tyyppi vastassa ja ihmetteli, kuka minulle oli alussa mainitut ohjeet antanut. Olisi kuulemma pitänyt lähettää laite suoraan mikkisoftalle. Siittä huolimatta jätin boxin Prismaan ja meni muutama viikko niin sain uuden laitteen tiallle...

Jos sä kiikutat sen koneen myyjäliikkeeseen, niin he hoitavat asia eteenpäin, se ei kuulu ostajan velvollisuuksiin. Toki korjaus nopeutuu tai pitäisi nopeutua jos hoidat asian itse. Hyvä linkki: http://www.kuluttajavirasto.fi/user_nf/default.asp?site=34&tmf=6476&lmf=16173&id=17845&mode=readdoc
 
Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa (käytettyjen konsoleiden takuu)

Hei,

Itsekin jännityksellä eilen soitin MS:lle kuoleman rinkulan ilmestyttyä (käytetty kone). Onneksi ei ollut aikaisempi omistaja ehtinyt livettämään, niin takuuseehan se menee ja tulee samalla virallisesti mulle rekisteröityä. Luin jostain että MS vaihtaa ennen 1.1.2006 valmistettuja koneita uusiin jos vikoja ilmenee (oma 8.10.2005), kävisihän sekin tietysti.

Minulla ainakin meni takuuseen, taisi olla joskus 2005 vuoden lopulla julkaisupäivän aikoihin ostettu. Eli kannattaa soitella, mulla oli takuulapussa 1 vuosi. ;)
 
Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa (käytettyjen konsoleiden takuu)

hotpot sanoi:
Luin jostain että MS vaihtaa ennen 1.1.2006 valmistettuja koneita uusiin jos vikoja ilmenee (oma 8.10.2005), kävisihän sekin tietysti;)

Riippuu siitä, mitä tarkoitat uudella. Harvoin sieltä samaa konsolia tulee takaisin. Sen sijaan "uuden" koneen valmistuspäivä voi olla vieläkin varhaisempi kuin edellisessä. Itsellä lähti 12/2005 valmistettu, ja takaisin tuli 10/2005 päivätty kone.

Takuulapun merkinnöillä ei ole väliä, koska kaikkien konsoleiden takuu on Suomessa 2 vuotta.
 
Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa (käytettyjen konsoleiden takuu)

Vähän tyhmä kysymys mut oonko ymmärtäny oikein, että jos ensimmäisellä omistajalla on ollut livessä tili, nii konsolin sarjanumero on automaattisesti mennyt microsoftin tietoihin? Ja nyt jos käytetty konsolini hajoaa ja soitan tukeen, nii ne näkee siellä, että oon toinen omistaja ja takuuta ei heru. Oon harkinnu jo laatikon myymistä, koko ajan on pelko perseessä ku pelaa. Laite on kolme kuukautta vanha ja jo nyt välillä temppuilee:(
 
Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa (käytettyjen konsoleiden takuu)

xm sanoi:
Vähän tyhmä kysymys mut oonko ymmärtäny oikein, että jos ensimmäisellä omistajalla on ollut livessä tili, nii konsolin sarjanumero on automaattisesti mennyt microsoftin tietoihin? Ja nyt jos käytetty konsolini hajoaa ja soitan tukeen, nii ne näkee siellä, että oon toinen omistaja ja takuuta ei heru. Oon harkinnu jo laatikon myymistä, koko ajan on pelko perseessä ku pelaa. Laite on kolme kuukautta vanha ja jo nyt välillä temppuilee:(

Eli sulla on käytetty boksi?? Jos on näin, kai sulla on kuitti?? Boksi myyjä liikkeeseen ja annat heidän hoitaa takuu asiat ja kieltäydyt itse lähettämästä. Tai sitten otat yhteyttä siihen henkilöön jolta olet ostanut sen boksin ja pyydät että hän hoitaa takuun.
 
Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa (käytettyjen konsoleiden takuu)

Joo käytettyhän se on ja sain kaupan yhteydessä takuukuitin. No pitää toivoa, että konsoli saadaan jollakin tavalla huoltoon, sitten ku sen aika on. Tuskin tässä kyllä tarvii kauaa oottaa, eiköhän tuo dvd-asema tuosta ekaks leviä:mad:
 
Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa (käytettyjen konsoleiden takuu)

Juu tuosta asiasta ollaa kirjoiteltu tänne aikaslailla. Eli jos tulee liikaa ongelmia asian suhteen? Ja on sen kaverintiedot keneltä ostit, niin se voi takuunhoitaa kyllä. Siis jos on livessä rekisteröity, tai ollut huollossa aikaisemmin ja on siis myyty eteenpäin... Ettei menis liian helpoks :eek:
 
Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa (käytettyjen konsoleiden takuu)

xm sanoi:
Joo käytettyhän se on ja sain kaupan yhteydessä takuukuitin. No pitää toivoa, että konsoli saadaan jollakin tavalla huoltoon, sitten ku sen aika on. Tuskin tässä kyllä tarvii kauaa oottaa, eiköhän tuo dvd-asema tuosta ekaks leviä:mad:
Ei hätää. Kyllä takuu ja valmistajan virhevastuu säilyvät, vaikka olisit kymmenes omistaja. Siihen ei edes Microsoftilla ole mitään sanomista.
 
Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa (käytettyjen konsoleiden takuu)

feldon sanoi:
Ei hätää. Kyllä takuu ja valmistajan virhevastuu säilyvät, vaikka olisit kymmenes omistaja. Siihen ei edes Microsoftilla ole mitään sanomista.


Oliskos tuohon jotain todistetta?
Meille liikkeeseen on muutamat tulleet kyselemään takuuasiasta kanssa, olivat ostaneet viime aikoina huutonetistä ne, ja punaiset valot päällä hetken pelaamisen jälkeen. Soittaneet takuuhuoltoon, ja sieltä asia edelleen harvinaisen selvästi kerrottu,että ei takuuhuoltoa voi tehdä kun kumpikaan ei ollut ensimmäinen omistaja. Oli siis 2:lle käynyt samat mitä tässäkin ketjussa on ollut. Koneet oli jo kertaalleen olleet huollossa. jolloin alkuperäisen omistajan nimi oli tiedossa, eivät saaneet takuuhuoltoa siis kuten olisi kuulunut.

Eli onko tarkempaa tietoa tullut jostain takuuasiasta tietoon ja koska?
 
Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa (käytettyjen konsoleiden takuu)

ei siinä sen enempää tietoa tartte, kun että microsoft ei voi purkaa suomen kuluttajansuojalakia, joka määrittää että takuu pysyy voimassa vaikka tuotteen omistaja vaihtuisi.

Olen ainakin yhden tapauksen todistanut jossa MS:n puhelintytöt vänkäsi ettei käytetyllä konsolilla ole enään takuuta. Tästä tuivaantuneena kuluttajanasiainneuvojan (vai mikähän se olikaan) kanssa yhteyttä MS:n, niin johan tuli vauhtia. Eli kyllä laki on laki, ja vaikka kuinka paljon valtaa MS:lla onkin, ei se lakia voi kumota.
 
Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa (käytettyjen konsoleiden takuu)

Kumis sanoi:
ei siinä sen enempää tietoa tartte, kun että microsoft ei voi purkaa suomen kuluttajansuojalakia, joka määrittää että takuu pysyy voimassa vaikka tuotteen omistaja vaihtuisi.

Olen ainakin yhden tapauksen todistanut jossa MS:n puhelintytöt vänkäsi ettei käytetyllä konsolilla ole enään takuuta. Tästä tuivaantuneena kuluttajanasiainneuvojan (vai mikähän se olikaan) kanssa yhteyttä MS:n, niin johan tuli vauhtia. Eli kyllä laki on laki, ja vaikka kuinka paljon valtaa MS:lla onkin, ei se lakia voi kumota.

Juuri näin, MS ei ole mikään lain säätäjä vaikka kuinka yrittäisivät :mad:
 
Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa (käytettyjen konsoleiden takuu)

Takuu pidennetty kolmeen vuoteen ja punarinkulan saajille luvataan uusi kone:
http://pelaajalehti.com/2007/07/05/xbox-360-rikki-punainen-valo/

Pelaajalehden artikkeli sanoi:
Microsoft ilmoitti [5.7.2007] julkaisemassaan lehdistötiedotteessa tarjoavansa Xbox 360 -konsoleille kolmen vuoden takuun. Jos Xbox 360 -konsolisi etupaneelin valorinkula alkaa välkkyä punaisena, mikä tarkoittaa koneen täydellistä hyytymistä, Microsoft korjaa tai vaihtaa koneen uuteen ja tarjoaa siihen kolmen vuoden takuun. Microsoft hoitaa kaikki prosessiin liittyvät kulut.

Microsoft totesi, että Xbox 360 -konsoleita hajoaa liikaa ja yritys haluaa varmistaa asiakkaiden pysyvän tyytyväisinä. Niinpä takuuaikaa pidennettiin, ja uusiin Xbox 360 -malleihin on tehty joitakin korjauksia joiden pitäisi varmistaa, että kone kestää aiempaa paremmin.

Microsoft varaa merkittävän määrän rahaa ongelman kitkemiseksi. Lehdistötiedotteen mukaan konsolin huoltamisesta kuluttajille aiheutuvat kulut tullaan kompensoimaan tavalla tai toisella.
 
Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa (käytettyjen konsoleiden takuu)

En tiedä onko linkitetty, mutta laitan linkin viestin loppuun, mutta lue viestini ensin. Teet seuraavan omalla vastuulla, suosittelen olemaan vieressä koko ajan ettei synny tulipalon. En ota vastuuta mistään vaan teet kaiken omalla vastuulla.

http://www.xbox360rally.com/the-red-ring-of-deathcure-found/

Itse tein noin, pidin ehkä 5min ja kokeilin ja nyt latailen demoja marketplacesta eli toimii oikeasti...oli vähän epäilevä mieli kun kokeilin, mutta nyt on ihan fantastinen fiilis kun on jotain mitä tehdä PS3 odotellessa.
 
Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa (käytettyjen konsoleiden takuu)

En keksi mitään muuta, kun että tuo kuumetessaan sulattaisi kylmyneet juotokset jälleen kuntoon - Ring of Deathan vissiin johtuu vituilleen tehdyistä kokoamisista ja paskoista kontakteista. Hajoaa kuumana, korjaantuu tulikuumana :)
 
Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa (käytettyjen konsoleiden takuu)

cchaou sanoi:
En keksi mitään muuta, kun että tuo kuumetessaan sulattaisi kylmyneet juotokset jälleen kuntoon - Ring of Deathan vissiin johtuu vituilleen tehdyistä kokoamisista ja paskoista kontakteista. Hajoaa kuumana, korjaantuu tulikuumana :)
Se tuli itellänikin mieleen jos porukka korjailee konsoleitaan kuumailmapuhaltimilla juuri tuon takia niin samaan vainvaan tääkin varmaan toimii.

Nyt vaan joutuu venailemaan että tää hajois ja sais takuuseen:(

Olen tämän konsolin toinen omistaja, mutta koska ekan ei varmaan kertaakaan tarvinnut huoltaa niin minä olen virallisesti ensimmäinen omistaja, ekaan viestiin viitaten.
 
Ylös Bottom