Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
MiKiM sanoi:Paikanpäällä oli infossa eri tyyppi vastassa ja ihmetteli, kuka minulle oli alussa mainitut ohjeet antanut. Olisi kuulemma pitänyt lähettää laite suoraan mikkisoftalle. Siittä huolimatta jätin boxin Prismaan ja meni muutama viikko niin sain uuden laitteen tiallle...
Itsekin jännityksellä eilen soitin MS:lle kuoleman rinkulan ilmestyttyä (käytetty kone). Onneksi ei ollut aikaisempi omistaja ehtinyt livettämään, niin takuuseehan se menee ja tulee samalla virallisesti mulle rekisteröityä. Luin jostain että MS vaihtaa ennen 1.1.2006 valmistettuja koneita uusiin jos vikoja ilmenee (oma 8.10.2005), kävisihän sekin tietysti.
hotpot sanoi:Luin jostain että MS vaihtaa ennen 1.1.2006 valmistettuja koneita uusiin jos vikoja ilmenee (oma 8.10.2005), kävisihän sekin tietysti
xm sanoi:Vähän tyhmä kysymys mut oonko ymmärtäny oikein, että jos ensimmäisellä omistajalla on ollut livessä tili, nii konsolin sarjanumero on automaattisesti mennyt microsoftin tietoihin? Ja nyt jos käytetty konsolini hajoaa ja soitan tukeen, nii ne näkee siellä, että oon toinen omistaja ja takuuta ei heru. Oon harkinnu jo laatikon myymistä, koko ajan on pelko perseessä ku pelaa. Laite on kolme kuukautta vanha ja jo nyt välillä temppuilee
Ei hätää. Kyllä takuu ja valmistajan virhevastuu säilyvät, vaikka olisit kymmenes omistaja. Siihen ei edes Microsoftilla ole mitään sanomista.xm sanoi:Joo käytettyhän se on ja sain kaupan yhteydessä takuukuitin. No pitää toivoa, että konsoli saadaan jollakin tavalla huoltoon, sitten ku sen aika on. Tuskin tässä kyllä tarvii kauaa oottaa, eiköhän tuo dvd-asema tuosta ekaks leviä
feldon sanoi:Ei hätää. Kyllä takuu ja valmistajan virhevastuu säilyvät, vaikka olisit kymmenes omistaja. Siihen ei edes Microsoftilla ole mitään sanomista.
Kumis sanoi:ei siinä sen enempää tietoa tartte, kun että microsoft ei voi purkaa suomen kuluttajansuojalakia, joka määrittää että takuu pysyy voimassa vaikka tuotteen omistaja vaihtuisi.
Olen ainakin yhden tapauksen todistanut jossa MS:n puhelintytöt vänkäsi ettei käytetyllä konsolilla ole enään takuuta. Tästä tuivaantuneena kuluttajanasiainneuvojan (vai mikähän se olikaan) kanssa yhteyttä MS:n, niin johan tuli vauhtia. Eli kyllä laki on laki, ja vaikka kuinka paljon valtaa MS:lla onkin, ei se lakia voi kumota.
Eipä mikään ihme:petekki sanoi:Tällaisen uutisen löysin "Korjaajat kyllästyivät hajoaviin Xboxeihin"
Lisää linkissä http://pelaajalehti.com/2007/06/28/...death-vika-korjaaja-kuoleman-punainen-ympyra/
Pelaajalehden artikkeli sanoi:Microsoft ilmoitti [5.7.2007] julkaisemassaan lehdistötiedotteessa tarjoavansa Xbox 360 -konsoleille kolmen vuoden takuun. Jos Xbox 360 -konsolisi etupaneelin valorinkula alkaa välkkyä punaisena, mikä tarkoittaa koneen täydellistä hyytymistä, Microsoft korjaa tai vaihtaa koneen uuteen ja tarjoaa siihen kolmen vuoden takuun. Microsoft hoitaa kaikki prosessiin liittyvät kulut.
Microsoft totesi, että Xbox 360 -konsoleita hajoaa liikaa ja yritys haluaa varmistaa asiakkaiden pysyvän tyytyväisinä. Niinpä takuuaikaa pidennettiin, ja uusiin Xbox 360 -malleihin on tehty joitakin korjauksia joiden pitäisi varmistaa, että kone kestää aiempaa paremmin.
Microsoft varaa merkittävän määrän rahaa ongelman kitkemiseksi. Lehdistötiedotteen mukaan konsolin huoltamisesta kuluttajille aiheutuvat kulut tullaan kompensoimaan tavalla tai toisella.
Se tuli itellänikin mieleen jos porukka korjailee konsoleitaan kuumailmapuhaltimilla juuri tuon takia niin samaan vainvaan tääkin varmaan toimii.cchaou sanoi:En keksi mitään muuta, kun että tuo kuumetessaan sulattaisi kylmyneet juotokset jälleen kuntoon - Ring of Deathan vissiin johtuu vituilleen tehdyistä kokoamisista ja paskoista kontakteista. Hajoaa kuumana, korjaantuu tulikuumana