Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Rise of the Ronin

Pitää kyllä sanoa etten minäkään ole Niohin loottisysteemin ystävä. Tuntui että jatkuvasti sai olla valikossa vaihtamassa asetta sun muuta.

Odotan silti tätä ihan mielenkiinnolla. Tuskin tulen tätä silti heti ostamaan, mutta eiköhän tämäkin joskus peluuseen mene.
 
mitä katselin nyt previkoita varmaan yhteensä 7 Hyvältä vaikuttaa, mutta se tärkein juttu nyt heti ensimmäisenä että kyllä peli tulee olemaan ihan perinteinen loot Grind game kun Wo longit ja Nioh:t joten AHH myö loot team ninja game fanit voidaan huokaista helpotuksesta, pelissä tosiaan tippuu ihan samanalailla loottia kun esim vaikka Wo longissa kun tapat vihollisen, Thank God!, eli peli on edelleen Team Ninja Loot ARPG itemization, mutta Open world elementeillä. pelissä on tosiaan 2000 loot inventory slottia, joten tila ei lopu ihan heti kesken, tästä iso plussa.

Story ja valinnat ovat vaikuttaneet myös hyviltä noiden previewin perusteella että pelissä pääsee tekemään todella isoja valintoja, jotka vaikuttavat oikeasti merkittävästi tarinaan ja maailmaan.

isoin huolen aihe on tosiaan tuo pelin graafinen ilme eli moni sanoo että peli on suhteellisen ruma, open worldia on myös sanottu että se on geneerinen ja myös että pelin open world maailma visuaalisesti tylsän oloinen, eli peli ei aiheuta visuaalisesti sellaisia Wow fiiliksiä mitä esim Ghost of Tsusthima aiheutti.

no joka tapauksessa odotan silti rewikoita, mutta jos ja kun pelin yksi vahvuuksia rewikoissa tulee olemaan bossit, dialogivalinnat, combat ja loot grind ja itemization, niin eiköhän tämä tosiaan aika varmuudella lähde hankintaan heti Day one, mutta ennakko tilata en vielä kumminkaan uskalla. Fightincowboy tosiaan vähä kritisoi myös tuota combattia mutta omaan silmään combat vaikuttaa kuitenkin hyvältä. voi siis olla että fightincowboy kun on Capcomin miehiä, (oli capcomin Dragons dogma 2 pressissä toisina hostina) niin sekin voi vaikuttaa hänen mielipiteeseensä, esim Fextralife taas kehui combattia kovasti.

tämä Fextran preview oli ehkä paras mitä tuli katseltua


Jes!! Jes!!!! Ihmettelinki et miks siitä luovuttais, tämän tiedon jälkeen pakkohankinta, oli mulle deal breaker toi lootin puutr.
 
Pitää kyllä sanoa etten minäkään ole Niohin loottisysteemin ystävä. Tuntui että jatkuvasti sai olla valikossa vaihtamassa asetta sun muuta.

Odotan silti tätä ihan mielenkiinnolla. Tuskin tulen tätä silti heti ostamaan, mutta eiköhän tämäkin joskus peluuseen mene.
Vähän samoja fiiliksiä itsellänikin Niohin loottikuvioiden kanssa. Ihan liian paljon tuli sitä sälää, ja kehitysaskeleet olivat jotenkin kovin pieniä, kun sitä uutta kamaa sai. Menee tympiväksi hyvin herkästi tuollainen. Tykkään kyllä hyvin toteutetusta loottikuviosta yleensä. Esim. Borderlandseissa se toimii paremmin minun makuuni. Ja miksei Diabloissa tai vaikkapa Bethesdan peleissä. Liika sälä aiheuttaa kyllä kieltämättä turtumista ja ähkyä - varsinkin varusteissa ja aseissa. Vähän nyt kieltämättä alkanut huolestuttaa Rise of the Roninin kanssa. Alunperin olin ajatellut tämän ostaa ihan täysihintaisena pelinä heti julkaisussa, kun kiinnosti niin paljon useammatkin elementit. Oli tarkoitus samalla hyödyntää Playstation Stars-bonuksia 40 euron edestä, jolloin pelille jäisi varsin kohtuullinen hinta.

Nyt olen alkanut kyllä miettimään, että olisiko parasta jäädä odottelemaan tämänkin tipahtamista sitten joskus aleisiin, ja käyttää nuo bonusrahat johonkin parempaan. Harmi vaan, kun ei oikein mitään itseäni kiinnostavia pelejä ole viime aikoina julkaistu. Final Fantasyjen kehitys on mielestäni täysin vääränlainen, joten aleista korkeintaan ostan sitten joskus Rebirthin. Sama kohtalo on Spider-Man 2:lla, kun ykkönenkään ei napeksinut kuin ajoittain, ja huononi vieläpä loppua kohden. Dragon’s Dogma 2 ei myöskään kiinnosta erityisen paljoa, koska se vaikuttaa vain graafisesti parannellulta ykköseltä. Toki korkea kynnys on minulla muutenkaan nykyään ostaa oikein mitään noihin 79:n tai 69:n euron julkkarihintoihin - tai oikeastaan edes lähelle niitä hintoja.
 
Viimeksi muokattu:
itselle se mikä määrittelee sitten sen pelin oston on se että miten deep se loot system ja itemization lopulta on, se on oikeastaan melkeinpä ainoa asia mikä sitten päättää sen että ostanko pelin Dragons Dogma 2 kylkeen. jos tuota osa aluetta kehutaan arvosteluissa niin sen jälkeen minulle ei sillä arvostelujen numeroilla ole mitään väliä. (hyvänä esimerkkinä Stranger of Paradise johon upotin 150 tuntia) kaikki muut asiat onkin sitten plussaa ja tulee mukavasti siinä mukana, no siltä osin näyttää hyvältä mutta tosiaan suurin osa pelannut peliä vasta 3 tuntia niin minua kiinnosta nähdä miltä end game Itemization näyttää.
 
Viimeksi muokattu:
Vähän nyt kieltämättä alkanut huolestuttaa Rise of the Roninin kanssa. Alunperin olin ajatellut tämän ostaa ihan täysihintaisena pelinä heti julkaisussa, kun kiinnosti niin paljon useammatkin elementit. Nyt olen alkanut kyllä miettimään, että olisiko parasta jäädä odottelemaan tämänkin tipahtamista sitten joskus aleisiin, ja käyttää nuo bonusrahat johonkin parempaan.

Ihan en ehkä itse jaksa alennusmyynteihin asti odottaa :D, mutta päätin itsekin kuitenkin odottaa hieman, että saavat patchättyä tuon kuntoon. Tuo 60fps › 45fps -dippaus kuulosti SkillUpin previkassa niin harmilliselta ja on vähän sitä mitä ounastelinkin. Ja täytyy kyllä sanoa, että tuossa Sonyn toimittamassa pelikuvassa peli näyttää kyllä todella aneemisen vanhanaikaiselta (kuten todettua - ei pääasia), eli ei pitäisi yskiä enää PS5:llä kyllä yhtään.

Yhden buttonin taistelu ei myöskään kuulostanut mitenkään riemastuttavalta, vaikka oli kai tässä niitä stancejä.
 
Ihan en ehkä itse jaksa alennusmyynteihin asti odottaa :D, mutta päätin itsekin kuitenkin odottaa hieman, että saavat patchättyä tuon kuntoon. Tuo 60fps › 45fps -dippaus kuulosti SkillUpin previkassa niin harmilliselta ja on vähän sitä mitä ounastelinkin. Ja täytyy kyllä sanoa, että tuossa Sonyn toimittamassa pelikuvassa peli näyttää kyllä todella aneemisen vanhanaikaiselta (kuten todettua - ei pääasia), eli ei pitäisi yskiä enää PS5:llä kyllä yhtään.

Yhden buttonin taistelu ei myöskään kuulostanut mitenkään riemastuttavalta, vaikka oli kai tässä niitä stancejä.
Luulen, etten itsekään malta alennusmyynteihin odotella. Saattaa olla jopa, että tulee jo viikonlopuksi peli ostettua sitten kuitenkin. Paljon kiinnostavaa tuossa pelissä kuitenkin minulle on.
 
Pallottelin tän ja DD2:n välillä ja päädyin toistaiseksi nyt DD2:een. Ei pysty mitenkään ottamaan kahta isoa avoimen maailman peliä yhtaikaa peluuseen. Vähän kans viel kysymysmerkki toi lootti, en ole oikein löytänyt mitää sen syvempää tietoa asiasta mitä tossa yhessä tubettajan videossa oli. Täytyy siis kattoa millanen se oikeesti on, siksi jäänee tämä vähä myhemmäksi.
 
nyt ku on katsonut 2 jaksoa Shogunia joka on osoittautunut yhdeksi parhaimmaksi sarjaksi moneen vuoteen, ja se kun peli perustuu samoihin aikoihin ja teemoihin, niin ei ollut enää muuta vaihtoehtoja, ostin vielä Deluxe version, koska se sisältää armorin joka erehdyttävästi muistuttaa erästä Armoria joita nähdään tuossa kyseisessä tv-sarjassa

Kuulin myös sitten vähä lisätietoja lootista, että se on ehtaa Nioh:ta, eli jokaisella aseella ja itemillä on random ominaisuudet mitkä määräytyy tierin mukaan, max 6 (legendary /highest tier) ominaisuutta eli 3 affixia ja 3 suffixia, lisäksi peli sisältää Nioh tyyliin Set itemeitä, pelissä on myös mukana Team Ninja tyyliin New game+:t, ja tosiaan kun kyseessä on Team Ninja ja team ninja ei ole kertaakaan itseäni pettänyt, (pahoittelut kuvan resoluutiosta) tajusin että, en ole yhdenkään team ninjan pelin kohdalla arvostelu odotellut niin miksi odottelisin tämänkään kanssa.

Screenshot_20240317-183146__01.jpg


tossa tosiaan tuosta lootista se varmistus, tämä content Creatorhan on ihan Nioh pelaaja alunperin joten hän tietää mistä puhuu.



tämä Fextran wikistä

New Game Plus, or New Game+ (NG+), in Rise of the Ronin (RotR) is all the unlockable content that becomes available upon the initial completion in the game. Some games increase in difficulty with each completion and could have multiple New Game+ content.
 
Viimeksi muokattu:
Tämän Podcast kuuntelun jälkeen olen täysin vakuuttanut että "i will fucking going to love this game" se että peli sisältää sen mitä olen tämmöiseen pelin aina halunnut eli Home base/housing jota voi itse sisustaa ja sinne voi värväillä ja kutsua liittolaisia, ja liittolaisille voi antaa lahjoja ja muuta todennäköisesti myös romantisoida,

toinen on sitten ne elementit Shogun ajalta, että voit liittoutua brittien tai vaikka jenkkien kanssa ja se näkyy sitten arkkitehtuurissa ja siitä miten pelin tarina etenee ja avaa uusia sidequestejä ja muuta, aletaan olemaan hyvin lähellä jopa sitä pistettä että kun torstaina pelin aloitan niin kun perjantaina oli tarkoitus puolittaa peli aika Dragons Dogma 2 kanssa, niin se voi hyvin olla että peli viekin mennessään ja koko viikon loppumeneekin Rise of the Ronin parissa ja Dogmailu siirtyy myöhemmäksi. eli tuon podcastin perusteella myöskin se alku 3-5h ei juuri antanut mitään kuvaa pelistä vaan peli vasta alkaa ja avautuu kunnolla sen ekan boss fightin jälkeen. mihin nuo Previewit aikalailla loppuivat.

olen aina halunnut pelin joka olisi kun AAA tason Way of the samurai pelin, ja nyt tämän podcastin perusteella, näyttää että olen saamassa sen mitä olen halunnut

 
Viimeksi muokattu:
mielenkiintoinen video näyttää tosiaan siltä että peli sisältämään pirun monta Roleplay elementtiä alkaen classi valinnoista joilla jokaisella on oma uniikki erikoistaitonsa, lisäksi lähestymistavoista dialogivalinnoissa, voi uhkailla, lahjoa, suostutella, valehdella, yms ja näyttäisi siltä että pelissä on tosiaan suhteellisen complexit bond/hahmojen suhde puut, videolla jo varoteltiin siitä että jos kuset nuo omat suhteesi liittolaistesi kanssa voi olla että tulee mähinät ja joudut tappamaan omia liittoilaisia jos liittolaiset kääntyvät sinua vastaan tai vaihtoehtoisesti toisia vastaan. mielenkiinnolla odotan että miten deep tuo homma lopulta tulee olemaan.

 
Viimeksi muokattu:
siinä muutama tunti gameplaytä kun joku oli saanut pelin käsiinsä, katselin tuota hetken ja kyllä peli on Way of the samurai + Open world Nioh + RPG, itemisaatio on tosiaan kun suoraan NIOH:sta, ja loottia tippuu tosiaan samaan malliin ja muutenkin yleisfiiliksestä tulee heti mieleen Nioh, eikä esim Sekiro tai Wo long vaan juuri Nioh, ei tässä kyllä millään maltais odottaa että pääsee aloittamaan oman seikkailunsa, ja vielä tuo transmog system siihen päälle aijai, i,m Hyped, graafisesti tuosta gameplaytä ei kannata vetää mitään johtopäätöksiä, kun 720p streami, en siis usko että peli mikään kovin kaunis tulee olemaan niin kun on nuo previewit aiemmin näyttänyt, mutta ei se ihan noin rujo ole mitä tuo 720p streami antaa ymmärtää, mutta ainakin gameplay ja yleisfiilis vaikuttaa hemmetin hyvältä

 
Viimeksi muokattu:
Onks sitä pakko laittaa ostohousut jalkaan sit.

Itse olen tuijotellut pleikkarin aikalaskuria siinä toivossa että se hyppäisi 0. Kaikki mitä pelistä on kuullut vaikuttaa todella hyvältä ja Team Ninja tuntee tässäkin pelissä tehneen sen ainoan oikean ratkaisun, pelattavuus grafiikoiden edelle.
 
Itse olen tuijotellut pleikkarin aikalaskuria siinä toivossa että se hyppäisi 0. Kaikki mitä pelistä on kuullut vaikuttaa todella hyvältä ja Team Ninja tuntee tässäkin pelissä tehneen sen ainoan oikean ratkaisun, pelattavuus grafiikoiden edelle.
Juu hyvältä se näyttää ja lootti oli mulle se viimene naula arkkuun. Ainut este ostolle on DD2:n jonka jo ehdin tilaamaan. Kaks avoimen maailman peliä voi olla liikaa rajalliselle peliajalle :D

Tosin rehellisyyde nimis tää kyl kiinnostaa enemmä ku DD2
 
Samperi. Kyllä tämä nyt kuitenkin noista parista kysymysmerkistä huolimatta mitä mieleen on noussut, aika lailla kuumottais. Ostohousutkin olisi pestynä...
 
Onko kenelläkään tietoa, onko pelissä valittavana vaikeustasoa tai miten haastava peli tämä on? Jos tämä on jotain Niohin tasoa haastavuudeltaan, niin saa jää kauppaan.
 
Onko kenelläkään tietoa, onko pelissä valittavana vaikeustasoa tai miten haastava peli tämä on? Jos tämä on jotain Niohin tasoa haastavuudeltaan, niin saa jää kauppaan.

Pelistä löytyy easy, normal ja hard (nimetty vissiin jotenkin muuten) Easy tasolla saa vielä pari helpotusta käyttöön joita ei muuten saa niin halutessaan.
 
Ylös Bottom