Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Rock Band vs. Guitar Hero

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cassu21
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Rock Band vs. Guitar Hero IV

Activisionilla ei taida olla yhtään sellaista tiimiä, joka osaisi tehdä Guitar Herosta hyvän. Harmonix kuitenkin jalosti kitarapelin parhaimmilleen ja siirtyi sitten tekemään jotain uutta. Activision näkee hyvän markkinaraon ja yrittää iskeä siihen motolla "enemmän on parempi".

Guitar Hero World Tourissahan kuulemma rummut ymmärtävät lyönnin lujuuden, joten rumpuraidalla taitaa olla mahdollista myös merkata pehmeät ja kovat lyönnit. Tämä mahdollistaa soittamisen keinotekoisen vaikeuttamisen GH3:n kolmen sormen sointujen tapaan. Ainakaan itseäni ei Guitar Hero enää kiinnosta, koska Neversoftin tapa "kehittää" peliä on iskeä vain biiseihin lisää nuotteja. Harmonix sen sijaan panostaa soittamisen hauskuuteen.

Jos hakee peleistä ensisijaisesti masokistisia kokemuksia, Guitar Hero täyttänee odotukset paremmin. Kavereiden kanssa voi todennäköisesti olla kuitenkin kivempaa pelata Rock Bandia ja nämä GH-friikit voivat sitten vaikka kokemusta voimistaakseen kiinnittää pyykkipoikia nänneihinsä.

Eli toisin sanoen et vain osaa. En nyt halua pelien "hauskuutta" väheksyä, mutta ellei pelaa näitä pelejä vain illanistujaisissa niin mikään Guitar Heroa helpompi ei kelpaa. Ja mikä estää käyttämästä GH:ssa niitä helpompia vaikeustasoja?

Nimenomaan silloin noissa edellisissäkin Guitar Heroissa homma kusi, kun soittamisesta tuli helppoa. En kyllä käsitä miten se voi jostain olla hauskaa pitemmän päälle.

Tuskin kumpikaan. Ehkä voisi jonkun vanhemman Guitar Heron ostaa jossakin vaiheessa, mutta nyt minusta tuo alkaa menemään jo naurettavuuksiin. Pelin oheistuotteet maksaa jo mansikoita ja saadakseen täyden hyödyn pelistä, on pakko kavereiden asua luonasi tai päin vastoin.

Boikotoin tuollaista. ;)

Hei, ei ne turhaan maksa niin paljon. Valmistaminen on varmasti kallista, ja ne firmat jää melkeen tappiolle. Ja vielä, mitään "brändilisää" oo ollu, eikä tuu koskaan olemaan..

Todellisuudessa... Juuri, ei noin. En oikeen jaksa olla mitään mieltä, kun eivät omaan kotiin varmana tule. Varsinkaan vielä, kun näen suomihinnat. :(

Peliteknilliset juurikin näin. Rockbandissä on lähinnä kitarassa parantamista (korjaantuu XOlla helposti). Muuten Rockband on mahtavuutta! Erot pelisarjojen välillä huomaa biiseissä jotka löytyvät molemmista. Harmonixin tekeleissä biisien soittaminen tuntuu paremmalta ja on enemmän soittotuntuista fiilisteluyä, kun taas Neversoft/activisionin kehityssuunta on enemmänkin sormiakrobatian haasteet.

Voinen sanoa, että mua ottaa todella päähän Gh4 tällä hetkellä. En tiedä, mutta sitä pelatessa mun silmät sekoo. samaa en havainnut Gh3:sen aikaan. Osaisiko joku analysoida, miten gh4 eroaa Gh3:sta tuon suhteen. Myisin varmaan koko paskan pois, jos en olisi ostanut Metallicaa siihen. Toimiiko muuten Metallica DLC, joka on hommattu GH4:llä niin GH3:lla? Mulla on Rock Band 2 ja siinä DLC biisejä + RB1:sen biisit. ja täytyy sanoa, että kun sitä pelaan, niin se on yhtä nautintoa. Rumpufillejä kiva soittaa väliin ja kaverin pelastaminen bändisoitossa on myös parhautta. GH4:sta pelattaessa mua alkaa suoraan sanoen V*tutttaa. Kyllä soittamisessa pitää iloa olla. GH4:ssa medium on liian helppo mulle ja Hardi usein liian vaikea, joten ei auta vaikeustason muuttaminenkaan. Inhoan myös GH4:sen räikeitä värejä ja sitä otelautaa, joka varmaan osaksi sekoittaa silmiä. Rock Band 2 on hillitty kokonaisuus, loistava sellainen. Lainatakseni Tiltin arvostelijaa: "Aikuinen ihminen itkee ilosta pelatessaan Rock Band 2:sta". :)

Joo mulla on kanssa tuota ongelmaa GH3:ssa ja nelosessa, että medium on vähän liian helppo mutta hardilla ei sitten sormet enää tahdo taipua niin millään. Nelosta pelailin kaverin luona ja varsinkin bassoa soittaessa kappaleet mediumilla on niin perkeleen helppoja ja tylsiä että oli pakko nostaa taso hardille. Oli huomattavasti mukavempi pelaa sillä mutta alkupään biisien jälkeen ei vaan enää taidot riitä. Ihan kuin mediumin ja hardin välistä puuttuisi yksi vaikeustaso, menee niin ***** vaikeeks mut medium alkaa tylsistyttää :-/

Onko Rock Bandissä vaikeustasot tehty järkevämmin? Joo ja myönnetään, oon ihan paska näissä peleissä mut mukavaa ajanvietettä silti silloin kun ei muuta keksi..

Rock Bandissa on tehty juuri toivomallasi tavalla. Kynnys mediumin ja hardin välillä ei ole yhtä suuri kuin vanhoissa Guitar Heroissa. Se on hyvä, koska siirtyminen neljästä fretistä viiteen on tosiaan monelle kohtalainen kynnys ilman, että siihen kaipaa kovaa vaikeustason korotusta.

Itse ostin GH4:n sijaan RB2:n. Omistan siis GH3:n. Reign in blood ja sun muut kappaleet eivät vain innostaneet, kun olisi tarvinnut näädän refleksit ja Mooseksen kärsivällisyyden. Soitin hardilla ja joitain kappaleita extremellä. Nyt olen nauttinut Rock bandin pelaamisesta. RB:ssä vaikeatkaan kappaleet eivät tunnu pelaajalle vinoilulta, niinkuin kilpailijassaan. Bändissä soittaminenkin on anteeksiantavampi kuin GH:ssa, joten jos olet pelaamassa kavereiden kanssa - RB2 on ehkä parempi vaihtoehto.

Mä tahon heittää TT-2k:lle herneet nenään seuraavasta kysymyksestäni :D, elikkäs, toimiiko GHWT:n rummut Rock Band kakosessa? Meinaa jos siinä on skittailijalle tehty paremmaksi toi vaikeustaso, niin sitten ostan sen ja GTWT:n rummut, sillä edellytyksellä, että RB2:sessa voi käyttää myös niitä lautasia :rolleyes::)

Mä tahon heittää TT-2k:lle herneet nenään seuraavasta kysymyksestäni :D, elikkäs, toimiiko GHWT:n rummut Rock Band kakosessa? Meinaa jos siinä on skittailijalle tehty paremmaksi toi vaikeustaso, niin sitten ostan sen ja GTWT:n rummut, sillä edellytyksellä, että RB2:sessa voi käyttää myös niitä lautasia :rolleyes::)

Keltaista symbaalia voit käyttää mutta oranssi ei ole ollenkaan käytössä RB2:ssa kun GH:WT:n rumpusetillä pelaa.

http://uk.youtube.com/watch?v=j4lAyHSDABM

Tossa pätkää jossa tämä asia tuleekin hienosti esille.

eli toisin sanoen, GHWT:n rummuilla on omassa pelissään vaikeampi soittaa, kun on kaikki käytössä sekä pedaali :confused:

En nyt ihan noin sanoisi, omasta mielestäni GH:WT:ssa on luontevampi soittaa koska peltien iskut tulevat noista symbaaleista ja Rock Bandissa ne näky osittain sitten tulevan jostain vihreästä ja sinisestä padista. Ja omiin silmiin näytti myös vaikeammalta soittaa Rock Bandia noilla GH:WT:n rummuilla juurikin tuon takia että siitä puuttuu se oranssi symbaali kokonaan, mutta silti tulee varmaan peli jouluksi hommattua ihan vain sen DLC:n takia, on niin kovaa biisiä ladattavissa että oksat pois.

Viimeksi muokannut moderaattori:

En nyt ihan noin sanoisi, omasta mielestäni GH:WT:ssa on luontevampi soittaa soittaa koska peltien iskut tulevat noista symbaaleista ja Rock Bandissa ne näky osittain sitten tulevan jostain vihreästä ja sinisestä padista.

Näinhän se on ja tämä tekee kartoista välillä vähän omituisen tuntuisia. Lisäksi RB:ssä keltainenkin symbaali toimii välillä tomina (ainakin vapaissa filliosioissa).

Ja omiin silmiin näytti myös vaikeammalta soittaa Rock Bandia noilla GH:WT:n rummuilla juurikin tuon takia että siitä puuttuu se oranssi symbaali kokonaan, mutta silti tulee varmaan peli jouluksi hommattua ihan vain sen DLC:n takia, on niin kovaa biisiä ladattavissa että oksat pois.

Itse käännän Rock Bandia pelatessa tuon oranssin symbaalin sivuun kokonaan niin eipähän häiritse enää eikä tule vahingossakaan lyötyä.

Olen vieläkin sitä mieltä että osta se peli joka sopii peli tyylillesi RB on casual gaming eli siinä kynnys ei ole niin valtava hypätä remmiin ja alkaa soittelemaan, kun taas GH:WT on enemmänkin hc-pelaajille viides rumpu ja syvyys effekti tuo lisä haastetta. Molempia olen pelannut ja on hyviä ja huonoja muistoja. (Ehkä huonoin kun intensiivisen big band endingin päätteeksi tempaisin itseäni rumpukapulalla polveen ja suoraan hermoon)

Pakko on kyllä mainita että itse ostin GH WT ja sain ensin kahdet rikkinäiset rummut mutta viisaana asiakkaana vaadin oikeuksia ja sain aina uuden setin tilalle, no nyt odottelen tuning kittiä että punaisen rummun saa herkemmäksi. Toisaalta pieni säätö ei ole pahasta, koska tulee muutenkin ehkä pelattua liikaa :P

Vastaus: Rock Band vs. Guitar Hero

Mites ne ohjaimet nyt meni?

Rock bandillä voi soittaa GH:n kitaroita mutta rumpuja ei?
Ja GH:lla rock bandia soittaess puuttuu kitarasta puolet napeista?

Vastaus: Rock Band vs. Guitar Hero

Nämä samat jutut on jokuseen kertaan jo threadissä mutta ilmaisenpa oman mielipiteeni...

Rock Band rokkaa ja Guitar Hero suckaa.

Tärkein osa videopeliä on ainakin omasta mielestäni pelattavuus. GH:n langattomat ohjaimet ovat pahasti lagisia, tuntumaltaan "tuhnuisia" ja heikosti kulutusta kestäviä. Pointsit GH:lle "ylimääräisistä" pelleistä mutta siihen se sitten jääkin.
Ja miksi kitaralle on laitettu ylimääräisiä nuotteja? Siis nuotteja mitä ei alkuperäisessä kappaleessa edes ole?

RB 1 - GH 0

Ja voi rypäle sitä GH:n graafista ilmettä... Räikeitä värejä ja suttuisia valoefektejä. Itse Rock Bandin laulupuoleen tykästyneenä oli GH:n vastaava puolen biisin jälkeen ohi. En tiedä onko sitten kyseessä pelimekaninen asia mutta kuka helvetti on keksinyt muuttaa laulukorkeutta alkuperäisestä biisistä? Ja niiden sanojen lukeminen ruudulta saa vain pään kipeäksi. Säädöt ovat olemattomat (laulun taustaraitaa ei saa kunnolla säädettyä alas) ja mikrofonin herkkyys tuntuu muutenkin olevan GH:ssa jotain aivan sietämätöntä.

RB 2 - GH 0

Ja sitten biiseistä. Näistähän voi tosiaan olla miljoonaa eri mieltä, mutta ero Harmoixin ja Neversoftin valikoimien välillä on aika ilmeinen. Neversoft puskee peleihinsä hittilistapurkkaa (poikkeuksena Tool, jota on muuten aivan kamala laulaa kiitos huonon träkkäyksen), Harmonixilla taas ollaan mietitty biisejä mitä on "siisti" vetää.
Ja se DLC...
Rock Bandiin on saatavilla jo "vain" 794 biisiä (joista olenkin vajaa 100kpl jo lunastanut) verrattuna Guitar Heron vajaaseen 200 mistä suurin osa on aikamoista kuraa. No varmasti umpikuurot Metallica fanit juhlivat Death Magneticinsä kanssa, itse en jaksaisi pimputtaa biisejä jotka kuulostavat ala-asteen musaluokan tekeleiltä.

RB 3 - GH 0

Tulipas avauduttua... :D Pidän itseäni jonkin asteisena "muusikkona" ja koen GH:n alkuperäistä biisiä vääristelevän tyylin jokseenkin vastenmielisenä. Musiikkipelien pitäisi kuitenkin olla mahdollisuus "musisoida" ihmisille joilla ei ole taitoja soittaa oikeita instrumentteja, tai edes olla "hauskaa" tekemistä kotibileisiin. Mielestäni GH ei tätä ole enää 2 osan jälkeen ollut.

Piste.

Ylös Bottom