Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Rytmipelit

Harmonixilta tulee Fuser Q4:lla. Jollain videolla julkaisupäivämääränä vilahti 20.9., mutta ymmärrettävistä syistä julkaisu saattanut muuttua.

Vahvat DJ Hero -vibat kyllä pelissä, ja tällä kertaa muovisoittimet, kuten myös ajorataa kiitävät rytmipallot on unohdettu, ja peliä pelataan konsolin ohjaimella.
 
Onko tuossa joku muukin pointti kuin vain fiilistellä?
Ainakin tuon videon perusteella tuo voi olla ihan kiva lelu yhdeksi illaksi ja sitten siihen kyllästyy, koska mitään varsinaista peliä tuo ei näytä tarjoavan.
Toki joku varmaan tuolla jaksaa miksailla päivästä toiseen.
 
Onko tuossa joku muukin pointti kuin vain fiilistellä?
Ainakin tuon videon perusteella tuo voi olla ihan kiva lelu yhdeksi illaksi ja sitten siihen kyllästyy, koska mitään varsinaista peliä tuo ei näytä tarjoavan.
Toki joku varmaan tuolla jaksaa miksailla päivästä toiseen.
Ei mitään hajua. Kai siinä oli joku pisteytys, muttei mitään hajua miten toimii yms
 
Tuli törmättyä ensimmäisen kerran Fuseriin tuossa kesällä. Pikkuisen kiinnosti, sitten unohdin koko pelin. Nyt julkaisun lähestyessä alkoi peli taas kiinnostamaan ja tulikin viikonlopun ajan katseltua erinäisiä videoita pelistä ja lopputulos se, että ostin Xbox Onelle VIP Editionin. DJ Hero aikoinaan lämmitti sydäntä paljon ja vaikka tässä DJ ollaankin, niin eroaahan tämä huomattavasti DJ Herosta.

Tässä siis oikeasti pääsee itse tekemään kappaleista mixejä. Otat yhdestä biisistä vaikka lauluraidan, toisesta synan, kolmannesta rummut ja basson. Eli siis 4 raitaa maksimissaan. Näihin pystyy lisäämään efektejä, pystyy myös "soittamaan" itse biiseihin osioita. On looppeja jne. Ja pystyy jakamaan valmiita kappaleita. Kyllä tämä itselle pienet täpinät pisti pystyyn, ja tyttöystävä, joka siis pelaa vain SIMSiä, haluaa ehdottomasti myös tätä kokeilla.

Pelin arvosteluja alkanut tulemaan myös pihalle, eikä näytä mitenkään pahalta. Xboxilla 78 ja PS4:lla 81 keskiarvo. Itse ainakin lopen kyllästynyt tällä hetkellä kaiken maailman räiskintöihin, niin tässä mukavaa vaihtelua. :D

Tässä mukava pieni arvosteluvideo pelistä:

 
Viimeksi muokattu:
Rytmipeleistä puheen ollen niin se tämäkin tulee tällä viikolla eli 13.11. Peli tulee kyllä ehkä maailman huonoimpaan aikaan, lisäksi peli on rytmipeliksi täysi hintainen peli, niin se on minusta vähän liikaa, Mutta täytyy toivoa että peli menestyisi suht hyvin nintendo switchillä ja switch omistajat ottaisi kingdom heartsin omakseen, Siihen ei tosin ole kauaa aikaa kun Hyrule warriors age of calamity kolkuttelee jo kulman takana,

Peli kyllä noin muuten Kiiinnoistaisi kovasti Suurena kingdom heartsin fanina ja rytmipelien ystävänä mutta nyt vaan ei millään pysty tätä itse hommaamaan. pahoin pelkään tosin että myös arvostelijat on sitä mieltä että peli ilmestyy nyt väärään aikaan. Switchille tulee kyllä jossain vaiheessa peli hommattua mutta sillon kun pelin saa jollakin 20-30 eurolla tuo 59 euroa on vain yksinkertaisesti liikaa.



 
Kahdeltatoista käynnistin boxilla Fuser'in. Puolitoista tuntia tässä pelannut. Loistava peli! Oikeasti. Jos DJ-touhut kiinnostaa yhtään, ja pitää rytmipeleistä, pakkohankinta. Itse rakastan tätä. :D
 
Kingdom Heartsin ja rytmipelien ystäville ihan pätevän oloinen tekele, täytyy poistaa jossain välissä.

 
Mulla oli mennyt täysin ohi, että taiko no tatsujin: adventure pack oli jo julkaistu switchille.
Tuo siis sisältää adventure 1 & 2 pelit ja ne on sekoitus roolipeliä ja tuttua taiko rummun paukuttamista.
Eilen katselin tämän tyypin striimejä ja äsken kävin ostamassa kun tuo näyttää niin hemmetin hyvältä.

Paljon on dialogia ja kartalla liikkuessa tulee random matseja jotka tietenkin hoidetaan sillä tutulla rytmipelaamisella.
Joskus matsin jälkeen saa jonkun vihollisista liittymään omaan tiimiin ja kaikilla on myös joku pelaamiseen vaikuttava kyky.
Samoin eri varusteet ja tavarat vaikuttaa myös taisteluun ja hahmojen tasotkin nousee matsien myötä.

Tuo yhteispaketti on 50e ja erikseen 30e / kpl.
Yhteensä biisejä on yli 130 ja tietenkin tuon tarina moodin lisäksi löytyy se ihan normaalikin rytmipeli moodi.

 
DJ Avicii rytmipeli vaikuttaa hyvältä jos on trance/konemusiikin ystävä, tuli kokeiltua switchillä demoa ja koukkuunhan siinä jäi, switch napit ei vaan ole takaraivossa kuten pleikalla joten jos semmosen joskus hommaan niin siihen ettei mee ihan rämpyttelyks.
 
Jos joku on odottanut, että switchin project diva megamixin toinen dlc bundle tulee tarjoukseen niin se on nyt 22.49e (norm 29.99e).
Itse olin juuri tuota varten säästänyt kaikki kultakolikot joten sain vielä 8e pois hinnasta.
 
Offtopic, mut onko noil kultakolikoil joku aikaraja minkä sisällä ne pitää käyttää? Ite en oo uskaltanut säästellä vaan ostellut jotain tarjous parin euron pelejä.
 
FUSER:ista julkaistu demo konsoleille ja PC:lle. Suosittelen kokeilemaan jos rytmipelit kiinnostaa. Itselleni tämä on ehkä suosikki siitä genrestä. :D
 
Nyt on tuo pari viestiä ylempänä mainittu taiko no tatsujin paketti pelattu läpi ja siitä jäi hieman kaksjakoiset fiilikset.
Eka peli oli aivan helvetin hyvä ja ihan top 5 kamaa mun vuoden 2020 paras peli listalla.
Tarina ja hahmot oli hyviä ja hauskoja, mutta liikoja ei kannata odottaa sillä kyseessä kuitenkin on rytmipeli jonka pääosassa on kaksi taiko rumpua.
Pelin rpg elementit oli just sopivia eli muutaman kerran tuli vaihdettua oman tiimin kokoonpanoa ja hahmon varustusta, koska muuten tuli turpaan.
Hahmolle on omat varusteet päätä ja kroppaa varten ja ne tarjoaa ihan perus bonuksia kuten vaikka lisää kestävyyttä tai hyökkäystä, mutta myös sellaisia tavaroita löytyy jotka vähentää vihollisen hyökkäyksen mahdollisuutta jos osut nuotteihin vain ok arvosanalla.

Se toinen peli sitten vetikin tuon rpg aspektin jo liian pitkälle omasta mielestä.
Nyt pelissä on omaa tiimiä varten 3x3 ruudukko jonka avulla määritetään missä jokainen on joten esim puolustaja kannattaa laittaa eteen ja maagi taakse.
Tässä on myös eri rooleja eli puolustaja, maagi, pidemmän matkan hyökkääjä jne ja jokaisen hahmon mukaan laittaminen kuluttaa tietyn määrän pisteitä ja sulla on 16 pistettä käytössä joten kaikkia parhaita hahmoja ei omaan tiimiin voi laittaa.
Lisäksi hahmoja voi myös kehittää paremmiksi uhraamalla muita hahmoja sen yhden buffaamiseksi ja joskus hahmot muuttaa kokonaan muotoaan kuin pokemonissa.

Kaikella tuolla on ilmeisesti aika suurikin merkitys sillä mä käytin lähinnä samoja tyyppejä omassa porukassa ja välillä parantelin niiden statseja ja silti ilman taiko magic erikoishyökkäystä en saanut viimeistä bossia hengiltä edes easylla, koska biisi loppui ennen kuin sain tehtyä tarpeeksi vahinkoa.
Muutenkin vaikeustaso oli reippaasti kovempi mitä ekassa pelissä jossa mä jouduin vaihtamaan vain kolmesti hardilta normal tasolle.
Tässä taas pomot on lähinnä todella ärsyttävän haastemoodin tapaisia koetuksia jossa bossi saattaa vaihtaa vaikka nuottien paikkaa just ennen kuin sun pitäs jo osua niihin kun taas ykkösessä nuo oli enemmän sellaisia, että ne vaikeutti vaan nuottien näkemistä.

Lisäksi kakkosen tarina ja hahmot oli huonompia ja teknisestikin peli näytti huonommalta hahmojen osalta.
Koska tarinassa liikutaan pitkin luolastoja niin sen aikana ei voi käyttää rumpu ohjainta ollenkaan joten tavallaan näissä on kaksi aika erilaista peliä kun ensin pelaa tuon tarinan läpi ja avaa uusia biisejä ja sitten pelaa sitä ihan perus rytmipeliä rummun kanssa.
Ykkönen oli niin loistava, että sen ansiosta tämä tupla paketti oli mulle ihan helposti 50e hintansa arvoinen.
 
Viime viikolla tuli pelattua guitar hero warriors of rock. Vastahan se on 12 vuotta ollut hyllyssä kun vuonna 2009 poltin itseni totaalisesti loppuun näiden pelien kanssa sillä saman vuoden aikana julkaistiin guitar hero metallica, guitar hero van halen, guitar hero 5, guitar hero smash hits sekä band hero ja jos pelissä oli tuki rummuille niin kaikki biisit tuli pelattua kitaralla, bassolla ja rummuilla läpi joten ei mikään ihme, että iski kyllästyminen.

Nyt kuitenkin oli taas oikeasti ihan helvetin hauskaa pelata varsinkin kun pääsi soittamaan jotain joka iski ihan täysillä kuten rammstein tai slipknot.
Myös se mukaan tungettu tarinan tapainen siitä kuinka jokainen hahmoista herää sisäiseen voimaansa ja muuttuu entistä kovemmaksi, löytää legendaarisen kitaran ja voittaa pahiksen oli ihan hauska vaikka niitä välivideoita ei montaa ollutkaan.
Viimeiset taistot koostui myös kolmesta megadethin biisistä joten ei valittamista siitäkään.

Muutenhan tämä on sitä vanhaa tuttua guitar heroa, mutta nyt jokaisella hahmolla on omat passiiviset kykynsä joiden avulla voi saada kerättyä entistä enemmän tähtiä, suoja joka suojaa yhdelta kombon poikki menemiseltä ja muuta vastaavaa, mutta mä en kiinnittänyt noihin mitään huomiota kun vaan halusin fiilistellä sitä musaa ja pelata tarinan läpi.
 
Jos kaipaa PC:lle tai Steam Deck:ille Hatsune Mikun kaltaista peliä kannattaa tsekata Project Heartbeat. Hyvin vahvoja vaikutteita otettu Miku peleistä ja tuotu elementtejä sarjan eri peleistä.

Siellä on n.10 valmista kipaletta mutta peli sisältää oman musiikin teko mahdollisuuden joten community driven rythm game onkin pelin homma.

Mitään avattavaa ei ole ja kappaleita ei voi mokata joten tämä on puhdasta fiilistelyä, tosin expaa saat ja leveleitä nousee.

Ainut miinus tulee siitä että kappaleet on turkasen vaikeita kaikella muulla paitsi easy tasolla ja community tuntuu suurimmaksi osaksi tähtäävän hard/extreme kappaleisiin, ainakiin niistä mitä itse kstsoin.

Maksaa tällä hetkellä 6€ normaalisti 10€. Kattavat säätö mahdollisuudet ja fontit on joka ohjaimelle käytit sitten PS, Xbox tai Nintendo ohjainta. Hintaa ei ole paljon joten eikun kokeilemaan.
 
Vähän houkuttelisi Taiko no Tatsuji pelit Switchille. Tuli joitain vuosia sitten Japanin reissulla peliluolissa rummuteltua tuota ja oli hauskaa. Kuitenkin pari pohdintaa:
1. Onko Switchin lisätarvikkeiksi tarjolla olevat rummut mistään kotoisin näiden pelaamista ajatellen?
2. Jos rumpuja ei hanki niin onko tän pelaaminen perusohjaimella mielekkään tuntuista?
Kellään mielipiteitä tähän?
 
Vähän houkuttelisi Taiko no Tatsuji pelit Switchille. Tuli joitain vuosia sitten Japanin reissulla peliluolissa rummuteltua tuota ja oli hauskaa. Kuitenkin pari pohdintaa:
1. Onko Switchin lisätarvikkeiksi tarjolla olevat rummut mistään kotoisin näiden pelaamista ajatellen?
2. Jos rumpuja ei hanki niin onko tän pelaaminen perusohjaimella mielekkään tuntuista?
Kellään mielipiteitä tähän?

Kyllä mä olen tuohon rumpuun ihan tyytyväinen ollut, mutta on siinä omat pikku ongelmansa joista yksi on keveys.
Siinä on paikat kahdelle juomapullolle joiden olisi tarkoitus auttaa pitämään se paikoillaan, mutta voin sanoa ettei tuo toimi.
Mä vedän tuon aina jesarilla alustaan kiinni kun pelaan niin pysyy paikoillaan.

Lisäksi se on varsin äänekäs ja varsinkin sen ulkokehän paukuttaminen kuulostaa ihan samalta kuin hakkaisit vaan pelkkää muovia niillä kapuloilla joten kuulokkeet on aivan must have. Ne ei tietenkään auta jos asuu jonkun kanssa joka ei meteliä halua kuunnella.
Jos tuo on ollut kuukausia käyttämättä niin niitä ulkokehän antureita saa myös "hieman herätellä" ennen pelaamista tai iskuja jää rekisteröimättä.
Tämä tietenkin tarkoittaa sen ulkokehän hakkaamista useamman kerran niin kovaa kuin vaan uskaltaa. Ei se vielä rikki ole mennyt :D

Mä pelasin myös niiden adventure pelien tarinat läpi ihan vaan napeilla, koska rummulla ei voi liikkua ollenkaan ja oli se ihan kivaa noinkin vaikka tietenkin rumpu tekee pelaamisesta paljon hauskempaa.
Muistaakseni jostain näistä on demokin tarjolla joten sen kanssahan on helppo testata.
 
Itseasissa unohtakaa halvat kopiot, rytmipelien ykkönen saapui juuri Steamiin. Tästä saa loistavaa ajanvietettä Deckille.

 
Tulipa kokeiltua Metal Hellsingerin demoa. Ensin Steam Deckillä jolla peliä ei saanut millään pyörimään sulavasti ja sitten ps5 jolla se pyöri hyvin performance tilassa.

Tämä vaikutti oikein hauskalta js pätevältä rytmi peliltä kaikille metallipäille, siinä vaan on yksi ongelma.

Ihan liian monta mekaniikka jotka pitää ottaa huomioon ja samalla yrittää tappaa vihuja musiikin tahtiin. Ei vaan omat sormet ja aivot taivu siihen että peli tuntuisi luontevalta pelata. Pääsin siihen bossille asti mutta mitään toivoa voittaa sitä.

Tämä on kuin Doom 2016 mutta kaikki tehdään musiikin tahtiin. Ihan liian monimutkainen.
 
Ylös Bottom