Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

S.T.A.L.K.E.R. 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SeveriS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    pc xsx
Pelikello tärähti 60 tuntii ja päätehtävä zatonin alueelle. Taitaa mennä mul 2 biljoonaa vuotta et pääsen tarinassa läpi. :D
Pari kertaa enkku teksit menny liian nopiaa, et jäänny arvailujen varaa. Tyyliin "mitä se sano". Muuten ollaan hyvin perillä asioista ja monta kysymystä on auki.
Jotain 60h ja edelllinen päätehtävä päästi pois 'ekalta' alueelta ... on vähän tullut tutkittua paikkoja ympäriinsä. Lähes kaikkialla on jo tullut käytyä, muutama ovi on selkeästi sellainen että juonta etenemällä aukeaisi ehkä jossain vaiheessa. Aseistus ja kamat on suht hyvässä kuosissa nyt.

Vaihdoin aika alussa äänet englanniksi kun ei halunnut ihan kaikkea sivullistenkin höpinöitä lukea ruudulta.

Okei. Nyt mäkin saan niitä hengilltä. Tässä se kaipailemani tutorial video.

Jos kävelet vasemmalla blooksuckerin iskiessä, isku menee aina ohi o_O Story missionissa luolassa kohtasin tälläisen ja ei sitä voinut mitenkään tappaa. Meinasin jo, että pitääkö laittaa peli tauolle boxin update odotellessa, mutta tää pelasti tilanteen. Kävelee vasen kylki edellä -> se hyökkää ja isku menee ohi -> Örkki käy juoksemalla pikku lenkin, minkä aikana kerkeää ite juosta 10m takaisin oikealle -> mistä voi taas lähteä matelemaan vasen kylki edellä -> toista.

Aika tyhmä looppi kyllä jos multa kysytään, mutta pääsi ainakin eteenpäin...

Bloodsuckerit on aika nerffattuja patchin jälkeen mitä lukenut niin tuskin niiden kanssa samanlaista ongelmaa on enää. Ainakaan jos yks vaan tulee vastaan.

No pitihän sitä tätä kuitenkin jatkaa, kun tämä kummittelee kokoajan mielessä :D

Toimii jotenkin paremmin nyt patchien jälkeen. Vaikka toki ei se ruudunpäivitys ole kuitenkaan kovin tasaista perfomancilla, mutta ihan pelattava on.

Itse peli on täyttä rautaa. Olen kaivannut tälläistä avoimen maailman peliä missä saa pähkiä oikeasti, että mitä kannattaa tehdä. Ei ole mitään kykypisteitä, tai muuta turhaa roolipeli tauhkaa mukana. On vain varusteet, joista pidetään huolta ja muokataan.

Takana kuutisen tuntia ja juuri pääsin ekalta alueelta pois. Toki en ole tutkinut ihan kaikkia paikkoja ja yksi sivutehtävä on vielä tekemättä ekalta alueelta.. Mutta ai että, tämä peli tuntuu oikeasti vapaalta. Pelaaja saa tehdä mitä haluaa. Vaikka on tässäkin olemassa pääjuoni mitä seurataan, mutta ei sen kanssa tarvitse pitää kiirettä.

Nykyisin ei oikein yhtään nappaa FPS-ammuskelut, mutta Stalker vaikuttaa konseptina itselle sopivalta. Lähinnä nykyisin jostain Fallout 4:sta ja Cyberpunkista olen saanut ne viime vuosien ammuskelut, jotka itselle maistuu. Isoa immersiota ja omaa rytmiä.

Toivotaan, että tulee pleikkarille. Ei viitsi boxilla pelata ja PC:llä prossu joutuu tiukalle.

Nykyisin ei oikein yhtään nappaa FPS-ammuskelut, mutta Stalker vaikuttaa konseptina itselle sopivalta. Lähinnä nykyisin jostain Fallout 4:sta ja Cyberpunkista olen saanut ne viime vuosien ammuskelut, jotka itselle maistuu. Isoa immersiota ja omaa rytmiä.

Toivotaan, että tulee pleikkarille. Ei viitsi boxilla pelata ja PC:llä prossu joutuu tiukalle.
Stalkkerit ovat juurikin noiden pelien tapaisia. Toki on näissä omat kujeensa. Tietynlainen rosoisuus ja armottomuus näistä paistaa läpi. Näissä peleissä ei mikään ole helppoa ja milloin tahansa voi lähteä henki. Nämä ovat tietynlaisille pelaajille, vaikkakin on tämä uusin helpommin lähestyttävä. Ainakin jollain tavoilla.

Nyt on black fridayna tilattu pöytäkone saatu pelikäyttöön, ja ensimmäiseksi peliksi testaamaan mestarirodun voimaa valikoitui juurikin Stalkkeri! Xbox tallennuksesta sai suoraan jatkaa etiäpäin, eli sen suhteen meni tosi kivasti. Näyttää ja rullaa yllättäen paaljon paremmin. Peli myös helpottui aika tavalla kun ei tarvitse oikein murehtia osumisesta enää. Samat heikkoudet toki edelleen läsnä, mutta kyllä tässä jotain kiintoa herättävää on. 12h takana ja uudella alueella tehty eka tehtävä. Mihin piti taas katsoa googlesta apua koska ei nyt helvetti taas:

Ja mistäköhän mun olisi pitänyt taas tietää että sellanen ihmeen sähköpallo hyökkää kokoajan mun kimppuun, jos on artifakti valittuna? Ja sitten kun sen laittaa repun puolelle, niin pallo kiertää vaan omaa reittiään hyökkäämisen sijasta. Aivan...

Toivottavasti lisäisivät virallisen dual input tuen jossain vaiheessa. Tällä haavaa se teki jotain hyvin erikoista tähtäämiselle.

Ai että tässä pelissä saa olla kyllä kokoajan penkin reunalla :D

Tunnelma on kyllä aivan mahtava. Äänimaailma kyllä pelottaa oikeasti, varsinkin öisin liikkuessa. Ei voi ikinä tietää,, mistä vihollinen hyökkii, vai hyökkääkö sittenkin astetta pahempi mölli. Jos se on eräs vanha tuttu vanhoista Stalkkereista, niin sitten on yleensä pasmat aivan sekaisin. Varsinkin jos sattuu olemaan yöaikaan liikkeellä.

Edelleen maailman tutkiminen mieluiten päiväaikaan, ennenkuin saa parempaa vermettä päälle :D

Ai että tässä pelissä saa olla kyllä kokoajan penkin reunalla :D

Tunnelma on kyllä aivan mahtava. Äänimaailma kyllä pelottaa oikeasti, varsinkin öisin liikkuessa. Ei voi ikinä tietää,, mistä vihollinen hyökkii, vai hyökkääkö sittenkin astetta pahempi mölli. Jos se on eräs vanha tuttu vanhoista Stalkkereista, niin sitten on yleensä pasmat aivan sekaisin. Varsinkin jos sattuu olemaan yöaikaan liikkeellä.

Edelleen maailman tutkiminen mieluiten päiväaikaan, ennenkuin saa parempaa vermettä päälle :D
Joo, itsellä tuollaiset möllit ja vaihtuvat vuorokaudenajat tuppaavat johtamaan siihen, että meikäläistä ei tämän kaltaisissa peleissä paljoa päiväajan ulkopuolella näy pelimaailmassa. Hyvänä esimerkkinä vaikkapa Dying Light, jossa yöaikaan on niin ahdistavaa, hullua ja jopa epäreilua, ettei sitä ainakaan itse huvita pelata, vaikka siitä muistaakseni saikin jotain bonuksia, jos selvisi yön hengissä.

Viimeksi muokattu:
Joo, itsellä tuollaiset möllit ja vaihtuvat vuorokaudenajat tuppaavat johtamaan siihen, että meikäläistä ei tämän kaltaisissa peleissä paljoa päiväajan ulkopuolella näy pelimaailmassa. Hyvänä esimerkkinä vaikkapa Dying Light, jossa yöaikaan on niin ahdistavaa, hullua ja jopa epäreilua, ettei sitä ainakaan itse huvita pelata, vaikka siitä muistaakseni saikin jotain bonuksia, jos selvisi yön hengissä.
Tämä on Dying Lightista vielä astetta pahempi. Tietääkseni yöllä samoilusta ei saa mitään bonusta. Tuntuu ainakin näin aluksi, että yön saapuminen tuntuu vähän aikarajalta. Jos on ulkosalla, niin parempi kiirehtiä nukkumapaikan luokse mahdollisemman nopeasti :D

Muutenkin tehtävien puitteissa joutuu mennään erittäin epämiellyttäviin paikkoihin. Tosin, ei Zonessa oikein missään taida olla kovin mieluisaa paikkaa :D

Tämä on Dying Lightista vielä astetta pahempi. Tietääkseni yöllä samoilusta ei saa mitään bonusta. Tuntuu ainakin näin aluksi, että yön saapuminen tuntuu vähän aikarajalta. Jos on ulkosalla, niin parempi kiirehtiä nukkumapaikan luokse mahdollisemman nopeasti :D

Muutenkin tehtävien puitteissa joutuu mennään erittäin epämiellyttäviin paikkoihin. Tosin, ei Zonessa oikein missään taida olla kovin mieluisaa paikkaa :D

Itse taas tykkään yöllä samoilla kun ei se muutu juurikaan kun vaan ei näe mitään ja tietenkin kun möröt hyppii puskista niitä säikkyy helpommin. Varsinkin kun kahdessa ekassa pelissä ei ollut edes nukkumista niin se oli mentävä vaan tai odotettava. :D

Itse taas tykkään yöllä samoilla kun ei se muutu juurikaan kun vaan ei näe mitään ja tietenkin kun möröt hyppii puskista niitä säikkyy helpommin. Varsinkin kun kahdessa ekassa pelissä ei ollut edes nukkumista niin se oli mentävä vaan tai odotettava. :D
Nukkuminen vielä tuo nälän nopeammin, joten ei sitä kannata koisia liikaa tässä :D

Itse kyllä tykkään siitä, ettei tässä saa mistään mitään etuja. Eli ei juurikaan ole mitään tupla XP yöllä tai kykypisteitä. Kaikki on vain varusteista ja omasta kärsivällisyydestä kiinni.

Parasta on myös, kun ei näin ekalla läpipeluukerralla tiedä yhtään mitkä valinnat vaikuttaa mihinkin. Tuntuu ettei tässä voi kehenkään luottaa :D

Ylös Bottom