Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Scarlet Nexus

Kyllähän tässä sormi on liipaisimella, vaikuttaa ainakin omaan makuun todella pätevältä. Pelin kesto oli huolenaihe mutta 50h kuulostaa hyvälle, ainut ongelma tässä on se että molemmat kampanjat kun on 25h pitkä ja samoja asioita kierrätetään paljon niin miten isoksi ongelmaksi tämä muodostuu.

Väittäisin että siihen vaikuttaa kaksi asiaa omalla kohdalla, taistelut ja tarina, jos nämä kaksi asiaa on kohdillaan niin ei ongelma ole niin iso. Taisteluista tiedämmekin että se toimii todella loistavasti mutta tarina on tietenkin kysymysmerkki, varmasti kuulun siihen sakkiin jollekka se uppoaa anime tyylin takia paremmin ja ei ole ongelma vaikka olisi vähän japanilainen.

Katsotaan miten miehen käy kun asiaa pähkäilee.
 
Kyllähän tässä sormi on liipaisimella, vaikuttaa ainakin omaan makuun todella pätevältä. Pelin kesto oli huolenaihe mutta 50h kuulostaa hyvälle, ainut ongelma tässä on se että molemmat kampanjat kun on 25h pitkä ja samoja asioita kierrätetään paljon niin miten isoksi ongelmaksi tämä muodostuu.

Väittäisin että siihen vaikuttaa kaksi asiaa omalla kohdalla, taistelut ja tarina, jos nämä kaksi asiaa on kohdillaan niin ei ongelma ole niin iso. Taisteluista tiedämmekin että se toimii todella loistavasti mutta tarina on tietenkin kysymysmerkki, varmasti kuulun siihen sakkiin jollekka se uppoaa anime tyylin takia paremmin ja ei ole ongelma vaikka olisi vähän japanilainen.

Katsotaan miten miehen käy kun asiaa pähkäilee.
Täällä kans arvosteluita luettu paljon, koska yks vuoden mielenkiintoisimpia uusia julkaisuja itselle ja ei noista arvosteluista pomppaa silmille suoraan mitään niin kriittistä/hälyttävää, että ei olisi tutustumisen väärti. Kuitenkin keskimäärin peli saanut jokaiselta arvostamaltani taholta 8-8.5, joten taidan käydä juhannuksena testiin Gigantin 50e hintaan.

Kirjoitushetkellä pisteet kohonnut sekä opencriticissä ja metassa 79->80. Tuo on itselle se kriittinen piste, jolla olen valmis pelistä maksamaan täyden julkkarihinnan. Alle kasikympin olevia pelejä en enää julkkarissa hommaa täyteen hintaan, sen Avengers opetti (second handina menee sitten matalemman pojon pelitkin, kuten Biomutant).

Ei vaan tänä päivänä täysin uudelle IP:lle ole helppo homma saada noita +85 arvioita, joista alunperin haaveilin. Nykypäivän standardit on vaan niin kovat.
 
Joo ei siinä arvostelujen perusteella mitään suurempaa vikaa ole, joten hetken aivonystyröitä hierottuani tulin siihen tulokseen että jos peli kiinnostaa ja vaikuttaa hyvältä niin miksi en ostaisi. 54€ jenkki storesta, kokoa 15 gigaa. Katsotaan sitten perjantai aamuna miten iskee.
 
kyllähän pelillä on myös ihan selkeät miinukset ja ne välittyy ainakin itselleni kun katselee ja lukee noita arvosteluja. ainaki mitä katsellut 5 eri arvostelua niin tuo miljöö pysyy aikalailla samanlaisena kokoajan tai ainakin siltä tuntuu että riittävästi ei ole vaihtelua, ja se saa taas aikaan tuon jälkimmäisen miinuksen minkä tähän listasin. mainittakoon että tuo arvostelu mistä nämä poimin antoi pelille kumminkin 8,75 joten ei ole sieltä heikoimmasta päästä.

- Story ja hahmojen väliset ihmissuhteet ja character development
- Putkimainen ja samojen monstereiden ja Areoiden/kenttien kierrätys

- The story and characters, not so much. Unfortunately, the story introduces a ludicrous number of characters early on and they don’t grow much throughout the campaign. The plot is an absurd out-of-this world tale that only makes sense in a universe this strange, but the little vignettes you unlock by improving your relationship with each individual character feel sterile and stagnant.

- Scarlett Nexus also becomes repetitive with reused areas and monsters to an extreme degree, especially in the later areas
 
Viimeksi muokattu:
Ensimmäiset 2h takana vaikka siitä ensimmäiset puolitoista tuntia käy läpi ne demon alueet, toimii tämä kokoversio paljon paremmin, saa enemmän tuntumaa hahmoihin ja tarina ei tunnu hemmetin sekavalta kun ei hypätä vaan keskelle tehtävää. Grafiikat on kyllä todella upeat, ihan kuin pelaisit animea ja enkku ääninäyttelykin toimii todella hyvin. Peli yhdistelee kivasti cutscenejä ja tuollaisia tyyliteltyjä pysäytys kuvia kun keskustellaan ja se toimii todella hyvin yhteen, vaikka en yleensä tykkää siitä että anime peleissä käytetään noita kuvia keskusteluissa niin tässä ne toimii osana kokonaisuutta. Hahmojen väliset keskustelut on myös todella hauskoja kun tilanne sen sallii, mielenkiinnolla odotan mitä edessäpäin odottaa.

Nyt myöskin tietää että tuo anime tulee seuraamaan samaa tarina kuin peli, tosin siellä on jotain asioita mitä ei pelissä näytetä, se myöskin seuraa molempia hahmoja samaan aikaan toisin kuin peli missä näet ensin toisen hahmon näkövinkkelistä asiat ja toisella pelikerralla sitten toisen. Joten varmaan sen katsominen kannattaa jättää siihen kunnes peli on läpi jos ei halua spoilaantua.

Pelin taistelu systeemi on kyllä aivan jäätävän hyvä ja vaikka en ole kuin vain nuo demo alueet pelannut läpi niin sitä keskittyy opettelaan asioita ihan eri tavalla kuin demossa ja täten homma toimii myös paremmin. Taistelu alueilla on demosta poiketen talllennus pisteitä mitkä palauttaa HP:t täyteen.

Kaupunki aluea ei ole mikään järin iso ja en tiedä kuinka paljon siellä lopulta on tekemistä, mutta vaikuttaa ihan kivalta paikalta tarinan kuljettamiseen ja se näyttää upealta. Fiilikset on tämän pari tuntisen jälkeen positiivisemamt kuin demon jälijiltä milloin kaikki tuntui todella sekavalta.
 
Ensimmäiset 2h takana vaikka siitä ensimmäiset puolitoista tuntia käy läpi ne demon alueet, toimii tämä kokoversio paljon paremmin, saa enemmän tuntumaa hahmoihin ja tarina ei tunnu hemmetin sekavalta kun ei hypätä vaan keskelle tehtävää. Grafiikat on kyllä todella upeat, ihan kuin pelaisit animea ja enkku ääninäyttelykin toimii todella hyvin. Peli yhdistelee kivasti cutscenejä ja tuollaisia tyyliteltyjä pysäytys kuvia kun keskustellaan ja se toimii todella hyvin yhteen, vaikka en yleensä tykkää siitä että anime peleissä käytetään noita kuvia keskusteluissa niin tässä ne toimii osana kokonaisuutta. Hahmojen väliset keskustelut on myös todella hauskoja kun tilanne sen sallii, mielenkiinnolla odotan mitä edessäpäin odottaa.

Nyt myöskin tietää että tuo anime tulee seuraamaan samaa tarina kuin peli, tosin siellä on jotain asioita mitä ei pelissä näytetä, se myöskin seuraa molempia hahmoja samaan aikaan toisin kuin peli missä näet ensin toisen hahmon näkövinkkelistä asiat ja toisella pelikerralla sitten toisen. Joten varmaan sen katsominen kannattaa jättää siihen kunnes peli on läpi jos ei halua spoilaantua.

Pelin taistelu systeemi on kyllä aivan jäätävän hyvä ja vaikka en ole kuin vain nuo demo alueet pelannut läpi niin sitä keskittyy opettelaan asioita ihan eri tavalla kuin demossa ja täten homma toimii myös paremmin. Taistelu alueilla on demosta poiketen talllennus pisteitä mitkä palauttaa HP:t täyteen.

Kaupunki aluea ei ole mikään järin iso ja en tiedä kuinka paljon siellä lopulta on tekemistä, mutta vaikuttaa ihan kivalta paikalta tarinan kuljettamiseen ja se näyttää upealta. Fiilikset on tämän pari tuntisen jälkeen positiivisemamt kuin demon jälijiltä milloin kaikki tuntui todella sekavalta.
Kuulostaa lupaavalta, täällä pistettiin just PS5 upgreidi lataukseen ja sitten pelin kimppuun :cool:
 
Nyt on jo 5 tuntia takana ja peli maistuu edelleen, tarinakin alkaa saada kierroksia kunnolla ja olen kyllä pitänyt siitä tähän asti.

Jos jotain maristavaa pitää keksiä niin se on musiikki joka soi kaupungissa, en todellakaan pidä siitä ja aina kun sen noteraa niin alkaa ärsyttämään. Myös jotkut sivutehtävät on aika ärsyttäviä kun pitää vihuja tappaa tietyllä tyylillä, kuten tapa 5 tiettyä vihua kun brain drive on aktivoituna, brain drive on pelin niin sanottu "beast" mode joka löytyy monesta toiminta pelistä kuten god of war. Ongelmana tässä on se että brain drive aktivoituu automaattisesti kun mittari on täynnä, joten sinun täytyy olla niiden vihujen lähettyvillä jotta saat ne tapettua se päällä. Ellei myöhemmin saa jotain skilliä millä sen saa aktivoida silloin kuin itse haluaa niin on vähän typerästi toteutettu mekaniikka.

Tuli myös kohdattua eka kunnon bossi ja siinä kyllä sai pistää normaali tasolla kaikki mahdolliset skillit käyttöön että sen pääsi läpi, onneksi oli tarpeeksi health itemeitä. Mutta vaikka se oli vaikea niin nautin siitä kyllä paljon kiitos erinomaisen taistelu systeemin joka pistää kyllä FF VII remaken häpeämään nurkkaan jos saman genren peleihin verrataan, vaikka ei siinäkään todellakaan mikään paska taistelu systeemi ole, tämä vaan on niin pirun hyvä.
 
Täällä kans demoalueet koluttu ja eka isompi mörkö kellistetty ja vaikuttaa kyl lupaavalta.

Itelle toi tarinankerrontatapa, eli tuollainen sarjakuvamainen tyyli, jossa ladotaan vaan yksi kuva taustalle ja päälle sitten puhuvia päitä - ei maistu itelle, ei sitten yhtään. Jotenkin tuntuu raskaalta toi esitystapa, kun sulla on ne puhuvat päät siinä jo, niin miksi sitten tehdä näin.

Taistelusysteemi vaikuttaa kyllä erittäin pätevältä, ja mielenkiintosta nähdä millaiseksi se muotoutuu kun skillsejä saa enemmän käyttöön. Nyt on vielä aika random X, neliö, takaliipaismet rämppäämistä vuorotellen, mutta jo tuo yksi lainattava fire-taito herätti koko järjestelmän uudella tavalla eloon ja skill pointeilla saa sitten erilaisia kombotuksia avattua, joten lupaavalta vaikuttaa.
 
Reilu 10h takana ja alkaa näkymään pientä taistelu väsymystä. Alueiden kierrätys ei tähän mennessä ole ollut ongelma sitä on ollut hyvin vähän, ongelma sen sijaan on pelin gameplay looppi joka on, mene taistelualueelle ja taistele samojen vihujen kanssa 100 kerran -> cutscene -> puhu kamujen kanssa, tätä samaa on toistettu koko pelin läpi ja alkaa pikkuhiljaa väsyttämään ettei peli tarjoa mitään muuta sisältöä, kaupunki on vain kulissi jossa ostetaan/vaihdetaan tavaraa ja sen jälkeen mennään takaisin tuohon looppiin. Sivutehtäviäkin on vain kahdenlaisia, joko tapa tiettyjä vihollisia tietyllä tavalla tai anna joku itemi NPC:lle.

Tarina on mielenkiintoinen ja taistelukin monipuolistuu jatkuvasti, mutta silti pelaaminen tuntuu vähän pakkopullalta koska mikään ei muutu ja et voi ottaa hetken hengähdystaukoa taisteluista koska pelissä ei ole mitään tekemistä.

Pakko ottaa päivän tai parin tauko ja katsoa miltä maistuu sen jälkeen.
 
Noniin ensimmäinen läpipeluu takana, 24h ja lvl 60.

Ensimmäiseksi ne hyvät asiat.

Grafiikat pelissä on aivan jäätävän upeat, ylivoimaisesti hienoin anime peli mitä markkinoilta löytyy, 4k 60 FPS ja kertaakaan en havainnut että peli olisi dropannut vaikka miten isoja räjähdyksiä ja miten paljon efektejä ruudulla. Hahmot näyttävät upeilta ja ympäristöt paikotelleen todella hienoja mutta paikoitellen vähän tylsiä.

Juoni pelissä on todella hyvä, siinä käsitellään aika vaikeita aiheita välillä ja välillä on haastaavaa pysyä kärryillä mitä tapahtuu mutta kyllä kaikki aikanaan selkiää. Lähes jokainen hahmo on todella mielenkiintoinen ja harvoin kamujen cutscenejä katsoessa tuli olo että tämä on turhaa/tylsää, pelissä on tuntikaupalla vaihtoehtoisia keskusteluja kamujen kanssa joissa voi syventyä heihin ja heidän tarinaansa. Kuten aikaisemmin sanoin niin nuo kuvilla tehdyt cutscenet toimivat todella hyvin ja ovat todella tyylikkään näköisiä, ehkä vähän enemmän olisi voinut olla varsinaisia cutsecenejä kuin kokonaisia toimintakohtauksia välillä näytetään vain näillä kuvilla, tosin ei se nyt mikään valtava ongelma ollut itselle.
Enkku ääninäyttely on myös kauttaaltaan todella erinomaista ja auttaa eläytymään peli tarinaan ja hahmojen keskusteluihin.

Taistelut on suurimaksi osaksi aivan käsittämättömän hyvin tehty, skillejä on lukemattomia mitä käyttää ja on pakkokin käyttää, kattava skill tree myös mahdollistaa hahmon kehityksen pelin aikana. Välillä on sellaista combojen ilotulitusta ja pelin lopussa olet niin voimakas että perusvihut juoksee karkuun apua kiljuen, myös ympäristössä on paljon tavaraa mitä hyödyntää taisteluissa ja se monipuolistaa taisteluita entisestään. Peli antaa sinulle todella fiiliksen että olet supervahva anime hahmo joka kamujen kykyjen avulla pyyhkii lattia vihuilla kun niitä oikein kombottaa ja käyttää oikeita kykyjä silloin kun vaaditaan.

Kamujen tarinoiden lisäksi heille voi antaa lahjoja ja nämä vaikuttavat joukon suojapaikkaan, kaikki lahjat mitä annat heille ilmestyvät suojapaikkaan ja osaa niistä hahmot alkavat käyttämään ja saa pelaajan tuntemaan että niillä tavaroilla on merkitystä, hauska katsoa kun kamut alkaa pelaamaan videopelejä tai nostelemaan painoja. Nämä lahjat myös nostavat team bonding tasoa jotka avaavat uusia asusteita ja tarina kohtauksia joissa koko kaveri joukko on mukana eikä vain tietty yksittäinen kaveri.

Kaikki nämä asiat oli itselle niitä miksi peliä jaksoi pelata alusta loppuun, jokainen niistä on erinomaisesti tehty, mutta pelissä on myös miinuksia ja osa aika isoja.

Esim. Kenttäsuunnittelu on roskaa ja tylsää, putkessa mennään ja lahdataan kaikki mitä eteen tulee ja osa kentistä on niin tylsän näköisiä että ei niitä jaksaisi pelata, juuri mitään tutkittavaa ei maailmassa ole. Pelin viimeinen dungeoni on myös äärettömän tylsää suunnittelua ja aivan liian pitkä.

Sivutehtävät on heikkoja ja ovat lähinnä challengejä joita voi suorittaa jos haluaa palata alueille joissa on jo käynyt.

Vihollisten vaihtelevuus on todella vähäistä, ensimmäisestä minuutista loppuun asti taistelet samoja vihuja ja bosseja vastaan ja tämä käy välillä todella tylsäksi.

Ihmis bossit on aika heikkoja, nämä vain ottavat kaikki iskusi vastaan ilman että sillä on mitään vaikutusta heihin ja vain spammivät omia kykyjään ja teleporttailevat paikasta toiseen, teki niistä turhan pitkiä ja epäreiluja mielestäni.

Peli tuntuu enemmän toimintapeliltä missä on roolipeli ominaisuuksia kuin JRPG:ltä ja jos asennoituu niin että tämä on lähinnä anime DMC niin peli toimii paljon paremmin kuin että olettaa sen olevan JRPG.

Kaupungit on kulisseja joissa ei ole mitään tekemistä ja niitä ei edes tarinassa juuri hyödynnettä ja sen jälkeen kun niissä on vähän aikaa juoksennellut ei niihin ole mitään asiaa, ellei halua hakea sivutehtäviä jotka ei itseä kiinnostanut ollenkaan.

Pitkään mietin että minkä arvosanan pelille antaisin, siinä on tarpeeksi asioita jotka ärsyttivät välillä suunnattomasti ja olin 3/5 kannalla pitkään, mutta pelin lopussa kuitenkin tarina antaa niin palkitsevan fiiliksen ja muistaa sen matkan jonka näiden erinomaisten hahmojen kanssa on kulkenut niin kallistun 4/5. Se pidätkö pelistä riippuu todella paljon siitä miten paljon pelin tarina ja hahmot imaisee mukaansa koska sitä on todella paljon, jos tämä puoli ei iske niin käteen jää lähinnä loistavalla taistelusysteemillä varustettu putkimainen toiminta seikkailu.

Myös se että toisen puoliskon tarinasta haluaa aloittaa heti kertoo kuitenkin että pelissä on imua, aion kuitenkin pitää vähän taukoa ennenkuin sukellan peliin takaisin.
 
Viimeksi muokattu:
9h takana ja phase 11 menossa. Aika toistoa mut combatti on silti kivaa råimettå. Epilepsiakohtauksen uhalla vilkkuu ja välkkyy joka paikassa.

Raastaa todella paljon ku lahjoja ei voi antaa apulaisille kuin yhden kerrallaan sit ne vielä vaihtaa paikkoja siellä huoneessa liki joka lahjan jälkeen. Itse tarinaan menee melkein vähemmän aikaa kun näitten lahjojen säätämiseen piilopaikassa.
 
9h takana ja phase 11 menossa. Aika toistoa mut combatti on silti kivaa råimettå. Epilepsiakohtauksen uhalla vilkkuu ja välkkyy joka paikassa.

Raastaa todella paljon ku lahjoja ei voi antaa apulaisille kuin yhden kerrallaan sit ne vielä vaihtaa paikkoja siellä huoneessa liki joka lahjan jälkeen. Itse tarinaan menee melkein vähemmän aikaa kun näitten lahjojen säätämiseen piilopaikassa.

Jep ne lahjojen antamiset oli kyllä perseestä, parannettavaa jatko-osaan ainakin siihen osapuoleen.
 
Peli olisi nyt 40% alennuksessa PS Storessa, joten harkitsen ostamista. Etukäteen peli vaikutti todella mielenkiintoiselta mutta kuulemani palautteen perusteella ei ehkä kuitenkaan ihan lunastanut kaikkia odotuksia. No, ehkäpä peli kuitenkin 40 euron arvoinen on.
 
Peli olisi nyt 40% alennuksessa PS Storessa, joten harkitsen ostamista. Etukäteen peli vaikutti todella mielenkiintoiselta mutta kuulemani palautteen perusteella ei ehkä kuitenkaan ihan lunastanut kaikkia odotuksia. No, ehkäpä peli kuitenkin 40 euron arvoinen on.

Jos et halua suoraan sijoittaa rahaa kokeile löytyykö kirjastosta. Ainakin isoimpien kaupunkien valikoimasta löytyy.
 
Kaikki tehty, 25h näyttää save filu ja level on 66, pitäisi siis farmata 14 leveliä huvinvuoksi jos haluaisi brain mapin päivitettyä täyteen ja samalla platinan. Älyttömiä ratkaisuja tämmöset, vaikka combatti on tässä se ydinjuttu silti ei houkuttele hölkätä eestaas pelkän expan takia.

Peli oli hyvä kyllä viihdyttävä, kuten aikasemmin mainittu niin DMC-fanit ei ainakaan pety.
 
Peli on saanut 1.03 päivityksen ja sen mukana muutama ihan tervetullut QoL parannus, voi toisella kierroksella sitten joskus kokoea parannellun pelin.

 
Peli tuli Game Passiin jokunen päivä sitten ja nyt olisi 5 tuntia peliä takana. Perijapanilainen toimintaroolipeli, joka osuu ainakin alun perusteella omaan makuhermoon tosi hyvin. Hahmojen väliset suhteet ovat sellaista ylinäyteltyä highschooldraamaa, mutta hyvällä tavalla. Muutenkin tarina kiinnostaa paljon. Paljon on kysymyksiä ilmassa ja hahmoja on paljon, mutta yllättävän hyvin pysyy kärryillä missä mennään.

Toiminta on tähän mennessä ollut aivan huippua. Ympäristön esineiden heittely kohti vihollisia, sen ajastaminen lyöntien kanssa ja partyn kykyjen käyttäminen. Kunhan lisää leveleitä aukeaa, niin tämä varmasti vain monipuolistuu uusien kykyjen ja liikkeiden myötä. Peli ei myöskään ole ollut normal vaikeustasolla mikään läpihuutojuttu. Varsinkin ensimmäinen(?) pomomatsi vaati kyllä kaikkien kykyjen käyttöä ja useamman health potionin.

Pelin ulkoasu on mainittava. Hieno graafinen tyyli. Tykkään niin pelattavien osuuksien ulkoasusta kuin myös stillkuvilla toteutettujen välivideoiden tyylistä.

Jos jotain negatiivista on alun perusteella sanottava, niin gameplayloop on pysynyt vähän liiankin muuttumattomana. Mennään jollekin alueelle, vedetään se alue suoraviivaisesti läpi tappamalla viholliset ja sitten loppukohtaus. Tämän jälkeen hengailemaan turvataloon, jossa voi tehdä pienempiä ystävyyttä parantavia tehtäviä eri tiimin jäsenten kanssa. En ole tähän missään mielessä vielä kyllästynyt, mutta jos seuraava +20 tuntia toistetaan tätä samaa kaavaa, niin tiedä sitten. Toinen juttu on ympäristöt. Niin hienoja kuin ne ovatkin, niin ne ovat täysin rajattuja putkia. Tulee mieleen Final Fantasy 13:sta ympäristöt ennen kuin pelin loppua kohden avoimempi maailma aukeni. Vähän myös pelottaa, että ympäristöt alkavat toistamaan itseään. Sitä on jo nyt tapahtunut vähän, joskaan ei huolestuttavasti.

Vaikka kritiikkikappaleeseen tuli eniten tekstiä, niin peli on tosiaan maistunut. Mieli voi muuttua, mutta tällä hetkellä ei malttaisi olla pelaamatta.
 
Peli tuli Game Passiin jokunen päivä sitten ja nyt olisi 5 tuntia peliä takana. Perijapanilainen toimintaroolipeli, joka osuu ainakin alun perusteella omaan makuhermoon tosi hyvin. Hahmojen väliset suhteet ovat sellaista ylinäyteltyä highschooldraamaa, mutta hyvällä tavalla. Muutenkin tarina kiinnostaa paljon. Paljon on kysymyksiä ilmassa ja hahmoja on paljon, mutta yllättävän hyvin pysyy kärryillä missä mennään.

Toiminta on tähän mennessä ollut aivan huippua. Ympäristön esineiden heittely kohti vihollisia, sen ajastaminen lyöntien kanssa ja partyn kykyjen käyttäminen. Kunhan lisää leveleitä aukeaa, niin tämä varmasti vain monipuolistuu uusien kykyjen ja liikkeiden myötä. Peli ei myöskään ole ollut normal vaikeustasolla mikään läpihuutojuttu. Varsinkin ensimmäinen(?) pomomatsi vaati kyllä kaikkien kykyjen käyttöä ja useamman health potionin.

Pelin ulkoasu on mainittava. Hieno graafinen tyyli. Tykkään niin pelattavien osuuksien ulkoasusta kuin myös stillkuvilla toteutettujen välivideoiden tyylistä.

Jos jotain negatiivista on alun perusteella sanottava, niin gameplayloop on pysynyt vähän liiankin muuttumattomana. Mennään jollekin alueelle, vedetään se alue suoraviivaisesti läpi tappamalla viholliset ja sitten loppukohtaus. Tämän jälkeen hengailemaan turvataloon, jossa voi tehdä pienempiä ystävyyttä parantavia tehtäviä eri tiimin jäsenten kanssa. En ole tähän missään mielessä vielä kyllästynyt, mutta jos seuraava +20 tuntia toistetaan tätä samaa kaavaa, niin tiedä sitten. Toinen juttu on ympäristöt. Niin hienoja kuin ne ovatkin, niin ne ovat täysin rajattuja putkia. Tulee mieleen Final Fantasy 13:sta ympäristöt ennen kuin pelin loppua kohden avoimempi maailma aukeni. Vähän myös pelottaa, että ympäristöt alkavat toistamaan itseään. Sitä on jo nyt tapahtunut vähän, joskaan ei huolestuttavasti.

Vaikka kritiikkikappaleeseen tuli eniten tekstiä, niin peli on tosiaan maistunut. Mieli voi muuttua, mutta tällä hetkellä ei malttaisi olla pelaamatta.

Ei se siitä mihinkään muutu, mutta omasta mielestäni kuten arvostelussani sanoin, pelin todella vahva tarina,hahmot ja maailma kantaa sitä todella paljon, sekä tietysti erinomainen taistelusysteemi.
 
Ylös Bottom