Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Se on konsolisota nyt Kaz Hirai!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mitä?
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Mitä?

New Member
Heippa kaikki!!!

Olen uusi täällä, ja ensivaikutelmani saattaa olla teistä ärsyttävä, mutta aikomukseni ovat vilpittömät. Tulin tänne tuolta Pelaajalehden(jonka tilaaminen loppui nopeammin, kuin kerkesi kissaa lukea. Kiitos kuitenkin tilaajalahjoista, jotka tulivat älyttömällä viiveellä.) sivuilta, jonka uutisia taisin olla liian Sony-kriittinen kommentoimaan. Siellä ei keritty viestiä lukea loppuun, ennen kuin se jo miinustettiin sieltä poikkeen. Aivan hetkessä jouduin myös tolaan, jossa viestini eivät ilmaantuneet sivulle ensinkään. Niinpä ajauduin tänne konsoli.fiin sivuille "häiriköimään".

Liitän uutiskommentiksi tarkoittamani viestin nyt uudelleen tänne, varsinkin kun Kaz Hirai loi keskustelulle täydellisen uutisotsikon. Minä haluan vilpittömästi saada selville, kummanko aparaatin ostaisin, PS3:n vai X-Box360:n. Wii minulla jo onkin ja kuulun ääri-Nintendofanipoikien leiriin. Wiille kuitenkin heruu tukea "aika" kituliaasti, joten minunkin on aika ruveta tiirailemaan vaihtoehtoja. Tällä hetkellä vaakani sojottaa näistä kahdesta M$:n puoleen, mutta haluan vielä lisää todisteita.

Tässä aikaisempi viestini, josta leikkasin alkujuonnon pois toistoa välttääkseni:

"... ...tässä vaihtoehdot:
http://www.gamespot.com/features/6162742/p-2.html
http://www.gamespot.com/features/6162742/p-6.html
http://www.gamespot.com/features/6162742/p-7.html

http://www.gamespot.com/features/6171831/p-2.html
http://www.gamespot.com/features/6171831/p-6.html
http://www.gamespot.com/features/6171831/p-7.html

Suurennuslasiryhmän yhteenvedosta sen verran että:
-The Xbox 360 had better graphics in almost all the games we examined.

-We couldn't capture this in the screenshots, but the Xbox 360 games generally
offered better framerates too.

Ja sitten vielä:
http://www.maxconsole.net/content_img/360psd.jpg
josta sanottiin:
"The Xbox 360 versions seems to win the graphics comparison with more detailed
scenery and improved dynamic lighting"

Miksi ostaisin mielettömän kalliin koneen? Jommankumman ostan kenties. Koneiden erot ovat marginaalisia, MUTTA ovat eduksi X-Box 360:lle. Kun halvempi kone on edes marginaalisesti parempi, ja vielä viimeisimmät huippupelit sisällöltään laajennettuja, miten ihmeessä PS3 myy muka enemmän? Ostaako Sony niitä itse? :P No ei nyt kai? Mutta se on varmaa, että Sony vie taas mediaa niin, kuin pässiä narussaan. Se on juksannut koko ajan näyttämällä peleistä renderöityjä videoita ja antanut ymmärtää, että ne edustavat oikeaa pelikuvaa.

Blueray houkuttaa minuakin, mutta minulle on toisaalta tulossa 24megan nettiyhteys(joka maksaa 35/kk, ollen täten useimpien saatavilla), joten ladattavat elokuvat ovat minulle kyllä luontevampi vaihtoehto. Lisäksi on tunnettu, pelikehittäjien vahvistama fakta, että Blueray on pelikäytössä vielä armotta vanhaa kunnon DVD:tä kehnompi valinta pelikäytössä, hitautensa
ansiosta. Uusi PS3 malli, joka korjannee näitä ongelmia, julkaistaan varmasti joskus. Mutta se on sitten joskus. Ehkä ostan PS3:n tuolloin. DVD on toki pienempi, mutta yhdessäkään pelissä ei ole näkynyt Blueraylevykapasiteetista pienintäkään etua. Metal Gear ei ehkä olisi mahtunut DVD:lle, mutta se on esikatseluiden mukaan KUITENKIN samanlainen peli kuin ennenkin. Lisäksi, se kuuluu vasta tulossa olevien pelien listaan, jota on tällaisissa "keskusteluissa" monesti esitetty, ja se voi täten osoittautua samanlaiseksi mediavedätykseksi, kuin esim Motor Storm, joten se ei ole validi pointti TÄNÄÄN. Myös esim. GTA 4 on niin naurettavan laaaaja peli ja niin täynnä yksityiskohtia, ettei sitä laajempia pelejä oikein voikkaan tehdä, kehitystyön hitauden ja varsinkin kalliuden vuoksi. (Bisnestähän näillä pyöritetään.) Kuitenkin peli ilmestyi DVD:lle. X-Box Elitessä 120 GT:n kovalevy, joka on minulle levylautasta painavampi syy hankkia pelikone, vaikka mediakäyttöönKIN.

X-Boxilla on eniten hyviä pelejä, sille on myös eniten niitä tulossa (tämä on Nintendo-mieheltä paljon sanottu, mehän olemme kaikkein pahimpia konsolisotilaita). Minua ärsyttää vain se, että Sony tuuttaa taas väkisin oman, kalliin näkemyksensä ihmisten koteihin kepulikonsteilla. Olen vieläkin vähän katkera Segan kohtalosta. Pelimedian lahjonta, kuvien manipulointi ja videoiden renderöinti ovat kaikki Sonylle tuttua kauraa. Ja se toimii! ihmiset uskovat sokeasti, mitä Sony heille uskottelee ja muuttuvat osaksi Sonyn propagandakoneistoa. Minä haluan hyvien pelien pärjäävän, en hyvien aikeiden, enkä hyvien koneiden. Ehkä säästän rahani ja odottelen niitä Wiin pelejä. JAA eipähän, ehkäpä ostankin WiiFitin vaimolle äitienpäivälahjaksi!

Vaikka olenkin nyt taipuvainen parjaamaan Sonya, niin haluaisin linkkien muodossa PS3-miehiltä vasta-argumentointia PS3:n puolesta. Tahtoisin mm. nähdä, jo kaupassa olevista peleistä kuvaa, jossa PS3 pärjää X-Boxia paremmin. En tahdo viittauksia tuleviin peleihin, niihin ei voi tähän maailmanaikaan enää luotta ja olen niihin niin monesti saanut pettyä. Tästä lähtien ostan koneeni vain ilmestyneiden pelien tähden.

Onko miestä jättää miinustamatta?" Ei ollut :)

Vastaus: Se on konsolisota nyt Kaz Hirai!!!

1. Väärä alue.
2. Multiplattareissa XO vie voiton.
3. First Partyissa se on makuasia.
4. XO aina aikapommi, tosin takuulla.
5. Jos et kerran Blue Raylla mitään tee, niin miksi vielä arvot?

Ensinnäkin... aivan väärä alue, Konsolisota-ketju löytyy jo.
Toisekseen, kirjoitan pitkän vastineen ja lisään sen tähän samaan postiin.

edit: Kajaanin mies oli nopeampi.

Modet, siirtäkää oikeaan ketjuun. Ja kerrankin tätyy kompata Zoukkaa! Asiahan on sulle selvä kuin pläkki eli osta ihmeessä se Äkspoksi!

Itse en osannu poksia ostaa kun olen Sonyn fanipoika ollut jo pienestä pitäen. Jos mulla ei olis elämää, ostaisin kaikki 3 konsolia ja vielä PSP:n ja DS:n siihen päälle. Ja vielä eBAylta NeoGeon! :D

Modet, siirtäkää oikeaan ketjuun. Ja kerrankin tätyy kompata Zoukkaa! Asiahan on sulle selvä kuin pläkki eli osta ihmeessä se Äkspoksi!

Itse en osannu poksia ostaa kun olen Sonyn fanipoika ollut jo pienestä pitäen. Jos mulla ei olis elämää, ostaisin kaikki 3 konsolia ja vielä PSP:n ja DS:n siihen päälle. Ja vielä eBAylta NeoGeon! :D

Asia on juurikin näin täälläkin päässä, mutta, noh, parempi varmaan pistää vain että (joku kerkesi sensuroimaan jo) :D

ahaa-anteeksi :o, en hoksannut konsolisotaketjua. Jos voitte, niin siirtäkää sinne.
Vilpittömyyttäni näemmä epäillään, se johtunee provosoivasta kirjoitustyylistäni. Pelithän ovat siis kaikkein tärkeimmät, ja PS3 kiinnostaa minua mm. Final Fantasyjen tähden. Mitään vastausta en ole vielä lukinnut.

En usko, että on olemassa mitään oikeaa tai väärää konsolia ja muutaman vuoden päästä ne pitää kuitenkin taas päivittää uuteen, ihan niinku ne telkkarit ja digiboksitkin.

Ja tottahan se on, että mitä provommasti kirjoitat, sitä enemmän skeidaa saat vastaasi. Mä voin kyllä myydä sulle mun vanhan PS2n, saat pehmeän laskun Sonyn maailmaan! ;)

Itse suosittelen ps3.

Boxi oli ja meni ei vakuuttanut tarpeeksi jäädäkseen tähän talouteen.

Kuitenkin se on niistä peleistä kiinni mitä haluut ostaa.

Jos halo / gears / mass effect / bioshock nappaa niin paljon että ei pysty olemaan ilman niin ilman muuta ostat boxin.

Jos taas tykkään Unchartedista / ratchetista / Resistancesta / metal gearista niin ostat ps3.

Molemmilla on paljon enemmänkin hyviä pelejä en kuitenkaan ala tekemään mitään listaa koska luultavasti tiedät jo mitä koneilla on tarjolla.

Itsellä myös ps3 nettipeluu oli yksi asia mikä vaikutti valintaani. Ymmärtääkseni nintendolla on sama juttu joten liven maksullisuus voi olla hieman hankalaa sulattaa. Toki sen hinta ei ole hirveä, kuitenkin yksi ylimääräinen peli vuodessa on mielestäni mukavempi vaihtoehto.

Ja koneiden tehoista.... Noi vertailut on koneiden alkutaipaleelta. Jos vaikka vertailisit call of duty 4 tai gta ulkonäköä niin huomaat että ps3 pystyy parempaan mitä niissä alku tekeleissä.

Myös se bluray on pakko ottaa huomioon vaikka netistä latailisit tavaraa. Onko ne ladattavat filmit levyn laatuisia ? Ja kun kone on niin voit tarvittaessa myös vuokrata filmejä jos sille päälle innostut.

Ps3 yhteensopivuus lisälaitteille on myös parempaa. Headsetiksi kelpaa moni kännykän setti tai muu vastaava bluetooth laite. Kovalevyn vaihtokin on halvempaa sekä huomattavasti monipuolisempaa boxiin verrattuna.

Ja se hinta tosiaan ei ole boxin puolella eduksi jos haluaa kaikki ominaisuudet käyttöön. Jos arcade riittää nin silloin se on edullisempi vaihtoehto.

Eiköhän siinä ole tarpeeksi perusteluita ps3 puolesta.

Lopuksi sanottakoon ettei noilla ole mitään väliä jos ne pelit ei kiinnosta. Omaan makuun kuitenkin ps3 tarjoaa tarpeeksi pelattavaa joten se vaikutti myös päätökseeni.

4. XO aina aikapommi, tosin takuulla.
Ööh, olen kyllä nähnyt karman lain toteutumista myös tälle asialle ilkkuneiden leirissä ja heillä ei olekaan takuusuojaa kuin vuosi.

Muuten mielipide on, että tälläinen ketju kerjää oikein lukkoa. :)

Uskomatonta että joku viellä luottaa Gamespottiin. Vielläkö nämä vertailevat noita eroja muuten? vai onko nuo niitä vanhoja EA pelejä edelleen.

MIkä tämän thriidin tarkoitus on, jokin provosointi pleikkarin kannattajien saamiseksi puolustusrintamaan todistamaan vääriksi jo lähes mielipide tappeluiksi muodostuvia krafiikka vertailuita. Pelit ovat nykypäivänä hyvin identtiset molemmilla alustoilla, ja miksi pelintekijöiden pitäisi multiplattareissa pyrkiä muuhun.

GTA IV näyttää molemmilla konsoleilla hyvältä, vaikka jotkut asiat toinen konsoli hoitaa paremmin. Oblivion näyttää plekellä paremmalta vain koska peli tuli myöhemmin koneelle, sama käy nyt Unreal tournamentissa joka tulee boxille ilman modeja mutta paremman näköisenä. Jos molemmilla konsoleilla Exclusiivitkin kiinnostaa yhtä paljon kannattaa päättää enempi kaveriporukassa, ja katsella mitä konsoleita heillä on. Toisena valinta kriteerinä kannattaa käyttää sitä että kummasta nyt sitten valmistajana pitää enemmän Sony vai Microsoft, ei sitä hankita laitteita valmistajalta josta ei itse pidä, siinä huijaa vain itseään tai koettelee onneaan.

Jos noinkin paljon löytyy sony vihaa ja katkeruutta niin eikö valinta ole silloin selvä?

Mikä on blueray, mikä on x-box?

On muuten aika huvittavaa pistää tuollaista porpagandaa sonysta. Sonyhan se oli joka esi-renderöi killzonen kuvat? Ehkä kumminkin sen tekevä studio eikä julkaisija...
Ja huolimatta lainkaan siitä mitä sony on ja ei ole tehnyt niin on aika ironista olla mainitsematta microsoftin mulkkuudesta mitään.

Noissa alustavertailun ensimmäisissä screenshoteissa kannattaa ottaa huomioon että siinä vaiheessa xbox oli ollut tuotannossa jo vuoden ja pelit meni ehkä jossain toisen sukupolven kohdalla kun taas ps3 oli vasta julkaistu ja pelintekijät vasta taistelivat uuden tekniikan haltuunotossa. Olin lukevinani joskus viime syksynä/talvena että olisi tapahtunut käänne kun moni pelinkehittäjä alkoi multiplatformien suhteen kääntymään ps3:lla devaamiseen ja xbox:lle porttaamiseen eikä toisinpäin kuten linkkaamiesi screenshot vertailujen ajankohtana. Kun nyt itse otit puheeksi nimenomaan tän päivän pelit eikä huomisen niin menneetkin voi varmaan skippaa.

Mutta joo, itse ostin ps3:n sen takia että en halua maksaa kk-maksua livestä (vaikka se noin periaatteessa ainakin tarkoittaakin että MS:n tarvii myös panostaa siihen eri tavalla), ps3:een pystyy vaihtamaan isomman kovon järkevästi sekä soittamaan blurayn lisäksi mediapalvelimelta tiedostoja. Lisäksi jutut RROD:sta eivät varsinaisesti nostaneet boxin osakkeita silmissäni.

Mutta noin yleisesti ottaen, boxin pelit taitaa olla vähän halvempia kuin ps3 ja sille on niitä enemmän koska on ollut pidempään markkinoillakin. Varmaan jos pelkästään pelaamiseen ostaisi konsolin eikä stressaisi turhaan laitteen toimivuudesta niin sitten xbox olisi valinta.

Mutta jännästi kirjoitat. Ikäänkuin haastaen puolustamaan sun silmissäs täysin surkeeta SONYn tekelettä.

Se on konsolisota nyt Kaz Hirai!!!

Mitä? tosiaan. ;)

Tässäpä vielä tuo ilmeisesti asiaankuuluva Pelaajaseiskalehden otsikko ja asiaankuulumattomat hakusanat. Otsikointi on silkkaa Pelaajaseiskaa, Kazin omat kommentit maltillisempia. Enkä minä nyt Hiraita niin hirveästi syyttäisi yltiöoptimistisestakaan lausunnosta, vaikka vähän realistisemmin voisi todeta jotain, että "PS3 saa tarpeeksi laajan ja menestyvän markkinaosuuden sukupolven aikana. Strategiamme tuottaa pitkällä tähtäimellä vakaat voitot ja laajan pelivalikoiman." Optimistista sekin olisi, mutta jättäisi mainitsematta ne vähän hankalammat järjestyslukuasiat sekä sen hitusen kyseenalaisen kymmenen vuoden suunnitelman.

Mutta jos Final Fantasyista Mitä? pitää, niin kai tiedät että 360:lle on Hironobu Sakaguchin Lost Odyssey? Se on sellainen selviötapaus että mitä siinä enää vertailemaan jotain multiplattareiden pikselimääriä. Eikä se konsoliosto mikään sitova ole, uusia voi hankkia ja vanhoja myydä pois... kun Wii jo löytyy ja toinen konsoli kiinnostaa, niin XO:lla on juuri nyt hyvät edellytykset etenkin aloitusviestin lähtökohdat huomioonottaen.

Mites on Boxin roolipelitarjonta näin muuten? Nämä Hironobu Sakaguchin tekemiset eivät valitettavasti kutkuttaneet minua oikeasta paikasta. Minä en niinkään pidä perinteisistä japsiropeista, vain niistä kaikista ovelimmista ja Final Fantasy näyttää...tai oikeamminkin kuulostaa siltä, että se nytkäyttää genreänsä pykälällä eteenpäin. Olikos sillä Sakaguchilla vielä jotain tulossa?

En minäkään GameSpottiin kuumana ole. Onko uudempia vertailuja. Puheita on kyllä, että tämä ja tuo peli ovat PS3:lla paremman näkösiä, mutta onko jotain näytteitä? Ei ole tarkoitus olla pain in the ass, mutta minä en ole oikein vielä kerennyt Ninttarina perehtyä näihin asioihin.

Eliten hintaan kuuluvat headset ja HDMI AV kaapeli säästävät yhdessä 50 . Tuleekos PS3:lle minkälaiset piuhat? Yritin katsella paketteja, mutta HDMI-kapluja en nähnyt missään.

Itselläni on molemmat jostain syystä tykkään pleikasta enempi empä tiedä miksi.

Muista kuitenkin liven hinta + play&charge.

Ja huomioi ettei se mukana tuleva headset ole mikään järin erikoinen. Joten jos panostat pikkasen ps3 kanssa bluetooth headsettiin saat huomattavasti parempaa laatua.

Tuleekos PS3:lle minkälaiset piuhat? Yritin katsella paketteja, mutta HDMI-kapluja en nähnyt missään.
Kaikissa PS3-malleissa tulee mukana vain perussurkea komposiittikaapeli.

Ylös Bottom