Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Sea of Thieves

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gimble
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    pc xone
Toisaalta ymmärrän näitä valituksia, toisaalta kuulostaa siltä ku porukka yrittäis pelata PUBGia offlinessa ja tulee valittaan kun on tylsää eikä oo elämää? Kai se ajatus on et se elämä tulee teidän mukana? Paljon toki on pielessä, en mää sitä sano. Mut kyllä SoT tarjoaa poikkeuksellisia elämyksiä kamujen kanssa. Ei ehkä sataa tuntia, mut kyllä jo Betasta jäi hienoja muistoja. Harva peli tekee niin?
 
Tästä tuli minun ja ystävieni suosikki! :p Tullut jo pelailtua päivät pitkät tätä. Loistava peli kaiken kaikkiaan, ja vielä game passin kautta hommattu, niin ei tullut edes kalliiksi. Yksin tuskin jaksaisin pelata tätä, mutta kavereiden kanssa varmaan paras peli mitä voi pelata.
 
Toisaalta ymmärrän näitä valituksia, toisaalta kuulostaa siltä ku porukka yrittäis pelata PUBGia offlinessa ja tulee valittaan kun on tylsää eikä oo elämää? Kai se ajatus on et se elämä tulee teidän mukana? Paljon toki on pielessä, en mää sitä sano. Mut kyllä SoT tarjoaa poikkeuksellisia elämyksiä kamujen kanssa. Ei ehkä sataa tuntia, mut kyllä jo Betasta jäi hienoja muistoja. Harva peli tekee niin?

Tässä se ongelma kai on, kun ei tule mitään elämää kenenkään mukana.
 
Tuolla aiemmin linkatulla videolla peliä puolustellut jantteri pyörsi mielipiteensä :D

Ekan videon aikaan oli pelannut pari tuntia ja niinhän siinä kävi, että seuraavat tunnit muuttivat mielipiteen. Hienoa kun uskalsi myöntää julkisesti. Niin se itelläki tämän kohdalla meni, että ekojen tuntien aikana peli oli parasta ikinä, pelasipa yksin tai kaverien kanssa. Totuus iski sitten pitemmälle pelatessa.

 
Tuolla aiemmin linkatulla videolla peliä puolustellut jantteri pyörsi mielipiteensä :D

Ekan videon aikaan oli pelannut pari tuntia ja niinhän siinä kävi, että seuraavat tunnit muuttivat mielipiteen. Hienoa kun uskalsi myöntää julkisesti. Niin se itelläki tämän kohdalla meni, että ekojen tuntien aikana peli oli parasta ikinä, pelasipa yksin tai kaverien kanssa. Totuus iski sitten pitemmälle pelatessa.
Giant Bomb Westin ja Eastin väellä tuntuu olevan samat kokemukset. Beta vaiheessa fiilikset olivat todella positiiviset, mutta nykyään tilanne on toisenlainen. Poikkeuksena on Jeff Gerstmann, joka suhtautui jo beta-testissä jokseenkin skeptisesti koko peliin. Olisi todella kiinnostava tietää millaisen kehityskaaren Sea of Thieves on käynyt läpi. Sanomattakin selvää, että lopputulos on vähintäänkin hämmentävä keskisuurelta studiolta, joka on käyttänyt ~neljä vuotta pelin kehitykseen.
 
Viimeksi muokattu:
Olisi todella kiinnostava tietää millaisen kehityskaaren Sea of Thieves on käynyt läpi. Sanomattakin selvää, että lopputulos on vähintäänkin hämmentävä keskisuurelta studiolta, joka on käyttänyt ~neljä vuotta pelin kehitykseen.

Siis oikeasti neljä vuotta vai? :O

Betan aikaan katselin vähän striimejä pelistä( kiitos Lyrtsi! <3 ) ja silloin jo pisti silmään sellainen "yksinkertaisuus". Taistelut, varsinkin toista ihmishahmoa vastaan, tuntuivat hyvin simppeleiltä ja köykäisiltä. Ammutaan, huidotaan ja pompitaan vähintään puolipäättömästi niin pitkään, että toinen kuolee ja se on siinä. Ainoat aktiviteetit tuntuivat olevan ne seilaamiset saarelta toiselle arkkujen perässä, joita myymällä voi sitten saada valuuttaa, jotta voi ostaa jotain kosmeettista sälää hahmolle. Silloin jo pisti alitajuisesti mietityttämään, että "ei kai tässä voi olla kaikki?". Ilmeisesti siinä tosiaan oli sitten kaikki, mitä oli neljässä vuodessa saatu aikaan...

Tuon perusteella voi jo sanoa, että täysihintaisena kyseessä on rankasti ylihinnoiteltu tuotos. Tuollaisella sisällöllä ja toteutuksella tämä tuntuisi enemmänkin 30 euron tuotokselta. Tietysti osalle varmaan peli maistuu, jos se oma pelaaminen on enimmäkseen sitä pelikavereiden kanssa pelimaailmassa hillumista ja riehumista. Itse vertaan tätä aikakauden ja genren pohjalta kohta 5 vuotta vanhaan Assassin's Creed 4: Black Flagiin, joka oli myös rakennettu laivalla liikkumisen ja merirosvouksen ympärille. Uutena pelit olivat saman hintaisia, mutta nähdyn perusteella olihan AC:ssa kaikki laivoihin, meren käyntiin ja merirosvoukseen liittyvä toteutettu paremmin ja syvällisemmin. Moninpeli tietysti puuttui, mutta noin muuten AC oli merirosvouksena parempi ja syvällisempi.

Edelleen pistää hämmästyttämään tuo neljä vuotta...
 
Edelleen pistää hämmästyttämään tuo neljä vuotta...

Jep jep. Itse olen aina ihmetellyt Raren nauttimaa arvostusta pelintekijänä. Jostain Goldeneyestä on jo pari vuosikymmentä, eikä firmalta ole koskaan tullut oikein muuta timanttista peliä ulos.

Joidenkin Blizzardin ja Rockstarin kohdalla neljän vuoden (ja joskus pidemmänkin) kehitysajan ymmärtää, koska lopputuloksena on lähes aina ollut pelimaailman merkkiteos.
 
No jos lähtee rockstarin ym peleillä vetailemaan niin ainakin rockstarin pelien parissa työskentelee tuhansia ihmisiä ja budjettiki on miljoonia, ainakin RDR/GTA pelien kohalla.
 
Joidenkin Blizzardin ja Rockstarin kohdalla neljän vuoden (ja joskus pidemmänkin) kehitysajan ymmärtää, koska lopputuloksena on lähes aina ollut pelimaailman merkkiteos.

Joo ei tässä ihmeteltykään suoranaisesti sitä neljän vuoden aikaa, vaan mitä sinä aikana on saatu aikaan ja ulos julkaisupäivänä. Nykypäivänä tuollainen kehitysaika isolle AAA-luokan open worldille on ihan kohtuullisen normaalia, mutta muissa peleissä siellä on sitten mielekästä ja edes jokseenkin "monipuolista" tekemistä. Sitten on nämä No Man's Sky ja Sea Of Thieves nimikkeet, joissa on iso tai isohko pelimaailma, joka on käytännössä täynnä tyhjyyttä. Siksi tosiaan pistää mietityttämään, että neljä vuotta ja tässä sitten kaikki, mitä ovat saaneet aikaan...
 
Siis oikeasti neljä vuotta vai? :O
Muistaakseni vuodenvaihteessa Raren kehittäjä mainitsi tämän twitterissä.

E:


Sitten on nämä No Man's Sky ja Sea Of Thieves nimikkeet, joissa on iso tai isohko pelimaailma, joka on käytännössä täynnä tyhjyyttä.
Näiden kahden pelin vertaaminen on siinä mielessä ongelmallista, koska lähtökohdat ovat hyvin erilaiset.

Rare = Microsoftin omistama studio
Hello Games = Itsenäinen studio, jonka PS4 -version julkaisusta vastasi Sony

Kiinnostuneet voivat tarkistaa tämän NMS ketjusta, mutta muistaakseni No Man's Skyn julkistuksen aikaan (joulukuu 2013) peliä kehitti ainoastaan 4-6 työntekijää ja julkaisussa (elokuu 2016) luku oli alle 20.
 
Viimeksi muokattu:
https://www.pelaajalehti.com/uutise...a-thievesilla-jo-yli-kaksi-miljoonaa-pelaajaa

Microsoft on paljastanut Raren avoimen maailman piraattipeli Sea of Thievesinsaavuttaneen jo yli kaksi miljoonaa pelaajaa pc:llä ja Xbox Onella.

Yhtiö ilmoitti samassa tiedotteessa, että peli on nopeimmin myyty ensimmäisen osapuolen uusi IP tällä sukupolvella. Microsoftin Aaron Greenbergin mukaan tähän saavutukseen ei lasketa kuitenkaan pelejä, jotka on jaettu Game Passin kautta.

Sea of Thieves on avoimen maailman moninpelattava piraattipeli, jossa pelaajat voivat lyöttäytyä yhteen yhdeksi piraattijoukoksi ja seilata meriä, etsiä aarteita ja taistella luurankoja ja toisia pelaajia vastaan.

Sea of Thieves on saatavilla pc:lle ja Xbox Onelle.

Lähde: Xbox Wire
 
Tuli tosta mieleen kun peli on nyt tämän sukupolven nopeiden myynnein uusi ip Microsoftin puolelta niin montako uutta ip:tä Microsoft on tähän sukupolveen julkaissut?
 
Betan aikaan katselin vähän striimejä pelistä( kiitos Lyrtsi! <3 ) ja silloin jo pisti silmään sellainen "yksinkertaisuus".

No siis puspus vaan! Tuli arvostelua myös tämä peli ja arvostelu julkaistiinkin tänään. https://www.v2.fi/arvostelut/pelit/2385/Sea-of-Thieves/

Täytyy kyllä sanoa, että ihan kivaa höntsää, mutta pidemmän päälle alkaa kyllä tylsistyttää. :/ Tulee tuota varmasti pelattua vielä lisää, mutta jään vähän odottelemaan silti lisätekemistä :)
 
Ylös Bottom