Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Sega Saturn elää!

Vastaus: Sega Saturn elää!

Hyd3 sanoi:
Kertokaapa mistäs Suomesta tai ulkomailta saisi saturnin pelejä ostettua? Gamehousessa ei montaa näyttänyt sivujen perusteella olevan eikä huutonetissäkään pahemmin..varsinkaan sellaisia, jotka itseä kiinnostaisivat.
eBay on ykkönen. Jos PAL-pelejä etsit, tsekkaa esim. www.ebay.de ja www.ebay.co.uk.
 
Vastaus: Sega Saturn elää!

Nyt tuntuu siltä, että on aika hankkia Saturn - ainakin kunnon testausta varten.

Mitä olennaista minun tulee tietää? PAL-koneen aion hankkia.

Onko laitteessa jonkinlainen sisäinen muisti? Mites analogiohjain, sellaisenhan pystyy ostaa erikseen? Tukeeko monikaan peli sitä?

Sega Rally on ehdoton valinta, mites muut? Autopelejä diggaan ja tuo kauniimpi puoliskoni Sonicceja.

Tell me everything!!
 
Vastaus: Sega Saturn elää!

Tonppa sanoi:
Nyt tuntuu siltä, että on aika hankkia Saturn - ainakin kunnon testausta varten.

Mitä olennaista minun tulee tietää? PAL-koneen aion hankkia.

Onko laitteessa jonkinlainen sisäinen muisti? Mites analogiohjain, sellaisenhan pystyy ostaa erikseen? Tukeeko monikaan peli sitä?

Sega Rally on ehdoton valinta, mites muut? Autopelejä diggaan ja tuo kauniimpi puoliskoni Sonicceja.

Tell me everything!!
PAL-koneen hankkiminen on aika simppeliä. Malleja on kaksi erilaista ja ainoa pieni ero on ulkonäössä. RGB-piuhan hankkiminen Suomesta voi olla vaikeampaa, mutta tietysti vaivan arvoista.

Koneessa on sisäinen muisti, joka pysyy voimissaan pariston voimalla. Pariston tyhjetessä ja paristoa vaihtaessa tiedot menettää. Paristo ei kestä vuosikausia, mutta se on normaali nappiparisto. Saturnille on muistikortti, jolla paristo-ongelmasta pääsee eroon.

3D-ohjain on kuin esiaste Dreamcastin ohjaimesta. Se on aika heikko esitys. Toimii silti ihan ok niissä harvoissa peleissä, jossa sitä tuetaan. Ohjainta on myyty mm. Nights-pelin kanssa, joka onkin suositeltava hankinta.

Vaikka PAL-alueellekin tuli loistavia pelejä, jäi merkittävä osa parhaista peleistä silti vain japanilaisten iloksi. Ne vielä tuppaavat olemaan pelejä, joita ajan hammas ei ole samalla tavalla nakertanut, kuin primitiivisiä 3D-pelejä.

Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta Saturn ei ole mikään autopeli- tai tasoloikkakone.
 
Vastaus: Sega Saturn elää!

Suurena shump-fanina minulle tuo Saturn olisi pelkästään Radiant Silvergunin takia pakko-ostos. RS:än löytäminen onkin sitten vaikeampaa, ja hinnat kun ovat taivaissa. (viimeksi, kun eBayhin kurkkasi oli ko. pelin hinta 140e)
 
Vastaus: Sega Saturn elää!

Sega Saturn todellakin elää! Löysin ja ostin omani noin kuukausi sitten. Kone on PAL-konsoli ja vanhempaa mallia eli soikeilla nappuloilla kera kahden alkuperäisen ohjaimen. Löytöni oli CIB kuntoinen joten mukana tuli alkuperäinen laatikko kaikkine ohjekirjoineen ja lappuineen sekä pakkausmateriaaleineen. Laite oli miltei kuin kaupan hyllyltä nostettu, kerrassaan loistavan kuntoinen ja olen hankintaani erittäin tyytyväinen.

En ennaltakäsin Saturnia sen tarkemmin tuntenut koska en koskaan nuorempana ollut sillä pelannut. Ajatus hankkia se syntyi siitä että oli ihan pakko päästä pelaamaan Sega Rally'a konsolilla ja muutenkin toki laite kiinnosti.

Olin todella positiivisesti yllättynyt Saturnin olemuksesta. Laite on tukevan tuntuinen ja toimii jämäkästi ja luottamusta herättävästi. Saturnista on helppo pitää. Siinä on sitä jotain mikä puuttuu useimmista konsoleista, jotain mitä ei osaa nimetä mutta tietää kun se osuu kohdalle.

Laitteesta oli tietenkin saatuani se sisäisen muistin ylläpitävä paristo ehtynyt mutta sen vaihto oli helppo tehtävä. Uusi paristo löytyi paikallisesta kelloliikkeestä. Sisäistä muistia ei vain ole kovin runsaasti joten mielessä on jo käynyt että kohta pitänee hankkia jokin laajennusmoduuli joka tuo lisää pelitilanteiden tallennusmuistia käyttöön. Samalla tekisi mieli hankkia moduuli joka mahdollistaa JAP/USA import pelien pelaamisen joten Action Replay 4M+ lienee ainoa järkevä mahdollisuus.

Minulla on nyt kymmenkunta peliä hankittuna. Niistä eniten olen toki pelannut juuri Sega Rallyä joka oli siis koko laitteen hankinnan pääsyy. Lisäksi Need for Speed on ollut ahkerassa käytössä. Jostain ihmeen syystä olen myös mielelläni pelannut monissa paikoissa kovasti moitittua Shockwave Assaulttia :) Nyt odottelen saapuvaksi pelejä Daytona USA Championship Circuit Edition, Sega Worldwide Soccer '97 ja F-1 Challenge. Ja jonakin päivänä kunhan olen ensin saanut Action Replayn hankittua unelmissa siintää Radiant Silvergun... :)
 
Vastaus: Sega Saturn elää!

jkh sanoi:
Sega Saturn todellakin elää! Löysin ja ostin omani noin kuukausi sitten.

Huippukuntoinen kone, kaksi ohjainta, Sega Rally, Need for Speed ja tulossa Daytona... Tässähän menee ihan vihreäksi kateudesta. :)

Itse löysin mukavan paketin, mutta myyjä teki lopulta oharit. :( Vielä on kone hakusessa...

Mitäs hurjia shoot-em-uppeja koneelle löytyy? Ihan sellaisia perusavaruusräiskintöjä.
 
Vastaus: Sega Saturn elää!

Tonppa sanoi:
Mitäs hurjia shoot-em-uppeja koneelle löytyy? Ihan sellaisia perusavaruusräiskintöjä.

Ekslusiiveista ainakin Batsugun, Battle Garegga, Kingdom Grandprix ja Rayforce ovat arvostettuja. Sitten tietenkin Parodiukset ja Thunder Forcet ovat takuuvarmoja ostoksia. Onhan noita. Shmups.comissa on aika kattava lista.

(Huomatkaa miten ovelasti vältin Radiant Silvergunin mainitsemisen...eikun. Äh.)
 
Vastaus: Sega Saturn elää!

Lisätään tuohon vaikka Dodonpachi, Soukyugerentai, Sengoku Blade ja Strikersit (ei ehkä avaruusräiskintä, mutta onhan siinä mechoja :p).

Ja onhan noita vielä paljon lisää.

Saturn on kyllä mitä mainioin räiskintäpelikone. 2D-voimaa on enemmän kuin tarpeeksi, japanilaista pelitarjontaa todella hyvin, ja Radiant Silvergunia ja muutamaa muuta lukuun ottamatta hinnat ovat ihan siedettäviä. Lisäksi löytyy mainioita käännöksiä Capcomin mätkinnöistä, kuten Street Fighter Zerot ja Dark Stalkersit.
 
Vastaus: Sega Saturn elää!

Hex sanoi:
Lisätään tuohon vaikka Dodonpachi, Soukyugerentai, Sengoku Blade ja Strikersit (ei ehkä avaruusräiskintä, mutta onhan siinä mechoja :p).

Nuo ovat kaikki myös PS2:lla pelattavissa, sen takia en niitä maininnut. ;)
 
Vastaus: Sega Saturn elää!

Ghegs sanoi:
Nuo ovat kaikki myös PS2:lla pelattavissa, sen takia en niitä maininnut. ;)
Mutta Saturn-versiot ovat parempia. ;)

Tai no.... ainakin PSX-versioihin verrattuna (eikä silti välttämättä aina paljon).
 
Vastaus: Sega Saturn elää!

VIHDOINKIN!

Tänään tuli Game Housesta viimeiset yhdeksän vuotta himoitsemani Sega Rally. Monta kertaa olen meinannut tuon ostaa, mutta aina se on jäänyt syystä tai toisesta ostamatta. Viikon sisällä postin pitäisi tuoda vielä Dragon Force. Kivakiva!
 
Vastaus: Sega Saturn elää!

Ostinpa tuossa juuri käyttämättömän Sega Saturnin! \o/
Halvallakin vielä, 30 , mutta otin vahingossa väärän paketin (paketteja oli kaksi, toisessa ohjain, toisessa ei), joten ohjainta odotellaan :( Joten jos jollain on halvalla myydä ohjain, pistää privaa
 
Vastaus: Sega Saturn elää!

Voi tätä juhlaa!

Sain itse vihdoin käsiini Saturnin + pari ohjainta ja nipun pelejä (plus valopyssyn.) Sega Rally tuli mukana.. Vihdoin pääseen näkemään millainen peli se olikaan!

Taitaa tuo Saturnin omat (aidot) muistikortit olla vähän kiven alla? Sellainen pitäisi saada käsiin...

Mutta jos nyt vaikka virittäisi koneen kiinni telkkariin! Oi tätä ihanuutta, ensimmäinen Saturn-käynnistys parin minuutin päässä edessäni.... :D
 
Vastaus: Sega Saturn elää!

Tonppa sanoi:
Sain itse vihdoin käsiini Saturnin + pari ohjainta ja nipun pelejä (plus valopyssyn.) Sega Rally tuli mukana.. Vihdoin pääseen näkemään millainen peli se olikaan!

Taitaa tuo Saturnin omat (aidot) muistikortit olla vähän kiven alla? Sellainen pitäisi saada käsiin...

Onneksi olkoon!

Olet varmaan jo vaihtanut sisäistä tallennusmuista ylläpitävän pariston? Sisäiseen muistiin ei tosin paljoa tallennuksia mahdu vaikka se tosin riippuu paljon peleistä miten runsaasti kallisarvoista sisäistä muistia ne rohmuavat. Jos muistimoduulia alkaa ostamaan erikseen niin käsittääkseni ainoa järkevä vaihtoehto on Action Replay 4M+ sillä se pitää tallennusmuistin lisäksi sisällään 4 megan käyttömuistilaajennuksen sekä Japanilaisten import pelien käyttömahdollisuuden.

Olet tuolla toisessa viestissä myymässä Sega Worldwide Soccer '97 peliä? Etkö pitänyt siitä? Minullakin on se ja pidän siitä kovasti. Olen pelannut sitä viimeaikona paljon enemmän kuin PS2:n PES3:a. Joku tuossa pelissä on mistä pidän siinä, riittävän yksinkertainen jotta saa aikaan nopeita pelisessioita mutta kuitenkin pelillisesti monipuolinen.

Mitäs muuten nyt sitten pidit Sega Rallystä?
 
Vastaus: Sega Saturn elää!

Pahasana.com ainakin kauppaa 4 in 1 -import modulia, mutta siitä taitaa valitettavasti tuo 4 megan muistilaajennus puuttua.

http://www.pahasana.com/products.php?p=d464ec&PHPSESSID=a03426730aebb445f306a525b5fa8347

Myös Gamehousesta löytyy 4 megan muistilaajennusmoduli, mutta en sitten tiedä löytyykö siitä taasen tuota import -ominaisuutta. Kannattaa varmaan lähettää sähköpostia sinnepäin ja kysellä ennen tilauksen jättöä.

http://www.gamehouse.fi/Kauppa/muutkauppa.html

Suomen sisältä kolmanneksi paras paikka tuon etsimiseen taitaa sitten olla Huuto.net. Jos taas tykkäät ostella ulkomailta, niin ainakin Play-Asia ja Lik-Sang kauppaavat tuota Action Replay 4M plus -modulia reilun 20 euron hintaan.

Edit: olin sitten muutaman minuutin tämän infon kanssa myöhässä :rolleyes:
 
Vastaus: Sega Saturn elää!

Pitänee kerätä vähän rahaa ja tilata jonkun kanssa samanaikaisesti tuolta play-asiasta, tuolta näyttäisi löytyvän tuo Sonic Jamkin.
 
Vastaus: Sega Saturn elää!

Minulla on 4 megan "virallinen" muistilaajennus (sekä japsi-X-Men vs. Street Fighter), josta voisin luopua. Jos kiinnostaa -> privaattiviestiä.
 
Ylös Bottom