Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Sekiro: Shadows Die Twice

Siis, onko tämä vielä vaikeampi kuin Dark Soulssit tai Bloodborne?

Kai tämä hankintaan menee, tähän saakka olen pelannut vain DS3 ja Bloodbornen läpi. DS2 alkutaipaleella ja DS1 oli ehkä jo vähän ajan haalistama.
 
Siis, onko tämä vielä vaikeampi kuin Dark Soulssit tai Bloodborne?

Kai tämä hankintaan menee, tähän saakka olen pelannut vain DS3 ja Bloodbornen läpi. DS2 alkutaipaleella ja DS1 oli ehkä jo vähän ajan haalistama.

Vähän vaikea sanoa mikä kenellekkin on vaikea. Dark Souls 3 loppuvastus ja valinnainen (kaikki tietää kuka) vastus olivat todella vaikeita kuten myös Bloodbornen dlc loppupomo. Tässä on kyllä ollut opettelua mutta muistaa että tämä ei ole Dark Souls eikä Bloodborne vaan tämä pitää opetella ihan alusta.

Bloodbornessa oli kyllä opettelemista myös kun siirty suoraan Dark Soulsista pelaamaan.

Edit: Unohin ihan että kyllähän sieltä DS3 dlc löyty myös aikamoisia kavereita.
 
Viimeksi muokattu:


Hyvä video gamespotilta missä käydään läpi vähän samoja asioita mitä itse kohtasin myös pelissä. Spoilereita toki sisältää.
 
No ei ainakaan ensimmäisten tuntien perusteella. Olen kuollut merkittävästi vähemmän kuin soulsborne pelien alku puoliskoilla.

Olet myös kokeneempi souls-like-pelien lajityypissä.

Onhan Sekiro hieno peli. Arvostan eniten mahdollisuutta hallita tilanteita, eli käyttää niin paljon aikaa valmisteluun kuin vain haluan. Kun toiminta alkaa, niin sitten vauhtia kyllä riittää. Jos toiminta alkaa väärällä hetkellä, olen itse mokaillut. Jos vielä on lukenut pohjille samuraista ja ninjoista, on luvassa mahtavaa menoa.

En viitsi linkittää vieraalle sivulle, mutta sillä yhdellä saitilla on minun blogipostaukseni ninjoista, kirjoitettu 23. marraskuuta 2013 kello 17:55. Jos Sekiron kuviot saavat innostumaan historiasta, olen koonnut blogahdukseeni hyviä lukuvinkkejä.
 
Nyt on testattu tämäkin peli, tai no, aloitettu. Haastetta tässä on todellakin, kuten kaikkialla lukee. Eikä tässä ole edes mitään mahdollisuutta säätää vaikeusastetta. Toisaalta hyvä, mutta toisaalta huono. Jos tulee joku hankala bossi, josta ei tunnu pääsevän eteenpäin, niin ois ihan hyvä, jos peliä vois vähän helpottaa.

Mut joo, loistavalta peliltä vaikuttaa. Japanilainen mytologia on aina jotenkin kiinnostanut. Katsotaan nyt pääseekö tätä koskaan läpi :-D, mutta yritystä on kyllä tarkoitus pistää peliin.
Kuvattiin totta kai myös pelivideo tästä. Jos jotakin kiinnostaa tää peli, niin tästä saa vähän esimakua ilman suurempia spoilereita:

 
Jos unohtaa bossit niin tässähän helpottaa ihan hirveästi että tilanteet pystyy nollaamaan, kun lähtee vaan karkuun ja piiloon. Käy piilosta oneshottaamassa yhden ja sit karkuun, jos joku näkee, ja hetken odottelun jälkeen sama uudestaan.
 
Jos unohtaa bossit niin tässähän helpottaa ihan hirveästi että tilanteet pystyy nollaamaan, kun lähtee vaan karkuun ja piiloon. Käy piilosta oneshottaamassa yhden ja sit karkuun, jos joku näkee, ja hetken odottelun jälkeen sama uudestaan.

Moni varmaan pelaakin juuri näin. Valitettavasti siinä kaivaa itselleen melkoista kuilua jos lähinnä juustottaa jokaisen haastavamman vihun. Kun bosseja vastaan sitten pitää oikeasti osata nuo parryt, blockit, counterit ja muut.
 
Moni varmaan pelaakin juuri näin. Valitettavasti siinä kaivaa itselleen melkoista kuilua jos lähinnä juustottaa jokaisen haastavamman vihun. Kun bosseja vastaan sitten pitää oikeasti osata nuo parryt, blockit, counterit ja muut.


No näinpä. Tänä aamuna kohtasin pelin bossin
Genichiron
ja muutama tunti siinä sai hieroa taktiikoita, ennen kuin mokoma taipui. Jos ei yhtään opettele taistelumekaniikkaa, niin luulen, että monen peli päättyy viimeistään tuohon kohtaan. Niin meinasi käydä itsellänikin. Usko meinasi loppua ja kuitenkin olen Demons Soulsia lukuun ottamatta pelannut kaikki SoulsBournet läpi, joten mikään aloittelija en tämän firman peleissä ole.
 
No näinpä. Tänä aamuna kohtasin pelin bossin
Genichiron
ja muutama tunti siinä sai hieroa taktiikoita, ennen kuin mokoma taipui. Jos ei yhtään opettele taistelumekaniikkaa, niin luulen, että monen peli päättyy viimeistään tuohon kohtaan. Niin meinasi käydä itsellänikin. Usko meinasi loppua ja kuitenkin olen Demons Soulsia lukuun ottamatta pelannut kaikki SoulsBournet läpi, joten mikään aloittelija en tämän firman peleissä ole.
Itekki menin tuon bossin vihdoin läpi,ainaki 30 kertaa taas meni. Mutta siinä oppi oikeesti taistelemaan. Oli kaikin puolin tosi hieno bossi, varsinkin se vika vaihe yllätti. Kaveri sano että lisää yllätyksiä luvassa :D
 
Isshin, The Sword Saint
siis kyseessä minun lopulla. Oli aikamoinen ja tovi siinä menikin. Periaatteessa siis pitää sisällään neljä vaihetta. Viimeset kaksi missä keihäs tulee käyttöön niin oli jotenkin ylitsepääsemätön. Kauan joutu hinkkaamaan että oppi mitä kaikkea kyseinen kaveri sillä keihäällä tekee.
 
Nyt on kyllä jo alkanut aika lailla puuduttaa tämä taistelu posturesta. Vanha kunnon taistelu, jossa hiparit ovat se mikä pitää saada pois on kyllä enemmän mieleeni. Ja muutenkin tämän taistelut ovat aivan liikaa aggressiivisuuden varassa. Paljon hyviä elementtejä tarinassa ja pelimaailmassa, mutta valitettavasti tämä tapa taistella on kyllä alkanut todella pahasti jo puuduttaa. Pahasti alkaa tuntua siltä, että on eka From Softwaren peli, joka jää itseltäni kesken. Ei vaan jaksa tuollaista samaa aggretaistelua noin paljoa.
 
Nyt on kyllä jo alkanut aika lailla puuduttaa tämä taistelu posturesta. Vanha kunnon taistelu, jossa hiparit ovat se mikä pitää saada pois on kyllä enemmän mieleeni. Ja muutenkin tämän taistelut ovat aivan liikaa aggressiivisuuden varassa. Paljon hyviä elementtejä tarinassa ja pelimaailmassa, mutta valitettavasti tämä tapa taistella on kyllä alkanut todella pahasti jo puuduttaa. Pahasti alkaa tuntua siltä, että on eka From Softwaren peli, joka jää itseltäni kesken. Ei vaan jaksa tuollaista samaa aggretaistelua noin paljoa.

Mulla on taas aivan toisenlaiset fiilikset taistelusta. Nyt tulee oikeesti fiilis jotain samuraita vastaan taistellessa, että miekkaillaan ja vaihdetaan lyöntejä ja parempi selviää hengissä. Aivan upea ja huomattavasti monipuolisempi taistelusysteemi, kun firman aiemmissa peleissä. Jos ei ihmeitä tapahdu niin kyllä tämä menee itsellä kovimmaksi Frommin peliksi koskaan. :)
 
Mulla on taas aivan toisenlaiset fiilikset taistelusta. Nyt tulee oikeesti fiilis jotain samuraita vastaan taistellessa, että miekkaillaan ja vaihdetaan lyöntejä ja parempi selviää hengissä. Aivan upea ja huomattavasti monipuolisempi taistelusysteemi, kun firman aiemmissa peleissä. Jos ei ihmeitä tapahdu niin kyllä tämä menee itsellä kovimmaksi Frommin peliksi koskaan. :)
Eipä tuo nyt kovinkaan oikeata miekkailua muistuta, kun pitää hakata ja torjua hulluna, ilman kunnon taukoja ja vaihtelevaa rytmitystä taistelussa. Todellisuudessahan miekkailu on hyvin tarkkaan harkittua toimintaa, jossa ei tempo todellakaan ole tuota luokkaa kuin Sekirossa. En myöskään löydä mainitsemaasi monipuolisuutta, kun kaikki perustuu pelkkien iskusarjojen opetteluun ja äärimmäisen nopeisiin reflekseihin. Missä se monipuolisuus on taistelussa?
 
Eipä tuo nyt kovinkaan oikeata miekkailua muistuta, kun pitää hakata ja torjua hulluna, ilman kunnon taukoja ja vaihtelevaa rytmitystä taistelussa. Todellisuudessahan miekkailu on hyvin tarkkaan harkittua toimintaa, jossa ei tempo todellakaan ole tuota luokkaa kuin Sekirossa. En myöskään löydä mainitsemaasi monipuolisuutta, kun kaikki perustuu pelkkien iskusarjojen opetteluun ja äärimmäisen nopeisiin reflekseihin. Missä se monipuolisuus on taistelussa?

Nimenomaan sitähän se juuri muistuttaa, kun taistelu on hyökkäystä ja puolustusta ja vastustajan heikkojen kohtien löytämistä. Eikä paras taktiikka jokaiseen viholliseen ole aina sama "hullu hakkaaminen ja torjuminen". Välistä pitää väistellä ja saada pala palalta hakattua kaverin energiaa pois, välistä riittää, kun vain suojaa vihulaisen sarjan ja lyö itse sen jälkeen muutaman iskun läpi ja välistä taistelut on kunnollista iskujen vaihtoa ja hyvää suojauksen ajoitusta. Sitten on vielä nuo toolit, joilla myös voi löytää vihun heikon kohdan. Huomattavasti enemmän vaihtelua ja monipuolisuutta, kun vaikka Dark Soulseissa missä vain väistetään ja lyödään muutama isku ja taas väistetään. Mutta tämä on vain minun näkemys asiasta eikä tietenkään mikään absoluuttinen totuus. :)
 
Eipä tuo nyt kovinkaan oikeata miekkailua muistuta, kun pitää hakata ja torjua hulluna, ilman kunnon taukoja ja vaihtelevaa rytmitystä taistelussa. Todellisuudessahan miekkailu on hyvin tarkkaan harkittua toimintaa, jossa ei tempo todellakaan ole tuota luokkaa kuin Sekirossa. En myöskään löydä mainitsemaasi monipuolisuutta, kun kaikki perustuu pelkkien iskusarjojen opetteluun ja äärimmäisen nopeisiin reflekseihin. Missä se monipuolisuus on taistelussa?

Monipuolisuus taitaa tulla ehkäpä hiippailusta ja erilaisista prosthetic tools taidoista. Bosseissa nyt taistellaan miten taistellaan. Kyllä ainakin omasta mielestä Dark Soulsissa joutu opettelemaan bossit siinä missä tässäkin. Vaikea tämä toki on ja turhauttava välillä kun ei onnistu.

Miekkailuun en nyt ota kantaa miten paljon sen on tarkoitus jäljitellä oikeaa. En ainakaan usko että se tässä on ollut se tärkein.
 
Taidot tässä kyllä kasvaa ja kaikkea oppii pelin edetessä. Sen todisti prologuen loppu kun ei tuottanut mitään vaikeuksia kun alotteli uudelleen peliä.
 
Neljäs bossi alhaalla ja oli kyllä mukava ylläri sen enempää spoilaamatta :D Ja myös muutama välibossi alhaalla ja niissäkin taso pysynyt hyvänä.

Mitä tuohon taisteluun tulee, nii itekki tykkään tämän taistelusta enemmän kuin Soulsborneissa. Mukavan nopeatempoista ja pidän siitä että myös torjunnoilla on myös merkitystä. Soulsissa melkeinpä aina väistäminen oli parempi vaihtoehto ja Bloodbornessahan ei edes pystynyt torjumaan.
 
Neljäs bossi alhaalla ja oli kyllä mukava ylläri sen enempää spoilaamatta :D Ja myös muutama välibossi alhaalla ja niissäkin taso pysynyt hyvänä.

Ihan mielenkiinnosta kyselen, että mikä bossi oli kyseessä? Kun järjestys saattaa poiketa riippuen mihin etenee. Laita vaikka spoiler tagin alle. :)
 
Ihan mielenkiinnosta kyselen, että mikä bossi oli kyseessä? Kun järjestys saattaa poiketa riippuen mihin etenee. Laita vaikka spoiler tagin alle. :)


Bossi:
Folding Screen Monkeys

Ja täytyy sanoa myös välibossi mikä on jäänyt erityisesti mieleen:
Armored Warrior

Bossit ja välibossit on tässä kyllä tehty hienosti. Ja hyvä juttu että tässäkin on vapaus valita että missä järjestyksessä alueita ja bosseja haluaa mennä. Sopivasti vapautta :)
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom