Hulikopteri
Well-Known Member
Tekisi mieli todella paljon jo aloittaa tämä. Varmaan sorrun pian 
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Vartija-apina on kyllä kiva bossi mutta en itsekään kokenut sitä erityisen vaikeana. Ensimmäinen phase on hyvin nopeasti ohi kun käyttää tulta hyväkseen. Toisessa phasessa sama juttu kuin muissakin pomoissa, opetella vaan lukemaan iskut ja parry. Liikeradat oli mielestäni helpommin luettavissa kuin monessa muussa pomossa. Ykkös phasesta -> kakkoseen siirtymä on visuaalisesti yksi mieleen painuvimmista. Erittäin tyylikkäästi tehty ilman että olisi vaan tungettu välianimaatio siihen. Oli paskat housuissa ensimmäisellä läpipeluulla!
Sekiron tekee ehkä itsellenikin vaikeammaksi Fromsoftin peliksi se, ettei pelissä pysty onlinen kautta pyytämään avuksi co-op-pelaajia. En kyllä muuten välttämättä näkisi Sekiron olevan kuitenkaan vaikeampi kuin Bloodborne (erityisesti sen DLC) tai Dark Souls 3 (ja sen DLC). Ja kyllä Elden Ringissäkin haastetta riittää etenkin DLC:n muodossa. Itse asiassa luulen, etten olisi yhtäkään mainitsemaani peliä päässyt läpi ainakaan DLC:n osalta, ellen olisi online-apuja joissakin kohdin käyttänyt. Sekiroakaan en ole toki koskaan läpi pelannut, vaan olen yhden valinnaisen ja yhden pakollisen bossin päihittämisen päässä pelin läpäisemisestä. Noita kahta bossia en ole koskaan edea kokeillut, mutta sen verran olen kommentteja lukenut pelin viimeisimmistä bosseista, että vaikeudeltaan ovat suunnilleen samaa tasoa, kuin tuo edellinen vapaaehtoinen turhauttavuuden perikuva jonka n. 70 yrityksen jälkeen lopulta onnistuin päihittämään. Siksi uskoisin, ehkä olevan mahdollista päästä Sekiro loppuun kovalla vääntämisellä. Voi olla, että yhteensä pari sataakin yritystä tarvitsisin noihin kahteen viimeiseen bossiin, enkä ole sellaiseen savottaan ollut enää valmis. Edellä mainittujen Fromsoftin muiden pelien DLC:t olivat kyllä niin helvetillisen vaikeita, etten tosiaan usko, että olisin koskaan niissä tiettyjä vihuja päässyt pakollisella sooloamisella.Raivoapinan eka vaihe oli musta paljon vaikeempi kun toinen, toises vaihees oli paljon selkeemmin milloin pitää väistää ja torjua, eka vaihe oli semmosta älytöntä raivoamista, apinaan liittyen:
Oli siinä jossain lähettyvillä sitten vielä toinen päätön apina bossi, sen liikkeet oli sen verran hyvin opetettu että meni helposti kunnes... Hemmetti sielt tuli toinen apina avuksi, ekalla kerralla toki iski paniikki ja kuolema tuli. Toisella yrityksellä sitten niin että keskityin vaan siihen toiseen apinaan joka tippui taivaalta, se oli onneksi melko pehmee että ei sitä tarvinnu paljon piestä että sai sen pois alta, niitä "tulipapanoita" vaa naamaa ja sit pieksi, sen kun sai pois tieltä niin pystyi taas keskittyy siihen päättömään apinaan.
Sit semmonen vielä että tässä on jotkut rivivihut ehkä kovimpia rivivihuja mitä missään souls peleis ikinä, jotkut ninjat saa oikee kunnolla taistella niitten kanssa ellei käytä sniikkailua ja selkään puukottamista hyväksi, mitä teen aina jos suinkin mahollista, on meinaan sen verran kovaa kakkaa välillä niitten kans alkaa rehellisesti tappelee.
Eka souls peli missä ehkä on eniten tullut se totaali epätoivon tunne, mutta silti sitä sitkeesti vaa päässy vielä eteenpäin ja aina pikkuhiljaa kehittyy ja avaa uusia kykyjä. Saa nyt nähää tuleeko jossain vaihees totaalinen luovutus, mutta ylivoimasesti mun mielestä mitä nyt näitä soulseja pelannut helposti vaikein fromsoftin souls.
Sekiron tekee ehkä itsellenikin vaikeammaksi Fromsoftin peliksi se, ettei pelissä pysty onlinen kautta pyytämään avuksi co-op-pelaajia. En kyllä muuten välttämättä näkisi Sekiron olevan kuitenkaan vaikeampi kuin Bloodborne (erityisesti sen DLC) tai Dark Souls 3 (ja sen DLC). Ja kyllä Elden Ringissäkin haastetta riittää etenkin DLC:n muodossa. Itse asiassa luulen, etten olisi yhtäkään mainitsemaani peliä päässyt läpi ainakaan DLC:n osalta, ellen olisi online-apuja joissakin kohdin käyttänyt. Sekiroakaan en ole toki koskaan läpi pelannut, vaan olen yhden valinnaisen ja yhden pakollisen bossin päihittämisen päässä pelin läpäisemisestä. Noita kahta bossia en ole koskaan edea kokeillut, mutta sen verran olen kommentteja lukenut pelin viimeisimmistä bosseista, että vaikeudeltaan ovat suunnilleen samaa tasoa, kuin tuo edellinen vapaaehtoinen tirhauttavuuden perikuva jonka n. 70 yrityksen jälkeen lopulta onnistuin päihittämään. Siksi uskoisin, ehkä olevan mahdollista päästä Sekiro loppuun kovalla vääntämisellä. Voi olla, että pari sataakin yritystä tarvitsisin noihin kahteen viimeiseen bossiin, enkä ole sellaiseen savottaan ollut enää valmis. Edellä mainittujen Fromsoftin muiden pelien DLC:t olivat kyllä niin helvetillisen vaikeita, etten tosiaan usko, että olisin koskaan niissä tiettyjä vihuja päässyt pakollisella sooloamisella.
Ite taisin DS1& 2:n ja Bloodborne pelata ilman apuja. Sitten ei jaksanut enää. Hauskin tais olla Eldenin lisärin vika pomo, jota en jaksanut kokeilla 5 kertaa enempää ja eka kutsuttu apuri oli "Let me Solo her", joka nimensä mukaisesti sitten soolona hoiteli Radanin.
Tästäkin tykkäsin Sekirossa - ei houkutusta kutsua apujoukkoja!
Joo, unohdin itse asiassa nuo NPC-apurit. Ne on minunkin tullut hyödynnettyä muissa Fromsoftin peleissä jossain vaiheessa, ennen kuin olen välttämättä online-apureihin turvautunut. Noita NPC-apureitakaan ei tosiaan Sekirossa ole ollenkaan. Toki sellainen apukeinojen olemattomuus johtaa ainakin itselläni siihen, että pelin ollessa todella vaikea, haen hyvinkin aktiivisesti juustotusmahdollisuuksia, ja käytän niitä surutta ilman minkäänlaisia omantunnontuskia.Toi on kyllä totta ja myönnän itse että kutsun apupieksijöitä liiankin helposti. Just ehkä max 10 yritystä jos sitäkään niin alkaa kellojen ja missä pelissä nyt milläkin niitä apupieksijöitä kutsutaan ja Elden Ringis oli joka tappelus se "henkiolento" kummitus apuna jne. Tässä sitä vaihtoehtoa ei ole vaikka kuinka haluis, on vain kärsittävä ja pärjättävä omilla taidoilla ja mahdollisilla juustoilla.
Joo, unohdin itse asiassa nuo NPC-apurit. Ne on minunkin tullut hyödynnettyä muissa Fromsoftin peleissä jossain vaiheessa, ennen kuin olen välttämättä online-apureihin turvautunut. Noita NPC-apureitakaan ei tosiaan Sekirossa ole ollenkaan. Toki sellainen apukeinojen olemattomuus johtaa ainakin itselläni siihen, että pelin ollessa todella vaikea, haen hyvinkin aktiivisesti juustotusmahdollisuuksia, ja käytän niitä surutta ilman minkäänlaisia omantunnontuskia.
Ehdoton gitgud-pelaaminen ei itseäni kiinnosta kyllä pätkääkään, vaikka toki tietynlainen haastava pelaaminen usein kiinnostaakin. Aina on kuitenkin tähän mennessä läpi pelaamiseen ne muutkin keinot löytyneet peleissä, vaikka varsinainen taitoraja olisikin tullut vastaan. Toki kaksi parry-painotteista peliä ovat jääneet minulta siihen kesken, ettei ole edes huvittanut mennä kokeilemaan enää tulevia bosseja, kun joku haastava bossi on loppupuolella mennyt kauhean tuskan jälkeen läpi. Nuo pelit ovat Sekiro ja Clair Obscur: Expedition 33.
Vaikka tässä ei saa coopata tai saa muutakaan apuria, niin sentään peli antaa sen yhden kuoleman anteeksi. Se mekaniikka on oikeasti aika hyvä. Myös se, ettei takaisinkjuoksu bossille ollut ikinä pitkä.
Muttajoo, on tämä Fromin pelien vaikeimpia pelejä kuitenkin.