Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Seuraava Rautanyrkki-miitti

Entomostracan

New Member
Tässä ketjussa olisi tarkoitus puida seuraavan taistelupelimiitin ajankohtaa ynnä muita yksityiskohtia. Niille jotka eivät ole Rautanyrkki 2003:sta (kesällä pidetty miitti) kuulleet kerrottakoon lyhyesti että kyseessä oli viikonlopun mittainen Tekken-painoitteinen kokoontuminen. Seuraavilta sivuilta selviää tarkemmin:
Tulossivu: www.bapil.com/rautanyrkki
Suunnittelusivu: www.hut.fi/~jgebhard/miitti.html
Suunnitteluketju: http://www.konsolifin.net/bbs/showthread.php?s=&threadid=3936

Kuten tuolla vanhassa ketjussa mainitsin niin miitti voisi olla hyvä järjestää samana viikonloppuna kuin Gameworld 2003:n eli pe 21.11. - su 23.11. Käsittääkseni Gameworld-messuille tulee yleensä porukkaa pitkin maata ja joukossa on varmasti taistelupelaajiakin. Näin mukaan miittiin saadaan/pääsee ihmisiä jotka eivät pelkän miitin vuoksi olisi tulossa. Pitkältä tuleville yöpyminen ei pitäisi olla ongelma sillä miittipaikalla voi nukkua kunhan tuo makuupussin ja -alustan.

Itse miitti olisi periaatteessa uusinta heinäkuun Rautanyrkistä. Pasilan kerhohuone oli paikkana loistava, joten se saanee kelvata tälläkin kerralla kunhan vain on edelleen vuokrattavissa. Tälläkin kertaa taidoista riippumatta kaikki kiinnostuneet ovat erittäin tervetulleita, erityisesti kaikki heinäkuun miittiin osallistuneet. Mainittakoon vielä että pelkästään katsomaankin voi tulla, jos haluaa. Jotkut kysyivät tätä viime kerralla.

Kuten tuolta tulossivulta selviää, Rautanyrkki 2003:ssa pelattiin lähinnä Tekken 4:ää, Tekken Tagia, Virtua Fighter 4:ää ja Guilty Gear XX:ää. Toivottavasti ainakin näiden pelien pelaajat ovat halukkaita ilmaantumaan runsaslukuisina. Muitakin taistelupelejä sopii tietysti pelata, ainakin Soul Calibur 2 varmasti kiinnostaa ihmisiä.

Tässä lyhyesti omat ajatukseni seuraavasta miitistä. Monikin asia on vielä auki, joten kommentteja, ehdotuksia ja mikä tärkeintä ilmoituksia ajankohdan sopivuudesta/sopimattomuudesta, kiitos. Reilun kuukauden varoitusaika on keiltämättä hieman lyhyt, toivottavasti kuitenkin riittävä. Mieluiten kaikki osallistumisilmoitukset ja muut vastaukset tähän ketjuun, mutta viestiä voi pistää myös osoitteeseen juho_gebhard@hotmail.com ja IRCin käyttäjät voivat tulla juttelemaan IRCnetin #tekken-kanavalle, nimimerkki siellä entomo. Pistäkäähän sana kiertämään!

Tässä vielä muutamia asioita joihin toivoisin vastauksia:
- Mitä tahansa mieleen tulevaa parannettavaa Rautanyrkki 2003:sta?
- Jo mainittujen pelien lisäksi muiden pelien edustajia halukkaita tulemaan?
- Onko jollain kontakteja Ruotsiin tai muihin maihin, joista voisi tulla porukkaa miittiin? (Itse tunnen ruotsalaisia Tekken-pelaajia ja varmasti kysyn jos he pääsevät tulemaan.)
- Raha- tai tavarapalkintoja turnauksiin? Tarkoittaisi jonkinlaista maksusysteemiä.
- Suostuuko joku auton omistava kuskiksi ruodaamaan televisioita yms?
- Ketkä voivat lainata televisioitaan viikonlopuksti?
- Ketkä voivat tuoda konsolin, pelejä, tarvikkeita (multitap)?
- Omistaako joku videotykin tai saa sellaisen jostain lainaksi?
- Onko kenelläkään NTSC:tä tukevaa videonauhuria, ettei tarvitse tuoda tietokonetta kaappaamaan matseja? :)
- Hyviä ideoita missä miittä kannattaisi mainostaa? (Keskustelualueet, sivustot, irc-kanavat...)
 
heh no mä oon aika varmasti mukana, koska tarkotus ois tuolla pelimessuillakin käydä. Nyt oon tota Sc 2:sta käynny pelaa tosin xbox versiota, mutta kaipa se aika samanlainen ps2:llakin on. Joo no tekken nyt on aina jotenkin hallussa.
:p
 
Raha- tai tavarapalkintoja turnauksiin? Tarkoittaisi jonkinlaista maksusysteemiä.
Ei varmaan yhtään hullumpi idea, ja parhaiten toki taitaa onnistua pienen osallistumismaksun avulla + mahdollisilla sponssauksilla. Mutta mun mielestä rahaturneet ei välttämättä niin välttämättömiä vielä tässä miitissä ole, enemmän tuntuu sopivan sinne ens kesälle. Jo pelkästään sen takia että sitä miittiä ehditään suunnitella pidemmän aikaa ja varmasti lopputuloskin on "massiivisempi" (osallistujamäärä jne). Mutta luonnollisesti pienet porkkanat lisäävät kiinnostusta aina, oli ajankohta tai varoitusaika mikä tahansa.
Suostuuko joku auton omistava kuskiksi ruodaamaan televisioita yms?
Mun mielestä Tordragonia pitää kiittää edelleen Rautanyrkki 2003:n järjestelyihin osallistumisesta, jokainen voi miettiä itse miten paljon homma olis hankaloitunut ilman autoa ja kuskia joka on valmis tota roudaamista harrastamaan... Elikkä kannattaa se puoli hoitaa ajoissa kuntoon vastaisuudessakin...
Tähän väliin pitää muuten mainita että olen ihan samaa mieltä sen Pasilan kerhohuoneen sopivuudesta. Sekä sijainti että tilat itse on just sopivat tällaseen.
Ketkä voivat tuoda konsolin, pelejä, tarvikkeita (multitap)?
Pelejä ja MultiTap ainakin tulee jos minä paikalle pääsen...
Hyviä ideoita missä miittä kannattaisi mainostaa? (Keskustelualueet, sivustot, irc-kanavat...)
Samat kun viimeksikin. Lisäksi vois heittää ainakin ps2finin etusivulle jotain infoa. Vai? Ja sana kiertämään kavereiden keskuudessa.
 
Minulle tuo viikonloppu sopii myös, joten olen mukana.

Minulla on auto, ja olen valmis roudaamaan tavaraa, mutta todennäköisesti en pääse vapaaksi ennen perjantai-iltaa 17.00-18.00.

Minulla on mahdollisuus saada lainaan videotykki ja todennäköisesti myös pakettiauto roudailua varten.

Minulta saa myös PS2, kaksi tikkua (Hori + Ascii), kaksi padia.
pelejä ainakin VF4Evo, T4, GGX2, SC2. Katsotaan mitä muuta vielä.

- Mahdollisesti useista eri peleistä turnauksia, ja turnauksissa kokonaisvaltaisesti hyvin pärjänneelle palkinto (mikä sitten liekin).

- Rahapalkinto käy kyllä minulle. Kannattaa julistaa pari "tosissaan otettavaa" turnausta niin on jotain promotoitavaakin mainoksissa. Ja jännitystä elämään. Kai sitä pari euroa voisi maksaa tositurnaukseen osallistumisesta.. Koska pelaamaan pääsee muutenkin.

- Kun mainostetaan miittiä, kannattaa mainostaa että paikalla pelataan useita eri pelejä. 2003:sta jäi Gazza pois kun luuli että miitti oli vain tekkenisteille.

- ManjiMaru
 
Rautanyrkki = Tekken

Mutta joo, jos vastaisuudessa tehdään selväksi että siellä muitakin pelejä pääsee pelaamaan niin ei käy kenellekään "gazzoja".
 
No niin, Manjista taisi juuri tulla vahva osa järjestelytoimikuntaa. :) Videotykki ja auto tulee tarpeeseen. Auton puolesta olen onneksi tällä kertaa sen verran omavarainen että voin hätätilassa lainata vanhempieni autoa. Eli siihen ei ainakaan pitäisi homman kaatua. Mutta aina parempi jos Manji saa hankittua pakun. Toinen käytännön ongelma onkin sitten haalia kasaan riittävästi televisioita, toivottavasti useammilta pääkaupunkiseutulaisilta liikenee lainaan. Konsolit ja pelit onneksi kulkee huomattavasti helpommin repussa.

Itse peleistä sen verran että vaikka nimi onkin harhaajohtava, Rautanyrkki voisi mielestäni jatkossakin olla yleis-taistelupelimiitti. Homma toimi sen verran hyvin viimeksi, että eiköhän siitä ole etua kaikille. Nimeäkin voisi tietysti vaihtaa jos joku keksii yhtä "iskevän"...

Tunnetteko/tiedtättekö te VF-pelaajat muuten illua ja Veibä lukuun ottamatta pelaajia muualta Suomesta? Ilmoitelkaa ihmeessä boardeilla yms paikoissa joissa mielestänne kannattaisi miitistä ilmoittaa. Itse esim lähetin viime kerralla kaikille Tekken Zaibatsun suomalaisille (parikymmentä kappaletta) privaattiviestin. Osallistujia ei tosin tainnut tulla sitä kautta yhtäkään. :rolleyes: Joka tapauksessa, teidätte VF-kuviot paremmin kuin minä ja voitte varmaan levittää sanaa niissä piireissä. Ja kysykää mahdollisimman pian niiltä ruotsalaisilta jos tunnette. Taisi olla Manji kun heistä tuolla VF-ketjussa mainitsi jotain.

Odottelen vielä lisää parannusehdotuksia ja kommentteja palkintoturnauksista. Tästä lähtien ilmaiskaa selkeästi kuinka varmoja olette osallistumisestanne jotta voin alkaa kerätä jonkinlaista osallistujalistaa. Varsinkin seuraavilta tämän boardin jäseniltä toivoisin vielä vastausta (ja vastatkaa myös kavereidenne puolesta jos voitte):
JussiMan (ja d-vilman)
Justin Bailey
McJake
MezatteIDL (ja Tsiisus ynnä muut tutut)
skuge (ja Jani)
Tordragon (ja Riku)
Veib
west
Yoshi^
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Neonomide, YohoA ja Ryadus olis ihan kiva saada paikalle... Jos ei välimatka ole este.

Edit: Rautanyrkki on mun mielestä ihan hyvä nimi. Paitsi että Rautanyrkki 2003 on jo pidetty... :)

Edit2: Osallistuminen... Sanotaan että 50/50. Ainakaan koko viikonlopuksi en pääse paikalle, ja muutenkin pitää vähän säätää omaa ohjelmaa jos Pasilaan aion päästä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Entomo, teepäs englanninkielinen versio tuosta marraskuu-nyrkin ilmoituksesta jossa on olennaiset asiat, mieluiten vaikka websivu-muodossa. Voin sitten linkata siihen kun käyn boardeilla.

Ne pelit joista AINAKIN pidetään turnaus, kantsii miettiä hyvissä ajoin, ja ilmoittautumislistat threadiksi. Siten tulee lisää mainosarvoa.. Varmaan nyt TTT, T4 ja VF4Evo nyt ainaskin..
GGX2?

- Manjimaru
 
Hyvä idea voisi myös olla Rautanyrkki mestaruuden lisäksi kaksinpelin mestarit (tag team, TTT). Rahapalkinto on ihan jees idea, mutta ehkä tässä vaiheessa paremmin onnistuisi joku diplomi tai kunniakirja systeemi tai sitten ihan vaan joku kiertopalkinto, vaikkapa se uniikki Virtua Fighter peli, mitä täällä arvottiin silloin;)
Jos kilpailijoilta alkaa osallistumismaksua ottamaan, niin eikös silloin tarvitse jotain lupia anoa tai vastaavaa?
 
Minulla ei ole tiedossa, että erityisesti osallistumismaksun ottaminen vaatisi lupaa, jos joku tietää paremmin niin sanokoon heti.

Ei mitenkään haitaksi ole että joku käy asiaa kysymässä poliisilta, erityisesti miittipaikan lähellä olevalta asemalta jonne periaatteessa pitäisi tehdä ilmoitus kun kysymyksessä kuitenkin on "julkinen huvitilaisuus".

Tässä
julkisista huvitilaisuuksista .

Kokoontumislaki

1.lokakuuta 2003 voimaan tullut
Järjestyslaki joka korvaa kuntien järjestyssäännön.

- ManjiMaru
 
Ja ja, ich komme.

Auto hajosi viime kuussa, joten tuskin siitä mitään apua itse miitille on, mutta mitäpä suotta, kun kerta näyttää lähempääkin löytyvän. Ainoa vain on sitten, että telkkua tuskin mukana tulee. Muuten tavarasetti on aikalailla sama kuin viimeksi. Rikulta kysytään ja todennäköisesti paikalle tulee.

Että eipä siitä sitten enempää. Light dash on rasvattu ja kaikkea jo :p
 
Tuota noin mielestäni suuret osallistumismaksut rahapalkintojen toivossa on aika turhia, sillä silloin luultavasti suurin osa jää tulematta. Luultavasti minäkin. Eiköhän pääasia tolla miitillä ole tarkoitus pitää hauskaa ja ottaa mittaa muista että tietää missä itse menee. Joku palkinto tosin ois hauska turnaus voitosta, esim joku peli tai vastaava. Pitäskö kokeilla SC 2 turnausta, tosin ite oon pelannu vaan xbox versiota ja vähän kokeillu ps2 versioita, mutta eiköhän tosta jotain tuu. :)
 
Marraskuun miitti on nyt sitten virallisesti nimeltään Rautanyrkki 2 ja sitä seuraava tulee olemaan Rautanyrkki 3 jne. Taitaa olla helpointa unohtaa suosiolla se vuosiluku siitä perästä. Lisäksi miitillä on nyt englanninkielinen info-sivu osoitteessa:

-------------------------------
www.bapil.com/rautanyrkki2
-------------------------------


Sivu on siis vain englanniksi, mutta käännän sen myös piakkoin myös suomeksi ja postaan infoa muillekin boardeille. Potentiaaliset ulkomaiset osallistujat voi siis joka tapauksessa osoittaa tuonne (edit: ei kuitenkaan vielä, kts. huonot uutiset alempana), mutta kannattaa mainita että päivitän sivua sitä mukaa kun asiat etenevät ja varmistuvat turnausten, palkintojen, maksujen yms osalta. Solid Snaken ideat eivät olleet hassumpia (paitsi että se VF-harvinaisuus ei tainnut mennä kenellekään tämän boardin vakituisista), pistetään harkintaan ja kommentoikaahan. Tutkiskelin sivua varten hieman ilmoittautumislomakkeiden ja vastaavien mahdollisuutta, mutta enpä taida osata sellaista tehdä ilman kohtuutonta vaivaa. Eli ilmoittautumiset replyinä tai sähköpostilla jatkossakin. ManjiMaru varmaankin hoitaa postaukset VF-boardeille? Mainitse muuten samalla että ilmoittautua voi siihen kyseiseen threadiin jos haluaa, tuskinpa ulkomaalaiset haluaa tänne rekisteröityä. Ja luonnollisesti linkkiä sitten myös minulle.

Veibille osanottoni siitä että VR:n hinnat ovat silkkaa ryöväystä. :mad: 70 eurollahan pääsee nykyään vaikka Lontooseen, ei kylläkään takaisin. Mitenkäs on Solid Snaken laita, mahdollisesti tulossa? MezatteIDLhän asuu samalla suunnalla, joten kyydin mahdollisuus on ainakin olemmassa. Kunhan nyt ensin kuulisi jotain Mezistä...

Tordragon: Hienoa jos olet mukana tälläkin kertaa. Milläpä olisit/olisitte muuten tulossa, Rikulla kenties auto? Ja kuinkas paljon olette pelailleet viime aikoina?

bryanfury80: Suurista osallistumismaksuista ei missään nimessä olisi kyse, eli kutakuinkin ehkä kaksi euroa per turnaus tai sitä luokkaa. Ja tietenkään turnauksiin ei ole edes pakko osallistua. Suuret maksut saattaisi tosiaan vähentää osallistumisintoa, mikä ei tietenkään ole tarkoitus.

Ja lopuksi vielä luvista sen verran että niin kauan kun en/emme mitään bisnestä tällä tee, ei poliisia tai verottajaa eikä muitakaan virallisia tahoja voisi varmaankaan vähempää kiinnostaa. :rolleyes: Manjille kuitenkin kiitos linkeistä.

PS. Unohdin Neonomiden ja varmasti monia muitakin tuosta viime postauksen listasta. Käytännössä siis kaikilta tämän boardin kävijöiltä toivoisin jotain vastausta kiitos. Pitääpä pistää jonkin ajan päästä privaviestiä porukoille, jos ei vastauksia kuulu. :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Nyt tuli huonoja uutisia. Ghegs on muuttanut muualle ja arveli ettei paikkaa vuokrata kuin taloyhtion asukkaille. Täytyypä ottaa asiasta selvää, mutta ikävä kyllä mitään muuta läheskään yhtä sopivaa paikkaa en tiedä. Onko kenelläkään muulla kerhohuoneita tms tiedossa?

:( :( :(

Edit: TKK:n kautta järjestyy ainakin tilava kerhohuone, jossa voi yöpyäkin, mutta ei tietenkään GW2003-viikonlopuksi vaan edellisen viikonlopun lauantaiksi ja sunnuntaiksi. Menipäs taas harmillisesti vähän sähläilyksi mutta eiköhän tässä jotakin keksitä...

Edit2: Noita mahdollisia tiloja onkin ainakin kolme kappaletta ja älysin kysellä vain tuosta yhdestä. Huomenna selviää.

Edit78: Eivätpä olleet ne muut tilat vapaina juuri lainkaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom