Ei kuullosta hyvältä, ei todellakaan.
Pelien hinta on aina ollut naurettava, ainoa peli josta olen maksanut täyden hinnan on ocarina of time, josta pulitin 449mk. Totta puhuen, eipä tule montaa muuta peliä mieleen joka olisi ollut tuon hinnan väärti, no ehkä Eternal Darkness, josta tosin maksoin vain 10 puntaa
Pidän peleistä paljon, joten omistan lähemmäksi tuhat videopeliä, -kaikki käytettynä hankittuja
Oikeesti, on todellinen ihme että peleistä on tullut mainstream noin älyttömillä hinnoilla (60-80 eur/kpl). Olen itse sitä mieltä, että kuluttajat suostuvat maksamaan (minä mukaanlukien) tämänlaisista tuotteista noin 20eur/kpl. CD-musiikkilevyjenkin kohdalla tämä on nähty.
Kuka sanoo että pelien tuotantokustannusten pitäisi kasvaa?
-Mielestäni pelien keston pitäisi lyhentyä lähemmäksi elokuvan kestoa, jolloin kustannuksetkin pysyisivät kurissa. Ja onhan se niin, että huippupeli joka maksaisi 20eur uutena, myisi vähintään kolme kertaa enemmän kuin sama peli 60eur hintaan.
Miksei peleillä voisi olla muita tulonlähteitä?
Varmasti lapset leikkisivät mielellään Super Mario leluilla, peleistä voitaisi julkaista elokuvaversiot, eikä toisinpäin. Ja jos pelien sountrack-CD olisi yhtä laajassa myynnissä kuin elokuvien vastaavat, niin ne myisivät kuin leipä. Tuollainen musiikkilevy voitaisiin vaikka pakata pelin mukaan (kuten RARE aikoinaan teki), mikäli hinta halutaan pitää noin älyttömän korkeana, mutta silti toivotaan voittoa tulevan.
On surullista että kaikki aika käytetään kuvakielen hiomiseen, ja muuten peli onkin sitä samaa hirviöiden lahtausta... Siihen on syynsä miksi yksiruutuiset pelit kuten Pac-Man ovat olleet niin valtavan suosittuja, joten miksi yrittää tehdä peleistä jotain Hollywood-kamaa?