Tuskin, mutta turha tästä tappelemaan, kun ei kenelläkään voi olla varmaa tietoa asiasta.Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Knight
Siis Shigeru on suunnitellut tuon ohjaimen.
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Tuskin, mutta turha tästä tappelemaan, kun ei kenelläkään voi olla varmaa tietoa asiasta.Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Knight
Siis Shigeru on suunnitellut tuon ohjaimen.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Knight
Onhan PC:llekin noita trackball-phjaimia, mutta niillä ei pelata, vaan ne on tarkoitettu lähinnä windowsissa käyttämiseen. Ja tosiaan, sen pallon on oltava tarpeeksi iso edes siihen...
Ai se olikin se "täydellisyys", miksi Dual Shock 2:ssa ei ollut juuri mitään muutoksia?Lainatun viestin kirjoitti alkujaan El Magico
ehdottomasti ps2 nykyinen ohjain. ei mitään muutoksia, täydellistä on turha muuttaa. ainoa mitä voi tietysti tehdä on se että parannetaan niiden kestävyyttä.![]()
Ehdottomasti vaikka pienet kuopat niihin tattien päihin, ettei peukalot liu'u ja lipee.Lainatun viestin kirjoitti alkujaan El Magico
ehdottomasti ps2 nykyinen ohjain. ei mitään muutoksia, täydellistä on turha muuttaa. ainoa mitä voi tietysti tehdä on se että parannetaan niiden kestävyyttä.![]()
Minä en pelaisi kyllä millään muullakaan pädillä pasianssia. Ensin tuo Dual Shockin täydellinen täydellisyys ja nyt tämä totaalisen typerä ja turha kommentti. Nurkkaan häpeämään, mars!Lainatun viestin kirjoitti alkujaan El Magico
IMO mä en pelais xboxin mötikkäohjaimella ees pasianssia. IMO
Kaikille ei varmaan riitä USB portteja ja tulisi aika kalliiksi hankkia kaikille perusohjaimien lisäksi näppikset ja hiiret.Knight: Joten miksei tuota voisi käyttää myös konsoleilla. varsinkin jos näppistä tarvittaisiin vielä muuhun, esim. kirjoittamiseen. siinä vaiheessa kun on näppis, on varmaan hiirikin. Ja miksi noita ei voisi yhdellä TV:llä pelattaessa käyttää useampi, jos vaan näppistä löytyy?
Käytetäänkö noin isoja kämmenellä vai miten. Itsellä kokemusta vain kaverin trackMan Wheelistä. Mitä tarkoitat kursorin kiihdytyksellä?veloxneb: Marble FX:n pallon halkaisija on kylläkin 5 cm, joten mistään kirsikasta ei ole kysymys. Tärkeätä on säätää kursorin kiihdytys ja nopeus kohdalleen. Nuo säädöt olisivat tarpeen, jos padissakin olisi trackball.
Samaa mieltä. Itsellä ei ole koskaan lipsunut sormet tateilta. En tiedä jos johtuu siitä ettei kädet hikoile pelatessa.juupis: Mielestäni siis pitävällä pinnoitteella päällystetty kupera pää on paljon parempi vaihtoehto.
Jos ei peukalot PS2 kahvalta luista, ni ei o normaali ihminen =) Se haittaa ainakin meikäläistä aivan perkeleesti esim. lätkässä.Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Tässä taas yksi todiste siitä, että DS2 on täydellinen ohjain, jonka suunnitteluun on todella paneuduttu, vaikkei sitä välttämättä heti huomaa![]()
Juu, onhan se xboxin syvennys parempi kuin Logitechillä, johtuen lähinnä paremmasta pinnoitteesta, ja siitä että se on loivempi.Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Vielä noista tattien muotoilusta.... Pieni syvennys tatin päässä ON toimiva ratkaisu. Sen on Xboxin ohjain osoittanut. Se, että Logitech on tehnyt liian suuret syvennykset ja muutenkin huonon ohjaimen, osoittaa vain heidän epäonnistumistaan.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Ei silti, että sopivat syvennykset olisivat huonommat kuin Gamecuben pinnoiteratkaisu. Kummatkin toimivat niin hyvin, että niitä ei paremmuusjärjestykseen oikein pysty pistämään.
Eihän sen peukalon pään keskiosan tarvitse keskellä sitä koloa olla. Kunhan peukalo vain saa tukea kolosta. Suurempaa vapautta ei tarvitse, koska tattia ei kuitenkaan voi ohjata kunnolla tatin reunoilta. Ja eihän peukalo varsinaisesti uppoa pieneen koloon, vaan se vain saa siitä kiinnikkeen. Yllä olevista syistä johtuen en näe, että peukalon paikka olisi sen enempää määrätty kuin muillakaan ratkaisuilla tai että peukalon liike olisi jotenkin rajattu.Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Juu, onhan se xboxin syvennys parempi kuin Logitechillä, johtuen lähinnä paremmasta pinnoitteesta, ja siitä että se on loivempi.
Mutta siinäkin, kuten kaikissa syvennetyissä tateissa peukalon päälle on tavallaan 'määrätty' paikka, joka on ergonomian ja käytettävyyden kannalta huonompi kuin kupera pinta, jossa ohjaus tapahtuu ei niinkään peukalon päällä, vaan sillä osalla mikä on vastapäätä peukalonkynttä (onko sille anatomista nimeä??).
Tällöin peukalon liikerata ei ole niin rajoittunut, ja ohjattaessa peukalon molempia niveliä ei tarvitse koukistaa niin paljon, kuin jos peukalon pää olisi 'kupissa'.
En ole puhunut mistään suunnittelumokista. Dual Shock oli loistava ohjain aikanaan. Jotain parannettavaa olisi PS2:een siirryttäessä kuitenkin jo ollut. Sony halusi säilyttää tutun ohjaimen, vaikka varmasti tiesi kehityksen tuomista uusista mahdollisuuksista. Sitä olen kritisoinut. DS2 on silti edelleen hyvä ohjain.Jaha, vaikka GC käyttää myös kuperaa tattia, niin silti mielestäsi PS2:ssa kuperuus on suunnittelumoka![]()
GC käyttää 'pinnoitteena' säteittäisiä kohollaan olevia renkaita jotka ovat samaa kovaa muovia kuin muukin tatti. Pito on hyvä, eikä pinnoite kulu.
PS2:ssa pinnoite on kumimainen karhennettu materiaali. Pito on hyvä, mutta aikaamyöten (itselläni meni pari vuotta kun huomasin sen) pinnoite kuluu ja silenee hieman, jolloin ote hikisillä sormilla voi lipsua. tatit tuntuvat silti sormenpäissä mukavemmille kuin kova muovi.
Ovelasti sanottu, että trackball parempi vain FPS:sissä. Autopelejä ja FPS:ssiä lukuunottamatta, ei oikealle tatille juuri ole käyttöä peleissä. Jos on niin yleensä ympäristön tarkkailuun tai johonkin pieneen säätöön. Miksi ostaa näppiksen ja hiiren, kun voi lähes yhtä tarkasti pelata leppoisasti sohvalta/laiskanlinnalta. Toki pitää olla hiiri/näppistuki niille jotka mielummin pelaavat niin. Ja ainahan voi tulla pelejä, jossa tarvitaan sekä trackballia, vasenta tattia, että ristiohjainta. Siinä ei hiirellä ja näppiksellä pysty enää pelaamaan. Ja sitten vielä se moninpeli samalta ruudulta.Griever: Peukku alas trackballille. Ainoa missä se voisi olla tavallista DS2:sta parempi, on juuri nuo FPS:t. Mutta miksi kukaan ostaisi tuollaista ohjainta FPS-pelejä varten, kun muutaman kympin lisää pistämällä saa jo ylivoimaisesti paremmat näppikset ja hiiret?
Ylhäällähän sanot, että pelaat FPS pelejä mielummin hiirellä ja näppäimistöllä. No, kummiskin, miten on käynyt niissä padilla pelattavissa peleissä, jossa ei ole voinut ohjausta vaihtaa? Haittaako sinua se, että ei ole tehty ohjaimia, jossa ristiojaimen ja x-o näppäimien paikat on vaihdettu. Jos ohjaimet tehtäisiin myös vasenkätisille, pitäisi trackballin ja tatin paikan vaihdon lisäksi vaihtaa ristiohjaimen ja x-o näppäimien paikat, koska monien pelien konttrollointi on suunniteltu niin, että vain trackballin ja tatin paikan vaihtaminen ei olisi mahdollista. Tiedät varmasti itsekin, että enemmistön hyödyn vallitessa, vasenkätisten olemassaolo ei riitä trackballin kumoamiseksi. Kumpi olisi parempi? Vasenkätisille ei tehtäisi omaa ohjainta, vaiko vasenkätisille tehtäisiin oma ohjain, jossa trackball ja tatti vaihtaa paikkaa ja x-o napit ja ristiohjain vaihtaa paikkaa?Griever: Besides, mitäs kaltaisilleni luonnonoikuille tehdään, jotka pelaavat FPS:iä siten, että oikealla tatilla ohjataan ja vasemmalla tähdätään? Siinä oltaisiin trackballin kanssa hukassa. Taas vasenkätisiä sorretaan. Vihaan tätä ominaisuutta pelintekijöissäkin, jotka eivät voi laittaa nappeja täysin säädeltäviksi.