Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Shadow Complex [XBLA]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Shadow Complex [XBLA]

Itselläkin oli aluksi tähtäyksen kanssa hieman hankaluuksia, mutta pelaamisen edetessä kyllä hyvin pääsi jyvälle siitäkin. Ja headshot-tilastoissa taidan olla kaverilistan toisena, hieno ominaisuus tuo että pelin edetessä näkee leaderboard-status-päivitystä oikeassa reunassa kun kaverin tilastot lähenevät/ohittuvat.

Eilenhän tuo meni läpi, noin 6½h kesti. Hyvä peli ja pelattavaa riittää, seuraavaksi haasteiden kimppuun, sitten 100% jos jaksaa, 13% achi ja 50 level ehkä jäävät väliin sillä vaikka hyvä peli onkin niin ehkei pidä kuitenkaan otteessa noin pitkään, katsotaan. Parasta oli selvästi paikkojen tutkiminen ja 2D-toimii tässäkin hyvin.

Hauska homma muuten miten Summer of arcade koostuikin lähinnä (tai oikeastaan pelkästään, riippuu miten turtlesit lukee joukkoon) 2D-peleistä ja älyttömän kovista sellaisista. Kunhan toteutus on näiden pelien luokkaa (Splosion, Trials ja SC) niin lisää vaan!!
 
Vastaus: Shadow Complex [XBLA]

Läpi on. Pieni kysymys item 100%.

Jämähtänyt 99% olenko nyt pysyvästi missannut jotain? Pikainen googletus puhui jostain pyssystä, kenties siinä ison räjähdyksen yhteydessä? Eikö sitä pääse sitten jälkeenpäin enää hakemaan...?

edit: onpas sitä väsy päällä. Näköjään yksi armor upgrade puuttuu... takaisin etsimään (ilmeisesti jossain save huoneessa kun ei kysymysmerkkejä näy...
 
Vastaus: Shadow Complex [XBLA]

Tuohon 100% liittyen kysymys:
Onko tässä jonkinlainen "point of no return" vai voiko kamoja kerätä loppuun asti?
 
Vastaus: Shadow Complex [XBLA]

Tuohon 100% liittyen kysymys:
Onko tässä jonkinlainen "point of no return" vai voiko kamoja kerätä loppuun asti?
Point of No Returnia ei sinänsä ole, mutta yksi tavara on paikassa jonne ei enää pääse uudestaan, mikä sinänsä on hieman kyseenalaista suunnittelua pelissä jossa tavaroiden kerääminen on niin keskeisessä osassa. Tämän lisäksi kannattaa huomata että tavara tai pari oli savehuoneessa, joten eivät kartalla näy, ja pelissä on myös tunnettu pikkuglitchi että jos kaksi tavaraa on samassa ruudussa yhden hakeminen vaihtaa siihen kartalla haetun tavaran merkin eikä toisesta ole enää mitään vihjettä.
 
Vastaus: Shadow Complex [XBLA]

Läpi on. Pieni kysymys item 100%.

Jämähtänyt 99% olenko nyt pysyvästi missannut jotain? Pikainen googletus puhui jostain pyssystä, kenties siinä ison räjähdyksen yhteydessä? Eikö sitä pääse sitten jälkeenpäin enää hakemaan...?

edit: onpas sitä väsy päällä. Näköjään yksi armor upgrade puuttuu... takaisin etsimään (ilmeisesti jossain save huoneessa kun ei kysymysmerkkejä näy...

Minullakin puuttui juuri yksi Armor Upgrade, jonka löysin sitten sieltä Barracks-alueen tallennushuoneesta. Lattiassa oli ohjuksella avattava luukku, jonka kautta sen voi kaivaa esille. Alueella käytiin pelin alkupuolella. Kyseessä siis huone, jossa on sänkyjä ja sotilaat chillailevat rauhassa.
 
Vastaus: Shadow Complex [XBLA]

Minullakin puuttui juuri yksi Armor Upgrade, jonka löysin sitten sieltä Barracks-alueen tallennushuoneesta. Lattiassa oli ohjuksella avattava luukku, jonka kautta sen voi kaivaa esille. Alueella käytiin pelin alkupuolella. Kyseessä siis huone, jossa on sänkyjä ja sotilaat chillailevat rauhassa.

Sieltähän se juuri löytyi (joutui tsekkaamaan netistä kun meinasi pikkutunteina mennä hermo...

En ymmärrä kontrolleista valittamista. Toimii mielestäni juuri niinkuin pitää. Wall jump toimii samanlailla kuin kaikissa vastaavissa peleissä.

Ainoa mikä aiheuttaa harmaita hiuksia on tuo hyperspeed:

Välillää hyppää nätisti "katosta kattoon" ja välillä ei toimi sitten niin ollenkaan. Onko joku saanut kunnolla sisäistettyä tämä?
 
Vastaus: Shadow Complex [XBLA]

Ainoa mikä aiheuttaa harmaita hiuksia on tuo hyperspeed:

Välillää hyppää nätisti "katosta kattoon" ja välillä ei toimi sitten niin ollenkaan. Onko joku saanut kunnolla sisäistettyä tämä?

Yleensä tuo onnistuu sujuvimmin näpäyttämällä kahdesti tuota hyppynappia sopivasti ajoitettuna. Ensin pois katosta ja toinen pehmentää laskua.
 
Vastaus: Shadow Complex [XBLA]

Ainoa mikä aiheuttaa harmaita hiuksia on tuo hyperspeed:

Välillää hyppää nätisti "katosta kattoon" ja välillä ei toimi sitten niin ollenkaan. Onko joku saanut kunnolla sisäistettyä tämä?

Itsellä ei ole tullut hyppynappia pitkään painaessa vielä epäonnistumisia.
 
Vastaus: Shadow Complex [XBLA]

Itsellä ei ole tullut hyppynappia pitkään painaessa vielä epäonnistumisia.

Hyperspeedistä siis asiaa.

Juuri tuo olikin se "salaisuus" piti tulla juurikin kirjoittelemaan. Eli jos näpäyttää nappia menee tod näk vituroilleen, mutta painaa rauhassa pohjaan, niin toimii kuten pitää.
 
Vastaus: Shadow Complex [XBLA]

Olipas mielenkiintoinen haaste tuo The Insurgent (4%:lla kamoista peli läpi, taskulamppu, selkäreppu, kranut, foam sekä ohjukset). Lopullinen aika oli 40min 18s ja leaderboardsien mukaan vielä olisi paaaljon parannettavaa. Paras näyttäisi tällä hetkellä olevan huimat 16min 56s. Huomautuksena niille jotka tuota aikovat yrittää, että tuo ei sitten tule onnistumaan ellet kerää ensin kaikkia kultaharkkoja sekä ole vähintään tasoa 30.

Edit: Jos jotain muuten kiinnostaa niin lopputeksteissä soiva kappale on nimeltään "Light of the Day Dark of the Night" ja sen on kait säveltänyt Shaun Barrowes. Yllätyin jopa tuosta loppukappaleesta. Odotin jotain peruspopitusta, mutta tuo oli varsin kiva kappale. Kappale löytyy myös YouTubesta.
 
Vastaus: Shadow Complex [XBLA]

Tuli eilen nyt ostettua tämäkin ja tämähän kolahti kuin miljoona volttia. Castlevania SOTN on omistuksessa ja oli pitkään peluussa sekä Super Metroidia muistellaan lämmöllä vieläkin. Oikein hauskaa koluamista ja muutenkin vaikuttaa todella laadukkaalta. Tästä riittää vähäksi aikaa tekemistä :D
 
Vastaus: Shadow Complex [XBLA]

Ihan törkeän hyvä peli! tässä ei tarvitse ajatella edes 3D-räiskintöjen verran. Wanhaa kunnon tasohyppelyä ja 2.5D räiskintää :)

Suosittelen varauksetta C64/Amiga sukupolvelle!
 
Vastaus: Shadow Complex [XBLA]

Eilen meni läpi eka veto. Joku reilu 7h kellossa aikaa. Tavaroista joku 83-86% kerätty joten täytyypä jatkaa vielä etsimistä. Loistava peli kyllä!
 
Vastaus: Shadow Complex [XBLA]

Kaikki esineet paitsi yksi passkey löydetty ja kartan kaikki kysymysmerkit ovat korvautuneet pisteillä. Minulla ei ole hajuakaan mistä sen voisi nyt löytää. Onko kellään ehdotuksia ,miten sen voisi löytää?
 
Vastaus: Shadow Complex [XBLA]

Kaikki esineet paitsi yksi passkey löydetty ja kartan kaikki kysymysmerkit ovat korvautuneet pisteillä. Minulla ei ole hajuakaan mistä sen voisi nyt löytää. Onko kellään ehdotuksia ,miten sen voisi löytää?

Käy huoneessa, josta sait kranaatit pelin alkupuolella. Ammu kranaatti vasempaan nurkkaan, joka on täynnä romua. Romun takana on luukku, joka aukeaa kranaatilla. Hyppää sinne ja kulje luolia pitkin ylös.

Toinen vaihtoehto on huone, josta sait sukellusnaamarin. Hyppää veteen ja ui oikealle niin löydät kolon, jossa yksi passkey piileskelee.
 
Vastaus: Shadow Complex [XBLA]

Käy huoneessa, josta sait kranaatit pelin alkupuolella. Ammu kranaatti vasempaan nurkkaan, joka on täynnä romua. Romun takana on luukku, joka aukeaa kranaatilla. Hyppää sinne ja kulje luolia pitkin ylös.

Toinen vaihtoehto on huone, josta sait sukellusnaamarin. Hyppää veteen ja ui oikealle niin löydät kolon, jossa yksi passkey piileskelee.

Jos eivät nuo auttaneet, niin

Mene kartan ihan vasempaan reunaan, missä oli foam-turret tappelu helikopteria vastaan. Hypi kallioseinämää pitkin ylöspäin kunnes löydät pienen ulokkeen jossa on passkey.

Tuota etsin itse kauan, koska kyseinen karttaneliö ei välttämättä näy kartassa ollenkaan mutta peli silti sanoo että 100% kartasta on tutkittu...
 
Vastaus: Shadow Complex [XBLA]

Kiitokset Paaville. Nyt on kaikki tavarat löydetty.
En ole koskaan pelannut Castlevanioita ja sellaisia, mutta tätä on jo tullut jo pelattua lähelle 10 tuntia. Hieno peli!
 
Vastaus: Shadow Complex [XBLA]

Todellakin loistava peli. Itsellä on menossa neljäs läpipeluukerta (Insane-vaikeustaso).

Yksi huomio koskien Insurgent-runia:

Insurgent-runia ei välttämättä ole tarkoitettukaan pelattavaksi Insanella (itse menin Casual-vaikeustasolla läpi), mutta itse tarvitsen ainakin Sequence Breaken aikana siellä lämmössä vähintään 400hp, että pääsen läpi (5% esineistä). Onko joku muu päässyt tuon 4% Insanella?
 
Vastaus: Shadow Complex [XBLA]

Insurgent-runia ei välttämättä ole tarkoitettukaan pelattavaksi Insanella (itse menin Casual-vaikeustasolla läpi), mutta itse tarvitsen ainakin Sequence Breaken aikana siellä lämmössä vähintään 400hp, että pääsen läpi (5% esineistä). Onko joku muu päässyt tuon 4% Insanella?

En usko johtuen nimenomaan mainitsemasi Sequence Break kohdan takia. 200hp joka 4% runissa voi olla ei tunnu millään riittävän insanella tai sitten vain kädetän kunnolla. Kyseinen Sequence Break on muuten myös oleellinen 100% insane runissa 3h sisään (vai olikohan se 2h, en muista nyt ulkoa) tai näin ainakin oletan. Tuo pitää kyllä vielä joskus vetää.
 
Ylös Bottom