Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Shadow Complex [XBLA]

Vastaus: Shadow Complex [XBLA]

Tämähän kuulostaa ihan lupaavalle, voisi jopa harkita ostamista. Tällä ilmeisesti on myös jonkinnäköistä uudelleen pelaamis arvoakin? Toisaalta pitäisi Turtles In Time ja Trials HD myös hankkia.

Ostaisin jos saisi ostettua levyllä.

Mikä on ongelma ostaa livestä? Vai vastustatko niin jyrkästi digitaalista pelien myyntiä?

Itsekään en henk.koht. ole yhtään sen kannalla, että pelien myynti digitalisoituisi, mutta eipä näitä live arcade pelejä oikein muuten pysty hommaamaan.

Onhan se täysin idioottimaista maksaa pelistä/musiikista joka on vain bitteinä kovalevyllä eikä omista mitään fyysisesti. Musiikkia en varsinkaan ole koskaan ostanut digitaalisessa muodossa, ei mitään järkeä.

Pahoittelut kaikille taas pienestä aiheesta lipsumisesta.
 
Vastaus: Shadow Complex [XBLA]

Eilen vetäsin pelin läpi ja oiskohan siinä ~9 tuntia vierähtänyt. Täytyy sanoa, että aika mielettömän siisti geimi. Harmittaa vain, ku just saanu kaikki kamat ja parannukset kerättyä itselleen niin on vastassa enää vaan pomotappelu eikä parannuksilla pääse hirveesti sen jälkeen kikkailemaan. Onneksi on tuo tallennus juuri ennen pomotappelua nii voipi lähtä seikkailemaan ympäri beissiä. Onko pelissä muuten mahdollisuutta pelata kampanja uudelleen läpi kaikki herkut keränneenä? Passkeyjutskia uupuu vielä 7 kappaletta, jotta sais sen fuusiokypärän, joka tutoriaalikentässä vaikutti aika pahikselta.

Kaikki salalokerot ei onneksi olekaan niin helppoja saavuttaa vaan oikeesti vaativat jonkun verran ajattelua, että millä konstilla itemeihin pääsee oikein käsiksi.

Loisto peli!
 
Vastaus: Shadow Complex [XBLA]

Onko pelissä muuten mahdollisuutta pelata kampanja uudelleen läpi kaikki herkut keränneenä?

Kampanjan voi aloittaa alusta jolloin mukana siirtyy hahmon taso sekä siitä kertyneet bonukset. Aseet ja itemit eivät siirry. Tosin kannattaa käydä hakemassa kaikki kultaharkot, siitä saa kivan bonuksen joka auttaa seuraavillakin pelikerroilla.
 
Vastaus: Shadow Complex [XBLA]

O se hyvä!

Noniin. Mites kun tulee se räjähdys, passkeytä on hallussa kolme. Tarvitaanko kypärää, jotta siitä selviää? Meinaan, yritän päästä pois siitä räjähdyspesäkkeestä, juoksen portaat ylös hissille ja siinä vaiheessa heppu kuolee. Miten tää hoituu...? Kele kun on vaikee.
 
Vastaus: Shadow Complex [XBLA]

O se hyvä!

Noniin. Mites kun tulee se räjähdys, passkeytä on hallussa kolme. Tarvitaanko kypärää, jotta siitä selviää? Meinaan, yritän päästä pois siitä räjähdyspesäkkeestä, juoksen portaat ylös hissille ja siinä vaiheessa heppu kuolee. Miten tää hoituu...? Kele kun on vaikee.

Sinun täytyy vain lähinnä juosta ja loikkia mahdollisimman nopeasti sinne ylläolevaan hissikuiluun, jonka päässä vasemmalla puolella olevaan ilmastointikanavaan. Muualle yritettäessä muistaakseni epäonnistuu. Ei muuten kannata sitten kiivetä sitä hissikuilua oikeaa reunaa pitkin, sillä silloin joudut hyppäämään kuilun toiseen päähän ja keskellä purkautuvat tulikaasut vievät hengen.
Toivottavasti edes jotenkin selkeni.
 
Vastaus: Shadow Complex [XBLA]

Pari tuntia ehti eilen pelaamaan ja täytyy tunnustaa etten ole ihan vakuuttunut tästä pelistä. Ehkä tein sen mitä ei pitäisi ja annoin hypen vaikuttaa liikaa. Kontrollit tuntuivat kömpelöltä, etenkin mitä tuli tähtäämiseen yms pientä narinaa siellä täällä. Noh pitää jatkaa pelaamista jos tämä paranisi vanhetessa.

Jooh, ei tosiaan vakuuta. Kontrollit, varsinkin tähtäyksessä ovat todella tökeröt. Kuitenkin puhutaan muuten hienosta ja modernista pelistä, mutta ohjaaminen ja tähtäys on kuin 90-lukujen sidescrollereista, eli sinnepäin ja jotenkin.
 
Vastaus: Shadow Complex [XBLA]

Itselläkin oli aluksi tähtäyksen kanssa hieman hankaluuksia, mutta pelaamisen edetessä kyllä hyvin pääsi jyvälle siitäkin. Ja headshot-tilastoissa taidan olla kaverilistan toisena, hieno ominaisuus tuo että pelin edetessä näkee leaderboard-status-päivitystä oikeassa reunassa kun kaverin tilastot lähenevät/ohittuvat.

Eilenhän tuo meni läpi, noin 6½h kesti. Hyvä peli ja pelattavaa riittää, seuraavaksi haasteiden kimppuun, sitten 100% jos jaksaa, 13% achi ja 50 level ehkä jäävät väliin sillä vaikka hyvä peli onkin niin ehkei pidä kuitenkaan otteessa noin pitkään, katsotaan. Parasta oli selvästi paikkojen tutkiminen ja 2D-toimii tässäkin hyvin.

Hauska homma muuten miten Summer of arcade koostuikin lähinnä (tai oikeastaan pelkästään, riippuu miten turtlesit lukee joukkoon) 2D-peleistä ja älyttömän kovista sellaisista. Kunhan toteutus on näiden pelien luokkaa (Splosion, Trials ja SC) niin lisää vaan!!
 
Vastaus: Shadow Complex [XBLA]

Läpi on. Pieni kysymys item 100%.

Jämähtänyt 99% olenko nyt pysyvästi missannut jotain? Pikainen googletus puhui jostain pyssystä, kenties siinä ison räjähdyksen yhteydessä? Eikö sitä pääse sitten jälkeenpäin enää hakemaan...?

edit: onpas sitä väsy päällä. Näköjään yksi armor upgrade puuttuu... takaisin etsimään (ilmeisesti jossain save huoneessa kun ei kysymysmerkkejä näy...
 
Vastaus: Shadow Complex [XBLA]

Tuohon 100% liittyen kysymys:
Onko tässä jonkinlainen "point of no return" vai voiko kamoja kerätä loppuun asti?
 
Vastaus: Shadow Complex [XBLA]

Tuohon 100% liittyen kysymys:
Onko tässä jonkinlainen "point of no return" vai voiko kamoja kerätä loppuun asti?
Point of No Returnia ei sinänsä ole, mutta yksi tavara on paikassa jonne ei enää pääse uudestaan, mikä sinänsä on hieman kyseenalaista suunnittelua pelissä jossa tavaroiden kerääminen on niin keskeisessä osassa. Tämän lisäksi kannattaa huomata että tavara tai pari oli savehuoneessa, joten eivät kartalla näy, ja pelissä on myös tunnettu pikkuglitchi että jos kaksi tavaraa on samassa ruudussa yhden hakeminen vaihtaa siihen kartalla haetun tavaran merkin eikä toisesta ole enää mitään vihjettä.
 
Vastaus: Shadow Complex [XBLA]

Läpi on. Pieni kysymys item 100%.

Jämähtänyt 99% olenko nyt pysyvästi missannut jotain? Pikainen googletus puhui jostain pyssystä, kenties siinä ison räjähdyksen yhteydessä? Eikö sitä pääse sitten jälkeenpäin enää hakemaan...?

edit: onpas sitä väsy päällä. Näköjään yksi armor upgrade puuttuu... takaisin etsimään (ilmeisesti jossain save huoneessa kun ei kysymysmerkkejä näy...

Minullakin puuttui juuri yksi Armor Upgrade, jonka löysin sitten sieltä Barracks-alueen tallennushuoneesta. Lattiassa oli ohjuksella avattava luukku, jonka kautta sen voi kaivaa esille. Alueella käytiin pelin alkupuolella. Kyseessä siis huone, jossa on sänkyjä ja sotilaat chillailevat rauhassa.
 
Vastaus: Shadow Complex [XBLA]

On myös hyvä muistaa myös tuo yksi Armor Upgrade (fusion helmet), johon täytyy hankkia kaikki Pass Keyt. Se jos joku oli minulla rasittavaa hankkia.
 
Vastaus: Shadow Complex [XBLA]

Minullakin puuttui juuri yksi Armor Upgrade, jonka löysin sitten sieltä Barracks-alueen tallennushuoneesta. Lattiassa oli ohjuksella avattava luukku, jonka kautta sen voi kaivaa esille. Alueella käytiin pelin alkupuolella. Kyseessä siis huone, jossa on sänkyjä ja sotilaat chillailevat rauhassa.

Sieltähän se juuri löytyi (joutui tsekkaamaan netistä kun meinasi pikkutunteina mennä hermo...

En ymmärrä kontrolleista valittamista. Toimii mielestäni juuri niinkuin pitää. Wall jump toimii samanlailla kuin kaikissa vastaavissa peleissä.

Ainoa mikä aiheuttaa harmaita hiuksia on tuo hyperspeed:

Välillää hyppää nätisti "katosta kattoon" ja välillä ei toimi sitten niin ollenkaan. Onko joku saanut kunnolla sisäistettyä tämä?
 
Vastaus: Shadow Complex [XBLA]

Ainoa mikä aiheuttaa harmaita hiuksia on tuo hyperspeed:

Välillää hyppää nätisti "katosta kattoon" ja välillä ei toimi sitten niin ollenkaan. Onko joku saanut kunnolla sisäistettyä tämä?

Yleensä tuo onnistuu sujuvimmin näpäyttämällä kahdesti tuota hyppynappia sopivasti ajoitettuna. Ensin pois katosta ja toinen pehmentää laskua.
 
Vastaus: Shadow Complex [XBLA]

Ainoa mikä aiheuttaa harmaita hiuksia on tuo hyperspeed:

Välillää hyppää nätisti "katosta kattoon" ja välillä ei toimi sitten niin ollenkaan. Onko joku saanut kunnolla sisäistettyä tämä?

Itsellä ei ole tullut hyppynappia pitkään painaessa vielä epäonnistumisia.
 
Vastaus: Shadow Complex [XBLA]

Itsellä ei ole tullut hyppynappia pitkään painaessa vielä epäonnistumisia.

Hyperspeedistä siis asiaa.

Juuri tuo olikin se "salaisuus" piti tulla juurikin kirjoittelemaan. Eli jos näpäyttää nappia menee tod näk vituroilleen, mutta painaa rauhassa pohjaan, niin toimii kuten pitää.
 
Vastaus: Shadow Complex [XBLA]

Olipas mielenkiintoinen haaste tuo The Insurgent (4%:lla kamoista peli läpi, taskulamppu, selkäreppu, kranut, foam sekä ohjukset). Lopullinen aika oli 40min 18s ja leaderboardsien mukaan vielä olisi paaaljon parannettavaa. Paras näyttäisi tällä hetkellä olevan huimat 16min 56s. Huomautuksena niille jotka tuota aikovat yrittää, että tuo ei sitten tule onnistumaan ellet kerää ensin kaikkia kultaharkkoja sekä ole vähintään tasoa 30.

Edit: Jos jotain muuten kiinnostaa niin lopputeksteissä soiva kappale on nimeltään "Light of the Day Dark of the Night" ja sen on kait säveltänyt Shaun Barrowes. Yllätyin jopa tuosta loppukappaleesta. Odotin jotain peruspopitusta, mutta tuo oli varsin kiva kappale. Kappale löytyy myös YouTubesta.
 
Ylös Bottom