Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Shin Megami Tensei V

Peli läpi.

Olen näköjään kirjoitellut tammikuussa 2022 kuinka olen aloittanut pelin pelaamisen, joten hetki siinä vierähti. Pelasin silloin puolitoista vuotta sitten aika intensiivisesti ensimmäiset 20 tuntia, mutta sitten muut pelit veivät huomion. Ei siksi että Shin Megami Tensei V olisi ollut huono, mutta tämä huomion siirtyminen on minulle aika yleistä. :)

Nyt kun sitten otin pelin uudelleen pelaukseen, niin se iski jälleen kovaa, ja pelasinkin muutamassa viikossa loppuun asti. Pelikellon näyttäessä 55 tuntia kun lopputekstit rullasivat ruudulla.

Vuoropohjainen taistelu demoniapurien kera sekä kenttien "Soulsmaisuus" olivat pelin ehdottomia valopilkkuja. Taistelussa oli mukavasti taktisuutta eri elementtien käytössä, buffeissa ja debuffeissa. Uusia demoneita sai puhuttua tiimiin tarpeeksi usein ja niitä sai myös fuusioitua paremmiksi mielin määrin. Myös oman hahmon kehitys oli aika vapaata essence fuusioiden avulla, joilla pystyi sekä vaihtamaan elementtien vahvuuksia ja heikkouksia sekä hahmon osaamia liikkeitä.

Mainitsin kenttien Soulsmaisuuden. Tällä tarkoitan, sitä kuinka vapaasti liikuttavissa oleva avoin maailma oli rajattu alueisiin ja kuinka nämä alueet oli suunniteltu niin, että siellä oli piilotettuja reittejä ja löydettävää useammassa tasossa. Myös se muistutti Soulseista, että tallennuspaikkoina toimivat avoimeen maailmaan ripotellut "nuotiot", jotka piti ensin löytää. Jo normaalilla vaikeustasolla peli on sen verran haastava, että välillä seuraavan nuotion löytäminen osoittautui aikamoiseksi seikkailuksi.

Shin Megami Tensei V on haastava. Jopa turhankin vaikea siksi, että esim. uusille alueille siirryttäessä tulee välillä ihan järkyttäviä vihollisten leveltasopiikkejä. Yhtäkkiä riviviholliset ovatkin monta leveliä korkeampia kuin oma hahmo tai oma tiimi. Samaa tapahtuu myös pomovastusten kanssa. Vaikka kuinka yritin laittaa oikeanlaiset demonit ja oikeanlaiset elementtien kestävyydet, niin joku uusi pomovastus saattoi lätkäistä hengen pois melkein kerrasta. Siinä ei auttanut muu kuin mennä edelliselle alueella grindaamaan lisää leveleitä omalle tiimille. Aikaavievää ja turhauttavaa puuhaa, kun haluaisi päästä pelissä eteenpäin. Onneksi vaikeustasoa voi vaihtaa kesken seikkailun normalista casualille, mutta myös ilmaiseksi eShopista ladattavalle safetylle, joilla sitten pääsee kyllä läpi ihan kaikki vastukset ilman kummempia vaikeuksia. Pelasin pitkään normalilla, taistelin ja grindasin. Huomasin kuitenkin, että hauskuus siinä hommassa hiipui, joten suurimman osan pelin lopusta pelasin casualilla ja muutaman kohdan jopa safetyllä.

Kokonaisuutena SMT V on hieno kokemus. Japaniroolipelejä pelaaville tätä on helppo suositella. Varsinkin niille jotka tykkäävät pelata JRPG:nsä vuoropohjaisella taistelulla. Pelissä on mahtipontisuutta ja kunnianhimoa, mutta vähän Switch kyllä teknisesti rajoittaa. Varsinkin isommalta ruudulta pelatessa peli on paikoin aika rosoinen, ja vaikka maailmassa on löydettävää ja vihollisia, niin se tuntuu silti ajoittain aika tyhjältä. Tarina enkelien ja demonien ikuisesta taistelusta yltää eeppisiin mittasuhteisiin Tokion tulevaisuuden heiluessa vaakalaudalla. Mitä pidemmälle peli eteni sen korkealentoisemmaksi homma meni, mikä oli vain hyvä juttu.
 
Viimeksi muokattu:
Kannatti odottaa, nyt saadaan ehostettu versio pelistä tehokoneille myös.


Jos olisin tästä tiennyt niin tuskin olisin pelannut peliä läpi Switchillä viime vuonna. Toisaalta peli oli oikein nautittava kokemus myös Nintendon konsolilla, mutta kuten tuossa yllä "Peli läpi" -tekstissäni kirjoitin, niin kieltämättä kuva oli hieman suttuinen - varsinkin isommalta TV:n ruudulta. Ruudunpäivityksen alhaisuus ei edes niin kovasti häirinnyt, kun taistelu on kuitenkin vuoropohjaista.

Saattaa olla että ostan tämän silti uudelleen tehokonsolille uuden tarinasisällön, uusien monsterien ja uuden alueen takia.
 
Tätä tuli pitkään Switchille tuijoteltua, mutta ei oikein ikinä ollut kunnon alennuksessa niin jäi ostamatta. Nyt voikin tätä odotella sitten PS5:lla mojovaan alennukseen ennenkuin ostaa :D

Vähän kyllä tavallaan kyrsii tämä Atluksen "julkaisu->myöhemmin uusi julkaisu vähän parempana" -tapa toimia, sillä Persona 5:n ostin julkaisussa ja Royalin joskus vuosia julkaisun jälkeen eikä siltikään meinannut jaksaa pelata peruspelin osuutta uudestaan, jotta näkee uuden sisällön. Noh, ehkä se kertoo enemmän siitä että Persona 5 oli mielestäni jo liian pitkä peli, mutta opetti kuitenkin että parempi odotella uusioversion tulemista ennenkuin hyppää mukaan.
 


Pidempää traileria tarjolla. Ennakkotilaukset ainakin diginä myös alkanu ja perusversio on... 60€. Ei yllättävää ottaen huomioon miten aiemminkin menneet, mut kyl tää nykysessä sukupolvessa tuntuu jo rahastuksen puolelle menevän kun ei perusversioita voi edes päivittää tähän. Ei Persona 5 kanssa, eikä tämänkään kanssa.

Mut siitä huolimatta jos joku Atlusin peli ansaitsee toisen mahdollisuuden, niin se on kyllä oikeestaan tämä. Pelasin alkuperäsen läpi julkasun nurkilla aika nopeasti ja siitä kyllä oikeasti huomas et kiire oli puskenut päälle ja kokonaisuutena tää tuntui jotenkin puutteelliselta. Etenkin vikalle alueelle siirryttäessä kun leveleissä on eroa vihollisiin sellanen ujo +10lvl, tuntu vähintäänkin siltä et siihen väliin melkeen jotain tartteis, tai että siihen oli suunnitteilla jotain mut ei sit kerittykkään. Hahmotkin tuntu valitettavasti jokseenkin keskeneräsiltä ja ihan kaikki ei saanut sitä vähääkään ruutuaikaa mitä ehkä ois kaivannu. Eipä sillä, ei SMT:t varsinaisesti tarinastaan oo tunnettuja ja tää ehkä vähän liikaa koitti apinoida Nocturnea, mut samalla kuitenkaan ymmärtämättä et miks ne asiat toimi siinä.

Ennakkotietojen mukaan tää on myös kehittäjätiimissä ymmärretty kun tehdään kaks täysin erillistä polkua peliin joka sit valitaan pelin suurinpiirtein ensimmäisenä valintana. Pullistelevat et kestoa olis 80h per reitti, mut en usko et ihan tollasiin tuntilukemiin kannattaa varautua. Etenkin kun mainitsivat jo lähtökuopista et suurimmat erot alkavat vasta keskivaiheilla, eikä alkuperäsessäkään pelissä saanut 80h käytettyä ellei nyt ihan jokaista nurkkaa antaumuksella nouhonnut.

Eiköhän tää tuu jokatapauksessa julkasussa suoraan ostettua. Päivä vaan vähintäänkin kehno, samana päivänä saattaa tulla jonkun toisen huomattavasti isomman pelin lisäri ja en usko et tuo varsinaisesti palveluksia tälle tekee. Toivotaan jokatapauksessa et myy tarpeeks hyvin ettei Segalla ruveta miettimään et pitäskö pelkästään Personaan keskittyä.
 
Eiköhän tää tuu jokatapauksessa julkasussa suoraan ostettua. Päivä vaan vähintäänkin kehno, samana päivänä saattaa tulla jonkun toisen huomattavasti isomman pelin lisäri ja en usko et tuo varsinaisesti palveluksia tälle tekee.
Tämä huomioitu myös Atluksen päässä ja Shin Megami Tensei V Vengeancen julkaisua on nyt aikaistettu viikolla. Uusi julkaisupäivä 14.6.2024.
 
Tämä ei ole ihan pikkupäivitys näköjään. 75h uutta kontenttia ja suurinosa musiikista tehdään kokonaan uusiksi. "Tämä on valmis visio pelistä" 75h uutta kontenttia kuulostaa hullulta joten saa nähdä mitä tällä tarkoitetaan.

 
Arvostelut näyttää hyvältä kuten odottaa saattaa. En tiedä pitäiskö lähteä perjantaina mukaan, kyllä uusi RPG napostelee aina.


Vertailua. Gameplayssä varsinkin taisteluissa paranneltu sulavuus on kyllä iso bonus.



Arvio mistä saa paremmin muutokset alkuperäiseen.

 
Viimeksi muokattu:
Mä oon heti perjantaina ihan satasella mukana. Kuuleman mukaan korjaa myös orkkis vitosen suurimman ongelman, eli sen ihan poskettoman typerän level scalingin. 3lvl ylempänä niin teet helvetisti enemmän damagea, kolme leveliä alempana niin otat helvetisti enemmän damagea ja teet saman verran myös vähemmän. Teki pelaamisesta vähän kiusallista kun piti kokoajan miettiä et millähän levelillä se seuraava bossi on ettei vahingossa vedä yli tai tuu alilevusena paikalle.

Nyt enää pitäis päättää onks tää PS5 vai PC:llä pelattava. Muut Atlusin pelit aikalailla löytyy hyllystä fyysisenä niin vähän kallistuis sille puolelle, mut toisaalta en vieläkään tiiä et onko tästä eurooppaan tulossa steelbookkia launch editioniks vaiko ei. Jenkeissä on, ja vissiin muutamassa euroopan maassa (saksa + ranska?). Pitää käydä kauppakierros sit perjantaina ja kattoa et millanen homma.
 
Pähkäilin tossa että olisko pitäny homma SMT 3 HD ja aloittaa siitä mutta se ei jotenkin säväyttänyt itseä. Sitten mietin Monster Hunter Stories remasteria joka saapuu kans huomenna mut nääh, vaikka monsterit ja gameplay näytti siistiltä niin muuten peli oli tosi meh oloinen. Joten päädyin sitten tämän ostamaan ja nyt se sitten latautuu Stiimissä huomista varten. Mielenkiintoisena ensimmäistä kertaa lähden tämän sarjan kimppuun, joka on hassua kun spinoff sarja Persona on kuitenkin lähellä sydäntä ja paljon pelattu.
 
Kolmisen tuntia peliä takana ja vaikuttaa tosi mielenkiintoiselta. Voisi näin karkeasti sanoa että aikuisempi Persona ja ihmisten sijaan luot suhteita demonien kanssa. 3 eri vaikeustasoa löytyy mutta easy tasollakin peli on haastava, mutta tähän löytyy avuksi 4 vaikeustaso joka on erikseen ladattava ilmainen sisältö. Tämä 4 vaikeustaso sitten tekee pelistä todella paljon helpomman koska teet 10x enemmän damagea ja otat vain 10% siitä damagesta mitä normaalilla. Mutta toistaiseksi mennyt tuolla easy tasolla ja katsotaan miten pitkälle jaksaa ennenkuin täytyy pistää safety vaikestaso päälle. :D

Se alun valinta missä päätetään pelataanko vanha vai uusi tarina oli aika outo, ensin teet sen valinnan ja sitten peli vasta kertoo kumpi päätös oli kumpi tarina ja sinun pitää valita uudestaan jos meni väärin.

PC käänös on ihan toimiva, ei juuri mitään grafiikka asetuksia, lukitsematon framerate kyllä löytyy joten sulavuutta saa niin paljon kun monitorista lähtee irti. Latausajat on super nopeat ja Ultrawide tuki pitää modata peliin ja vaikka se saatiin melkein heti pelin julkaisun jälkeen se vaatii hivenen töitä vielä, mutta eiköhän nuo modaajat nopeasti toimi.

 
Viimeksi muokattu:
Jostain syystä tämä polttelee vaikka omistin tämän kertaalleen ja myin jo poiskin.

Eka maailma tuli koluttua ja sitten päästyä seuraavaan maailmaan huomasin että vain maisema muuttui, mutta ei mikään muu ja tarinaa oli vain nimeksi tarjolla joten into lopahti hyvin nopeasti. Täytyy katsoa kesälomalla jos sadepäivänä iskisi heikkohetki ja ostaisi tämän uudelleen.
 
Pähkäilin tossa että olisko pitäny homma SMT 3 HD ja aloittaa siitä mutta se ei jotenkin säväyttänyt itseä. Sitten mietin Monster Hunter Stories remasteria joka saapuu kans huomenna mut nääh, vaikka monsterit ja gameplay näytti siistiltä niin muuten peli oli tosi meh oloinen. Joten päädyin sitten tämän ostamaan ja nyt se sitten latautuu Stiimissä huomista varten. Mielenkiintoisena ensimmäistä kertaa lähden tämän sarjan kimppuun, joka on hassua kun spinoff sarja Persona on kuitenkin lähellä sydäntä ja paljon pelattu.
SMT 3 Nocturne on yks omista lempipeleistä ja omissa kirjoissa aika helvetisti parempi kun orkkis V. V tuntuu vähän liikaa yrittävän olla jatko-osa Nocturnelle tietyllä tapaa, mut sit kuitenkin missas aika monta juttua mitkä teki Nocturnesta hyvän.

Totahan saa aika halvalle PC:lle nykyään. 60fps ja Ultrawide fix on olemassa et kannattaa niitä sit hyödyntää jos päädyt tuota kokeilemaan. Vahva suositus iteltä, mutta näkyyhän tuossa ikä jo tietyllä tapaa et kannattaa myös siihen varautua et se on nykystandardeilla ehkä jopa vähän epäreilu peli.

20230506162040_1.jpg

Tässä vielä linkki tuohon modiin. Kuvassa sit esimerkki miltä näyttää UW fiksin kanssa, aikalailla täydellisesti saatu toimimaan leveeperäsempi Nocturne.

Kolmisen tuntia peliä takana ja vaikuttaa tosi mielenkiintoiselta. Voisi näin karkeasti sanoa että aikuisempi Persona ja ihmisten sijaan luot suhteita demonien kanssa. 3 eri vaikeustasoa löytyy mutta easy tasollakin peli on haastava, mutta tähän löytyy avuksi 4 vaikeustaso joka on erikseen ladattava ilmainen sisältö. Tämä 4 vaikeustaso sitten tekee pelistä todella paljon helpomman koska teet 10x enemmän damagea ja otat vain 10% siitä damagesta mitä normaalilla. Mutta toistaiseksi mennyt tuolla easy tasolla ja katsotaan miten pitkälle jaksaa ennenkuin täytyy pistää safety vaikestaso päälle. :D

Se alun valinta missä päätetään pelataanko vanha vai uusi tarina oli aika outo, ensin teet sen valinnan ja sitten peli vasta kertoo kumpi päätös oli kumpi tarina ja sinun pitää valita uudestaan jos meni väärin.

PC käänös on ihan toimiva, ei juuri mitään grafiikka asetuksia, lukitsematon framerate kyllä löytyy joten sulavuutta saa niin paljon kun monitorista lähtee irti. Latausajat on super nopeat ja Ultrawide tuki pitää modata peliin ja vaikka se saatiin melkein heti pelin julkaisun jälkeen se vaatii hivenen töitä vielä, mutta eiköhän nuo modaajat nopeasti toimi.

Joo itekin nauroin tolle alun valinnalle. Heti kun teet valinnan niin peli sit kertoo et niin, se route mihin joudut riippuu siitä otatko sitä kädestä kii vai et, oot nyt tällä routella, haluutko valita uusiks? Ois voinu kertoa ennen nimittäin, mut ehkä se ois ollu vähän hassusti rikkomassa tempoa siitä cutscenestä.

Joo, toi ultrawide fix on vähän raakile vielä toisaalta. Mut periaatteessa mulle ihan riittävä, oletinkin et sitä ei suoraan tässä ole tuettuna mut UE4 on niin helppo puukottaa et en ihmettele et saatiin jo julkasuun. Ostin itekin PC version kun selvis et eihän eurooppaan taaskaan saada mitään Launch Editionia, vaan se pitäs tilata joko jenkeistä tai briteistä. Tai sit saksasta, ranskasta, italiasta tai espanjasta, jossa jokasessa maassa on lokalisoidut kannet = ei kiitos.

Ite väänsin suoraan Hardille ja perinteiseen tyyliin tässä alkumetreillä on henki aika herkässä. Tai siis sen verran herkässä et useemmassa tilanteessa jos nopat pyörii sopivasti niin et sä mitään voi tehä. Vihu crittaa MC ja iskee toisen kerran niin se on main menusta vauhtia. Sarjalle toki hyvin tyypillinen tapahtumaketju et ei nyt sinällänsä mitään uutta, kiva olla kotona taas.
 
7h takana ja kyllä maistuu. Tarina ja hahmot yllättäneet täysin miten laadukkaita ovat. Enkku ääninäyttely myös hyvää. Nuo avoimet alueet on hauskoja tutkia, tehdä sivutehtäviä ja löytää kaikkea mielenkiintoista. Hämmentävän synkkää menoa Persoonaan verrattuna ja toimii ainakin itselle hyvin.
 
Nyt kun on 10h takana niin yksi asia on selvä. Tämä peli olisi parempi jos se olisi ARPG eikä vuoropohjainen. Se miten pelin maailma ja gameplay on tehty niin kokoajan on fiilis miksi tässä ei ole reaaliaikaista taistelua. Niin paljon vihollisia jokapuolella ja niin paljon pitää taistella että se jatkuvasti pysäyttää pelin nopeatempoisen liikkumisen maailmassa.

Itse ratkaisin tämän sillä että heitin vaikeustason safetylle joten taistelut kestää muutaman sekunnin ja näinollen ei hidasta pelaamista niin paljon. Mutta tämä on selkeästi pelin heikoin osa-alue. Ei sen takia että se on vuoropohjainen pidän kyllä vuoropohjaisista peleistä, vaan sen takia että koko muu peli siinä ympärillä huutaa jotain muuta.
 
Nyt kun on 10h takana niin yksi asia on selvä. Tämä peli olisi parempi jos se olisi ARPG eikä vuoropohjainen. Se miten pelin maailma ja gameplay on tehty niin kokoajan on fiilis miksi tässä ei ole reaaliaikaista taistelua. Niin paljon vihollisia jokapuolella ja niin paljon pitää taistella että se jatkuvasti pysäyttää pelin nopeatempoisen liikkumisen maailmassa.

Itse ratkaisin tämän sillä että heitin vaikeustason safetylle joten taistelut kestää muutaman sekunnin ja näinollen ei hidasta pelaamista niin paljon. Mutta tämä on selkeästi pelin heikoin osa-alue. Ei sen takia että se on vuoropohjainen pidän kyllä vuoropohjaisista peleistä, vaan sen takia että koko muu peli siinä ympärillä huutaa jotain muuta.
Eii ;___; Et ole ymmärtänyt MegaTenien hienoutta siis alkuunkaan. Nämä eivät ole mitään toimintapelejä vaan huippuunsa hiottuja vuoropohjaisia roolipelejä, joissa nimenomaan taistelumekaniikka on erinomaisesti laadittu. Ymmärtäisit sen hienouden ehkä Normal- tai Hard-tasolla pidemmälle päästyäsi, mutta tuo Safety kuulostaa ihan eri peliltä. Tai en tiedä kuulostaako peliltä ollenkaan, kun hävitä ei voi.
 
Nyt kun on 10h takana niin yksi asia on selvä. Tämä peli olisi parempi jos se olisi ARPG eikä vuoropohjainen. Se miten pelin maailma ja gameplay on tehty niin kokoajan on fiilis miksi tässä ei ole reaaliaikaista taistelua. Niin paljon vihollisia jokapuolella ja niin paljon pitää taistella että se jatkuvasti pysäyttää pelin nopeatempoisen liikkumisen maailmassa.

Itse ratkaisin tämän sillä että heitin vaikeustason safetylle joten taistelut kestää muutaman sekunnin ja näinollen ei hidasta pelaamista niin paljon. Mutta tämä on selkeästi pelin heikoin osa-alue. Ei sen takia että se on vuoropohjainen pidän kyllä vuoropohjaisista peleistä, vaan sen takia että koko muu peli siinä ympärillä huutaa jotain muuta.
No nyt ollaan kyllä täysin eri mieltä. Vaikka siellä maailmassa onkin paljon niitä vihollisia, niin eihän niitä tartte kaikkia lahdata. Millään vaikeustasolla.

Mä ite pelaan hardilla ja otan sen verran encountereita et saan rekryttyä uudet demonit mukaan ja sit about skippaan kaikki. Teen sivutehtäviä ja ne Abscessit ennen seuraavaa bossia ja oon todnäk 3-4 lvl bossia alempana. Mut se ei yleensä SMT peleissä haittaa kun aikalailla kaiken yli voi päästä grindaamatta jos vaan laittaa tiimin uusiks ja käyttää weaknesseja hyödyks. Ja se Press Turnin hienous jää kyllä tajuamatta jos safetylla pelaa, se kun ei vaadi pelaajalta yhtään mitään.

En toki neuvo kellekkään miten pelaa pelinsä, mut jos ite pilaa täysin yhden osapuolen pelistä ja sit valittaa siitä et se osa-alue on huono, niin onhan se vähän huvittavaa.

En nimittäin ite tiiä mitään tylsempää ku liian helpot vuoropohjaset JRPGt.
 
No nyt ollaan kyllä täysin eri mieltä. Vaikka siellä maailmassa onkin paljon niitä vihollisia, niin eihän niitä tartte kaikkia lahdata. Millään vaikeustasolla.

Mä ite pelaan hardilla ja otan sen verran encountereita et saan rekryttyä uudet demonit mukaan ja sit about skippaan kaikki. Teen sivutehtäviä ja ne Abscessit ennen seuraavaa bossia ja oon todnäk 3-4 lvl bossia alempana. Mut se ei yleensä SMT peleissä haittaa kun aikalailla kaiken yli voi päästä grindaamatta jos vaan laittaa tiimin uusiks ja käyttää weaknesseja hyödyks. Ja se Press Turnin hienous jää kyllä tajuamatta jos safetylla pelaa, se kun ei vaadi pelaajalta yhtään mitään.

En toki neuvo kellekkään miten pelaa pelinsä, mut jos ite pilaa täysin yhden osapuolen pelistä ja sit valittaa siitä et se osa-alue on huono, niin onhan se vähän huvittavaa.

En nimittäin ite tiiä mitään tylsempää ku liian helpot vuoropohjaset JRPGt.

En minä mitään ole pilannut. Olen nauttinut pelistä paljon enemmän kuin poistin puuduttavat taistelut pois yhtälöstä.

Saman asian teen aina myös joka ikisessä pelissä, pelaan sitä niin helpolla tasolla kuin voin jotta pystyn nauttimaan pelistä rentoutuen eikä tee siitä työtä. En minä missään vaiheessa myöskään sanonut että pelin taistelysteemi on huono, se vaan on vääränlainen.
 
Viimeksi muokattu:
En minä mitään ole pilannut. Olen nauttinut pelistä paljon enemmän kuin poistin puuduttavat taistelut pois yhtälöstä.

Saman asian teen aina myös joka ikisessä pelissä, pelaan sitä niin helpolla tasolla kuin voin jotta pystyn nauttimaan pelistä rentoutuen eikä tee siitä työtä. En minä missään vaiheessa myöskään sanonut että pelin taistelysteemi on huono, se vaan on vääränlainen.
Omakin kulmakarva aina vähän värähtää kun lukee tämmösiä kommentteja

59b1c3acd68d8a1aa6e87b2fb3043367.gif

Ei riitä järki että miten se on joltain pois jos tykkää pelata pelinsä helpolla. Itseä oikeestaan jopa harmittaa että vasta XC2 julkaisun aikaan ymmärsin pistää helpolle, koska sen jälkeen nauttinut pelaamisesta potenssiin kymmenen kun ei mene viikkoa hieroa samaa kohtaa, tai farmata jossain pusikossa toistakymmentätuntia. Toi on vähän sama kun joku joka nauttii erityisen paljon vaikeudesta ja itsensä ylittämisestä ja tulee kertomaan että melkein voitin jo minä huudan "vaihda helpommalle saatana!!" :D
 
Omakin kulmakarva aina vähän värähtää kun lukee tämmösiä kommentteja

Näytä liitetiedosto 17192

Ei riitä järki että miten se on joltain pois jos tykkää pelata pelinsä helpolla. Itseä oikeestaan jopa harmittaa että vasta XC2 julkaisun aikaan ymmärsin pistää helpolle, koska sen jälkeen nauttinut pelaamisesta potenssiin kymmenen kun ei mene viikkoa hieroa samaa kohtaa, tai farmata jossain pusikossa toistakymmentätuntia. Toi on vähän sama kun joku joka nauttii erityisen paljon vaikeudesta ja itsensä ylittämisestä ja tulee kertomaan että melkein voitin jo minä huudan "vaihda helpommalle saatana!!" :D

Jokainen pelatkoon niinkuin haluaa. Jos joku tulee pätemään ettei saa pelata helpolla tasolla niin sellaisten henilöiden mielipiteet menee roskakoriin samantein.
 
Ylös Bottom