Eihän MegaTenejä ole tosiaan mitään järkeä pelata pelkän tarinan takia. Niiden koukuttavuus kun on rakennettu pitkälti taistelujärjestelmän ympärille.
Tällaiset keskustelut tuovat aina mieleen pelin määritelmän. Pelit keksittiin tuhansia vuosia sitten, ja siitä lähtien termin peli on pystynyt määrittelemään kutakuinkin näin: suorite, jossa kisaillaan voitosta ja häviöstä tietyn sääntöjärjestelmän sallimissa rajoissa. Viime vuosikymmeninä tämä pelin ydin on hälventynyt, kun peleistä on tullut eräänlaisia yleisnautittavia teoksia, joissa keskitytään audiovisuaalisuuteen, narratiiviin, musiikkiin ja vaikka mihin toissijaiseen. Voitosta kamppailu on monella unotunut. Pelin määritelmään kuuluu, että pelissä voi voittaa tai hävitä. Pelissä kuuluukin tulla joskus häviö, game over. En vain yksinkertaisesti ymmärrä pelaajia, jotka pelaavat pelejä yrittäen mahdollisimman aktiivisesti kiertää pelin perusluonnetta, häviämistä ja voittamista - ja voiton tavoittelusta aiheutuvaa itsensä ylittämistä ja uuden oppimista. Toki ihmiset nauttivat eri asioista, mutta joskus sitä miettii, miksi nämä narratiivikeskeiset ym. ihmiset edes pelaavat pelejä eivätkä keskity suoraan pelkkiin sarjoihin ja elokuviin.