Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Sifu - Kung-fun taikaa

Minä oon just museon pomoa opettelemassa. Onneks siihen pääsee suoraan alusta hissillä sen jälkeen kun sinne on kerran päässyt pelaamalla. Kakkospomoa sanottiin netissä vaikeimmaksi mutta ihan naurettavan helppohan se on museoon verrattuna. Mutta ei tuo millekään mahdottomalle vaikuta mutta selvästi hankalampi väisteltävä kuin edellinen pomo. Tässä pelissä kyllä huomaa kehittyvänsä koko ajan mutta ei tämmöistä peliä jaksaisi kyllä jos kenttiä olisi vaikka 20 jos jokaisessa olisi ulkoa opeteltava pomotaistelu. Perus tappelu kyllä maistuisi pitempäänkin jos olisi vähän enemmän tarinaa. On nimittäin sen verran näyttävän näköistä tappelu silloin kun kulkee että siitä ihan nauttii.
 
Ensi viikolla tulossa tietoa päivityksistä.

 
Minä oon just museon pomoa opettelemassa. Onneks siihen pääsee suoraan alusta hissillä sen jälkeen kun sinne on kerran päässyt pelaamalla. Kakkospomoa sanottiin netissä vaikeimmaksi mutta ihan naurettavan helppohan se on museoon verrattuna. Mutta ei tuo millekään mahdottomalle vaikuta mutta selvästi hankalampi väisteltävä kuin edellinen pomo. Tässä pelissä kyllä huomaa kehittyvänsä koko ajan mutta ei tämmöistä peliä jaksaisi kyllä jos kenttiä olisi vaikka 20 jos jokaisessa olisi ulkoa opeteltava pomotaistelu. Perus tappelu kyllä maistuisi pitempäänkin jos olisi vähän enemmän tarinaa. On nimittäin sen verran näyttävän näköistä tappelu silloin kun kulkee että siitä ihan nauttii.
Tokan pomon ehdin nyt kohdata uudelleen väistön oppimisen jälkeen ja ei se ole kovin vaikea enää. Tänään tavoitteena alle 30v läpi toka kenttä ja sitten museoon!
 
Tää on kyllä todella koukuttava peli! Oli tarkoitus aloittaa viikonloppuna Horizon niin ei.. meni päivät Sifun parissa. Tämä tuntui alussa turhauttavalta ja todella vaikealta. Mutta kun on päässyt vauhtiin ja tullut paremmaksi, alkaa peli sujumaan ja tuottamaan nautintoa.
Olen muutamia liikkeitä avannut kokonaan niin on mukavampi alun kentätkin pieksää läpi. Tarkoitus on päästä ainakin kakkos kenttä lähelle loppua ilman kuolemia. Museon pomo on kyllä paha mutta mahdollista päihittää. Loistava peli!
Kun taitaa väistöt ja harjaantuu ajoituksissa niin helppoa kuin heinän teko. Tässä myös taktikointi auttaa ja isommissa jengimätöissä perus idea ettei jää porukan keskelle vaan hakeutuu positioon jossa ei ketään selän takana.
 
Viimeksi muokattu:
Tää on kyllä todella koukuttava peli! Oli tarkoitus aloittaa viikonloppuna Horizon niin ei.. meni päivät Sifun parissa. Tämä tuntui alussa turhauttavalta ja todella vaikealta. Mutta kun on päässyt vauhtiin ja tullut paremmaksi, alkaa peli sujumaan ja tuottamaan nautintoa.
Olen muutamia liikkeitä avannut kokonaan niin on mukavampi alun kentätkin pieksää läpi. Tarkoitus on päästä ainakin kakkos kenttä lähelle loppua ilman kuolemia. Museon pomo on kyllä paha mutta mahdollista päihittää. Loistava peli!
Kun taitaa väistöt ja harjaantuu ajoituksissa niin helppoa kuin heinän teko. Tässä myös taktikointi auttaa ja isommissa jengimätöissä perus idea ettei jää porukan keskelle vaan hakeutuu positioon jossa ei ketään selän takana.
Kolmas pomo on sitten mielenkiintoisempi, koska sitä vastaan voi käyttää eri strategioita:) Meni läpi täällä eilen, mutta liian vanha ukko ollaan nyt, joten eikun uusiksi. Ne muutaman eri kentän sivuskrollaustaistot on täyttä rautaa myös!
 
Joo katsoin videoita Museo bossista niin ainakin etäisyyttä joutuu pitämään ja sit tilaisuuden tullen ketjulyöntejä perille asti. :)

Sivusta olevat taistot ovat todellakin rautaa.. etenkin museossa oli ihan John Wick fiilis kun katanalla heiluttiin menemään ja lopulta kasa ruumita lojui lattialla. :D
 
Joo katsoin videoita Museo bossista niin ainakin etäisyyttä joutuu pitämään ja sit tilaisuuden tullen ketjulyöntejä perille asti. :)

Sivusta olevat taistot ovat todellakin rautaa.. etenkin museossa oli ihan John Wick fiilis kun katanalla heiluttiin menemään ja lopulta kasa ruumita lojui lattialla. :D
Jep. Toivottavasti tämä peli rohkaisee kehittäjiä jatkamaan valitsemallaan polulla. Tämän pelimekaniikan päälle pystyy luomaan jotain huikeaa. Nyt peli tuntuu lähinnä uuden ajan Final Fightilta, mutta kaikki vaan toimii pirun hyvin tiukassa paketissa, mikä on nykyisin todella harvinaista.
 
Sivusta olevat taistot ovat todellakin rautaa.. etenkin museossa oli ihan John Wick fiilis kun katanalla heiluttiin menemään ja lopulta kasa ruumita lojui lattialla. :D
Itselläkin on vahvasti tullut John Wick vibat kun on videoita pelistä katsonut. Jotenkin musiikki/estetiikka on samanlaista.

Jep. Toivottavasti tämä peli rohkaisee kehittäjiä jatkamaan valitsemallaan polulla. Tämän pelimekaniikan päälle pystyy luomaan jotain huikeaa. Nyt peli tuntuu lähinnä uuden ajan Final Fightilta, mutta kaikki vaan toimii pirun hyvin tiukassa paketissa, mikä on nykyisin todella harvinaista.
Tämä pelimekaniikkahan on suurilta osin samanlainen studion aiemman pelin Absolverin kanssa. Tuli kyseistä peliä joskus muinoin testattua ja vaikka pelattavuus oli hauskaa, niin peli muilta osin ei ollut kiinnostava. Nyt Sloclap onkin Sifussa yhdistänyt Absolverin pelimekaniikat toimivaan tarinaan ja hienoon maailmaan, niin lopputulos on varsin toimiva. Uskon siis, että jatkavat tällä tiellä tulevaisuudessakin.
 
Nyt lähti fyysinen versio tilaukseen kun on tullut lähes kaikkiin kauppoihin kun ennen se oli vaan se joku ylikallis briteistä tilattava kun varmistivat fyysisen version. Tuskin maltan odottaa pääseväni kung fu maailmaan suurena 70-80 luvun kung fu leffojen fanina, jackie chan, bruce lee, sekä tuntemattomat aasialaiset "nauristappaja" läppä kung fu leffat, nykyajasta Tony Jaa leffat, IP Man 1-3, RAID, mitä kaikkea näitä nyt on.

Lupaavat myös tulevaisuudes jotain uusia asuja sifuun, toivottavasti sinne päätyy klassinen bruce lee keltainen jump suit, sekä muita legendaarisia asuja.

Lupailtuun easy modeen en koske, vaan haluan pelata tätä niiku tekijät sen visioivat, eli hinkkaan ja yritän tulla paremmaksi.
 
Nyt lähti fyysinen versio tilaukseen kun on tullut lähes kaikkiin kauppoihin kun ennen se oli vaan se joku ylikallis briteistä tilattava kun varmistivat fyysisen version. Tuskin maltan odottaa pääseväni kung fu maailmaan suurena 70-80 luvun kung fu leffojen fanina, jackie chan, bruce lee, sekä tuntemattomat aasialaiset "nauristappaja" läppä kung fu leffat, nykyajasta Tony Jaa leffat, IP Man 1-3, RAID, mitä kaikkea näitä nyt on.

Lupaavat myös tulevaisuudes jotain uusia asuja sifuun, toivottavasti sinne päätyy klassinen bruce lee keltainen jump suit, sekä muita legendaarisia asuja.

Lupailtuun easy modeen en koske, vaan haluan pelata tätä niiku tekijät sen visioivat, eli hinkkaan ja yritän tulla paremmaksi.
Näin se kannattaa. Itse päässyt nyt 26v vikaan kenttään ja ensimmäinen matsi pääpomon kanssa oli kovin turpasauna miesmuistiin. Aivan yhtä nautintoa pelimekaniikka edelleen.
 
"I wish I know kung fu"

Tuli nyt tämäkin alotettu ku sai horizonin pakettiin, peli iski heti ensi metreillä. Aloitin sillä vaikeustasolla joka on se alkuperäinen, eka kenttä meni 64 vuotiaana, sit olin et "joo kyl mä nyt paremmin pystyn" noh toinen kerta oliki sit 80 vuotias ja game over, sit taas uutta yritystä ja nyt pääsin 57 vuotiaana, bossille pääsi olinko jotain 30v mut pomo se vaa pieksi mut vanhaks.

Tästä tosiaan on turha odottaa mitään Arkham tyylistä ns lepposta tappelua, opettelua ja kärsivällisyyttä vaatii, onhan tässä nyt se easy mode mut olen itse kyl sitä mieltä että ei tänne semmosta ois tarvinnut tehää, kaikki pelit ei oo kaikille ja kyllä tässä kehittyy ja oppii. Ei oo mitään "varoituksia" et koska torjuu tai mitään, pitää ihan vaan opetella ja ajoittaa sparraukset oikeella hetkellä. Täs pitää vaa hioa ja hioa kunnes alkaa hommat olee lihasmuistis, sit opetella lisää kikkoja kunnes nekin on lihasmuistis niin homma alkaa kulkee.

Tykkään tosi paljon, kung fu genre on niin vähän käytetty vidjapeleis joten tämä on enemmän kun tevetullut.
 
Peli alkaa jo sujumaan mitä tulee perus vihuihin, pääsin nyt jo ekalle bossille 21v mutta bossi sit pieksi mut 34 vuotiaaks, sit pääsin clubilla bossille asti 64 vuotiaana, mut ihan ok harppaus ku eka yritys oli et olin 64 vuotiaana vasta pääsyt clubille. Alkaa tajuu tän pelin jujun, vaikka tiesinkin mut nyt pääse käytännös kokeilee, pakko sitä kai viel yrittää alusta päästä kakkosleveliin vielä nuorempana jne jne.

Sparraus sujuu melko hyvin, mut monesti menee puurot velliin siinä vaiheessa kun alkaa kikkailee kaikkea mitkä ei vielä ole lihasmuistis. Ei muuta ku lisää reeniä, tykkään pelistä tosi paljon, mut asiaan voi ehkä vaikuttaa jossain määrin myös se että olen aivan hullu fanaatikko kung fu leffoihin ja peleissä sitä ei paljon olla nähty, tämä on vaan niin "zap zap zap pow pow pow". Tuntuu ja näyttää hyvältä.

Tykkään myös miten musiikilla ja äänillä/värimaailmalla kikkaillaa, ensin oot zap zap POW (maailma muuttuu punaseks) zap zap POW (maailma muuttu siniseks) aivan loistavasti rytmitetty, ohan tämä tavallaan ihan rytmipelikin.
 
"I wish I know kung fu"

Tuli nyt tämäkin alotettu ku sai horizonin pakettiin, peli iski heti ensi metreillä. Aloitin sillä vaikeustasolla joka on se alkuperäinen, eka kenttä meni 64 vuotiaana, sit olin et "joo kyl mä nyt paremmin pystyn" noh toinen kerta oliki sit 80 vuotias ja game over, sit taas uutta yritystä ja nyt pääsin 57 vuotiaana, bossille pääsi olinko jotain 30v mut pomo se vaa pieksi mut vanhaks.

Tästä tosiaan on turha odottaa mitään Arkham tyylistä ns lepposta tappelua, opettelua ja kärsivällisyyttä vaatii, onhan tässä nyt se easy mode mut olen itse kyl sitä mieltä että ei tänne semmosta ois tarvinnut tehää, kaikki pelit ei oo kaikille ja kyllä tässä kehittyy ja oppii. Ei oo mitään "varoituksia" et koska torjuu tai mitään, pitää ihan vaan opetella ja ajoittaa sparraukset oikeella hetkellä. Täs pitää vaa hioa ja hioa kunnes alkaa hommat olee lihasmuistis, sit opetella lisää kikkoja kunnes nekin on lihasmuistis niin homma alkaa kulkee.

Tykkään tosi paljon, kung fu genre on niin vähän käytetty vidjapeleis joten tämä on enemmän kun tevetullut.
Kuulostaa kyllä juuri siltä, että easy-modea tuollainen peli nimenomaan kaipaa. Itse en ainakaan jaksa pätkääkään tuollaisia armottomia lihasmuistihinkkauksia, mutta kuitenkin tuon pelin ulkoasu, taistelumekaniikat, ja miksei kostotarinakin kyllä kiinnostavat varsin paljonkin. Miksi minun tapaani monestakin asiasta pelissä kiinnostuneita ei saisi ottaa pelin kohderyhmään mukaan tarjoamalla juuri helpomman vaikeustason? Vai onko se jotenkin sitten puristeilta pois? Omasta mielestäni pelit olisi syytä suunnitella nimenomaan niin, että ne ovat kaikkien pelin aiheista ja ideoista kiinnostuneiden mahdollista kokea.
 
Jos on tarkoitus keskustella vaikeustasoista yleisemmin eikä vain Sifun osalta, osoitan valmiiksi jo oikeaan suuntaan.

 
Tämä peli ei kyllä sovi pelattavaks 12h putkeen, alkaa tulee tyhmiä virheitä ja menee nappien rämpyttelyks. Ensin pääsin 34 vuotiaana clubille ja ajattelin parantaa mutta tuntuu että menee vaan huonommin, pakko sitä pistä pillit pussiin ja tulla virkeenä yrittää uudestaan. Rytmittely on tässä kaikki kaikessa ja jos alkaa rämpyttää käy vaan huonosti, ensin yksi tappelu sujuu kun bruce leen leffassa sit toinen kerta se sama tappelu on kun ei osais mitään johtuen just siitä että tulee niitä tyhmiä nappien rämpytys virheitä. Jospa huomenna uusiksi, tai noh jos vielä pari kertaa vähä koittais :p
 
Tämä peli ei kyllä sovi pelattavaks 12h putkeen, alkaa tulee tyhmiä virheitä ja menee nappien rämpyttelyks. Ensin pääsin 34 vuotiaana clubille ja ajattelin parantaa mutta tuntuu että menee vaan huonommin, pakko sitä pistä pillit pussiin ja tulla virkeenä yrittää uudestaan. Rytmittely on tässä kaikki kaikessa ja jos alkaa rämpyttää käy vaan huonosti, ensin yksi tappelu sujuu kun bruce leen leffassa sit toinen kerta se sama tappelu on kun ei osais mitään johtuen just siitä että tulee niitä tyhmiä nappien rämpytys virheitä. Jospa huomenna uusiksi, tai noh jos vielä pari kertaa vähä koittais :p
Lepo kannattaa kuten itse totesit:) Itellä menossa toinen rundi nyt ja vielä maistuu hyvin.
 
Nukutun yön jälkee tapahtui sit niinkin valtava harppaus et pääsin clubille asti 33 vuotiaana ku edellinen paras tulos oli 34 vuotiaana, vuosi vähemmän o_O Tosin nyt vasta tajusin varsinkin pomo taisteluis miten se sparraus tapahtuu, L1 pohjas ja tattia ylös torjuu alas, tattia alas torjuu ylös ja sivuille torjuu sivulle jne, enimmäkseen voi rauhassa torjua ylälyöntejä ja sit harvoin tapahtuu niitä ala "sviippejä". Ku ennen ne pomotaistelut oli et mä vaa nakutin L1 ku en tajunnut koko hommaa et pohjas pitäminen tatteja liikuttamal tekee niit väistöjä, mut pelkkä L1 nakutus on kai et se tekee semmosen pika torjunnan? No alku oli semmosta sähellystä muutenkin, ekalla yrityksellä 64v toiseen kenttään et ohan täs jo puolet parempi tulos.

Noh hiljaa hyvää tulee, pitäs kuitenkin päästä mahd nuorena mielellään alle kolme kymppisenä sinne tokalle bossille ainakin nyt näin ensalkuun, trophy olis et koko peli läpi 25 tai nuorempana, siinä saa olla jo peli melko tarkkaan opeteltu. Perus taistelut sujuu ihan ok ellei ala ramboilee ja hölmöilee.

Täs ei opita tappelee niiku matrixis Keanu Reeves "I Know Kung Fu".

Menee vähä yksinpuheluks mut menkööt tälläkertaa, tää toinen pomo on kyl melko rasittava, varsinki se toinen vaihe. Olin joku 50v ku pääsin sen kans tappelee, pääsin toiseen vaiheesee ja meni ihan ok mut sit olin jo liian vanha voittaakseen eikä siinä enää pahemmin noin vanhana muutenkaa eteenpäin paljon pelata. Pakko se vaan jotenkin yrittää se eka kenttä vetää parikymppisenä läpi.
 
Viimeksi muokattu:
Tänään sit oliki melkoinen harppaus, pääsin museoon asti 27vuotiaana, asiaan auttaa se että sain muutamat kuten legsweep permanent kyvyt käyttöön joka helpottaa hemmetisti hommaa ja muutenkin alkanu pääsee jujuihin käsiksi. Hion ykköskenttää useemman kerran ja sen pääsin 21v läpi ja siitä clubilta museoon 27v, vielä tietenkin olisi parantamisen varaa mutta ei huono tulos kun vasta eilen koko pelin aloitin. Hyvin nopeasti tässä loppujen lopuks oppii ihan huomaamatta. Nappien rämpytyksel täs kyl ei tee muuta kun vahinkoa itselleen, sekä se että bossitaistelut käydään ihan eri mekanismilla mitä normi vihut.

Täs on kyl tämmöstä riemun ja onnistumisen fiilistä kun homma alkaa kulkee, on niin nätin näköistä mättöö, kyl tämä menee suosikkpelien listalle meikäläisel, toivon kovasti että tänne tehtäis vaikka lisää kenttiä joskus tulevaisuudes o_O
 
Himopelaajan liha on heikko. Eli tämä tuli nyt sitten hetki sitten ostettua, vaikka ei alessa ollutkaan. Tuli tuossa äsken pelattua ensimmäiseen bossitaisteluun ja se hoidettua. Ikää tässä vaiheessa on 28 vuotta ja normaalilla vaikeustasolla olen pelannut. En nyt sitten tiedä onko hyvä vai huono asetelma tuossa vaiheessa, ja vaikka peli maistui toki varsin hyvin, niin nyt ajattelin kuitenkin lopetella tällä erää. Miten nyt tämän tallennus menee? Kun nyt lopetan, niin joudunko seuraavalla kerralla pelatessani aloittamaan kokonaan alusta, vai oliko tässä kuitenkin joku välitallennus automaattisesti? Tämä on kyllä toistaiseksi jäänyt aivan epäselväksi minulle.
 
Viimeksi muokattu:
Himopelaajan liha on heikko. Eli tämä tuli nyt sitten hetki sitten ostettua, vaikka ei alessa ollutkaan. Tuli tuossa äsken pelattua ensimmäiseen bossitaisteluun ja se hoidettua. Ikää tässä vaiheessa on 28 vuotta ja normaalilla vaikeustasolla olen pelannut. En nyt sitten tiedä onko hyvä vai huono asetelma tuossa vaiheessa, ja vaikka peli maistui toki varsin hyvin, niin nyt ajattelin kuitenkin lopetella tällä erää. Miten nyt tämän tallennus menee? Kun nyt lopetan, niin joudunko seuraavalla kerralla pelatessani aloittamaan kokonaan alusta, vai oliko tässä kuitenkin joku välitallennus automaattisesti? Tämä on kyllä toistaiseksi jäänyt aivan epäselväksi minulle.

Ei joudu aloittaa alusta jos lopetat pelin kesken kaiken, jatkaa siitä chekcpointista mihin jäit. Aika hyvä saavutus kun vedit normilla heti kättelyssä 28v ekan kentän, itte vedin ekalla kerralla 65v ekan kentän. Sit alkoikin tapahtumaan muutoksia parempaan suuntaan, ekalla kerralla pääsin sit pelin läpi 50vuotiaana (toki yrityksiä ja aikasempien kenttien hiontaa ja harjoittelua). Sit vaihoin easy modeen ja kokeilin miten easy se on niin koko peli läpi 24v heittämällä. Toki siinä oli jo melko paljon harjoitellut normilla, sit kokeilin läpällä hardmodee ja pääsin ekalle bossille mut se sit pieksi mut 10-0.

Hardmode alkaa olee sit jo kunnon haastetta, easymode liian helppo mutta ehkä hauskin, ja se alkuperäinen on niiden kahen väliltä joka on minusta just täydellisesti balanssoitu.
 
Ylös Bottom