Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Silent Hill 2 Remake

Silent Hillit on varmasti ehkä yliarvostetuin kauhupelien sarja mitä on tehty. Kauhua ei oo peleissä ollu koskaan ja kontrollit on kuin tervassa uisi. Eka kun tuli ulos oliko 2001 ni oli eksotiikkaa kun peli oli japanista mutta enää ei voi sillä ratsastaa.
 
HD Collectionilla mennään, fuck the remakes. Originaali olisi aina originaali, mutta kun omassa PS2:n lukijassa jotain häikkää, niin ei viitsi metsästää peliä vain arpoakseen käynnistyykö vai ei.
Toki noi muutamat muutokset vaikuttaa dilleiltä, mutta fanit ovat tunnetusti aina kriittisempiä kuin minä. Jos kauhupelin tunnelma ja juoni eivät vedä mukaansa, koska pelissä on tyhmä fontti, niin eipä tämä remakekaan olisi ollut varmaankaan mun juttu.
 
HD Collectionilla mennään, fuck the remakes. Originaali olisi aina originaali, mutta kun omassa PS2:n lukijassa jotain häikkää, niin ei viitsi metsästää peliä vain arpoakseen käynnistyykö vai ei.
Toki noi muutamat muutokset vaikuttaa dilleiltä, mutta fanit ovat tunnetusti aina kriittisempiä kuin minä. Jos kauhupelin tunnelma ja juoni eivät vedä mukaansa, koska pelissä on tyhmä fontti, niin eipä tämä remakekaan olisi ollut varmaankaan mun juttu.

Mielestäni missasit tässä vähän sitä pointtia. Ei se ole itsessään ongelma, että on tyhmä fontti, mutta se kertoo aika paljon siitä tyylitajusta (tai tajuttomuudesta) miten tätä on käsitelty. Tässä tapauksessa ongelmat huomaa kyllä ilman erityistä fanitustakin
 
Kuten ehkä nimimerkistäni huomaa, niin samaa mieltä. Ja jo Blooberin The Medium oli omaan mukaan oikein hyvää Silent Hilliä sekin, joten myös tämä luo uskoa tähän Remakeen. Toivottavasti onnistuvat.

Lainataan omaa viestiä ja otetaan samalla seurantaan tämäkin ketju.
 
Silent Hillit on varmasti ehkä yliarvostetuin kauhupelien sarja mitä on tehty. Kauhua ei oo peleissä ollu koskaan ja kontrollit on kuin tervassa uisi. Eka kun tuli ulos oliko 2001 ni oli eksotiikkaa kun peli oli japanista mutta enää ei voi sillä ratsastaa.
Ensimmäinen osa julkaistiin 1999 ja kun miettii muita PS1-kauhupelejä (Resident Evil, Dino Crisis, Parasite Eve, Clock Tower, Echo Night, Alone in the Dark), niin melkein kaikkihan nuo oli Japanista joten ei peli siitä kyllä mitään eksotiikkapisteitä saanut.

Ja pelottavuudessa noista ei kyllä mikään pääse edes lähelle. Ei kyllä mielestäni myöskään mikään modernimpi kauhupeli mene ainakaan ohi, mutta toki kun noita on tullut kymmenittäin pelattua niin eivät toki siinä mielessä enää lähde "kilpailuun" mukaan samalta viivalta.
 
Silent Hillit on varmasti ehkä yliarvostetuin kauhupelien sarja mitä on tehty. Kauhua ei oo peleissä ollu koskaan ja kontrollit on kuin tervassa uisi. Eka kun tuli ulos oliko 2001 ni oli eksotiikkaa kun peli oli japanista mutta enää ei voi sillä ratsastaa.
En sanoisi yliarvostetuksi. Kiistelemättä 1,2 ja 3 ovat erittäin hyviä pelejä. Toinen osa jopa osoitti suuntaa monelle muulle pelintekijälle ja koko genrelle. Sen jälkeen kun katsoo vaikka metacritic arvosanoja, eivät nuo mitenkään huippuhyviä ole arvostelijoiden tai pelaajien puolesta. The room oli omasta mielestäni vielä ihan hyvä mutta jo siinä alkoi tatsi hävitä. Sen jälkeen on ehkä enemmänkin ratsastettu nimellä. Toivottavasti nyt taas saadaan kunnon silent hill peli/pelit ja palataan sinne alkulähteille mikä näistä ylipäänsä teki erilaisia ja hienoja. Alkujaan se oli se psykologinen kauhu millaista ei oikeastaan aikaisemmin oltu nähty ainakaan samalla tapaa. Itselleni se on paljon ahdistavampaa kuin zombien räiskintä tai jumpscaret. Myös silent hillin nurset on jäänyt mieleen erittäin onnistuneen hahmosuunnittelun ansiosta.
 
Silent Hillit on varmasti ehkä yliarvostetuin kauhupelien sarja mitä on tehty. Kauhua ei oo peleissä ollu koskaan ja kontrollit on kuin tervassa uisi. Eka kun tuli ulos oliko 2001 ni oli eksotiikkaa kun peli oli japanista mutta enää ei voi sillä ratsastaa.

Eiköhän ne kaikki 90 luvun loppu/2000 luvun alkupuolella olevat kauhupelit silent hillistä resident evileihin kontrollit oli kun tervassa uisi, tai vois sanoo aika monesta pelistä siihen aikaan. Mitä tulee kauhuun nii oli ne kauhun puolesta aikansa edellä varsinkin 1-3 ja the room myös, sekä origins, sen jälkeen loppui mun silent hillit siihen eikä niitä enää sen jälkeen kauheesti tullutkaan, oisko 2 tullut ps3? Homecoming ja joku vielä mitä en muista mut niitä en koskaan pelannut.

Sekä mikä nyt on kenelle yliarvostettu ja kenelle mikäkin nyt on kauhua, mut juuri kaikki tommonen psykologinen on paljon pelottavampaa kun joku halpa jumpscare zombiemättö mitä täs nyt jo mainittiin, sekä pyramid head sekä just nämä nurset sai kyllä kylmiä väreitä aikanaan.

Ittelleni silent hill ja dead space ovat niitä parhaita (pelottavimpia) kauhupelejä, dead space jossain määrin muistuttaa silent hilliä mutta avaruudessa.
 
Mielestäni missasit tässä vähän sitä pointtia. Ei se ole itsessään ongelma, että on tyhmä fontti, mutta se kertoo aika paljon siitä tyylitajusta (tai tajuttomuudesta) miten tätä on käsitelty. Tässä tapauksessa ongelmat huomaa kyllä ilman erityistä fanitustakin
Heti alkuun mainittakoon, että mä oon varmasti eri asioiden kohdalla kaikkia Silent Hill -faneja pahempi valittaja tyylitajun puutteesta ja muista typeristä valinnoista, eli ei ollut tarkoitus dissata ketään.
Ymmärrän mitä haetaan, mutta yritin sanoa, että joskus elämä on kompromisseja. Jos mun pitää joskus jälkikasvulle näyttää Star Warseja ja ne sattuu tulemaan telkkarista George Lucasin räveltäminä uusioversioina, niin kyllä mä katson sellaisinaan, enkä lähde metsästämään alkuperäiskokemusta. Vaikka se parempi olisikin.
 
Heti alkuun mainittakoon, että mä oon varmasti eri asioiden kohdalla kaikkia Silent Hill -faneja pahempi valittaja tyylitajun puutteesta ja muista typeristä valinnoista, eli ei ollut tarkoitus dissata ketään.
Ymmärrän mitä haetaan, mutta yritin sanoa, että joskus elämä on kompromisseja. Jos mun pitää joskus jälkikasvulle näyttää Star Warseja ja ne sattuu tulemaan telkkarista George Lucasin räveltäminä uusioversioina, niin kyllä mä katson sellaisinaan, enkä lähde metsästämään alkuperäiskokemusta. Vaikka se parempi olisikin.
Juuri näin se on itsellenikin. Ja noin muuten en ole itse pilkuntarkka yksityiskohtien kyttääjä, joten jos tarina on kuitenkin hyvä, ja sinänsä tunnelmaa on edes suurinpiirtein alkuperäisen tyyppisesti säilytetty, niin itselleni kyllä kelpaa. Tuo collection menee juurikin sellaiseksi kokonaisuudeksi ainakin itselleni. Toki jollekin yksityiskohtia todella tarkkaan katsovalle puristifanille voi olla aika toisin. Sellaiselle ei sinänsä luulisi ihan hirveästi olevan kyllä mielekästä pelattavaa nykymaailmassa. No, jokainen tavallaan. Minun tapani (ajatella ja kokea) on mm. se, että Silent Hill Collection on aivan erinomainen kauhupelisetti, eikä siitä nyt sitten enempää.
 
Onhan tämä klassikko vielä tallella täälläkin. Harmi vaan että toimivaa PS2:sta ei ole eli pitäisi pelata hd-versiota. Näyttäisi olevan inner fears julkaisu joka muistaakseni pitää sisällään pelattavan Maria osuuden mitä ei alkuperäisessä ollut. Siihen ne HD-kokoelman hyvät puolet sitten jääkin.
Näytä liitetiedosto 9852
Piti itsekin kaivella varastoja, mutta koska kaikkia Silent Hill -pelejä ei löytynyt, niin mennään nyt vain sillä kakkoseen liittyvällä materiaalilla joka löytyi. Puuttumaan jäi PC-versio ja HD Collectionin kotelo. Ovat jossain vaatehuoneessa syvällä ja niiden etsiminen ahdistaisi enemmän kuin tämän pelaaminen :rolleyes: bonuksena löytyi vuosia(?) kateissa ollut PSP :p varmaan sitten Remaken tullessa täytyy se hankkia poikkeuksellisesti fyysisenä ja koittaa kaivaa loputkin pelit esille.
 

Liitetiedostot

  • 20221020_194638.jpg
    20221020_194638.jpg
    1,5 MB · Lukukerrat: 49
Viimeksi muokattu:
En oikein itselläni näe vaihtoehtoja kuin ostaa suoraan julkkarista. Pelasin tämän aikanaan PS2:lla ja vaikka aika kuinka kultaisi muistot niin ostoon menee. Johonkin remake ketjuun kirjoitin ihan jotain muutamia kuukausia sitten että SH2 remake olisi unelma :) 'Dreams come true'! :)
 
Tämä Remake on itselle toivottu. Koskaan en oikein ole alkuperäistä pelannut, enkä oikein mitään sarjan peleistä. Pitkään on pitänyt, mutta kai ajan hammas on iskenyt niihin liian kovasti, niin ei ole oikein huvittanut tarttua. No, nyt tilanne muuttuu :)
 


Ei löydy pelistä latausruutuja.

Hetkinen. Eikö tämä tule samaan aikaan PC:lle? Miksi puhuvat kuinka PS5 yksinoikeus antoi mahdollisuuden tehdä pelin ilman latausruutuja? Vai onko tässä niin että PC-versiossa on latausruutuja? Olipa erikoinen artikkeli. Toki lähde on Playstation blog, joten markkinointia.

Sitten jos ajatellaan, että PC-versiossa ei myöskään ole latausruutuja, niin eihän se pleikkarin SSD:stä ole kiinni.
 
Hetkinen. Eikö tämä tule samaan aikaan PC:lle? Miksi puhuvat kuinka PS5 yksinoikeus antoi mahdollisuuden tehdä pelin ilman latausruutuja? Vai onko tässä niin että PC-versiossa on latausruutuja? Olipa erikoinen artikkeli. Toki lähde on Playstation blog, joten markkinointia.

Sitten jos ajatellaan, että PC-versiossa ei myöskään ole latausruutuja, niin eihän se pleikkarin SSD:stä ole kiinni.

Sen takia varmaan että jos se olisi tullut ps4 tämä ei olisi mahdollista. Se että se tulee vain nykykonsoleille mahdollistaa tämän latausruuduttoman pelin.
 
Sen takia varmaan että jos se olisi tullut ps4 tämä ei olisi mahdollista. Se että se tulee vain nykykonsoleille mahdollistaa tämän latausruuduttoman pelin.
Niin siis näihin se nimenomaan oikeasti on. Tosin sekä IGN että Playstation Blog saavat sen kuulostamaan (ainakin osittain) siltä että vain PS5:n sisällä oleva SSD pystyy tähän. Jännä nähdä onko PC-version minimivaatimuksissa SSD-levy.
 
Ylös Bottom