Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Silent Hill 2 Remake

Peliä on "lihotettu" huomattavasti, läpipeluussa saa menemään sen 20h jos tykkää tutkia ja nuohota paikkoja. Peli on saanut joiltain kritiikkiä siitä, että se on jo turhan pitkä ja että taistelua on paljon enemmän. Itseä ei kyllä ainakaan ekalla läpipeluulla häirinnyt nuo asiat.
Ainoa mistä itse myös annoin kritiikkiä on liikaa taisteluja, mutta tunnelma on silti sitä itseään eli parasta Silent Hilliä

Voisivat tehdä ykkösestä kunnon remaken. Alkuperäinen peli kärsii melko paljon Sleikkari ykkösen vanhentuneesta tekniikasta, joka syö tunnelmaa ja tekee pelailusta pahimmillaan harhailua, kun ruutua näkyy vain muutama metri eteenpäin ja samoja tekstuureja toistetaan joka nurkassa. Tiedän, että Shattered Memories on olemassa, mutta ei tuo mistään ykkösen remakesta käy, eikä oikein maistunut aidolta Silent Hill peliltä.

Voisivat tehdä ykkösestä kunnon remaken. Alkuperäinen peli kärsii melko paljon Sleikkari ykkösen vanhentuneesta tekniikasta, joka syö tunnelmaa ja tekee pelailusta pahimmillaan harhailua, kun ruutua näkyy vain muutama metri eteenpäin ja samoja tekstuureja toistetaan joka nurkassa. Tiedän, että Shattered Memories on olemassa, mutta ei tuo mistään ykkösen remakesta käy, eikä oikein maistunut aidolta Silent Hill peliltä.
Hyviä uutisia sitten sillä sama porukka joka teki Silent hill 2 remaken on tekemässä ykkösestä myös :)

Hyviä uutisia sitten sillä sama porukka joka teki Silent hill 2 remaken on tekemässä ykkösestä myös :)

Jep, tää oli kyllä itelle aivan huikee uutinen aiemmin. Ykkönen on tosiaan jo niin karu nykymittapuulla, että huikea päästä pelaamaan sitä nykyaikaisena versiona. Toivottavasti tulee olemaan yhtä laadukas, kun SH2 remake. Sitten vielä kolmonen ja nelonen samaan tyyliin samalta porukalta. :D

Nyt pari tuntia takana peliä ja hyvältä vaikuttaa. Tosiaan tunnelma on vähän liiankin tiivis, mutta tarina vaikuttaa kiinnostavalta. Peli itsessään myös tuntuu ihan hyvältä.
PS5:lla suorituskyky alkuun vähän takerteli, mutta onneksi ei enää.

Mainostan nyt törkeästi itseäni, mutta jos haluaa katsoa minun ensifiilikset hupsujen kommenttien kera, niin käykää ihmeessä katsomassa :DViisi videota jo tehnyt, mutta eihän tätä pitkissä pätkissä voi pelata :D

Nyt pari tuntia takana peliä ja hyvältä vaikuttaa. Tosiaan tunnelma on vähän liiankin tiivis, mutta tarina vaikuttaa kiinnostavalta. Peli itsessään myös tuntuu ihan hyvältä.
PS5:lla suorituskyky alkuun vähän takerteli, mutta onneksi ei enää.

Mainostan nyt törkeästi itseäni, mutta jos haluaa katsoa minun ensifiilikset hupsujen kommenttien kera, niin käykää ihmeessä katsomassa :DViisi videota jo tehnyt, mutta eihän tätä pitkissä pätkissä voi pelata :D

Kyllä katteeksi käy ku jätkä pääsee kokeilemaan ehkä yks parhaimmista kauhupeleistä "neitseellisenä". Vaikka onhan tämä melko uusi kokemus myös alkuperäisille pelaajille kun aikaa kulunut jo vuosikymmeniä mutta kyllä siel vuosien takaiset muistolokerot aivoissa aina kaiveli niitä alkuperäisiä tuntemuksia esiin ettei ollut kuitenkaan täysin neitseellinen kokemus.

Hyvä video myös, ehdottomasti jatka näiden tekemistä. Itse aikoinaan miettinyt mutta aina vaa tulee laiskuus ja pelaaminen alkaa tuntumaan "työltä" kun pitää siinä puhua ja viihdyttää katsojia ja välil tulee sit olo että "mitähä mä nyt puhuisin täs". Kyllähän näitä kun pitkään tekis niin alkaa tulemaan luonnostaan ne puheet.

Joskus vielä kun striimasi niin siinä oli semmonen meininki että "mitä mä nyt täs sanoisin". Yleensä siel oli aina se 0 katsojaa niin piti silti puhua itsensä kanssa ja vähän harjoitella sitä striimamista ihan siltä varalta jos joku sinne nyt eksyisi. Alkoi siinä sit jossain vaiheessa olemaan jo jotain katsojiakin, semmoset huikeat 10 parhaimillaan, mut ekoja kertoja kun joku tuli siinä meni ihan jumiin että mitä nyt sanoisin, tyylii sen verran että "moi tervetuloa" ja siinä sit kiusaantunena pelas ja yritti jotain viihdytellä katsojia.

Että näyttäähän ne striimit helpolta työltä mutta yhtälailla sitäkin "ammattia" pitää oppia tekemään, sekä pitää siinä jotenkin olla semmonen erikoinen persoona, ite ainakin monesti katson striimeja sen striimaajan takia en niinkään välttämättä mitä se pelaa.

Oho, menipäs offtopiciks, mut joo nauti pelistä ja jatka ihmeessä näitä videoita. ;) Hyvin sä vedät.

Kyllä katteeksi käy ku jätkä pääsee kokeilemaan ehkä yks parhaimmista kauhupeleistä "neitseellisenä". Vaikka onhan tämä melko uusi kokemus myös alkuperäisille pelaajille kun aikaa kulunut jo vuosikymmeniä mutta kyllä siel vuosien takaiset muistolokerot aivoissa aina kaiveli niitä alkuperäisiä tuntemuksia esiin ettei ollut kuitenkaan täysin neitseellinen kokemus.

Hyvä video myös, ehottomasti jatka näiden tekemistä. Itse aikoinaan miettinyt mutta aina vaa tulee laiskuus ja pelaaminen alkaa tuntumaan "työltä" kun pitää siinä puhua ja viihdyttää katsojia ja välil tulee sit olo että "mitähä mä nyt puhuisin täs". Kyllähän näitä kun pitkään tekis niin alkaa tulemaan luonnostaan ne puheet.

Joskus vielä kun striimasi niin siinä oli semmonen meininki että "mitä mä nyt täs sanoisin". Yleensä siel oli aina se 0 katsojaa niin piti silti puhua itsensä kanssa ja vähän harjoitella sitä striimamista ihan siltä varalta jos joku sinne nyt eksyisi. Alkoi siinä sit jossain vaiheessa olemaan jo jotain katsojiakin, semmoset huikeat 10 parhaimillaan, mut ekoja kertoja kun joku tuli siinä meni ihan jumiin että mitä nyt sanoisin, tyylii sen verran että "moi tervetuloa" ja siinä sit kiusaantunena pelas ja yritti jotain viihdytellä katsojia.

Että näyttäähän ne striimit helpolta työltä mutta yhtälailla sitäkin "ammattia" pitää oppia tekemään, sekä pitää siinä jotenkin olla semmonen erikoinen persoona, ite ainakin monesti katson striimeja sen striimaajan takia en niinkään välttämättä mitä se pelaa.

Oho, menipäs offtopiciks, mut joo nauti pelistä ja jatka ihmeessä näitä videoita. ;) Hyvin sä vedät.
Juu ja aikalailla olen välttänyt kaikki spoilerit. Joskus katselin jonkin pelailua alkuperäisestä, mutta onneksi vain alkua :D

Ja kiitoksia palautteesta :)

Jep, tää oli kyllä itelle aivan huikee uutinen aiemmin. Ykkönen on tosiaan jo niin karu nykymittapuulla, että huikea päästä pelaamaan sitä nykyaikaisena versiona. Toivottavasti tulee olemaan yhtä laadukas, kun SH2 remake. Sitten vielä kolmonen ja nelonen samaan tyyliin samalta porukalta. :D
Vaikka noin yleisesti olen aika kriittinen remakeja kohtaan, niin tuossa kyllä luettelit sellaiset pelit, joista kaikista olisivat tosiaankin remaket paikallaan minunkin mielestäni. Sinänsä loistavia pelejä aikoinaan, mutta eivät suoraan sanoen ole teknisesti vanhentuneet lainkaan arvokkaasti. Ykkönen toki varmaankin eniten remakea tarvitsisi, mutta on noille muillekin ihan selkeää remaken tarvetta. Nelosta ei taida edes saada kuin PS2:lle ja toki varmaankin PC:lle. Toki PS2 löytyy vielä taloudesta, ja Silent Hill-kokoelma sille, jossa tuo nelonenkin on, mutta on kyllä ainakin itselläni melkoinen kynnys noita enää PS2:lla pelata.

Nelosta ei taida edes saada kuin PS2:lle ja toki varmaankin PC:lle. Toki PS2 löytyy vielä taloudesta, ja Silent Hill-kokoelma sille, jossa tuo nelonenkin on, mutta on kyllä ainakin itselläni melkoinen kynnys noita enää PS2:lla pelata.
Sen verran korjaus, että se oli kolmonen, jota ei ole julkaistu kuin PS2:lle ja PC:lle (paitsi toki HD remaster tuli sekä PS3 että X360). SH4 löytyy Xboxille ja se toimii bc:nä myös X360:lla, mutta valitettavasti ei enää uudemmilla bokseilla.

Ykkönen ehdottomasti eniten remakea kaipaa ja vaikka SH3 ja 4 olivat aikoinaan aivan upean näköisiä pelejä ja ovat vieläkin hämmentävän hyvän näköisiä aikalaisikseen, niin olisihan se kerrassaan mahtavaa saada niistäkin uusioversiot. Täytyy sanoa, että PS2-aikaan Konamilla osattiin optimoida, MGS2 ja 3 sekä SH3 & 4 olivat todella hyvännäköisiä pelejä.

Ylös Bottom